Wat zouden jullie veranderen, als er ongeveer 70% er anders gaat uitzien?

Iets wat mij altijd stoort in Walibi is dat de paden echt lelijk zijn. Asfalt in pretparken (het hoeven daarvoor nog geen themaparken te zijn) vind ik niet meer van deze tijd. Overal mooie tegeltjes zou al een hele verbetering zijn! Ook de verlichting is niet echt sfeervol, die lantaarnpalen zijn echt spuuglelijk.




Achteraan in het park zit je vanaf Psyké tot aan GRA met een heel oninteressante hoek waar je eigenlijk enkel komt voor CoT. Natuurlijk willen ze met de buren rekening houden, dus een indoorattractie extra hier lijkt me logisch - maar dan iets vergelijkbaar met Mayaland of Arthur in Europapark, een indoor-hal met meerdere attracties en horeca. Een mooie stap tot een volwaardige winteropening en het maakt die hoek van het park veel interessanter. Desnoods oferen ze de plek op van het theater, die word toch niet meer gebruikt voor de gewone gast. Wat thema betreft mogen ze van mij zeker en vast de concepts die CdA ooit had gemaakt voor Walibi-indoorparken terug als basis gebruiken:



Een uitbreiding van Aqualibi zie ik ook wel zitten. Ik ben er twee keer geweest dit jaar, en het is een tof zwembad met enkele leuke glijbanen en natuurlijk de Rapido, maar ik ben er toch steeds vrij snel rond. Een doorgang onder de lifthills van de Cobra maken en een deel van de oppervlakte van Ali Baba gebruiken lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar het is een mooie droom.

Tot slot zou ik het geen slechte zet van als walibi één van hun spookhuizen - pakweg Villa 13 - het hele jaar lang als betaalattractie aanbied.