Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Wel met de koppigheid om het part te ont-familieën. Kinderboerderij, reuzenrad, 4D-cinema en binnenkort misschien oldtimers geen top-attracties die verdwijnen, maar een gezinsuitje is het park toch steeds minder en minder. En sinds de komst van Baron, GoldRush en Fenix heeft het park niet langer het monopolie in NL op coasters met hoog thrill-gehalte.
Dat zou volgens mij ook een rol kunnen spelen. Mijn interesse voor Walibi Holland is sterk toegenomen sinds de aankondiging van Untamed, maar anderzijds kan ik me voorstellen dat het park nu stilaan ongeschikt wordt voor sommige doelgroepen. Bij schoolreizen, uitstapjes van de jeugdbeweging, etc. zijn er toch altijd een paar deelnemers die alleen rustige attracties willen doen. Is het dan de bedoeling dat zij de hele dag vestiaire moeten spelen? En toch: een park dat geen echt grote achtbaan wil zetten omdat ze zichzelf als 'familiepark' beschouwen, dat vind ik ook altijd zonde. Families worden niet weggejaagd door de aanwezigheid van één of twee extreme achtbanen, ze kunnen die gewoon overslaan en wat anders gaan doen.

Iemand op ons forum (ik denk Phadd-F) heeft ooit beweerd dat een park pas geslaagd is als familiepark wanneer het een evenwichtig aanbod van allerlei soorten attracties heeft. Daar sluit ik me 100% bij aan!