X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 32 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 653

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Begin deze maand verscheen er in de Waalse krant l'Avenir een opmerkelijk artikel met een interview met Jean Christophe Parent, algemeen directeur van Walibi Belgium. En daarin worden toch wel enkele opvallende zaken verteld.

    Een kleine samenvatting:

    * Qua concurrentie herkent het park vooral Plopsaland De Panne, met 1.200.000 bezoekers per jaar en Pairi Daiza met 1.700.000 bezoekers per jaar.
    * Walibi aanziet deze concurrentie niet als een soort van wedstrijd. Twinting jaar geleden waren ze bijna de enige speler op de markt, maar wordt er tegenwordig een steeds breder publiek aangetrokken en is er ook meer keuze binnen de sector, waardoor ook Walibi zijn eigen 'DNA' en strategisch denken moet bijstellen.
    * Als Walibi naar het buitenland en de concurrentie kijkt, denkt men vooral aan parken zoals Disneyland Parijs of Europa Park. Parken waar men ook denkt aan verblijf én met een veel groter budget dan Walibi. Hun doel en opzet mag dan niet hetzelfde zijn, daar waar men in Walibi vooral mikt op dagtoerisme, maar dat betekent niet dat Walibi geen inspanningen moet doen. Pulsar heeft het park in staat gesteld om de kwaliteit van het park te verhogen en meer kwaliteit te bieden aan een publiek dat steeds veeleisender wordt.
    * Walibi Belgium merkt een groeiend aantal bezoekers in Noord - Frankrijk, regio Lille. Momenteel maakt het Noord-Franse publiek ongeveer 20% uit van de bezoekers binnen Walibi. Walibi Belgium maakt dan ook reclame in deze regio en heeft de marketing naar Noord-Frankrijk dit jaar ook versterkt. Anderzijds merkt men ook een stevige concurrentie vanuit Nederland, met de Efteling die zich nu ook meer en meer op Franstalige bezoekers richt. Daarom dat het park zich ook aangemoedigd voelt om meer reclame te maken in het zuiden van Nederland.
    * Walibi ziet ook dat, om staande te blijven binnen de kleine wereld van de pretparken, het essentiëel is om alle beweging binnen de pretparkwereld te blijven volgen en mee te blijven. Niet alleen doormiddel van nieuwe attracties, maar ook doormiddel van totaalbeleving.

    Walibi Belgium heeft dus begrepen dat om meer en nieuwe bezoekers te lokken, er nood is aan vernieuwing. Daarom kondigt Jean Christophe Parent grote en ingrijpende vernieuwingen aan in Walibi Belgium, die van start zullen gaan in 2018. Volgens hem zal 2018 een zeer mooi jaar worden voor Walibi, omwille van een grondige herconfiguratie van het park. Meer kan de man niet vertellen, omdat er nog de nodige vergunningen moeten verkregen worden. Vast staat wel dat deze hervorming een investeringsportefeuille zal meebrengen van tientallen miljoenen euro's.

    Met een quote van Jean Christiophe Parent: " Binnen vijf jaar zal ongeveer 70% van het park grondig veranderd zijn. De bezoeker die gedurende zijn jeugd al een bezoek heeft gebracht aan Walibi, zal wanneer hij met zijn kinderen het park opnieuw bezoekt een volledig nieuw product aangeboden krijgen."

    Bron: l'Avenir - http://www.lavenir.net/cnt/dmf201703...a-metamorphose

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik had inderdaad al uit een goede bron vernomen dat er iets groots op til was in WB. Mijn bron sprak dan van iets groots en spectaculair dus deze hervorming past dan wel in het plaatje.
    Ik zie eerlijk gezegd zelfs ook nog een nieuwe attractie verschijnen.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Ik zie eerlijk gezegd zelfs ook nog een nieuwe attractie verschijnen.
    Dat mag ik hopen: ik weet niet of ik zit te wachten op iets groots en spectaculair zonder nieuwe attractie. De laatste keer dat we dat hoorden kregen we een rockband voorgeschoteld.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik ben erg benieuwd wat we mogen verwachten met "Binnen vijf jaar ziet het park er voor 70% anders uit". Ik verwacht trouwens ook iets nieuws in 2018, want ze hebben met Pulsar (her)ontdekt dat investeren loont. Waarschijnlijk komt er iets op de plek van het reuzenrad, want toen die laatste verdween zeiden ze dat er iets ging komen, maar niet in 2017... Maar ik verwacht dan ook niets kleins en op die plek past er niets groots
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik ben erg benieuwd wat we mogen verwachten met "Binnen vijf jaar ziet het park er voor 70% anders uit". Ik verwacht trouwens ook iets nieuws in 2018, want ze hebben met Pulsar (her)ontdekt dat investeren loont. Waarschijnlijk komt er iets op de plek van het reuzenrad, want toen die laatste verdween zeiden ze dat er iets ging komen, maar niet in 2017... Maar ik verwacht dan ook niets kleins en op die plek past er niets groots
    ik denk dat we meer te weten zullen komen op de fandag eind oktober

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik ben erg benieuwd wat we mogen verwachten met "Binnen vijf jaar ziet het park er voor 70% anders uit". Ik verwacht trouwens ook iets nieuws in 2018, want ze hebben met Pulsar (her)ontdekt dat investeren loont. Waarschijnlijk komt er iets op de plek van het reuzenrad, want toen die laatste verdween zeiden ze dat er iets ging komen, maar niet in 2017... Maar ik verwacht dan ook niets kleins en op die plek past er niets groots
    Een ideale locatie om een gerstlauer skyfly te plaatsen!

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viperkesvp Bekijk Berichten
    Een ideale locatie om een gerstlauer skyfly te plaatsen!
    Ik hoop dat ze daar niet voor kiezen. Die attractie heeft een veel te lage capaciteit om in een park als Walibi Belgium te staan.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik hoop dat ze daar niet voor kiezen. Die attractie heeft een veel te lage capaciteit om in een park als Walibi Belgium te staan.
    Eindelijk iemand die ook inziet dat een SkyFly een zéér leuke attractie is, maar eerder bedoeld voor parken met bezoekersaantallen rond de +/- 650.000, voor Walibi heeft deze attractie een veel te lage capaciteit, als ik de brochure van Gerstlauer er bij neem zie ik zelfs geen beoogde theoretische capaciteit staan terwijl dat bij de andere attracties in de catalogus wel vermeld wordt ...

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Eindelijk iemand die ook inziet dat een SkyFly een zéér leuke attractie is, maar eerder bedoeld voor parken met bezoekersaantallen rond de +/- 650.000, voor Walibi heeft deze attractie een veel te lage capaciteit.
    Dat niet alleen, want op zich moet je je niet enkel baseren op bezoekerscijfers, maar zeker ook op wie zijn mijn bezoekers? Een park als Walibi Belgium met durfals en thrillseekers als publiek heeft het 'bijkomende' probleem dat alle bezoekers de attractie durven en hem ook willen doen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik heb er ook echt geen flauw idee van wat men hiermee wil bedoelen. Er komt een metamorfose van het park en 70% van het park zal er anders gaan uitzien.

    Het enige waar ik dan aan denk, is de rebranding van Walibi in 2011. Ondertussen is het wel duidelijk dat heel die Music Battle voor geen millimeter van grond is gekomen, desondanks de forse investeringen die men heeft gedaan. En het park is de afgelopen jaren, toen er nog hoop was dat dat concept zou aanslaan, redelijk veranderd qua uiterlijk. Misschien doelt men dan dat het park terug zijn oude vorm terugkrijgt, zonder al dat flashy gedoe, luid gedreun én...misschien komt de oude mascotte dan terug?

    Dat er meerdere nieuwe attracties gaan volgen, daar ben ik van overtuigd. Met Pulsar heeft het park onverwachts een regelrechte topper binnen gehaald en het park gaat eindelijk nog eens over de tongen. En deze keer niet als dat park dat nooit investeert. Walibi Belgium is ook terecht trots op Pulsar en bezoekersaantallen bleken vorig jaar netjes geklommen te zijn. Ik gok op een nieuwe attractie voor 2018. En ik denk ook niet dat het meteen een kleintje zal zijn.

    Ik ben alvast enorm benieuwd!

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Er zullen daar wellicht wel plannen klaarliggen voor grote veranderingen in Walibi, maar dat het park er effectief 70% anders gaat uitzien lijkt me overdreven.

    Een nieuwe rebranding hoeft voor mij eerlijk gezegd niet. Ik vind het er wel oké uitzien zoals het nu is. Het hele concept sloeg misschien niet aan en ik ben ook heel blij dat ondertussen niet het complete park in dat thema zit, maar die enkele attracties aan de ingang en kinderland vind ik er op zich wel goed uitzien. De oude mascotte zag er trouwens echt verouderd uit, dus mag van mij wegblijven. Ik zie ook niet in waarom men de nieuwe mascotte zou wegdoen en de oude terughalen.

    Met Pulsar heeft men in dat park inderdaad een pracht van een attractie in huis gehaald, en ik hoop dat die trend wordt verdergezet. Dat men in 2018 al een grote nieuwe attractie opent lijkt mij snel, maar ik verwacht toch een vervanger voor het reuzenrad. Tegen 2019 of 2020 zie ik ze dan weer uitpakken met een grote attractie.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik heb het al eerder gezegd, maar op zich is de rebranding van Walibi wel gelukt. Het was jammer dat we daar gratis de hele wab-musicbattle-wij-gaan-voor-beleving-ook-buiten-walibi-en-we-mikken-op-tweens reutemeteut bijkregen, maar ik denk dat we zonder die stijlwijziging niet met een attractie als Pulsar waren geëindigd. Het zit 'm dan vooral in de overstap van de oude Walibi-stijl die mooie punten scoorde op nostalgie-vlak, maar ergens ook wel een beetje stoffig en weinig vernieuwend was. De nieuwe stijl is veel dynamischer, oogt moderner en past meer bij een Walibi dat vooruit wil.

    Stiekem hebben ze ook wel vrij snel ingezien dat dat hele randverhaal met die rockband niet echt aansloeg en kreeg je een soort light-versie waarbij wel de nieuwe stijl nog werd behouden, maar dan zonder de verwabbing. Aqualibi is helemaal vernieuwd in die strakke moderne stijl. Ook pulsar zit in hetzelfde soort minimalisme. Als dat de norm is voor toekomstige investeringen heb ik er vertrouwen in.

    De 70% vind ik dan weer eerder verontrustend. Ik geloof graag dat Walibi enkele stevige attracties in zijn mars heeft, maar ik betwijfel sterk dat ze phantasialand-gewijs hun park stuk voor stuk kunnen afbreken en er een beter resultaat voor in de plaats zetten. Ik denk wel dat vernieuwingen er meer op gericht zullen parkzones te creëren die vlot ingezet kunnen worden in bedrijfsevenementen. Plopsaland heeft mayaland, in Phantasialand heb je verschillende locaties die perfect aansluiten op stukjes attractiepark. In Walibi is dit minder duidelijk aanwezig.

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wat zouden jullie veranderen, als er ongeveer 70% er anders gaat uitzien?

    Iets wat mij altijd stoort in Walibi is dat de paden echt lelijk zijn. Asfalt in pretparken (het hoeven daarvoor nog geen themaparken te zijn) vind ik niet meer van deze tijd. Overal mooie tegeltjes zou al een hele verbetering zijn! Ook de verlichting is niet echt sfeervol, die lantaarnpalen zijn echt spuuglelijk.




    Achteraan in het park zit je vanaf Psyké tot aan GRA met een heel oninteressante hoek waar je eigenlijk enkel komt voor CoT. Natuurlijk willen ze met de buren rekening houden, dus een indoorattractie extra hier lijkt me logisch - maar dan iets vergelijkbaar met Mayaland of Arthur in Europapark, een indoor-hal met meerdere attracties en horeca. Een mooie stap tot een volwaardige winteropening en het maakt die hoek van het park veel interessanter. Desnoods oferen ze de plek op van het theater, die word toch niet meer gebruikt voor de gewone gast. Wat thema betreft mogen ze van mij zeker en vast de concepts die CdA ooit had gemaakt voor Walibi-indoorparken terug als basis gebruiken:



    Een uitbreiding van Aqualibi zie ik ook wel zitten. Ik ben er twee keer geweest dit jaar, en het is een tof zwembad met enkele leuke glijbanen en natuurlijk de Rapido, maar ik ben er toch steeds vrij snel rond. Een doorgang onder de lifthills van de Cobra maken en een deel van de oppervlakte van Ali Baba gebruiken lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar het is een mooie droom.

    Tot slot zou ik het geen slechte zet van als walibi één van hun spookhuizen - pakweg Villa 13 - het hele jaar lang als betaalattractie aanbied.

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wat zouden jullie veranderen, als er ongeveer 70% er anders gaat uitzien?
    Iets wat mij altijd stoort in Walibi is dat de paden echt lelijk zijn. Asfalt in pretparken (het hoeven daarvoor nog geen themaparken te zijn) vind ik niet meer van deze tijd. Overal mooie tegeltjes zou al een hele verbetering zijn! Ook de verlichting is niet echt sfeervol, die lantaarnpalen zijn echt spuuglelijk.
    Hier zou inderdaad dringend iets aan gedaan mogen worden. De paden in het park zijn inderdaad lelijk en een allegaartje van vanalles. Overal zie je wel ergens verzakkingen en bij de minste regenbui veranderd het park letterlijk in een moeras. Qua verlichting is het inderdaad ook niet je dat. Volgens mij behoorden die lantaarnpalen nog tot het idee om de Music Battle nog naar heel het park door de trekken. Het vloekt verschrikkelijk in een themazone die, mits ze de zone wat meer verzorgen, toch een mooi themagebied is.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Achteraan in het park zit je vanaf Psyké tot aan GRA met een heel oninteressante hoek waar je eigenlijk enkel komt voor CoT. Natuurlijk willen ze met de buren rekening houden, dus een indoorattractie extra hier lijkt me logisch - maar dan iets vergelijkbaar met Mayaland of Arthur in Europapark, een indoor-hal met meerdere attracties en horeca. Een mooie stap tot een volwaardige winteropening en het maakt die hoek van het park veel interessanter. Desnoods oferen ze de plek op van het theater, die word toch niet meer gebruikt voor de gewone gast. Wat thema betreft mogen ze van mij zeker en vast de concepts die CdA ooit had gemaakt voor Walibi-indoorparken terug als basis gebruiken
    De achterste zone van het park zal volgens mij nog lang een doorn in het oog blijven. Zelfs een indoorzone zie ik niet verschijnen op die plek. Al zou het van mij gerust mogen hoor. Maar vergeet niet dat het theater nog altijd aangeboden en gebruikt word voor events van particulieren of voor grote groepen. Een nieuwe attractie hoeven we op die locatie ook niet meer te verwachten, vrees ik. De bewoners van de Rue J. Deschamps zullen op hun achterste poten gaan staan als ze weten dat Walibi net daar een nieuwe attractie plant. Jammer!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Tot slot zou ik het geen slechte zet van als walibi één van hun spookhuizen - pakweg Villa 13 - het hele jaar lang als betaalattractie aanbied.
    Ja! Eindelijk iemand gevonden die mijn mening deelt. Walibi Belgium is zeer sterk als het op spookhuizen aankomt, dus inderdaad, waarom geen spookhuis gedurende een heel seizoen openstellen? Ik ben helemaal voor.

    Trouwens, ook Looopings heeft het bericht waarover dit topic gaat opgepikt. Zij hebben contact opgenomen met het park en achter meer informatie gevraagd, maar het park wil er voorlopig nog geen geven. Volgende maand zou Walibi Belgium wel met meer informatie komen over deze 'grootschalige en ingrijpende veranderingen'.

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Walibi Belgium begint stilaan de weg van theming en themazones uit te gaan, dus ik hoop dat ze daarop verdergaan. Het is misschien geen Efteling of Phantasialand, maar de stijl van Pulsar is voor een park als Walibi eigenlijk prima.

    Als eerst zou ik zorgen dat een deel van de oude attracties opgeknapt worden. De Weerwolf een waardig thema geven, nieuwe wachtrij, nieuw station, eventueel ook een retrack. Hetzelfde met de Vampire.

    Ten tweede zou ik de Cobra eruit gooien. De attractie heeft zijn beste tijd gehad en bovendien staat er al een boomerangcoaster in Bellewaerde. Het paleis dat ernaast ligt zou ik ook platgooien, waardoor er ruimte komt voor een grote nieuwigheid. Het park kan nog wel een family coaster gebruiken denk ik, iets in de stijl van een spinning coaster. Ook dat vliegend tapijt (dat toch de helft van de tijd gesloten is) mag verdwijnen. De Radja River zou ik dan nog iets meer thematiseren, dat hij nog meer betrokken wordt bij het thema.

    Ten derde zie ik het park binnen enkele jaren weer een grote, nieuwe coaster openen. Een hyper coaster zou daar wel passen, of anders zou een shuttle coaster ook wel goed zijn

    En ten slotte kan inderdaad, zoals reeds aangehaald, de achterkant van het park wel een verfrissing gebruiken. Ik heb overigens niet meteen een idee wat men daarmee zou kunnen doen, maar het idee van hierboven (het indoorgebied) lijkt mij wel een leuk idee.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  16. #16

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    ...Als eerst zou ik zorgen dat een deel van de oude attracties opgeknapt worden. De Weerwolf een waardig thema geven, nieuwe wachtrij, nieuw station, eventueel ook een retrack. Hetzelfde met de Vampire...Ten tweede zou ik de Cobra eruit gooien. ...De Radja River zou ik dan nog iets meer thematiseren...En ten slotte ... de achterkant van het park
    Ik denk dat de prioriteiten een beetje anders moeten liggen. Het ergste stuk walibi is die no-go-zone rond CoT.

    An zich vind zowel weerwolf, vampire als Radja river zoals ze nu zijn best oké ingewerkt. Ik denk dat de investering die je moet maken om daar een verder doorgedreven thema toe te voegen zo groot gaan moeten zijn -om een merkbaar verschil te geven-, dat ze zichzelf nooit gaan terugverdienen. Een retrack is bij een woodie eigenlijk gewoon noodzakelijk onderhoud.

    Het zou absurd zijn om een functionerende coaster met een aardige dosis thrill én een beperkte footprint gewoon af te breken. De versie van Walibi is jaren jonger dan die van Bellewaerde én die hebben ze ook nog altijd niet afgebroken. Als er één attractie is, waar ik wel geloof dat een herwerking van het station en wat extra thema een effect kunnen hebben is het bij die boomerang.

    Ik denk dat je voor nieuwe toevoegingen vooral moet kijken naar lege zones in het park en makkelijk verplaatsbare flatrides. Op zich is die gigantische vijver in het midden van de Radja river ook nog wel interessante ongebruikte oppervlakte. Alleen jammer dat die voor de rest zo ontoegankelijk is en er weinig elegante manieren zijn om die te laten aansluiten op het padennetwerk.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 19-05-17 om 12:47. Reden: aangevuld wat mijn geest dacht, maar mijn vingers vertikten om te typen.

  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik denk dat de prioriteiten een beetje anders moeten liggen. Het ergste stuk walibi is die no-go-zone rond CoT.
    Het was niet echt een prioriteitenlijst, eerder een opsomming. Nu je het zegt, het is misschien inderdaad wat onduidelijk verder ben ik wel akkoord dat het achterste stuk van het park het meest om vernieuwing smeekt.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #18

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Nice! Ik ben echt benieuwd naar de komende jaren daar in Waver.

    Wat ik zou veranderen:

    - Allereerst elke themazone terug duidelijk zichtbaar maken. Aangepaste paden, aangepaste themaverlichting, planten enzovoort. Tot in het kleinste detail moet zichtbaar zijn welk thema nagestreefd wordt.

    - Dat betekent ook meteen het verdwijnen van de verlichtingspalen nu. Deze moeten niet op het stort maar kunnen ingepland worden op de "parkinglaan". Hang er nog een banner aan ook daar is meteen wat meer sfeer.

    - Verder is het eerste wat ik zou aanpakken, zoals zo velen, de hoek achteraan in het park. Het is daar gewoon doods op COT na. Tijd dus voor verandering. Een thema waar ik aan denk, maar misschien niet voor de hand liggend is is "night at the museum". Een grote indoorhall op de plaats van het theater nu. Met daarin een restaurant, een binnenspeeltuin, wat kleinere attracties, een grote zaal (verschillende doeleinden) en een volledig gethematiseerde achtbaan genre Arthur (EP) (in de stijl van "night at the museum". Met animaties en animatronics die bij een levend museum horen. Buiten sluit dit dan aan bij de opfrissing van COT en een attractie die ik in mijn hoofd wel heb maar bijgod niet weet of ze bestaat. Een soort van schotel op een boogvormige arm met contra gewicht die dan rond draait en op en neer gaat etc. Daarop een beeld van een discuswerper uit de oudheid. Er kan dan ook buiten nog een soort van amfitheater gemaakt worden voor verschillende doeleinden. Dat is in mijn ogen dus een thema dat ik daar zou implementeren om COT ergens bij te laten aansluiten zonder twee keer in de tropische pot te moeten grabbelen. Kunnen dan ook meteen een attractie of twee namaken uit parc Astrix.

    - GRA krijgt natuurlijk eindelijk zijn langverwachte makeover. Thema nog even on hold. Maar zeker is wel dat ik er een gezellige bar zou maken op het eiland.

    - Een spookhuis permanent vind ik zeker ook geen slecht idee. Walibi heeft al meermaals bewezen dat ze dat echt goed kunnen dus een custommade-spookhuis in het park zou zeker een meerwaarde zijn. Niet noodzakelijk betalend en ook niet pers se altijd met acteurs. Ik zou dat proberen inpassen tussen weerwolf en vampire. Aan de achterkant van deze laatst genoemde.

    - enkele kleine aanpassingen die ik al een paar keer op tafel heb gegooid: de binnentuin van wachtrij Radja wordt een boedah-tuin met klein watereffectje. In FB-gebouw mogen nog steeds "oude" plafondventilatoren komen ter decoratie maar ook functioneel in de zomer. Wachtrij van Vampire krijgt schuilhokjes in kerkhoflook, ook de wachtrij van Paleis van de geest krijgt zonnewering, het station en wachtrij van de Cobra is voor iedereen een doorn in het oog dus die wordt meegetransformeerd. In het oude paleis van Alibaba komt eveneens een indoorzone met darkride.

    En de Vertigosite wordt een heuse nieuwe themazone met twee grote attracties en enkele opvullers, nog even geen idee welke dat zijn.

    Wat ik zelf nog mis zijn evenementen allerhande maar dan voor de jeugd. Ik denk dan maar aan simpele muziekfeesten. Artiesten die zowel vlaming als waal interesseert? Wat dacht je van Loïc Nottet en Blanche nog maar? En om eens lekker nostalgisch te doen een heroplevende band zoals Vengaboys, Aqua (zie verleden) of Steps. Dat zijn toch wel zaken die voor Walibi op zich makkelijk te organiseren zijn denk ik dan. Accommodatie hebben ze genoeg net als plaats.

    Wat betreft opperations, zou ik dan stilaan ook beginnen nadenken over winteropeningen. Enkele tijdens de kerstvakantie om te beginnen, op langere termijn kan dan ook gedacht worden aan het heel jaar door open. Maar daarvoor zijn er stevige beleidsveranderingen nodig qua planning onderhoud enz.

  19. #19

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Vorig jaar ben ik voor de eerste keer terug richting Walibi getrokken, de reden waarom lijkt me logisch : Pulsar!
    Daarvoor heb ik twee jaar overgeslagen, en mijn herinneringen waren niet al te best. Ik vond het toen slecht onderhouden : zeker einde seizoen: uitpuilende vuilnisbakken, slecht onderhouden paden, schreeuwerige WAB/Skunx theming op bepaalde plaatsen ( kan er niks aan doen maar vind er niks aan ), etc...

    Maar eerlijk gezegd heeft het park me vorig jaar wel verrast, stukken properder, personeel héél stuk vriendelijker en gaf me meer het Walibi gevoel van in mijn jonge jaren, behalve dan opnieuw die overbodige lelijke mascotte.

    Hopelijk maken ze er de komende jaren echt hun werk van deze goeie trend verder te zetten. Voor mij persoonlijk hoop ik beetje de oude mascotte te zien terugkeren, maar begrijp natuurlijk dat andere mensen deze wel aangenaam vinden en dit is dus louter persoonlijk.

    -Een aantal invulattracties zouden niet misstaan zowel qua thrill of iets familialer...
    -Zone COT zeker ook eens aanpakken.
    -Een park mag van mij ook eens teruggrijpen naar de goede oude tijd die vroeger een park op de kaart zetten. Bvb een goede simpele tow-boat darkride met goeie animatronics ( na het verdwijnen van Los Piratas in BW en Het Bos van Plop dat op zijn einde aan het lopen is in PDP schiet er op de duur niet veel meer over ) . Een nieuw reuzenrad of een uitkijktoren, ook steeds dingen die je minder en minder in een pretpark aantreft maar voor sommigen onder ons toch echt het oude pretparkgevoel terughalen... Het is allemaal een beetje nostalgisch maar zo'n dingen 'maakten' vroeger een pretpark....
    - Betere afwatering van paden, leg voor mijn part die dingen gewoon volledig opnieuw aan, gebarsten beton oogt nu eenmaal niet zo mooi...
    - Shows op het water.
    - Voor de coasterfreaks onder ons mag er gerust eens een eerste B&M komen in ons Belgenlandje, Walibi is een park die zich er wel toe leent. En als het kan een extra goeie familie-baan, behalve Calamity kan je in Walibi niet echt spreken van een coaster voor het hele gezin.

    Dit is het zo een beetje wat mij betreft.

  20. #20

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Vorig jaar ben ik voor de eerste keer terug richting Walibi getrokken, de reden waarom lijkt me logisch : Pulsar!
    Daarvoor heb ik twee jaar overgeslagen, en mijn herinneringen waren niet al te best. Ik vond het toen slecht onderhouden : zeker einde seizoen: uitpuilende vuilnisbakken, slecht onderhouden paden, schreeuwerige WAB/Skunx theming op bepaalde plaatsen ( kan er niks aan doen maar vind er niks aan ), etc...

    Maar eerlijk gezegd heeft het park me vorig jaar wel verrast, stukken properder, personeel héél stuk vriendelijker en gaf me meer het Walibi gevoel van in mijn jonge jaren, behalve dan opnieuw die overbodige lelijke mascotte.

    Hopelijk maken ze er de komende jaren echt hun werk van deze goeie trend verder te zetten. Voor mij persoonlijk hoop ik beetje de oude mascotte te zien terugkeren, maar begrijp natuurlijk dat andere mensen deze wel aangenaam vinden en dit is dus louter persoonlijk.

    -Een aantal invulattracties zouden niet misstaan zowel qua thrill of iets familialer...
    -Zone COT zeker ook eens aanpakken.
    -Een park mag van mij ook eens teruggrijpen naar de goede oude tijd die vroeger een park op de kaart zetten. Bvb een goede simpele tow-boat darkride met goeie animatronics ( na het verdwijnen van Los Piratas in BW en Het Bos van Plop dat op zijn einde aan het lopen is in PDP schiet er op de duur niet veel meer over ) . Een nieuw reuzenrad of een uitkijktoren, ook steeds dingen die je minder en minder in een pretpark aantreft maar voor sommigen onder ons toch echt het oude pretparkgevoel terughalen... Het is allemaal een beetje nostalgisch maar zo'n dingen 'maakten' vroeger een pretpark....
    - Betere afwatering van paden, leg voor mijn part die dingen gewoon volledig opnieuw aan, gebarsten beton oogt nu eenmaal niet zo mooi...
    - Shows op het water.
    - Voor de coasterfreaks onder ons mag er gerust eens een eerste B&M komen in ons Belgenlandje, Walibi is een park die zich er wel toe leent. En als het kan een extra goeie familie-baan, behalve Calamity kan je in Walibi niet echt spreken van een coaster voor het hele gezin.

    Dit is het zo een beetje wat mij betreft.
    Die rebranding vond ik in het begin nog wel geslaagd, maar op den duur begon dat gewoon een beetje tegen te slaan. Ik was vrij snel uitgekeken op het hele concept, vele figuren sloegen tegen,...Ik denk dat Walibi destijds gewoon een beetje te veel hooi op hun vork had genomen en zelf meer verwacht had van het hele concept dan het uiteindelijk verwezenlijkt heeft. Slecht onderhoud valt de laatste jaren best wel mee, al geef ik toe dat Walibi zelfs nu nog enkele schoonheidsfoutjes maakt. Ik denk daarbij aan Calamity Mine, Radja River, FlashBack en Gold River Adventure. Om de zoveel tijd doet men een effort om deze attracties wat op te knappen, om ze dan voor een paar jaar weer te laten voor wat ze zijn. Maar bekijk het positief; 13 jaar geleden bijvoorbeeld was het qua onderhoud een absolute ramp daar en werd de ravage die Six Flags had aangericht pijnlijk duidelijk. Neem daar dan nog eens StarParks bij, dat veel heeft beloofd, maar uiteindelijk niks gedaan heeft buiten een naamsverandering én de terugkeer van de oude mascotte. Daarnaast moest Walibi Belgium steeds het onderspit delven tegenover het toenmalige Walibi World en Movie Park Germany, dat van de Britten steeds het grootste deel van de koek kreeg. En Walibi moest het stellen met de kruimels, de laatste centen die overbleven.

    Als je dan ziet hoe het park zich nu herstelt heeft, vind ik dat toch bewonderingswaardig. Het park is steeds proper (je moet maar eens tellen hoe vaak vuilbakken per dag geledigd worden en hoe vaak je personeel de paden ziet schoonvegen), het personeel is vriendelijk en gemotiveerd en doet meer moeite dan ooit tevoren om Nederlands te spreken, de operations in het park zijn tegenwoordig subliem, de communicatie naar hun publiek toe is duidelijk, vriendelijk en vooral no-nonsense. Denk bijvoorbeeld aan de problemen met Pulsar in het begin, toen er dagelijks moeite werd gedaan om hem te openen voor het publiek én er zeer open en actueel gecommuniceerd werd via de website om openingsuren duidelijk de maken. Of recent nog na die grote stroompanne, waardoor het park een half uur langer geopend bleef én er gratis compensatietickets werden uitgedeeld als tegemoetkoming voor die stroompanne.

    Ik herinner mij nog hoe er jaren geleden gesproken werd over het potentieel van zowel Six Flags Belgium als Walibi Belgium. Potentieel dat er overduidelijk was, maar dat nooit ten volle werd benut en het park vaak de ene beslissing na de andere nam. Nu heb ik meer dan ooit de indruk dat het park het licht heeft gezien en dat potentieel ontdekt heeft en dankzij CDA die kans met beide handen aanneemt en er iets van maakt. Wat die grote metamorfose ook mag inhouden en wat men ook van plan is, ik ben er om één of andere reden gerust in dat het park er iets van zal maken.

    Wat die nieuwe attracties betreft...ik herinner mij een podcast met Dominique Fallon en Jean-Christophe Parent tijdens de opening van Pulsar. Daarin gaven ze beiden aan dat er een nieuwe periode voor Walibi Belgium aangebroken is, waarvan Pulsar de eerste stap in die richting is. En ik ben echt zeer benieuwd naar wat dat nieuwe tijdperk gaat betekenen. En die B&M? Wat is dat toch dat iedereen een achtbaan van B&M in het park wil. Want eigenlijk, er zijn zo veel constructeurs die evenzeer prachtige achtbanen verkopen. Pas op, voor mij mag het hoor, maar mocht men opnieuw kiezen voor een stevige Mack, een knappe Intamin of weet-ik-veel-wat, ik zal meer dan tevreden zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •