Nice! Ik ben echt benieuwd naar de komende jaren daar in Waver.

Wat ik zou veranderen:

- Allereerst elke themazone terug duidelijk zichtbaar maken. Aangepaste paden, aangepaste themaverlichting, planten enzovoort. Tot in het kleinste detail moet zichtbaar zijn welk thema nagestreefd wordt.

- Dat betekent ook meteen het verdwijnen van de verlichtingspalen nu. Deze moeten niet op het stort maar kunnen ingepland worden op de "parkinglaan". Hang er nog een banner aan ook daar is meteen wat meer sfeer.

- Verder is het eerste wat ik zou aanpakken, zoals zo velen, de hoek achteraan in het park. Het is daar gewoon doods op COT na. Tijd dus voor verandering. Een thema waar ik aan denk, maar misschien niet voor de hand liggend is is "night at the museum". Een grote indoorhall op de plaats van het theater nu. Met daarin een restaurant, een binnenspeeltuin, wat kleinere attracties, een grote zaal (verschillende doeleinden) en een volledig gethematiseerde achtbaan genre Arthur (EP) (in de stijl van "night at the museum". Met animaties en animatronics die bij een levend museum horen. Buiten sluit dit dan aan bij de opfrissing van COT en een attractie die ik in mijn hoofd wel heb maar bijgod niet weet of ze bestaat. Een soort van schotel op een boogvormige arm met contra gewicht die dan rond draait en op en neer gaat etc. Daarop een beeld van een discuswerper uit de oudheid. Er kan dan ook buiten nog een soort van amfitheater gemaakt worden voor verschillende doeleinden. Dat is in mijn ogen dus een thema dat ik daar zou implementeren om COT ergens bij te laten aansluiten zonder twee keer in de tropische pot te moeten grabbelen. Kunnen dan ook meteen een attractie of twee namaken uit parc Astrix.

- GRA krijgt natuurlijk eindelijk zijn langverwachte makeover. Thema nog even on hold. Maar zeker is wel dat ik er een gezellige bar zou maken op het eiland.

- Een spookhuis permanent vind ik zeker ook geen slecht idee. Walibi heeft al meermaals bewezen dat ze dat echt goed kunnen dus een custommade-spookhuis in het park zou zeker een meerwaarde zijn. Niet noodzakelijk betalend en ook niet pers se altijd met acteurs. Ik zou dat proberen inpassen tussen weerwolf en vampire. Aan de achterkant van deze laatst genoemde.

- enkele kleine aanpassingen die ik al een paar keer op tafel heb gegooid: de binnentuin van wachtrij Radja wordt een boedah-tuin met klein watereffectje. In FB-gebouw mogen nog steeds "oude" plafondventilatoren komen ter decoratie maar ook functioneel in de zomer. Wachtrij van Vampire krijgt schuilhokjes in kerkhoflook, ook de wachtrij van Paleis van de geest krijgt zonnewering, het station en wachtrij van de Cobra is voor iedereen een doorn in het oog dus die wordt meegetransformeerd. In het oude paleis van Alibaba komt eveneens een indoorzone met darkride.

En de Vertigosite wordt een heuse nieuwe themazone met twee grote attracties en enkele opvullers, nog even geen idee welke dat zijn.

Wat ik zelf nog mis zijn evenementen allerhande maar dan voor de jeugd. Ik denk dan maar aan simpele muziekfeesten. Artiesten die zowel vlaming als waal interesseert? Wat dacht je van Loïc Nottet en Blanche nog maar? En om eens lekker nostalgisch te doen een heroplevende band zoals Vengaboys, Aqua (zie verleden) of Steps. Dat zijn toch wel zaken die voor Walibi op zich makkelijk te organiseren zijn denk ik dan. Accommodatie hebben ze genoeg net als plaats.

Wat betreft opperations, zou ik dan stilaan ook beginnen nadenken over winteropeningen. Enkele tijdens de kerstvakantie om te beginnen, op langere termijn kan dan ook gedacht worden aan het heel jaar door open. Maar daarvoor zijn er stevige beleidsveranderingen nodig qua planning onderhoud enz.