X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 653

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het probleem met Walibi Holland is eigenlijk volgens mij dat het momenteel een beetje ingesloten zit in zijn doelgroep. Door zich eigenlijk té hard te profileren als tienerpark hebben ze zich in dat hoekje geduwd en kunnen ze nu nauwelijks terug.

    Toen het park nog Walibi Flevo was, was dit park een grote verliespost voor de Walibi Group. Zelfs met een - in die tijd toch - ongeziene investering als El Condor. De komst van Six Flags is voor Walibi Holland enerzijds een zegen geweest. Wat een miljoeneninvestering heeft dat park toen gekregen. Neem daarbij dat onze noorderburen de praatjes van de Amerikanen hebben geslikt als zoete koek. Het park werd door Six Flags prompt gebombardeerd tot paradepaardje, denk aan de slagzin van het park: 'Rollercoastercapital of Europe'. En de Nederlandse tieners hebben zich toen met hopen op het polderpark gesmeten. En volgens mij is het daar volledig fout gelopen. Het park heeft het imago van park voor tieners gekregen en daar zit men nu nog steeds mee en kan er niet meer vanaf.

    In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd. StarParks was zo 'slim' om in te zien dat het grote geld niet bij tieners zit, maar in de ruimste doelgroep die je kan hebben: families. Maar het kwaad was intussen geschied, want dat concept van Walibi World als familiepark heeft NOOIT gewerkt. Zo erg zelfs dat het park het in 2006, een jaar na de omvorming een zeer laag bezoekersaantal heeft gehaald. Volgens mij zelfs het laagste ooit in de voorbije 20 jaar. Daarom ook dat ik denk dat men zich nu dus noodgedwongen terug gestort heeft op de tienermarkt. Een zeer beperkte groep. En dat gaat hen nog zuur opbreken. Let op mijn woorden.

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon
    en een dagje pretpark om te bekomen
    Een dagje overkop gaan en door elkaar geschud worden na een festival... om te bekomen?

    Ik vind WH persoonlijk een heel tof park met de jongerensfeer die er hangt. Maar zoals K-Tof ook zegt: tieners zijn niet de doelgroep met het meeste geld, in tegendeel. Dat is een beetje het jammere van op die groep te focussen.

    Ontopic: Sterk wat WB dit jaar heeft neergezet. Al vraag ik mij wel af hoezeer dit écht een stijging is met de gewijzigde abonnementenverkoop dit jaar. Basisabonnementen waren veel goedkoper dan de voorgaande jaren ooit te verkrijgen was en de verkoop is als een trein gegaan. Mensen die voor het eerst een abonnement hebben en het park daar meermaals mee bezocht hebben zie ik als een minstens even grote reden voor de stijging naast het nieuwe gebied. Maar een stijging is een stijging natuurlijk... Zie je wel dat lagere toegangsprijzen werken! Ik vraag me wel af wat er met de abonnementsformule dit jaar gaat gebeuren. Ook bij Bellewaerde nog geen woord hierover voorlopig...

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    In 2005 hebben ze dat imago van zich proberen afschudden. StarParks heeft met de omvorming naar Walibi World - in tegenstelling tot in bvb. Walibi Belgium - enorm veel in het park geïnvesteerd.
    Huh, ik heb net het omgekeerde idee. Meer dan een Splash Battle is daar toch niet bijgekomen? Voor de rest zijn er vanaf die tijd alleen maar attracties verdwenen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •