Met al die nieuwe aankondigingen zou ik nog durven zeggen dat de Efteling zowaar wat achterop begint te hinken.. correct, alles wat ze neerpoten is van wereldklasse maar er mag toch écht wel eens wat meer variatie inkomen dan steeds puur op ‘familie’ te richten.. Familie zie ik nog steeds als bestaande uit een mengeling extreme thrill plus kiddie attracties.

Dat terzijde, deze baan ziet er geniaal uit! Hoewel ik hem iets hoger & sneller had verwacht, is deze layout toch wel verrassend te noemen. Dat RMC een inspiratiebron geweest is is duidelijk merkbaar, en ik ben dan ook blij dat andere bouwers deze funky elementen durven implementeren. Met name die outward banked heuvel ziet er gestoord uit. Wel ben ik minder fan van die non-inverting cobra roll.. Visueel is het toch niet alles, maar misschien levert het wel leuke ritervaringen op!

Waar ik wel mijn twijfels bij heb, de zogenaamde (wereld)records die nu zjjn aangekondigd; gaan deze wel hebben gehouden tegen dan aangezien we over 2021 spreken..