X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    In Oezbekistan is een bizar ongeluk gebeurd op een thrillride. De attractie - een soort Frisbee die overkop kan - brak af. De schijf (met arm) viel op de grond waarbij minstens een 19 jarig meisje om het leven is gekomen.

    Hoeveel gewonden (en wellicht doden) er verder nog zijn is onbekend.

    Link naar artikel en filmpje. Pas op: kan schokkend zijn

    Halucinante beelden om zoiets te zien gebeuren. Deed me toch denken aan het ongeluk van die KMG attractie een tijdje geleden. Nu is de kans groot dat deze attractie niet van een gerenommeerde bouwer komt. Maar desondanks vraag ik me af of dit een fout van de fabrikant (constructie) of van het park (onderhoud) is.

  2. #2

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    https://metro.co.uk/2019/06/29/woman...-air-10090021/

    Hierin staat dat ze het gezet hebben in maart 2019. En dat in mei er een report zou gemaakt zijn over de veiligheid van het park.

    We weten natuurlijk niet of dat het gaat om een nieuwe trillride ofdat het een tweedehands is. Maar als het om een nieuwe gaat dan denk ik dat de fabrikant de schuld draagt. ok Onderhoud is nodig maar ik denk zelf met onderhoud was dit gebeurd.

    Ok het park is niet goed in veiligheid maar jij moet me dan iets eens uitleggen wat ze doen om dit te voorkomen?

  3. #3

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    en heel recent is iets gelijkaardigs in India gebeurd, met minstens 2 doden.
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...den~a8ba2f8f4/

  4. #4

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    Zou het dezelfde fabrikant zijn? Wellicht per ongeluk enkel berekend op een lege gondel?

  5. #5

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Zou het dezelfde fabrikant zijn? Wellicht per ongeluk enkel berekend op een lege gondel?
    Dat zou toch wel een zeer schaamtelijke blunder zijn die intussen levens heeft gekost. Zo’n toestellen moeten altijd berekend worden rond de 3x het gewicht van een volle gondel, plus nog eens de bijkomende krachten op top snelheid met nog een hoop marge.

    De fabrikant van deze death traps te wegen komen is zeer moeilijk, maar de 2 toestellen lijken best goed op elkaar, buiten dat het counterweight van beiden er anders uit ziet en de versie in India een meer “Intamin-Gyro-Ish” look heeft. Hoe dan ook, dit zijn vreselijke ongelukken, en het feit dat ze zo snel op elkaar volgen geeft Jan modaal weer stof om elke ride overal in twijfel te trekken, ook al gaan we dergelijk ongeluk (hopelijk) nooit in onze contreien zien ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #6

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    Dat zou toch wel een zeer schaamtelijke blunder zijn die intussen levens heeft gekost. Zo’n toestellen moeten altijd berekend worden rond de 3x het gewicht van een volle gondel, plus nog eens de bijkomende krachten op top snelheid met nog een hoop marge.
    Sterker zelfs. Sterkteberekeningen worden altijd uitgevoerd als volgend:
    Gewicht+belasting (Gkrachten en gewicht pasagiers). Dit wordt uitgerekend met een aardversnelling van 10 ipv 9.81 voor extra marge.
    En dit dient dan nog eens vermenigfuldigd te worden met factor 5-7. (3 voor luchtvaart).

    De attractie zit er inderdaad redelijk sketchy uit. Wellicht een fout van de fabrikant inderdaad.

  7. #7

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door typhoon200 Bekijk Berichten
    Sterkteberekeningen worden altijd uitgevoerd als volgend:
    Gewicht+belasting (Gkrachten en gewicht pasagiers).
    Is dat ook zoals bij liften dat ze uit gaan van 80 kg per persoon?

  8. #8

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Is dat ook zoals bij liften dat ze uit gaan van 80 kg per persoon?
    Ik weet dat in de luchtvaart ook met standaard gewichten gewerkt wordt. Hoe veel gewicht een passagier heeft verschilt echter, daar is geen vaste richtlijn voor. Fabrikanten kunnen een waarde geven, maar maatschappijen gaan vaak van een hoger gewicht uit. Daar bovenop komt bijna altijd nog een veiligheidsmarge.

    Ik neem aan dat het bij attractiebouw hetzelfde werkt.

  9. #9

    Re: minstens 1 dode bij afbrekende thrillride in Oezbekistan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat het bij attractiebouw hetzelfde werkt.
    Dat denk ik ook, verschil met vliegtuig, attractie is dat een lift een overbelastingsbeveiliging heeft. En je daar effectief niet hoger kunt belasten dan 110%

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •