X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 33 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 648
  1. #121

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten

    Vernieuwde ingangszone was naar mijn idee niet erg nodig, maar leuk dat ze het aanpakken. Heel het concept met de 8 'World of Walibi' en elk een eigen kleur vind ik trouwens wel leuk. Ook leuk dat de mascotte toch niet compleet verdwijnt, een park zonder mascotte vind ik ook maar niets.
    Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.



    Hier vind ik het bijzonder dat de naam als 'Vampier' geschreven wordt. Ik heb altijd gedacht dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat die baan net als Weerwolf twee namen kreeg: het Franse 'Vampire' en het Nederlandse 'Vampier', wat geloof ik ook op die bordjes respectievelijk rechts en links te lezen is. En dan heeft men blijkbaar beslist om het op zijn Engels uit te spreken, zoals ook in de eerste reclamespotjes te zien is. Maar wat ze dan nu gaan doen met de naam, vind ik vreemd. Heeft het iets te maken met het Engelse woord 'pier'? Of is het een foutje?

  2. #122

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?
    Dat realiseerde ik me gisteren ook. Deze ruimte is nog best groot. Aangezien het gaat om een tienjarenplan, verwacht ik eerlijk gezegd dat dit stuk nog verder in het plan zit, na 2021.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.



    Hier vind ik het bijzonder dat de naam als 'Vampier' geschreven wordt. Ik heb altijd gedacht dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat die baan net als Weerwolf twee namen kreeg: het Franse 'Vampire' en het Nederlandse 'Vampier', wat geloof ik ook op die bordjes respectievelijk rechts en links te lezen is. En dan heeft men blijkbaar beslist om het op zijn Engels uit te spreken, zoals ook in de eerste reclamespotjes te zien is. Maar wat ze dan nu gaan doen met de naam, vind ik vreemd. Heeft het iets te maken met het Engelse woord 'pier'? Of is het een foutje?
    Over de mascottes is in de presentatie niets gezegd, maar ik heb achteraf wel gehoord dat er gezegd was dat de mascottes niet gingen verdwijnen. Ze gingen wel meer naar de achtergrond gaan, maar niet weggaan.

    Dat van die Vampier was mij ook meteen opgevallen. Ze zeiden tijdens de presentatie wel dat ze zich meer wilden gaan richten op Vlamingen, maar dan vind ik dit wel een zeer opvallende keuze. Het kan natuurlijk ook gewoon om een foutje gaan.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #123

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wauw, lang geleden dat we in België zo'n investeringen hebben gezien, zeker in Walibi. De andere parken zullen ook uit hun pijp mogen komen. En het was mij ook opgevallen dat de tornado site niet werd gebruikt in deze plannen, waardoor ze centraal in hun park nog veel ruimte overhouden voor extra uitbreidingen.

  4. #124

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik denk dat ze in Lichtaard nog steeds zitten te huilen in een hoekje ...

    Props voor Walibi voor de prachtige manier van presenteren gisteren, alles was echt tot in de puntjes geregeld! En nu op naar de komende 5 jaar!

  5. #125

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik denk dat ze in Lichtaard nog steeds zitten te huilen in een hoekje ...
    Ik denk niet alleen in lichtaart, heb wat reacties gezien van de Walibi Holland fans en die staan er opeens ook maar héél beduusd bij... hun Lost Gravity is al weinig imposant te noemen naast Pulsar, en met deze komende investeringen wordt het ook voor hen het pijnlijk duidelijk dat cda Walibi Belgium toch weer ziet als beter uithangbord.

    Al houd ik toch altijd wel mijn hart een beetje vast bij het aankondigen van een meerjarenplan, in vier/vijf jaar kan héél veel gebeuren.

  6. #126

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Geweldig nieuws!

    Mij lijkt het dat de site van de Vertigo ook gebruikt gaat worden om de megacoaster enkele bochten te laten nemen. Zo'n megacoaster heeft toch wat plaats nodig om een keerbocht aan te leggen. Steikem hoop ik op een Intamin of Vekoma. Op de megacoaster van EP verkreeg ik enkele jaren geleden nu niet zo'n grote kick.

    Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?

  7. #127

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Weetje wat er mij opvalt aan de concept art van de coaster? Ik vind hem gelijkaardig aan Expedition Geforce. Geen idee als het gewoon een interpretatie van een coaster is of echt al de lay-out...

  8. #128

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?
    Dat vraag ik me ook af. Je hoort bijvoorbeeld niets over Het Paleis van de Geest. Ook niets van beelden uit dat hoekje, zeker nu daar de kinderzone wordt uitgebreid. Voor de rest is er ook in de westernzone een groot deel dat ze niet eens tonen. Nu verwacht ik niet dat Calamity Mine zal verdwijnen want anders komen ze niet meer aan hun 10 achtbanen, maar er staan daar nog een hoop attracties.

    Volgens het kaartje met de zones lijkt het zelfs dat de westernzone een heel pak wordt uitgebreid. Ik verwacht dat er dus meer zal gebeuren in die zones dan dat we al zouden gezien hebben. Het zou raar zijn om maar beperkte delen van een zone uitgewerkt te zien worden. Volgens mij houden ze dus zeker wel rekening met attracties waar we nog niets van gehoord hebben

  9. #129

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    2019: kinderzone wordt opengewerkt, met nieuwe kiddiecoaster, waarschijnlijk coccinelle
    Dit klopt niet helemaal. Coccinelle zal verdwijnen van de huidige locatie en later ergens anders in het park opnieuw worden opgebouwd (normaal bij de Weerwolf), maar de nieuwe kiddiecoaster in de kinderzone is weldegelijk een nieuwe achtbaan. Het gaat daarbij om een instapcoaster voor de allerkleinsten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?
    Ik geloof dat die zone voor nóg later gereserveerd wordt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.
    De mascottes blijven gewoon de mascottes van Walibi. Het verhaal draait niet meer rond hen, maar ze verdwijnen zeker niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Mij lijkt het dat de site van de Vertigo ook gebruikt gaat worden om de megacoaster enkele bochten te laten nemen. Zo'n megacoaster heeft toch wat plaats nodig om een keerbocht aan te leggen. Steikem hoop ik op een Intamin of Vekoma. Op de megacoaster van EP verkreeg ik enkele jaren geleden nu niet zo'n grote kick.

    Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?
    De zone van Vertigo zal niet gebruikt worden voor de megacoaster, want die komt te liggen op een stuk dat totnogtoe niet tot het park behoort.

    De enige attractie die zal verdwijnen (volgens de huidige plannen) is de parktrein. Op de plaats waar het spoor nu voor Aqualibi loopt zal bijvoorbeeld een pad aangelegd worden. Er is geen plaats meer voor de parktrein, maar dat is maar een klein verlies. Coccinelle verdwijnt eventjes uit het parkbeeld, maar die keert op een andere plaats in het park wel terug.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Weetje wat er mij opvalt aan de concept art van de coaster? Ik vind hem gelijkaardig aan Expedition Geforce. Geen idee als het gewoon een interpretatie van een coaster is of echt al de lay-out...
    Die concept art is nog maar voorlopig, en ik zou mij daar dus nog niet op vastpinnen. Uiteindelijk zal die coaster pas over 4 jaar openen, dus die lay-out en de exacte thematisering liggen nog niet vast.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  10. #130

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkfan_2 Bekijk Berichten
    Die concept art is nog maar voorlopig, en ik zou mij daar dus nog niet op vastpinnen. Uiteindelijk zal die coaster pas over 4 jaar openen, dus die lay-out en de exacte thematisering liggen nog niet vast.
    Ik denk echter wel dat ze er al mee bezig zijn. Hoeveel tijd heb je nodig om een mega coaster te bouwen van eerste gesprekken tot opening?

  11. #131

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik denk echter wel dat ze er al mee bezig zijn. Hoeveel tijd heb je nodig om een mega coaster te bouwen van eerste gesprekken tot opening?
    Ze zullen er inderdaad wel mee bezig zijn, maar het is niet nodig om al 4 jaar op voorhand een bouwer vast te leggen, althans niet voor dit soort projecten. Volgens mij zullen verschillende bouwers wel voorstellen gedaan hebben, maar of Walibi al echt gekozen heeft, dat betwijfel ik.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  12. #132

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het blijft wel heel erg stil op looopings hierover of heb ik iets gemist?

  13. #133

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Is er eigenlijk al iets gezegd ivm vergunningen etc.? Want deze aankondigingen zijn natuurlijk niet ideaal voor de buurtbewoners. En die hebben in sommige gevallen, bv. de Megacoaster, wel nog heel veel tijd om alles aan te vechten...

  14. #134

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Is er eigenlijk al iets gezegd ivm vergunningen etc.? Want deze aankondigingen zijn natuurlijk niet ideaal voor de buurtbewoners. En die hebben in sommige gevallen, bv. de Megacoaster, wel nog heel veel tijd om alles aan te vechten...
    In principe kunnen de buurtbewoners klachten indienen, ik denk dat die niet meteen gehoord zullen worden door de gemeente Wavre zelf. Walibi Belgium mag vrij autonoom beslissen over hun attracties, maar dan moeten ze wel rekening houden met de milieuvergunning, die nog geldig is tot 2030. Maar als ik de concept-arts bekijk, heeft het park zich daar netjes aan gehouden.

    Achterin het park komt dan wel een nieuwe achtbaan, maar het verloop van de baan concentreert zich richting Octopus en niet richting de Rue Joseph Deschamps. Verder is er de herthematisatie van het park, die niet meteen voor overlast zal zorgen. De grootste verschijning qua attracties is dan die megacoaster, die er in 2021 aankomt. Maar die staat dan weer op de velden aan Espace de Moulin, ver genoeg verwijderd van de buren.

  15. #135

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    De uitspraken van Commercieel directeur Marc Guffens in de Standaard zijn ook best stevig. Het is licht ironisch dat je vanuit Walibi hoort dat parken om de 3 jaar moeten investeren om bezoekers aan te trekken. Opmerkelijk is echter dat walibi de ambitie heeft om in de top 20 van Europese pretparken te gaan meespelen.

    Momenteel staat Gröna Lund op de 20e plaats in die Europese top met 1,5 miljoen bezoekers. Ze hebben daar wel jaarlijks een groeipercentage van gemiddeld 4%. Als het park die groeisnelheid aanhoud zal Walibi tegen het einde van zijn investeringsplan meer dan 1,82 miljoen bezoekers moeten halen om in die top 20 te geraken. Als mijn wiskunde correct is wil dat zeggen dat ze jaarlijks meer dan 6% extra bezoekers moeten trekken. Ze mikken daar op 470 000 extra bezoekers op 5 jaar tijd: da's geen klein bier! Zouden ze het faillissement van Bobbejaanland mee in de plannen opnemen?

  16. #136

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten


    Wordt de familiecoaster een kopie van G'sengte Sau?
    Afgaande op de concept: niet bepaald, die heeft een bochtvormige first drop en meteen na de eerste keer naar boven zijn zig-zagbochtjes. De attractie moet volgend jaar al rechtstaan en de ontwerper van CdA tekent zijn achtbanen meestal redelijk trouw naar waarheid, dus het lijkt me een custom ontwerp te worden.

  17. #137

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Is het mogelijk dat we de naam van de Gerstlauer en de Tiki zone al weten.
    Na eventjes te kijken naar de concept-arts zag ik op het theater een afbeelding van de coaster met ernaast de naam exotic-racers en er stond ook exotic-Island op. En ik dacht dat er vorig jaar op Franse fora concept arts gevonden waren van vuilbakken met exotic-island er op. Zouden die dan niet bedoeld zijn voor Walibi Belgium?

  18. #138

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    Is het mogelijk dat we de naam van de Gerstlauer en de Tiki zone al weten.
    Na eventjes te kijken naar de concept-arts zag ik op het theater een afbeelding van de coaster met ernaast de naam exotic-racers en er stond ook exotic-Island op. En ik dacht dat er vorig jaar op Franse fora concept arts gevonden waren van vuilbakken met exotic-island er op. Zouden die dan niet bedoeld zijn voor Walibi Belgium?
    Goed opgemerkt! Al zou ik het een vreemde naam vinden
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #139

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    En ik dacht dat er vorig jaar op Franse fora concept arts gevonden waren van vuilbakken met exotic-island er op. Zouden die dan niet bedoeld zijn voor Walibi Belgium?
    Ik vermoed dat je deze vuilbakken wilt bedoelen?



    Deze zijn volgens mij - hoewel het zeker wel nog kan - niet voor Walibi Belgium bedoeld, aangezien ze in Walibi Rhône-Alpes staan.

  20. #140

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik had me vergist,ik dacht dat het alleen concept arts waren en dat ze niet geplaatst werden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •