Even een foutieve verwoording rechtzetten: Dock World is niet geschrapt maar uiteraard uitgesteld.

Ook ik had liever een voorzichtigere dosering van vernieuwingen en toevoegingen gezien, wat in mijn ogen ook marketing technisch interessanter lijkt. De nieuwe ingang kon vooral op vlak van infrastructuur interessanter geweest zijn als verjaardagscadeau. Erg fris oogt het huidige voorplein niet met zijn betonnen oppervlakte, het omlopen voor een bezoek van Aqualibi, het op drukke dagen licht tekort aan toegangspoorten, ...

Het is voor mij eigenlijk meer een kwestie dat er in 2017 iets te nadrukkelijk werd “beloofd” dat alles volgend de voorgestelde planning ging verlopen, terwijl dit inmiddels reeds deftig geschift geweest is.

Verder hoop ik werkelijk dat ze naar volgend seizoen iets doen aan hun algemene communicatie, want daar zijn ze nog nooit een uitblinker in geweest, en dat liet zich dit jaar af en toe weer zeer duidelijk zien. Ook het algemene onderhoud en technisch nazicht mag flink bijgeschroefd worden. Ik ben dan misschien een “mierenneuker”, maar ook Cerberus in Tutankhamon is al 2 maand afwezig ... een animatronic herstellen kan nu toch niet zo lang duren, en het ontbreken ervan zorgt voor een net iets te lange stilte tijdens de rit.

Ook Flashback had ik het gehele jaar buiten schot gelaten met het oog op de renovatie voor 2020, maar nu deze niet lijkt door te gaan is Flashback meer dan toe aan een technische en uiterlijke touch-up.

Waar ik wel ZEER blij mee ben is dat men volgend jaar zal inzetten op evenementen en festiviteiten! Met opzwepende zones zoals Exotic & Karma world kan men zeer sfeervolle nocturnes of themadagen organiseren, en ook qua geschiedenis van het park kan men wel iets leuk organiseren.

Ik kijk er alvast naar uit om te zien wat ze deze winter allemaal zullen uitspoken, en hopelijk wordt tijdens het winteronderhoud van Aqualibi in december ook eens stevig nazicht geleverd, want daar is dit jaar ook meer dan gewoonlijk fout gelopen ...