X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 23 van de 33 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Resultaten 441 tot 460 van de 648
  1. #441

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Dat 'aeromail'-thema voor Walibi Playland... kan iemand dat even concreter maken ?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  2. #442

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Zou wel eens goed kunnen kloppen, maar wil niet meteen zeggen dat de achtbaan hier ook zal vertrekken op de tweede verdieping. Het kan ook zijn dat de bovenste ruimte bestaat uit wachtrij, zoals bvb bij Pulsar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF
    * Het stationsgebouw voor de megacoaster zal ook geen kleintje worden. Het station zal een grondoppervlakte hebben van 610 m² en zal 7 meter hoog worden. Het stationsgebouw zal bestaan uit twee verdiepingen, bezoekers kunnen instappen in de attractie op de tweede verdieping. Er zal ook een lift voorzien worden voor mindervalide bezoekers. Aan het stationsgebouw komt eveneens een technische ruimte van 135 m², ook met twee verdiepingen.
    Plus, waarom anders die lift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Er wordt misschien niet veel afgebroken, maar door de nieuwe darkride moeten we het wel met 2 spookhuizen minder doen deze herfst. Tenzij ze andere locaties in gedachten hebben voor nieuwe spookhuizen.
    Die darkride neemt nog geen vierde van het gebouw in
    Naam:     7.jpg
Bekeken:  2140
Groote:   86,3 KB

    Zal Project InvaZion deze herfst al weg zijn? Dat vind ik wel jammer, ik weet niet waarom maar ik vond dat eigenlijk het beste spookhuis van allemaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik maak me toch wel een beetje zorgen om de toegangspoort als die opschuift. Ik hoop dat ze die dan een heel stuk breder maken dan het huidige hekken, want anders wordt dit toch wel heel erg drummen op drukke dagen? En zal de ticketcontrole ook pas een jaar later in gebruik genomen worden (2021 i.p.v. 2020)?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF
    * De kassa's aan de inkom van het park verdwijnen en op die plek komt eigenlijk een gigantisch groot inkomplein. De grote 'W', iconisch voor het park, zal 6 meter hoog worden. Naast enkele plantages en fonteinen zal het inkomplein opgevrolijkt worden met banners en panelen.
    Nog even dit er ook bijhalen terwijl ik bezig ben:
    Naam:     1.jpg
Bekeken:  2173
Groote:   85,5 KB

    Zo te zien wordt die poort dus inderdaad veel breder :-) van de rare kronkel in het (op dit moment nog steeds enige) pad naar Vampire wordt een pleintje gemaakt. Vergelijk de concept hiermee en het is meteen duidelijk: https://www.google.be/maps/place/Wal...03!4d4.5940362

    Wat mij eerder wel ontgaan was is dat de kassa's weggaan. Waar komen de nieuwe dan?

    Edit: ik heb even de tekening van het entreegebied over de luchtfoto geplakt:
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 15-05-18 om 20:02.

  3. #443

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Wat mij eerder wel ontgaan was is dat de kassa's weggaan. Waar komen de nieuwe dan?
    Naam:     1.jpg
Bekeken:  2173
Groote:   85,5 KB
    Die komen meteen rechts als je door de toegangspoort gewandeld bent. Het staat vrij duidelijk aangegeven op de tekening die je net zelf hebt gepost
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #444

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Wat mij eerder wel ontgaan was is dat de kassa's weggaan. Waar komen de nieuwe dan?
    Grappig genoeg staat dat letterlijk op je laatste foto vermeld onder 'Billetterie et caisses'. Verklaard ook de wachtrij voor dit gebouw. Als ik mij goed herinner ga je hier ook tickets voor Aqualibi kunnen kopen.

    EDIT: Iemand was mij net voor sé !

    Wat ik ook dacht is dat er op het plein met de grote 'W' enkele automaten zouden staan om ook daar (parking)tickets te kunnen kopen.

  5. #445

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik ga mij maar verschuilen achter het feit dat het in het Frans staat

    Nee, ik was eigenlijk buiten de poort aan het zoeken. Dit gaat het plein dan wel weer redelijk druk maken, niet?

    PS. Wat is dat met die "geheime gang" daar boven die de tassencontrole ontwijkt? Welk gebouwtje gaat daar tegen de vlakte die dat met het plein verbindt?

  6. #446

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik ga mij maar verschuilen achter het feit dat het in het Frans staat

    Nee, ik was eigenlijk buiten de poort aan het zoeken. Dit gaat het plein dan wel weer redelijk druk maken, niet?

    PS. Wat is dat met die "geheime gang" daar boven die de tassencontrole ontwijkt? Welk gebouwtje gaat daar tegen de vlakte die dat met het plein verbindt?
    Volgens mij gaat de drukte op het plein wel meevallen. Veel bezoekers gaan daar doorheen de dag ook niet lang zijn, want het is eigenlijk buiten het park.

    Als ik even op Google Maps kijk, lijkt me dat dit (rode cirkel) gebouwtje te worden, en dat zijn toiletten als ik me niet vergis. Het is mij wat een raadsel waarom. Ze hebben al toiletten buiten het park, maar aangezien Aqualibi enkel toegankelijk wordt vanuit het park, liggen die zowaar nog meer afgelegen. Ook de reden dat dat pad verbonden wordt met de huidige toegang naar Aqualibi is mij onduidelijk. Is het enkel voor personeel misschien? Het lijkt me toch een vrij grote doorgang te worden...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  7. #447

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Enkele vragen die ik me stel... Er komen heel wat nieuwe restaurants, maar welke keuken zullen die aanbieden? Voor India bijvoorbeeld hoop ik op een meer Aziatische keuken, want dat ontbreekt op dit moment toch wel erg in het park.
    Ik meen gelezen te hebben dat er in het restaurant over Cobra een Chinees-Indisch restaurant zou komen. Het belevingsrestaurant over Weerwolf las ik ergens dat er een Italiaans buffetrestaurant zou komen.

  8. #448
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het is goed dat er verschillende échte restaurants komen. Ze hebben natuurlijk gezien in Duitse parken dat dit veel geld kan opbrengen. Gezinnen zitten graag samen rond de tafel met écht eten in plaats van de veel te dure kartonnen hamburgers die enkel door pubergroepen gegeten worden... Goed dus dat hun aanbod uitbreidt.

  9. #449

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Over de themazones nog. De uitvoerige uitwerking in Exotic World maakt me hoopvol voor de ontwikkeling van de andere zones. Ik was wat bang dat het Bollywood thema niet ging doorgetrokken worden naar de Cobra toe, maar als ik zie hoe de Octopus bij het gebied is betrokken, maakt me dat wel hoopvol dat de Cobra eindelijk een sfeervolle wachtrij en station gaat krijgen.

    Want eerlijk, momenteel is dit toch wel een pijnpunt, je staat daar zo dicht op elkaar gepropt, in de blakende zon. Het station is een soort van festivaltent en de zone wordt afgebakend door muren die er veel te fake uitzien.

    Op zich is het ook goed dat ze die restaurants bijbouwen. Buiten de Country Cantina heb je binnenkort ook de keuze uit drie andere restaurants waar je kan eten. En daarnaast blijft er ook ruimte voor de snack restaurants in het Cowboydorp, aan GRA, aan de inkomzone en nabij Melody Road. Keuze genoeg dan...

  10. #450

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Intussen heb ik het interview ook nog eens gelezen op TPF, en zo één en ander wijzer geworden. Bedankt om het hier nog even te tippen!

    Er staan inderdaad nog heel wat boeiende dingen te gebeuren in de volgende jaren, dus ik ben ook zeer benieuwd wat het zal geven.

  11. #451

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hallo,

    Ik volg al jaren pretpaekupdates op dot forum.
    Helaas (of niet helaas is hoe je het bekijkt) werk ik nu in Mexico waardoor ik de nieuwe updates van Walibi, mijn jeugdpark nog niet kon gaan ontdekken ook al ben ik dolenthousiast.

    We hebben nu maar 1 van de metamorfose in volle gang en ben best benieuwd naar het parkplan binnen 5 jaar. Is het dan 70% veranderd? Zou er graag dan eentje vanaf 2017 tot 2023 elk naast elkaar willen zien.

    Ik vind nog geen parkplan van dit jaar online.
    Kan iemand er eentje posten?

    Alvast bedsnkt

  12. #452

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #453

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    In het interview op TPF kon ik lezen dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe website, welke meer dan broodnodig is! De huidige website is zo achterhaald...

  14. #454

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Dat 'aeromail'-thema voor Walibi Playland... kan iemand dat even concreter maken ?
    Haha, ik heb exact dezelfde vraag. Want ook ik kan me hier niet meteen iets bij voorstellen.

    Het idee om het station van Cobra te vernieuwen is hier eerder al een paar keer aan bod gekomen. Al snap ik zelf niet zo goed waarom iedereen zich ergert aan die tent. Ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad (en vind het stiekem grappig wanneer het tentzeil strak gaat staan als de trein op topsnelheid passeert ... maar dat zal wel één van mijn rare voorkeuren zijn ) Moest Walibi inderdaad beslissen om het station van Cobra te vernieuwen, dan hoop ik dat ze opnieuw voor een tent, afdak of een open structuur gaan. Dit om twee redenen:

    1) De trein van Cobra maakt soms echt veel lawaai als hij op het einde van de rit wordt afgeremd. Ik zag ooit een operator met beide handen tegen de oren gedrukt staan en kon die dame geen ongelijk geven! In een gesloten gebouw zou deze herrie volgens mij ongetwijfeld nog een stuk erger zijn. Voor mij als bezoeker geen probleem, maar een goed park denkt ook aan zijn personeel. En dan is het niet de bedoeling dat je personeel halfdoof is na een werkshift bij Cobra.

    2) Cobra heeft geen voorshow nodig wat Cobra IS zijn eigen voorshow. Ik vind het altijd leuk om voor de poortjes in het station te staan, te zien hoe de trein achterwaarts uit het zich verdwijnt en dan na enkele ogenblikken van (relatieve) stilte ineens te horen hoe iedereen tegelijkertijd begint te schreeuwen Met een gesloten stationsgebouw zou dat effect een stuk minder zijn.

    Kortom, eigenlijk is die tent zo slecht nog niet. Ik hoop dus op een gelijksoortig station.

    Interessante updates verder, en inderdaad een mooi stationsgebouw voor de megacoaster! Daar heb ik trouwens een wilde maar onrealistische fantasie over. Veel mensen vonden het vreemd dat Walibi nu al de hoogte en lay-out bekend gemaakt heeft. Zo krijgen concurrerende parken nu al de kans om een nog grotere achtbaan voor te bereiden. Maar stel nu dat de huidige plannen gewoon een afleidingsmanoeuvre van Walibi zouden zijn. Dan kondigt de concurrentie in 2020 aan dat zij een baan van 80 meter zullen bouwen ... waarna Walibi bij de start van de grondwerken in Waver doodleuk meedeelt dat zij al die tijd van plan waren om tot 100 meter te gaan!

    Veel te mooi om waar te zijn uiteraard, dit is gewoon een wilde droom van mij. Maar geef toe, het zou alles wat er in het forumtopic over de beste CDA-trollmomenten staat (zie 'industrie en theming') volkomen overtreffen
    Once you sit back, you never go back.

  15. #455

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    ze hebben dat zelf al concreet gemaakt. In één van hun concept-arts stond er dit:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik denk dat je gelijk hebt en damn, dat zou perfect naast Tikiwaka gebouwd kunnen worden zonder ermee te vloeken! Totaal ander thema, maar de stijlen passen zo op het oog perfect bij elkaar.
    In werkelijkheid zit er wel een restaurant tussen dat de boel afgaande op de concept-arts zo mogelijk nog meer en perfecter aan elkaar lijmt.

    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 17-05-18 om 15:02.

  16. #456

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik hoop wel dat ze bij Weerwolf en Vampire niet voor het Six Flags New Orleans thema anno september 2005 gaan. Al zouden beide banen dan wel direct in het thema passen.

    Cobra mogen ze voor mijn part direct afbreken. Voor de baan er stond was daar echt een gezellig plein. Als ze die baan toch behouden, lijkt me logisch, dan liefst nog met een indoor station zodat je terug een gezellig plein kan maken, als ze de wachtrij ook verleggen naar de kant van aqualibi en dan achter de optakelspike. Zo kan het gebied 'in' de baan vrij toegankelijk worden, wat volgens mij wel tof zou zijn
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 17-05-18 om 17:18.

  17. #457

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hoewel ik het park nooit zonder Cobra gekend heb is het ook wel de eerste achtbaan die ik zou verwijderen als ik er een weg moest doen. Misschien een beetje egoïstisch van mij gezien ik nog een andere Boomerang op ongeveer 15 kilometer van mijn deur heb maar inderdaad die tent, ik snap wel wat Azmidiske bedoelt en op zich, het is goedkoop maar het past wel in het thema van dat gebied. Maar ik vind die baan echt ongelooflijk misplaatst. Hij is daar zo tussengepropt en ik vind hem echt niet passen op die locatie. Precies alsof Six Flags indertijd het grootste besteld heeft wat ze maar konden vinden dat tussen die twee gebouwen paste. En die thema-muurtjes die naast Aqualibi staan komen nu ook zo belachelijk over doordat je de achterkant ziet van daarboven (en van beneden zie je ze bijna niet meer omdat die achtbaan heel dat plein opvult.)

    Waar ging eigenlijk de giant inverted komen die oorspronkelijk besteld was, is dat geweten? Die zie ik toch niet passen daar, of gingen ze daar Ali Baba voor platgooien?

  18. #458

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Die GIB ging op dezelfde plek komen als Cobra. Alleen bleek die groter dan verwacht ;-)!

  19. #459

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Die GIB ging op dezelfde plek komen als Cobra. Alleen bleek die groter dan verwacht ;-)!
    Ik dacht altijd dat Six Flags de boomerang aan Walibi heeft gegeven omdat Vekoma problemen bleef hebben met de GIB en dus de opening bleef uitstellen. Parque Warner heeft dan de GIB gekregen, wat voor mij direct ook verklaart waarom die daar zo afgezonderd staat.

    Mocht Walibi die GIB gekregen hebben, dan was die vermoed ik op dezelfde plaats terecht gekomen, maar was het paleis van AliBaba wel gesloopt denk ik.

  20. #460

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wat heeft iedereen toch tegen Cobra? Ze is nog steeds één van mijn favoriete achtbanen in Walibi en staat zelfs vrij hoog in mijn algemene rangschikking. Al moet ik toegeven dat ik nog maar 24 of 25 banen gedaan heb in heel mijn leven. De enige aanvaardbare reden om deze eventueel weg te doen, is dat er in Bellewaerde precies dezelfde staat ... alhoewel ik Cobra qua rit stiekem net ietsje beter vind. Cobra geeft me vaak een soort van black-out tijdens de rit achterwaarts en is tot nu toe letterlijk de enige achtbaan die daarin slaagt (want in Boomerang gebeurde het vreemd genoeg niet). Er zullen vast wel andere plaatsen in Walibi zijn waar je een gezellig pleintje kan inrichten. Zo tussen twee gebouwen en zonder groen lijkt me daarvoor niet het meest geschikte uitgangspunt. En wat de fake muurtjes betreft, die kunnen ze altijd een upgrade geven. Ik denk (en hoop) trouwens dat de mensen die op zo'n achterwaartse lifthill zitten wel iets interessanters aan hun hoofd hebben

    Nee, ik ben zéér blij dat Walibi er voor kiest om deze baan te behouden! Anders zou ze niet op de concepttekeningen staan, denk ik. Nu maar hopen dat ze mee aangekleed wordt met de rest van de zone. Dan krijgt Cobra misschien eindelijk de status die ze in mijn ogen verdient.

    Zijn er nog Cobra-fans op dit forum? Ik wil niet alleen zijn
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •