Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten

Voor degenen die nog van plan zijn om deze winter het park te bezoeken: je hebt de grootste kans dat alles open gaat zijn als aan volgende voorwaarden is voldaan:

- Er wordt max 4 Bft wind voorspeld
- Het wordt overdag minstens 7 °C (het moet volgens Plopsa 5 ° zijn, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen )
- Als je wil dat RTH, Anubis, ... al om 10u open zijn, dan moet het 's morgens ook al 5 °C zijn.

Als aan een of meerdere van deze voorwaarden niet voldaan is, dan zou ik een bezoek afraden en het indien mogelijk uitstellen naar een andere datum. Op hun website staat bij de faq dat ze attracties kunnen sluiten bij extreme weersomstandigheden, maar 5 °C noem ik geen extreme omstandigheden, zeker niet in de winter...
5°c is inderdaad niet echt koud ok het is vaak wat warmer aan de zee dan het binnenland. Als je even gaat kijken bij het KMI zie je dat de gemiddelde temperatuur voor België in december 5,6°c is een voor de kust 5,9°c. ga je dan even verder naar januari vind je 3°c als gemiddelde. ik weet dat je deze data niet zomaar mag combineren maar je kan wel aannemen dat het gemiddelde voor de kerstvakantie onder de 5°c zal liggen en dus absoluut niet extreem te noemen is eerder de norm.

En dan de wind (ik had het geluk blijkbaar om op een relatief windstille dag te komen.). gemiddeld is dit aan de Belgische kust 2 beaufort (7-8km/H om precies te zijn). De zomer is over het algemeen vrij windstil de lente en herfst daar en tegen niet zo. het lijkt me zeer raar om een nieuwe attractie te hebben die de normale omstandigheden niet aan kan.