Het Regenboog-park oogt inderdaad meer gestructureerd en mooier ... vooral op foto en van enige afstand. Dat is op zich natuurlijk ook een belangrijke belevenis-parameter. Maar zoals Ignace ook al opmerkte, is het materiaal en het onderhoud wel wat minder. Ik had er - in negatieve zin - een Energylandia-gevoel bij. Al hebben de Italianen natuurlijk wel beduidend meer artistieke smaak en is er heel veel groen.

Cinecitta oogde in elk geval professioneler, b.v. qua dispatching en gebruikte materialen. En Cinecitta heeft enkele attracties die in geen enkel top-park zouden misstaan, ik tel daar zelfs het teleurstellend flying theatre bij (mits betere film en hogere capaciteit). Maar er zijn nog te veel opvulattracties en lelijke loodsen of een combinatie van beide, zoals idd die gat-lelijke ijs-zone. Dat verwacht je eerder - met alle respect - in b.v. een park uit de Looping-groep.

Qua top-coasters zou ik een gelijke score kunnen toekennen aan Altair en Shock, met misschien een lichte voorkeur voor Shock. Van die constructeur had ik zo'n coaster niet verwacht en de beleving (o.a. over het water) is sterker dan Altair die zo'n beetje een Silver-Star-locatie heeft. Qua donker-coasters zijn we natuurlijk snel uitgepraat.