X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 29 van de 33 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 580 van de 648
  1. #561

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Neverland Themepark Projects is failliet... Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor Walibi. Ik vermoed heel wat, midden in hun transformatie.

    https://www.hln.be/regio/aalst/decor...xypYILCKZEKZRw
    Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?

  2. #562

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?
    Inderdaad, Walibi werkt samen met Joravision ipv Neverland.

    http://joravision.com/news/exoticworld

    Neemt niet weg dat het spijtig is voor het bedrijf, maar voor Walibi lijkt me dit weinig invloed te hebben. Voor Plopsaland (de boomstammetjes en de rollerskater) zie ik het minder rooskleurig in.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 31-01-19 om 15:36.

  3. #563

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Werkte Walibi niet samen met Joravision ipv Neverland? Ik geloof dat Neverland voornamelijk al de Plopsa parken voor hun rekening nam en daarbuiten enkel kleine projectjes deed (buiten Tomorrowland natuurlijk)?
    Joravision wordt nog altijd meer gebruikt voor hun grote projecten (Pulsar, Exotic World, PU, ...). Kleinere projecten durfden wel eens uitbesteed te worden aan Neverland, ik denk dat dat kwam om dat Joravision overbevraagd is. Het station van The SkunX en de trein zijn bv. door hen gedecoreerd. Ook in Bobbejaanland verzorgde ze enkele dingen, maar ook kleinschalig.

    Verder denk ik dat ze het inderdaad vooral van Plopsaland en Tommorowland moesten hebben. Enorm spijtig, want ze leverde wel goed werk.

    Ik denk dat alles zo goed als aan Joravision was beloofd qua thematisering. Dat komt dus wel goed denk ik... Ik had het niet voor Joravision, zeker niet na PU, maar met Pulsar en Exotic World hebben ze bij mij terug het vertrouwen gewonnen.

  4. #564

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Jora vision is volgens mij ook al een keer failliet gegaan.

  5. #565

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ze werken inderdaad sinds een aantal jaren samen met Jora Vision, dus Walibi zal hier geen hinder van ondervinden.

    Jora Vision is inderdaad ook al eens failliet gegaan, maar heeft een doorstart kunnen maken. Ik vermoed dat dit bij Neverland ook wel het geval zal zijn. Het is inderdaad jammer, maar ze zullen wel terug overeind krabbelen.

  6. #566

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik dacht dat Aqualibi’s makeover vorig jaar aan Neverland uitbesteed geweest is?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #567

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ook in Fun World, het voormalige Walibi Playland, is men hard aan het werk en krijgen de speeltoestellen een opknapbeurt!

    Naam:     4ABEEC3F-7AD7-4BD0-9740-AE4A1B996E28.jpeg
Bekeken:  1844
Groote:   208,0 KB

    Naam:     DCA90114-1AFB-4724-8AD9-896DB9A5B697.jpeg
Bekeken:  1859
Groote:   216,9 KB

    Naam:     3F55874F-4D37-4FDE-A429-E3CDF9B45922.jpeg
Bekeken:  1899
Groote:   151,3 KB

    Naam:     9DC21F9A-8509-4BFA-ACE8-DACB9056BCA3.jpeg
Bekeken:  1733
Groote:   206,7 KB

    Bron: Fan Club Walibi

  8. #568

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Komt de opening van de megacoaster in het gedrang? Als het van de buren afhangt in elk geval wel!

    Een aantal buurtbewoners klagen het park aan tegen de nieuwe vergunning die het park kreeg. In de toekomst zou het park zo wat langer mogen openblijven en meer geluid produceren.

    Vorig jaar werd hiertegen al een officieel bezwaar ingediend, waarna een nieuwe vergunning in november werd opgesteld. Bij deze vergunning zaten wel wat strengere voorwaarden, maar door een staking bij bpost is de offici?le vergunning te laat binnengebracht.

    De oude vergunning is zo weer in voege getreden, en dit wordt door de boze buren aangegrepen om zo naar de Raad van State te gaan. Hopelijk dwarsboomt dit de toekomstige plannen niet!

  9. #569

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

    Vorig jaar werd hiertegen al een officieel bezwaar ingediend, waarna een nieuwe vergunning in november werd opgesteld. Bij deze vergunning zaten wel wat strengere voorwaarden, maar door een staking bij bpost is de offici?le vergunning te laat binnengebracht.

    De oude vergunning is zo weer in voege getreden, en dit wordt door de boze buren aangegrepen om zo naar de Raad van State te gaan. Hopelijk dwarsboomt dit de toekomstige plannen niet!
    Of hoe een staking van bpost de toekomstplannen van een gans pretpark kan dwarsbomen. Nu ja, ik weet niet of BPost hun bedrijfsdag nog mag organiseren in Walibi...

  10. #570

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Of hoe een staking van bpost de toekomstplannen van een gans pretpark kan dwarsbomen. Nu ja, ik weet niet of BPost hun bedrijfsdag nog mag organiseren in Walibi...
    Als Bpost met genoeg belastingsgeld komt aanzwaaien om hun bedrijfsdag in WaBe te laten doorgaan, zullen ze wel mogen hoor.

    Ik ga mijn frustraties tov bpost hier nu niet neerschrijven, of we zijn weer 10 pagina's verder. Maar als het echt zo is dat het daardoor is, damn.

    Maar ik zie ze wel in staat om dat weer in orde te krijgen bij WaBe?
    Je vois la vie en des biscuits.

  11. #571

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik zou mij alvast niet al te veel zorgen maken over de komst van de megacoaster, hoor. Het is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat Walibi Belgium te maken heeft gekregen met de beruchte 'Versants de la Dyle', het fameuze comit? bestaande uit enkele buurtbewoners van het park.

    Van in het begin dat ik het pretpark volg gooien die beruchte - zoals ze het bij onze Waalse vrienden zo mooi verwoorden - 'riverains' al roet in het eten. Bij elk plan dat nog maar een beetje met uitbreiding te maken heeft, zoals nieuwe attracties, gaan de buren al op hun achterste poten staan. Eigenlijk doen ze dat al sinds de komst van Sirocco en ze zijn eigenlijk niet meer gestopt.

    Ik kan mij nog hun geklaag herinneren over het geluid van attracties zoals Bounty, Cobra en Turbine, ergens in de periode 2003/2004. Het park heeft toen een tegemoetkoming gedaan door zowel bij Turbine als Cobra de supports op te vullen met zand om geluid te reduceren. Bounty bleef gewoon dicht. De buren oppereden zelfs voor het afdekken van de gondels van Dalton Terror om zo minder gegil van bezoekers te kunnen horen. Daarnaast heeft het park telkens ferm geschrapt in de openingsdagen ?n tijden van het park. De buren hebben in die periode een beroep gedaan op een extern bedrijf dat zich bezig ging houden met de geluidsoverlast. Walibi heeft zich daar telkens netjes aan gehouden. Het ding met die buren is dat als je ze een hand geeft, ze een arm willen. En uiteindelijk bleek toen dat Walibi zelfs niet veel meer kan doen aan de geluidsoverlast dan ze toen al deden.

    Volgens mij mogen de buren ook nu weer erg hoog van de toren blazen, de komst van die megacoaster komt volgens mij totaal niet in gevaar!

  12. #572

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Eigenlijk doen ze dat al sinds de komst van Sirocco en ze zijn eigenlijk niet meer gestopt.
    Je zou ook maar even een vliegwiel (en sensationele achtbaan met veel gillende bezoekers) in je tuin gedropt krijgen Ik kan begrijpen dat wanneer zo'n machine slechte op luttele meters van je tuin komt te staan, je op je achterste poten gaat staan. Maar uiteraard ben ik het wel eens met het idee van je post, want zoals ik in een ander topic al aanhaalde, men klaagt tegenwoordig om te kunnen klagen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #573

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Gaat het over die grote meerdaagse staking bij bpost, in november 2018? Tot mijn schaamte moet ik opbiechten dat ik postbode ben en toen zelf ook 1 dag aan een stakingspiket gestaan heb ipv brieven rond te dragen ... ben ik nu nog welkom op dit forum? Al werk ik in het postkantoor van Leuven/Oud-Heverlee/Bierbeek, en heb ik zelf dus geen enkele invloed op de postbedeling in Waver

    Ik hoop heel erg dat dit alsnog in orde gaat komen, en heb daar eigenlijk ook wel het volste vertrouwen in. Volgens mij gaat een pretpark niet over 1 nacht ijs als ze zo'n grote achtbaan bestellen.
    Once you sit back, you never go back.

  14. #574

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik kan me niet voorstellen dat de raad van state een oude vergunning gaat laten gelden vanwege een externe gebeurtenis waar Walibi niks aan kon doen.

  15. #575

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wacht, ik ben niet helemaal mee. Op zich is dit eigenlijk goed nieuws voor Walibi ?n ze treffen zelf geen schuld denk ik.

    Even een tijdlijn schetsen zoals ik het nu begrijp:
    Fase A: oude vergunning (max 50dBA 's avonds & 10 dagen later open)
    Fase B: nieuwe vergunning (max 55dBA 's avonds & 20 dagen later open)
    ==> Klacht door buren
    Fase C: nieuwste vergunning (met strengere voorwaarden dan bij FaseB)
    ==> Te laat binnen geleverd dus ongeldig.
    ==> Hierdoor opnieuw Fase B

    Dus voor Walibi is dit juist goed, enige vraag is door wie die nieuwste vergunning moest afgeleverd worden. Ik vermoed niet door Walibi zelf. Dat de omwonenden naar de Raad van State stappen begrijp ik, het is immers een actiegroep. Nu alleen maar hopen (voor Walibi) dat de buren bot vangen, al vrees ik dat ze hun Fase C gaan krijgen.

  16. #576

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik hoop van harte dat die irritante buren serieus lik op stuk krijgen. Ik ken heel wat omwonenden (dicht en minder dicht) van Walibi en weet dat zijn het gezeur en geklaag absoluut niet begrijpen, en er zelfs niks op tegen zouden hebben moest Walibi van april tot midden januari zelfs dagelijks geopend zou zijn, ?n langer open per dag.

    Uit goeie bron weet ik ook dat de Burgemeester van Wavre een serieuze boon heeft voor Walibi, en dat die vrouw ook het belang van Walibi voor Wavre kent.

    Je zou voor minder wensen dat ze met een Top Thrill Dragster kloon afkomen waarvan de tophat pal achter Tutankhamon komt te staan, en hang er dan ineens nog 4 droptowers (AAN DE JUISTE KANT (looking at you SFGA) aan. Zet in Karma World nog een Giant Frisbee en in Exotic World een S&S Screaming Swing. Iemand nog aanvullende idee?n?
    Laatst gewijzigd door etwien; 07-05-19 om 22:56.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #577

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Iemand nog aanvullende idee?n?
    * Herthematiseer Psyk? Underground naar Psyk? Air en verwijder het gebouw (al is dat eigenlijk wel echt mooi)
    * Bouw een geluidsmuur tussen de vijver en het kindergebied zodat je geen joelende kinderen in andere delen van het park hoort, dat doet afbreuk aan de sfeer
    * Plaats een hoge zweefmolen op de plaats van het oude station in Exotic World. (Dan kunnen we ook zwaaien naar de buren als ze aan het BBQ'en zijn)
    * Zet een Arabische 'Bazar' naast het Paleis van de Geest, met minaret waaruit om het half uur een humoristische gebedsoproep klinkt. De Bazar doet dan dienst als tribune voor een jetski-show op het binnenmeer van Radja River.
    * Maak een openlucht stuk van Aqualibi op het stuk achter Cobra, liefst in Antarctisch thema zodat er geen bomen en struiken staan die geluidsdempend werken.
    * Bouw een kleine GG houten achtbaan (out and back) op het stuk tussen CoT en Psyk? Underground (Psyk? Air in dit geval), achter het theater kan je net passeren denk ik.

  18. #578

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Fans van het vtm-programma 'Expeditie Pairi Daiza', 'De Wereld van Bellewaerde' Walibi Belgium...de Waalse tv-zender RTL-TVI zal deze zomer een gloednieuw programma uitzenden dat zich in de coulissen van Walibi Belgium zal afspelen. 'G?n?rations Walibi' zal deze zomer elke zondagnamiddag te zien zijn op RTL-TVI.

  19. #579

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hoe zit het eigenlijk met Fun Pilot en Fun World? Het blijft al n hele tijd stil hierrond... is de coaster al af? Wanneer zou die open gaan?

  20. #580

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met Fun Pilot en Fun World? Het blijft al n hele tijd stil hierrond... is de coaster al af? Wanneer zou die open gaan?
    Fun Pilot is al een behoorlijk tijdje af en heeft ook al testen achter de rug. Normaal is de offici?le opening van de gebieden eind mei.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •