X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    Six Flags Aankondigingen 2020



    SFSL - Cat Woman's Whip - Booster
    SFOG - Cat woman's Whip - Modern type Enterprise (Endeavor?)
    SFOG - Poison Ivy Toxic Twister - Old School Twist attractie (draaien1 van RCT )
    SFA - Harley Quinn Spinsanity - Gyro Swing
    SFNE - Supergirl Sky Flyer - Modern type Enterprise (Endeavor?)
    SFOT - Aquaman Power Wave - Mack Supersplash (Vervangt Spillwater)
    SFDK - Sidewinder Safari - Wilde Muis Achtbaan
    SFGAdv - Jersey Devil Coaster - RMC custom Raptor
    Great Escape - Adirondack Outlaw - Gyro Swing
    SFFT - Dare Devil Dive Flying Machines -
    SFDL - Wahoo Wave - Shuttle Slide (waterpark)
    SFM - Crazanity - Gyro Swing
    SFLR - Vipere - Intamin Ball Coaster (over geplaatst van SFMM)
    SFGAm - Tsunami Surge - Bootjesglijbaan - Soort MasterBlaster (waterpark)
    Hurricane Harbor Rockford - Tidal Wave - Trechter slide met bootjes.
    Hurricane Harbor Oklahoma City - Wahoo Racer - Race Slide
    Hurricane Harbor Arlington - Banzai Pipeline - Freefall Slide
    Six Flags White Water - Python Plunge - Bootjesslide
    Hurricane Harbor Phoenix - Paradise Island - Relaxarea in Waterpark.

    Alvast sorry als ik niet elk type attractie exact genoemd heb. Ben niet zo bekend met alle varianten van thrillrides.

    Nadat er afgelopen jaar best veel achtbanen bij zijn gekomen, is het begrijpelijk dat het dit jaar wat rustiger blijft qua aankondigingen. Wel lijken de waterparken er dit jaar heel goed op vooruit te gaan.

    SFMM is nog steeds aan hun uitbreiding voor 2019 aan het bouwen, dus ook niet heel gek dat die er nu niet bij zitten. Zelf vind ik het opmerkelijk dat SFGAdv een origineel model Raptor krijgt, zeker nadat het park eigenlijk al enorm veel standaardmodellen, of heel typische layouts heeft staan (op een aantal uitzonderingen na natuurlijk).

    Heeft nu inmiddels elk park een Gyro Swing, of zijn er nog parken die het niet hebben? Anders weet ik wat die parken volgend jaar nog krijgen

    De vervanging van Aquaman begrijp ik niet helemaal. De big boat splash die er stond was leuk en volgens mij toch wel natter dan Pulsar. Nu is het weliswaar een upgrade qua thrill, maar had dit type toch eerder in een park gezet dat nog helemaal geen splash met grote boot heeft.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 29-08-19 om 12:49.

  2. #2

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    De voorbije jaren was het vaak reikhalzend uitkijken naar de aankondigingen van Six Flags. Vorig jaar vond ik het al matig. Dit jaar is het echt niet veel soeps.

    Al blijf ik het wel mooi vinden dat ze elk jaar in elk park een (grote of kleine) investering doen.

  3. #3

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    Yep, is geen spectaculair jaar weer. Veel copy/paste maar das typisch Six Flags en zitten wel leuke dingen tussen. Die Jersey Devil ziet er mij wel de moeite uit.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    De gouden tijden van Six Flags zijn duidelijk ook voorbij, kan me zelfs niet van de indruk ontdoen dat het zelfs redelijk slecht gaat met de keten. Met de vele acties kom je tegenwoordig voor een appel en een ei binnen en buiten het hoogseizoen houden ze een hoop attracties gesloten.

    In 2011 bezocht ik Six Flags Great Adventure op een weekdag begin juni, toen was alles open en reden de B&M's zelfs met 3 treinen terwijl er geen kat in het park rondliep. Dit jaar hielden ze zowel in Six Flags over Georgia en Six Flags America redelijk wat attracties dicht, in die laatste ook een achtbaan. Van andere parken heb ik dit jaar ook veel commentaar gezien dat er op weekdagen veel dichtgehouden wordt. Jammer.

    Dat ieder park een nieuwigheid krijgt is tof. Maar de hoofdreden lijkt me te zijn dat ze dan sowieso iets kunnen adverteren als nieuw, hoe klein ook.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  5. #5

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    Toch hebben ze recentelijk wat parken terug erbij genomen.

    Ik weet ook niet of je deze aankondigingen als slecht mag zien. Ze hebben duidelijk gekozen voor het investeren in de waterparken dit jaar, daar komt toch wel aardig wat groots erbij (ergens zelfs een recordbreker). En dat mag ook wel, want de meeste van hun waterparken vind ik niet persé bijzonder eruit zien..

    Nu heb ik geen overzicht per park van de afgelopen jaren, maar laten we eerlijk zijn: Meestal zie je eens per 3 a 4 jaar een grote nieuwigheid en dan er tussenin hooguit wat kleins of zelfs helemaal niets. Het feit dat ze bij SF elk jaar wel iets nieuws plaatsen is een investeringsbeleid dat je op weinig andere plaatsen ziet. Logisch dat dit niet altijd wat groots kan zijn.

  6. #6

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nu heb ik geen overzicht per park van de afgelopen jaren, maar laten we eerlijk zijn: Meestal zie je eens per 3 a 4 jaar een grote nieuwigheid en dan er tussenin hooguit wat kleins of zelfs helemaal niets. Het feit dat ze bij SF elk jaar wel iets nieuws plaatsen is een investeringsbeleid dat je op weinig andere plaatsen ziet. Logisch dat dit niet altijd wat groots kan zijn.
    Daar komen ze niet meer aan, om de 3 à 4 jaar een grote nieuwigheid. Ze hebben 15 parken, dus dan zou je verwachten dat 4 à 5 parken dit jaar met een grote nieuwigheid afkomen. Enkel de RMC en dan eventueel de Mack PowerSplash zijn hier noemenswaardig voor 2020.

    Veel vaker dan vroeger zijn de grote nieuwigheden toch relatief kleine banen, als je weet dat de grote Six Flags parken allemaal toch een aantal B&M's hebben staan. Het is volgens mij van X-Flight in Six Flags Great America in 2012 geleden dat ze bijvoorbeeld nog eens een B&M neergezet hebben. De nieuwe banen zijn doorgaans korte banen van goedkopere bouwers (o.a. die 4D's), terwijl ze vroeger niet op een B&M meer of minder keken. In 2005 kreeg Six Flags Great Adventure Kingda Ka, het jaar erna kreeg hetzelfde park El Toro. Die tijden zijn duidelijk voorbij en zelfs voor de hele groep zien we zo'n grote aankondigingen al een paar jaar niet meer. Vroeger waren het wereldrecords betreffende achtbanen, nu zijn de records gebaseerd op 'grootste pendulum ride van Amerika'. Toch wel een verschil.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  7. #7

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Veel vaker dan vroeger zijn de grote nieuwigheden toch relatief kleine banen, als je weet dat de grote Six Flags parken allemaal toch een aantal B&M's hebben staan. Het is volgens mij van X-Flight in Six Flags Great America in 2012 geleden dat ze bijvoorbeeld nog eens een B&M neergezet hebben. De nieuwe banen zijn doorgaans korte banen van goedkopere bouwers (o.a. die 4D's), terwijl ze vroeger niet op een B&M meer of minder keken. In 2005 kreeg Six Flags Great Adventure Kingda Ka, het jaar erna kreeg hetzelfde park El Toro. Die tijden zijn duidelijk voorbij en zelfs voor de hele groep zien we zo'n grote aankondigingen al een paar jaar niet meer. Vroeger waren het wereldrecords betreffende achtbanen, nu zijn de records gebaseerd op 'grootste pendulum ride van Amerika'. Toch wel een verschil.
    Niet helemaal akkoord. Zelf heb ik ook wel het gevoel dat het allemaal minder is dan vroeger, maar toch zijn er de voorbije 10 jaar quasi elk jaar 1 à 2 écht grote rides geopend. Je haalt zelf 2012 aan met X-Flight (een baan waar ik zelf weinig mee heb, maar dat terzijde). Nadien hebben ze volgende toppers nog gebouwd.

    2019 - SFGAm - Maxx Force
    2019 - SFMM - West Coast Racers
    2018 - SFoG - Twisted Cyclone
    2018 - SFFT - Wonder Woman Golden Lasso Coaster
    2016 - SFDK - Joker
    2015 - SFNE - Wicked Cyclone
    2015 - SFMM - Twisted Colossus
    2014 - SFGAm - Goliath
    2014 - SFM - Medusa Steel Coaster
    2013 - SFMM - Full Throttle
    2013 - SFFT - Iron Rattler

    Dat zijn toch bijna elk jaar 2 grote projecten. Dat is eigenlijk niet minder dan in de 10 jaar daarvoor, ook al deel ik zelf ook wel dat gevoel zoals ik eerder aangaf.

  8. #8

    Re: Six Flags Aankondigingen 2020

    De projecten lijken nu natuurlijk imposant.. Zeker in de tijd dat ze geregeld B&M's bouwden, werd die fabrikant nog enorm opgehemeld. Nu is dat allemaal een stuk minder, met veel meer verschillende fabrikanten die toffe dingen zetten (denk aan de opmars van Gerst, Mack, RMC en nu ook terug Vekoma). Projecten in Amerika zijn meer een ver-van-je-bed show, zeker op het moment als in Europa banen als Helix, Kärnan, Taron, Baron en F.L.Y uit de grond gestampt worden.

    Overigens zit er dit jaar ook een wereldrecord waterattractie bij. Ook iets wat minder op valt, maar wel degelijk de nodige centen kost.

    Ik denk ook niet dat je mag onderschatten wat zo'n Gyro-Spin kost. En ook de prototypes van die Tourbillons die ze vorig jaar geplaatst hebben zullen zeker geen kleine investeringen zijn. Met redelijk wat prototypes in hun assortiment laten ze toch zien dat ze nog wel durven, maar dat de focus wellicht wat anders ligt.

    Daarnaast zijn er in de laatste jaren ook in veel parken grote (en goede) darkrides geopend (justice League) die dingen kosten vaak meer dan een achtbaan.

    Laten we eerlijk zijn: Aan achtbanen is in de meeste SF parken geen gebrek. Het lijkt me goed dat ze nu ook in wat andere dingen investeren om zo de parken wat meer compleet te maken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •