X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 14 van de 14

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #8

    Re: [Sportoase - Groot Schijn Deurne] 2021

    Klein TR met grote ontgoochelingen - 06 maart 2022

    Enkele weken tevoren had ik mijn oudste zoon al op verkenning gestuurd. Hij vond het achteraf wel "ça va" maar betreurde dat de looping-glijbaan toen gesloten was. Dit werd nergens buiten, aan de kassa of online meegedeeld. Op de website van Sportoase Groot Schijn stond vandaag alles als operatief aangegeven. Maar dat is slechts ... schijn (!), men doelt hier op de grote onderdelen zoals de ijspiste, de fitness en het zwembad als geheel. Keurig online aangeven welke slides of buitenzones niet operatief zijn, daarvoor moet je bij onze oosterburen van Aqualand zijn. Geïnformeerde bezoekers horen het aldaar dus zelden donderen. Over Keulen gesproken: de inkom voor een laatavond-zwembeurt in dat thermale slide-walhalla kost evenveel als een dag(deel) plezier en ergernis in dit Antwerpse veredeld stedelijk zwembad.

    Aan de kassa werd ik niet begroet door de jonge bediende (!) die op z'n mobieltje aan het tokkelen was. Toen een collega hem wees op wachtende klanten, antwoordde de onbekwame dat hij eerst nog een bericht moest voltooien. Dat was in elk geval geen short message. Gelukkig kwam een dame ons - ikzelf en mijn 11-jarige - te hulp. Omdat we op postcode 2900 wonen en dus net buiten de gemeente Antwerpen, vroeg de dame om 30,50 Euro. "Da's de helft van een 20 beurtenkaart in Sportoase Brasschaat" klonk mijn gespeelde verbazing. De dame beaamde. Om het ijs te breken meldde ik dat ze geen medelijden moest hebben met de villabewoners uit de stadsrand, die anders maar moeten verhuizen naar meer urbane oorden.

    De afgelopen maanden was ik zelf al enkele keren op buitenverkenning geweest en verbaasde me telkens oprecht dat er geen enkele glijbaan uitwendig te zien was. Van binnenuit geeft dat een nog stommer beeld: een hele hoop binnenruimte-innemende kronkels en maar één weliswaar brede trap die naar de start van alle slides leidt. Een disfunctioneel wangedrocht dat ik met moeite weet te tolereren bij oudere waterparken. De kans op uitbreiding lijkt me hiermee vakonkundig gefnuikt, meteen de diepste buis voor Sportoase Deurne.


    Bron: https://www.hln.be/deurne/twee-ijspi...07b/204787883/

    Op het hoogste heb je 'normaal' drie slides. Daarvan was er die zondagochtend initieel maar één operatief, en dan mogelijk nog niet in volle glorie. De brede, ovalen dwarsdoorsnede van de lichtroze tube-glijbaan met onderweg twee beeldschermen doet vermoeden dat hier 'normaal' met banden in wordt gegleden. Naar het banden-loos motief heb ik het raden: corona, plaatsgebrek voor een opvangbekken onderaan voor de rafts of een poging tot capaciteitsbooster om de defecte naburige glijbanen een beetje te compenseren? Nog meer ergernis over deze operatieve slide met - moet het gezegd - een zeer lange wachtrij vanaf de ochtend: Het startlicht sprong tergend traag of zelfs niet op groen nadat de voorganger al de slide had verlaten. De ochtendbezoekers waren van beschaafde aard en wachtten meestal tot het groene licht. Al ontstond af en toe een consensus om gewoon tot 20 te tellen. Geen tourniquet, geen operator die hier hielp dispatchen en zelfs geen gelamineerd papiertje met tel-instructies. Je kon meteen voor de start kiezen tussen drie thema's, maar als je voor 'jungle' opteerde, kreeg je onderweg 'ocean' te zien, opteerde je voor 'ocean', dan kreeg je 'space' te zien en ben je lichtgeraakt zoals ik, dan kreeg je gekrulde tenen!

    Blijkbaar moest onderstand proefkonijn hier in september 2021 ook al glijden zonder band.


    Bron: © Jan Van der Perre https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210922_95266699

    Na enige tijd - twee beurten = ca. 20 minuten - was de looping-slide operatief. Daar waren maar zeer weinig gegadigden voor. Ik kon dit ding dus naar hartenlust kwanten terwijl mijn zoon Echternach-gewijs zijn volgende roze beurt afwachtte. Je moet immers minstens 60 kg wegen voor de gele inversie-glijbaan. Leuk is dat deze niet start in een cabine met kleppeke. Dat is minder gedoe, minder personeels-intensief en - het werd niet bewezen vandaag - mogelijk drempelverlagend. Je start hier na een tourniquet +/- zoals bij de duelling van Lago Kortrijk: zittend en/of eventueel hangend aan een horizontale dwarsstang. Na mijn eerste beurt kreeg ik onder mijn vijs van de ook al gsm'ende glijbaan-meester die zijn kotje bij de slide-uitgangen heeft. Ik was na 1 groen licht gestart en dat had na twee groene lichten moeten gebeuren. Helder als bijrivier-water, mijn gedacht. Ik ben de tel kwijt, ik zal in totaal een inversie-rit of 7 gemaakt hebben zonder kinetische hindernissen onderweg. Wat me weerhield voor nog meer ge-loop is dat ik telkens half-excuserend de humanoïde vleeshoop voorbij moest die op dezelfde trap voor de lichtroze slide aan het aanschuiven was.


    Bron: © Jan Van der Perre https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210922_95266699

    Meermaals hoorden we de sirene loeien. Dan moest de wachter van dienst zijn mobieltje opzij leggen en iemand gaan verlossen onderaan de looping. Soms was die leeg en bleek het vals alarm, maar meermaals kwam er een menselijke gedaante tevoorschijn. Eerlijk gezegd: ik heb dat uiterst zelden zo frequent zien gebeuren, ik herinner me enkel een eenmalig voorval in Fårup.

    Uiterst rechts bovenaan bleef de paarse tubeslide met een naam die refereert aan Abyss tijdens onze aanwezigheid niet operatief. Een simpele rood-witte verkeerskegel moest dit duidelijk maken. Er werd niet aan deze glijbaan gesleuteld, het was immers zondag-rustdag. Een medebezoeker wist me te vertellen dat dit vaker en langdurig voorkwam. Trippel jammer, want 1° deze slide heeft een gelijkaardige verticale zit-start als z'n linkerbuur en 2° kent een centrifuge met tube-vervolg en 3° hier had mijn zoon wel in gemogen, de ondergrens bedraagt 10 jaar.

    Er schoot voor het ventje enkel maar onderstaande glijbaan over: de drievoudige en driekleurige Racer. Maar deze is eerder kiddie dan family en in niets te vergelijken met de tripple-slide in Aquapark Oberhausen. Daar betaal ik per persoon trouwens maar de helft inkom als in Deurne, ook als niet-inwoner van de Ruhr. Leuk race-elementje wel met een time-scorebord op het einde. Maar dus wel aan de kalme kant. Het stoutste wat ik die dag gezien heb in het bad, waren jongeren die onslide van baanvak wisselden.


    Bron: © Jan Van der Perre https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210922_95266699

    Voor Leon had dit bad qua glijplezier minder te bieden dan de twee zwakste Lago's die we al bezochten. Toevallig of niet zijn dat de twee Lago's het dichtst bij Antwerpen gelegen. Ook de rest van Sportoase Deurne kon me maar matig bekoren. Er is een cirkelvormig golfslagbad maar opnieuw te kalm naar onze veeleisende smaak. En op één muur staat de Antwerpse skyline afgebeeld. Qua theming oogt dit bad veel te klinisch, en dan heb ik nog niet eens het sportbad bezocht. Dat bevindt zich een verdieping hoger. Samen met de 'zittende' looping slide meteen ook het meest positieve van dit zwaar overgeprijsde complex: een apart sportbad zoals in Lago Kortrijk en Plopsa Hannuit-Landen en niet temidden van de beoogde pretzone zoals in De Panne.


    Bron: © Jan Van der Perre https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210922_95266699

    In de sauna kwam het personeel geregeld onverlaten zonder handdoek eruit halen. De rechtse helft van mijn hersenkwab weet zoveel law and order wel te smaken. Van de buitenzone zag ik niets. Ik weet niet of deze al afgewerkt en toegankelijk is. Eerlijk gezegd laat het me Siberisch koud, en dat op amper 8 fietskilometers van mijn deur. Wie met de wagen komt, moet nog enkele halve euro's parking erbij rekenen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-03-22 om 19:47.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •