Ik hoop gewoon dat alle investeringen voor CDA voldoende zijn. En dat CDA tevreden is met de behaalde winsten en bezoekersaantallen. Na de investeringen zou Walibi Belgium immers gelijkwaardig moeten behandeld worden als Parc Asterix of Futuroscope, wat toch hun paradepaardjes zijn. Ik denk dat CDA er wel hard in geloofd dat Walibi Belgium eenzelfde status kan behalen, maar het park zich eerst moet bewijzen door deze investeringen uit te voeren en de verwachtte resultaten in te lossen.

Wanneer dat niet zo is zal CDA WB behandelen als een kleiner nationaal park. En zullen de investeringen ook minder frequent gebeuren dan anders. Kijk maar naar Bellewaerde, al vraag ik me af of dit park nog lang in de groep zal blijven... Al lijkt daar meer de directie de foute investeringen te doen.

Ook bijzonder hoe CDA is geëvolueerd van een toch wel bedenkelijke pretparkgroep naar één van de favoriete groepen in pretparkland. Persoonlijk ben ik wel fan van CDA, meer nog dan van Merlin. CDA slaagt er ten minste om doordachter een attractie neer te zetten, met een mooie aankleding en zonder door te slaan in het verkopen van voorsteekpasjes in hun park.

Zoals ik al hierboven zij, hoop ik dat WB zijn project volledig mag uitvoeren en stoppen ze niet na het Afrikaanse deel met hun Megacoaster. Tegen dan zal een nodige renovatie van PU en FB ook wel nodig zijn. Het valt me op hoe groot het verschil is wanneer je Exotic World verlaat en naar PU wandelt. Je bent dan echt wel in een ander park.