Terra Ventura is een nieuw rct park van mij. Het is gebaseerd op één van mijn favoriete parken nl. Port Aventura. De park lay-out en enkele attracties zullen wel herkenbaar zijn. In dit park probeer ik wat thema's uit die niet zo vaak gedaan zijn in rct zoals Griekenland, Bali, Australië, Cuba,...




De ingang met het ingangsplein. Net als bij Port Aventura kom je een klein pleintje op vooraleer je echt in het park bent. Het thema van de ingangszone is Grieks en is een mix tussen het oude klassieke Griekenland en de typische wit-blauwe huisjes.




Na dat pleintje komen ze uit op een meer waar ze langs moeten om het park verder in te gaan. Op deze screen zie je de ingang van "Labyrinth of the Minotaur", een darkride die over het welgekende Minotaurus epos gaat. Links is er Zorba the Greek, een restaurant dat typisch Griekse specialiteiten aanbied.




En net als in Salou wordt de mediterrane rust verbroken door een blauwe lanceerachtbaan die over het water scheurt. In mijn park is dit echter een multilaunch van Intamin met gewone sitdown treinen. Hij telt drie lanceringen en geen inversies. Hij is genoemd naar de Griekse god van de zee: Poseidon.




Een ander themagebied in dit park is Bali, een droomachtige bestemming voor heel wat toeristen. Op deze screen zie je de Tayan Amun Splash, een spillwater met twee drops en inclusief grot (zonder kauwgom ). Ook is er een glijbaan attractie, dit themagebied wordt nog uitgebreid met één of twee coasters en een show. En Bali zou Bali niet zijn als we er enkele mooie stranden in zouden gaan verwerken.