X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 80

Onderwerp: Wist-je-dat...

  1. #41

    Re: Wist-je-dat...

    Over airtime-momentjes in een gemotoriseerd voertuig gesproken...

    Ik ben afkomstig uit Lier en daar reden vroeger stadsbussen. Kleinere bussen die rondreden binnen de grenzen van de stad en inwoners van Lier gratis richting het centrum voerden en omgekeerd. De straten in Lier zijn eigenlijk bijna allemaal enorm slecht aangelegd. Zeker de kasseibaantjes, waar vaak veel putten in zitten. Op een keer zat ik op één van die bussen om mijn grootmoeder te gaan bezoeken. Die bus reed door zo'n rottig aangelegde kasseibaan en op een bepaald reed die over twee vlak achter elkaar gelegen putten. Ik zat helemaal achteraan de bus op van die opklapstoeltjes. Door zo snel na mekaar over die putjes te rijden, vlieg ik op een bepaald moment bijna letterlijk een meter in de lucht. Ik ben niet van de grootste (1m72) en toen zeker niet van de zwaarste. Dus airtimemomentje in de bus, maar de zitbank van dat klapbankje vloog tijdens mijn 'vlucht' in de lucht dicht, met het resultaat dat ik plots op de grond van de bus zat.

    Dus...airtime op bussen van De Lijn...het kan ook!

  2. #42

    Re: Wist-je-dat...

    Haha, grappig verhaal! En 1m72cm , zo klein is dat nu toch ook weer niet?
    Ik ben dus niet de enige die airtimeheuvels ontdekt op de openbare wegen in België. Wel vraag ik me af wat de beste manier is om eroverheen te rijden, want aan de kazerne in Heverlee voel je het helaas niet altijd.
    Once you sit back, you never go back.

  3. #43

    Re: Wist-je-dat...

    ... Pretparken.be oorspronkelijk begonnen is als ThemeParkVision
    ...TPV (voor de vrienden) ook nog (deels) beschikbaar was in Frans, Duits en Engels?
    ... de TPV-chat een van de hoogtepunten was van de website
    ... er ooit RCT1-parken rond TPV zijn gemaakt? Als ik me niet vergis waren het er 3.
    ... ook Zoo.be een onderdeel was van TPV
    ... TPV in 2001 op de 7de plaats stond in de verkiezing 'site van het jaar' En dat ze daarbij tussen sites als kbc.be, knack.be, immoweb.be, stubru.be en wijlen donna.be stonden.
    ... er desktop achtergronden en een screensaver van Disneyland Parijs waren van TPV.be

  4. #44

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wist-je-datjes zijn altijd fijn! Of het nu over pretparken gaat, over jezelf, over de hond van je buren of over de spaghetti die gisteren in promotie was in de Coluyt: lanceer hier uw beste weetjes de wereld in!
    In dit topic staan vooral pretparkweetjes, maar blijkbaar mag het over elk onderwerp gaan. Dus wist je dat ...

    ... Ik al sinds eind 2011 postbode ben, maar jarenlang alleen fietsrondes deed omdat ik nooit de rijvaardigheidstest van bpost had afgelegd?
    ... Ik die test doelbewust niet aflegde omdat ik autorijden te stresserend vond?
    ... Mijn angst voor secundaire wegen voldoende verminderd is om het deze maand toch maar eens geprobeerd te hebben?
    ... Ik geslaagd ben en vanaf nu ook per auto brieven mag insteken?
    ... Ik nog steeds bang ben van autostrades?
    ... Mijn pretparktransportprobleem dus nog steeds niet opgelost is?

    Allez, nu heb ik mezelf wel genoeg lof toegezwaaid en daar dient dit topic natuurlijk niet voor ...
    Maar dit is toch wel een stap in de goede richting dus ik wou het even vermelden
    Ik ben nog steeds niet van mijn auto-angst verlost, dat moet ik helaas wel toegeven.
    Once you sit back, you never go back.

  5. #45

    Re: Wist-je-dat...

    hey, het is maar met te doen dat je kan leren, en dat is met autorijden niet anders. En alle respect voor de postbodes, want dat is elke dag én door weer en wind... Dus blijven rijden, ervaring opdoen en zachtjes aan je grens verleggen. Komt wel in orde !

  6. #46

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    ... Pretparken.be oorspronkelijk begonnen is als ThemeParkVision
    ...TPV (voor de vrienden) ook nog (deels) beschikbaar was in Frans, Duits en Engels?
    ... de TPV-chat een van de hoogtepunten was van de website
    ... er ooit RCT1-parken rond TPV zijn gemaakt? Als ik me niet vergis waren het er 3.
    ... ook Zoo.be een onderdeel was van TPV
    ... TPV in 2001 op de 7de plaats stond in de verkiezing 'site van het jaar' En dat ze daarbij tussen sites als kbc.be, knack.be, immoweb.be, stubru.be en wijlen donna.be stonden.
    ... er desktop achtergronden en een screensaver van Disneyland Parijs waren van TPV.be
    ...ik door jou post net besef dat ik echt oud aan het worden ben?
    ...mijn eerste bezoek aan ThemeParkVision ergens begin 2002 was, om informatie te zoeken over Bobbejaanland?
    ...ik toen 16 jaar oud was, een echte tiener en nog lang geen 32 jaar zoals nu !
    ...ik mij eigenlijk meteen lid heb gemaakt op het forum en meteen ook een topic gestart had in het 'Six Flags Belgium' subforum?
    ...ik niet begonnen ben onder de nickname 'K-ToF', maar die in het teken stond van 'Vampire' in Walibi Belgium?
    ...ik vroeger ook vaak op de chat te vinden was?
    ...ik dus ondertussen 16 jaar lid ben van dit forum?
    ...mijn lievelingspark in die periode nog Bobbejaanland was?

  7. #47

    Re: Wist-je-dat...

    ... Ik realiseer mij net hetzelfde als jij.
    ... Wij zijn even oud trouwens (32).
    ... Ik kwam al langer op het forum maar ben pas in 2001 lid geworden denk ik van het forum.
    ... Ik een die-hard strijders was in het BJL topic. Iedereen brak het af, en ik hemelde het op .
    ... Ik ook niet onder de naam "Punisher" gestart ben maar onder "Maart" afkorting voor "Maarten" denk ik.
    ... Ik de eerste keer iemand van het forum in 2010 ontmoette.
    ... geheel toevallig zatten wij in dezelfde groep die een rondreis gingen maken in India.
    ... Dat wij beiden op het forum zaten heel toevallig ter sprake kwam tijdens de vlucht van Schiphol naar New Delhi
    ... Dat die persoon Ivanovitsch noemde op het forum, nadien koffiepot denk ik, maar die zit al lang niet meer op het forum.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  8. #48

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    ... de TPV-chat een van de hoogtepunten was van de website
    ... ik deze stiekem terug had gewild tijdens de Disney Fandaze live.

    ... ik op dit forum veel te veel tijd versleten heb.
    ... ik ooit nog medewerker was.
    ... onze weerwolf spelletjes legendarisch waren!
    ... ik enorm veel toffe mensen heb leren kennen via pp.be en RF.

  9. #49

    Re: Wist-je-dat...

    ... ik geen flauw idee heb wat weerwolfspelletjes zijn?
    ... ik het stiekem heel graag zou weten?
    Once you sit back, you never go back.

  10. #50

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    ... ik geen flauw idee heb wat weerwolfspelletjes zijn?
    ... ik het stiekem heel graag zou weten?
    ... een weerwolf spelletje is een spelletje waarin verschillende deelnemers een speciale rol krijgen, gaande van weerwolven (de slechte) tot een Heks,ziener, stervelingen (goede rollen). Vervolgens is het aan de weerwolven om de goede rollen uit te moorden, en is het aan de goede rollen om er voor te zorgen dat ze de weerwolven ontmaskeren en ophangen.
    ... Ik stiekem wel graag nog eens een nieuw spelletje wil spelen
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  11. #51

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    ... een weerwolf spelletje is een spelletje waarin verschillende deelnemers een speciale rol krijgen, gaande van weerwolven (de slechte) tot een Heks,ziener, stervelingen (goede rollen). Vervolgens is het aan de weerwolven om de goede rollen uit te moorden, en is het aan de goede rollen om er voor te zorgen dat ze de weerwolven ontmaskeren en ophangen.
    ... Ik stiekem wel graag nog eens een nieuw spelletje wil spelen
    ... Ik niet meespeelden maar ik het wel volg(passief)

  12. #52

    Re: Wist-je-dat...

    ... een Huss Enterprise blijkbaar achteruit kan draaien?
    ... ik stomverbaasd was toen 'et maintenant l'autre sens' door de boxen hoorde?
    ... dit een zeer speciaal gevoel is?
    ... het minder misselijkmakend is dan het eruit ziet?

  13. #53

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    ... een Huss Enterprise blijkbaar achteruit kan draaien?
    ... ik stomverbaasd was toen 'et maintenant l'autre sens' door de boxen hoorde?
    ... dit een zeer speciaal gevoel is?
    ... het minder misselijkmakend is dan het eruit ziet?
    ... ik mij nu écht afvraag waar je dat gedaan hebt
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  14. #54

    Re: Wist-je-dat...

    Luna park barcares (Perpignan)

  15. #55

    Re: Wist-je-dat...

    Wist je dat ...

    ... Ik vannacht een droom over pretparken gehad heb?

    ... Die droom ongeveer als volgt ging? Ik ging met een groep vrienden naar een pretpark omdat we gratis tickets hadden. Er was één achtbaan die ik zeker wou doen, maar de anderen bleven het uitstellen tot net voor sluitingstijd. Uiteindelijk gingen we toch aanschuiven. Maar net voordat het mijn beurt was, had ik een probleem (ik weet niet meer welk) waardoor ik de wachtrij eventjes moest verlaten. Toen ik opnieuw ging aanschuiven, bleek dat het personeel de coaster al gesloten had Omdat ik teleurgesteld was, gaven ze mij nog een gratis terugkomticket maar dit was enkel op één specifieke datum in het jaar geldig. Snel begon ik mijn agenda te doorbladeren in de vurige hoop dat die dag nog vrij zou zijn ... en toen werd ik wakker.

    ... Deze achtbaan echt bestaat, en het niet de eerste keer is dat ik erover droom?

    ... Het bij zulke dromen nog nooit gelukt is om deze coaster effectief te berijden?
    Er gebeurt altijd iets anders, ik geraak nooit tot in de achtbaantrein

    ... Jullie één keer mogen raden naar de naam?

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************



    Enerzijds is het niet grappig en anderzijds toch ook weer wel
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 13-08-18 om 17:42.
    Once you sit back, you never go back.

  16. #56

    Re: Wist-je-dat...

    Hé vroeger hadden we een pretparkdromentopic waarin ik (en andere leden soms ook) zulke random verhaaltjes posten . Tijd om dat terug te brengen?

  17. #57

    Re: Wist-je-dat...

    Wist je dat ...

    ... Je op Google Streetview eens "Rue Hubin 4, Waver" moet intikken?
    ... Die mensen best nog een mooi uitzicht op Walibi hebben (niet pal voor de deur, maar een twintigtal meter verder op de weg)?
    ... Ik me heb ingeschreven voor de fandag?
    ... Dit mijn eerste keer Tiki Waka zal worden?
    ... Dit mijn allereerste keer Halloween in welk pretpark dan ook zal worden?
    ... Ik voor de eerste keer in mijn leven een deftig spookhuis zal bezoeken? (Ooit 1 gedaan op Leuven Kermis maar was toen nog zeer jong dus zal ongetwijfeld niet te extreem geweest zijn)
    ... Ik mijn eerste outdoorcoaster in het donker zal berijden?
    ... Ik hoop om meer mensen van dit forum te leren kennen, want tot nu toe heb ik slechts drie leden in het echt ontmoet?
    ... Ik stiekem toch een beetje zenuwachtig ben voor mijn (volwaardige) spookhuisontmaagding?
    Once you sit back, you never go back.

  18. #58

    Re: Wist-je-dat...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Wist je dat ...
    ... Ik me heb ingeschreven voor de fandag?
    ... Dit mijn eerste keer Tiki Waka zal worden?
    ... Dit mijn allereerste keer Halloween in welk pretpark dan ook zal worden?
    ... Ik voor de eerste keer in mijn leven een deftig spookhuis zal bezoeken? (Ooit 1 gedaan op Leuven Kermis maar was toen nog zeer jong dus zal ongetwijfeld niet te extreem geweest zijn)
    ... Ik mijn eerste outdoorcoaster in het donker zal berijden?
    ... Ik hoop om meer mensen van dit forum te leren kennen, want tot nu toe heb ik slechts drie leden in het echt ontmoet?
    ... Ik stiekem toch een beetje zenuwachtig ben voor mijn (volwaardige) spookhuisontmaagding?
    ... Ik bij uitzondering een dubbelpost plaats om verslag uit te brengen van de fandag?
    ... Tiki Waka zorgde voor een verdubbeling van mijn aantal credits sinds januari 2018?
    ... Halloween in een pretpark best leuk bleek te zijn?
    ... Vampire en vooral Weerwolf in het donker zeer de moeite waren?
    ... Ik inderdaad een paar nieuwe mensen leerde kennen?
    ... Ik mogelijk één van onze meest legendarische forumleden (Ignace) gezien heb, maar helaas niet echt met hem heb gesproken?
    ... Volwassen spookhuizen eerder grappig zijn dan eng? Ik kon er alvast om lachen, zelfs toen die SM-meesteres in Black Rose met haar zweep tegen mijn billen kletste
    ... Ik volgend jaar graag terug naar deze fandag zou willen gaan?
    Once you sit back, you never go back.

  19. #59

    Re: Wist-je-dat...

    Wist je dat ...

    *Ik het topic over de Vliegende Hollander wel volg, maar er zelf niets schrijf omdat ik er niets over kan vertellen?
    *Ik sinds de opening van DVH slechts één keer in de Efteling geweest ben?
    *Dit 's winters was toen er witte doeken over DVH hingen?
    *Ik dat ding dus zelfs nog nooit met eigen ogen gezien heb? Ik ken de Vliegende Hollander uitsluitend van foto's en Youtube
    Once you sit back, you never go back.

  20. #60

    Re: Wist-je-dat...

    Enkele weetjes gevonden over...

    Walibi Belgium

    ...bij de opening van FlashBack ook concept-arts voorzien waren voor een re-style van Sirocco in het FlashBack thema?
    ...die plannen er al waren voor het 'ongeluk' en dat ook die plannen voorzien waren voor een overdekte Sirocco?
    ...de Weerwolf ook sneller gaat als het regent?
    ...de attractie wordt stopgezet wanneer de treintjes sneller dan 57,02 seconden door de baan razen?

    Plopsaland De Panne:

    ...er tuinkabouters in het Bos van Plop hebben gestaan?
    ...de draak, zover bekend de hoogste powered coaster ter wereld is?
    ...de vuurtoren bij dongo's race een overblijfsel is van een zeepaardvormig doolhof dat vroeger op die plek stond?


    ! Verder zou ik willen vragen om vanaf nu hier enkel terug weetjes te posten die daadwerkelijk over de pretparken en bijhorende industrie gaan.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •