X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 653

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Nog wat extra informatie over de transformatie van het park!

    2019: Inkom, kiddie coaster, Bollywood en Ali Baba

    * Met de komst van het Indisch gebied zijn er weinig afbraakwerken nodig. We moeten enkel afscheid nemen van de toegangspoort en het ijsverkooppuntje aan Cobra.

    * Boogie Burger zal verdwijnen en op die plek komt de wachtrij van de nieuwe dark-ride en zal met 35 m² uitgebreid worden.

    * De toiletten worden volledig vernieuwd én gethematiseerd naar de zone waarin ze gelegen zijn.

    * Het nieuwe restaurant krijgt een totale oppervlakte van 512 m² en krijgt zowel buiten als binnen plaatsen. Binnen zullen er 150 zitplaatsen komen, buiten op het terras 96 plaatsen. Het hele restaurant zal stevig gethematiseerd worden.

    * Met de komst van de kiddie-coaster zal ook die kant van het park een totaal nieuwe look krijgen. De nieuwe achtbaan en diens omgeving zal een "aeromail" thema krijgen en die lijn zal ook doorgetrokken worden naar Walibi Playland. Kids Pop horecapuntje krijgt een nieuw leven en zal ook gethematiseerd worden.

    * De kassa's aan de inkom van het park verdwijnen en op die plek komt eigenlijk een gigantisch groot inkomplein. De grote 'W', iconisch voor het park, zal 6 meter hoog worden. Naast enkele plantages en fonteinen zal het inkomplein opgevrolijkt worden met banners en panelen.

    * Deze plek, tussen de controle van de tickets en kassa's en de tassencontrole is gratis toegankelijk voor iedereen en is uitgerust met winkeltjes en horeca. Aqualibi zal niet meer toegankelijk zijn vanaf de parking, wel via de inkomzone. Allen de brandweer kan nog toegang krijgen tot Aqualibi via de parking.

    2020: Zone Dalton Terror, Twist 'n Splash en Sky Fly

    * Deze zone krijgt de naam 'Explorer Adventure' mee en blijft een westernthema behouden, mits enkele grote aanpassingen qua uitzicht.

    * De Sky Fly zou gebouwd worden achter Buzzsaw, ik vermoed dus op de oude plek van Inferno.

    2021: Weerwolf, New Orléans en de megacoaster!

    * De zone rondom Weerwolf en Vampire zou zwaar op de schop gaan. Niet alleen zullen er ingrijpende afbraakwerken en bouwwerken plaats vinden, er zal ook grondig gerenoveerd worden.

    * Naast de Music Express zal ook Jeux Monaco, het lunapark verdwijnen. Het Italiaanse restaurant, Entre-Nous, het personeelsrestaurant van Walibi en de Monster Trucks gaan ook tegen de vlakte. Het station van de Music Express verdwijnt niet, maar zal gerenoveerd worden. Ook het theater aan de voet van Weerwolf verdwijnt.

    * Aan de toegangspoort van het park (ik vermoed die met de plaquette van Eddy Meeùs) komt een ticketcontrole.

    * Het nieuwe restaurant zal geen kleintje worden en krijgt een oppervlakte van 1430 m². Het restaurant zal in verschillende delen opgedeeld worden: een keuken van 380 m² en op de eerste verdieping een technische ruimte van 200 m². Beneden zal er een bargedeelte komen en het eigenlijke zelfbedieningrestaurant, met een mezzanine, goed voor een oppervlakte van 700 m². In het restaurant zijn 360 zitplaatsen voorzien, 190 plaatsen op het terras, dat langs het meer zal komen te liggen.

    * Op de plek van de Monster Trucks komen de nieuwe toiletten. Voor het restaurant komt een nieuw plein, namelijk 'Place du Trône'.

    * Voor Weerwolf komt een zogenaamde 'Aqua Cirque', wat zoveel betekent als een outdoor waterspeelplaats. Vanaf daar zal er onder Weerwolf door een pad lopen, recht richting Vampire.

    * De karting zal het park verlaten, alsook de witte villa, waar zich nog een watermolen bevind. Deze zou geschonken worde aan zo'n heemkundig museum. De picknickplek onder de oranje tent aan CoT zal verplaatst worden naast de Salsa Y Fiesta.

    * Squad Stunt Flight verhuisd, zoals bekend, naar de Afrikaanse zone.

    * Het stationsgebouw voor de megacoaster zal ook geen kleintje worden. Het station zal een grondoppervlakte hebben van 610 m² en zal 7 meter hoog worden. Het stationsgebouw zal bestaan uit twee verdiepingen, bezoekers kunnen instappen in de attractie op de tweede verdieping. Er zal ook een lift voorzien worden voor mindervalide bezoekers. Aan het stationsgebouw komt eveneens een technische ruimte van 135 m², ook met twee verdiepingen.

    * Er komt ook een nieuw restaurant nabij de mega coaster. Dit restaurant zal ook de mogelijkheid bieden om binnen en buiten te eten. Oppervlakte van het restaurant én de keuken zal 650 m² zijn, waaronder 250 zitplaatsen binnen en 250 buiten.

    Bron: La Meuse
    Mooi overzichtje! Thanks!

    De focus op de restaurants is dus echt groot. Hopelijk zal dit aanslaan bij het publiek want de vraag is ook in welke richting ze hier mee willen gaan. De focus op de families wordt des belangrijker want de jeugd zie ik hier minder snel eten gezien die vooral de thrill willen denk ik dan?

    Ik blijf er bij dat ze beter voor een Sky Roller kiezen in plaats van een Sky Fly. Maar ja, wie ben ik

    Niets extra verteld over de dark ride?

    Ben wel blij dat die Monster Trucks en Arcade verdwijnen, door zo'n dingen te verwijderen maak je het park meer volwassen tenzij je dat echt heel goed inkleed.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ik blijf er bij dat ze beter voor een Sky Roller kiezen in plaats van een Sky Fly. Maar ja, wie ben ik
    In een interview van themeparkfreaks met Marc Guffens (Marketing & Sales Director) heb ik gelezen dat het nog helemaal niet vast staat dat er een Sky Fly komt. Dat er een attractie komt is zeker maar wat voor flat ride is nog niet beslist.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •