X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 23 van de 32 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Resultaten 441 tot 460 van de 653

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    In het interview op TPF kon ik lezen dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe website, welke meer dan broodnodig is! De huidige website is zo achterhaald...

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    ze hebben dat zelf al concreet gemaakt. In één van hun concept-arts stond er dit:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik denk dat je gelijk hebt en damn, dat zou perfect naast Tikiwaka gebouwd kunnen worden zonder ermee te vloeken! Totaal ander thema, maar de stijlen passen zo op het oog perfect bij elkaar.
    In werkelijkheid zit er wel een restaurant tussen dat de boel afgaande op de concept-arts zo mogelijk nog meer en perfecter aan elkaar lijmt.

    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 17-05-18 om 15:02.

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    ze hebben dat zelf al concreet gemaakt. In één van hun concept-arts stond er dit:




    In werkelijkheid zit er wel een restaurant tussen dat de boel afgaande op de concept-arts zo mogelijk nog meer en perfecter aan elkaar lijmt.

    Ook duidelijk zichtbaar hoeveel plek er nog tussen de achtbaan en het park overblijft voor toekomstige uitbreidingen.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hoewel ik het park nooit zonder Cobra gekend heb is het ook wel de eerste achtbaan die ik zou verwijderen als ik er een weg moest doen. Misschien een beetje egoïstisch van mij gezien ik nog een andere Boomerang op ongeveer 15 kilometer van mijn deur heb maar inderdaad die tent, ik snap wel wat Azmidiske bedoelt en op zich, het is goedkoop maar het past wel in het thema van dat gebied. Maar ik vind die baan echt ongelooflijk misplaatst. Hij is daar zo tussengepropt en ik vind hem echt niet passen op die locatie. Precies alsof Six Flags indertijd het grootste besteld heeft wat ze maar konden vinden dat tussen die twee gebouwen paste. En die thema-muurtjes die naast Aqualibi staan komen nu ook zo belachelijk over doordat je de achterkant ziet van daarboven (en van beneden zie je ze bijna niet meer omdat die achtbaan heel dat plein opvult.)

    Waar ging eigenlijk de giant inverted komen die oorspronkelijk besteld was, is dat geweten? Die zie ik toch niet passen daar, of gingen ze daar Ali Baba voor platgooien?

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Die GIB ging op dezelfde plek komen als Cobra. Alleen bleek die groter dan verwacht ;-)!

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Die GIB ging op dezelfde plek komen als Cobra. Alleen bleek die groter dan verwacht ;-)!
    Ik dacht altijd dat Six Flags de boomerang aan Walibi heeft gegeven omdat Vekoma problemen bleef hebben met de GIB en dus de opening bleef uitstellen. Parque Warner heeft dan de GIB gekregen, wat voor mij direct ook verklaart waarom die daar zo afgezonderd staat.

    Mocht Walibi die GIB gekregen hebben, dan was die vermoed ik op dezelfde plaats terecht gekomen, maar was het paleis van AliBaba wel gesloopt denk ik.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wat heeft iedereen toch tegen Cobra? Ze is nog steeds één van mijn favoriete achtbanen in Walibi en staat zelfs vrij hoog in mijn algemene rangschikking. Al moet ik toegeven dat ik nog maar 24 of 25 banen gedaan heb in heel mijn leven. De enige aanvaardbare reden om deze eventueel weg te doen, is dat er in Bellewaerde precies dezelfde staat ... alhoewel ik Cobra qua rit stiekem net ietsje beter vind. Cobra geeft me vaak een soort van black-out tijdens de rit achterwaarts en is tot nu toe letterlijk de enige achtbaan die daarin slaagt (want in Boomerang gebeurde het vreemd genoeg niet). Er zullen vast wel andere plaatsen in Walibi zijn waar je een gezellig pleintje kan inrichten. Zo tussen twee gebouwen en zonder groen lijkt me daarvoor niet het meest geschikte uitgangspunt. En wat de fake muurtjes betreft, die kunnen ze altijd een upgrade geven. Ik denk (en hoop) trouwens dat de mensen die op zo'n achterwaartse lifthill zitten wel iets interessanters aan hun hoofd hebben

    Nee, ik ben zéér blij dat Walibi er voor kiest om deze baan te behouden! Anders zou ze niet op de concepttekeningen staan, denk ik. Nu maar hopen dat ze mee aangekleed wordt met de rest van de zone. Dan krijgt Cobra misschien eindelijk de status die ze in mijn ogen verdient.

    Zijn er nog Cobra-fans op dit forum? Ik wil niet alleen zijn
    Once you sit back, you never go back.

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Zijn er nog Cobra-fans op dit forum? Ik wil niet alleen zijn
    Ik ben ook wel fan van Vekoma boomerangs, niet specifiek Cobra. Als ik mag kiezen tussen exemplaren van dat type dan gaat mijn voorkeur toch wel uit naar Speed Of Sound in Walibi Holland omwille van de thematisatie (vooral de muziek). Qua gevoel tijdens de rit heb ik nog geen verschillen tussen Cobra/Boomerang/Speed Of Sound opgemerkt. Alleen spijtig dat ze lijden aan een probleem dat typisch is voor de oudere Vekoma banen: ze worden ruw. Al vind ik het in Walibi Belgium met Cobra nog niet zo erg gesteld op dat gebied als met Weerwolf. Die laatste is echt een rammelbak geworden spijtig genoeg.

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik heb in principe geen enkel probleem met Cobra. Hij is nog steeds populair bij de modale bezoeker, dus ik zie het probleem niet dat hij blijft. Wél is het momenteel de lelijkste baan van het park. Ik hoop dat ze deze winter naast een nieuw station ook een verse laag verf geven aan de baan en ook de betonplaat waar de wachtrij op staat (idem voor die lelijke stalen meandering) ook aanpakken. Nog wat groen er rond en een klein beetje theming en hij zou er zeer mooi bijstaan, klaar om de bezoekers de komende jaren het park voor/achterwaards en op zijn kop te tonen!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik heb in principe geen enkel probleem met Cobra. Hij is nog steeds populair bij de modale bezoeker, dus ik zie het probleem niet dat hij blijft. Wél is het momenteel de lelijkste baan van het park. Ik hoop dat ze deze winter naast een nieuw station ook een verse laag verf geven aan de baan en ook de betonplaat waar de wachtrij op staat (idem voor die lelijke stalen meandering) ook aanpakken. Nog wat groen er rond en een klein beetje theming en hij zou er zeer mooi bijstaan, klaar om de bezoekers de komende jaren het park voor/achterwaards en op zijn kop te tonen!
    Voila, dat is dus precies wat ik bedoel! Ik had het niet beter kunnen neerschrijven

    Juist omdat Cobra één van mijn favoriete achtbanen is, kreeg ik na de bekendmaking van het masterplan al een paar spontane ideeën. Het station blijft om eerder genoemde redenen een tent, maar het huidige tentzeil wordt vervangen door een nieuw zeil met het kleurenpatroon van een slangenvel. Rond de baan zelf voegen we een tunnel toe. Ofwel op het 'rechtop'-stukje halfweg de cobraroll, zodat je tijdens de rit ondersteboven-duisternis-ondersteboven krijgt. Ofwel tussen cobraroll en looping, wat meteen een goede manier zou zijn om die 'verboden zone' op de grond goed in te kleden. Die tunnel kan in hetzelfde slangenvelpatroon geschilderd worden. Vervolgens bestellen we nog treinen met heupbeugels en muziekinstallatie, schrijven we gepaste ritmuziek en ziedaar: Walibi heeft een schitterende achtbaan waar niemand nog over klaagt

    Dat was tenminste het idee dat ik had. We zullen volgend jaar zien wat het park echt doet.
    Once you sit back, you never go back.

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Voila, dat is dus precies wat ik bedoel! Ik had het niet beter kunnen neerschrijven

    Juist omdat Cobra één van mijn favoriete achtbanen is, kreeg ik na de bekendmaking van het masterplan al een paar spontane ideeën. Het station blijft om eerder genoemde redenen een tent, maar het huidige tentzeil wordt vervangen door een nieuw zeil met het kleurenpatroon van een slangenvel. Rond de baan zelf voegen we een tunnel toe. Ofwel op het 'rechtop'-stukje halfweg de cobraroll, zodat je tijdens de rit ondersteboven-duisternis-ondersteboven krijgt. Ofwel tussen cobraroll en looping, wat meteen een goede manier zou zijn om die 'verboden zone' op de grond goed in te kleden. Die tunnel kan in hetzelfde slangenvelpatroon geschilderd worden. Vervolgens bestellen we nog treinen met heupbeugels en muziekinstallatie, schrijven we gepaste ritmuziek en ziedaar: Walibi heeft een schitterende achtbaan waar niemand nog over klaagt

    Dat was tenminste het idee dat ik had. We zullen volgend jaar zien wat het park echt doet.
    Treinen? Dan gaan ze heel het station moeten aanpassen met draaischijf Maar ik hoop echt wel op een nieuwe trein met SOS beugels.

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Treinen? Dan gaan ze heel het station moeten aanpassen met draaischijf Maar ik hoop echt wel op een nieuwe trein met SOS beugels.
    Of een schuifsysteem kan ook nog altijd (denk aan Mr. Freeze). Het zou allesinds de capaciteit van Cobra ten goede komen. De capaciteit van Cobra vind ik persoonlijk zeer laag of zo voelt het toch aan.

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Gisteren na lange tijd weer eens rondgelopen in Walibi. In het voormalige Paleis van Ali Baba zijn de sloopwerkzaamheden in ieder geval in volle gang.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen       

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    How, intressante foto's! Hoe ben je daar binnen geraakt; if I may ask?
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik heb ook geen enkel probleem met de cobra. Nog steeds een prima baantje. Thematisch hinkt het mijlen acherop bij de rest van het park, dus daar verwacht ik wel een inspanning wanneer ze de zone errond (Ali Baba paleis) gaan aanpakken. De ideeën hierboven beschrijven het goed: gewoon wat extra sfeer en werken met wat thematisch meer geschikte materialen kan al een wereld van verschil maken!

  16. 17-06-18, 09:53


  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Enkele nieuwe concept-arts van respectievelijk het Indiaas en carnavalesk gethematiseerde restaurant, de wachtrij van de Twist 'n Splash en het Afrikaanse restaurant van 2021!












    Bron: La Meuse en La Nouvelle Gazette

  18. #18

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Persoonlijk ben ik voorlopig het minst overtuigd van dat carnavalrestaurant. Dat zie ik voorlopig niet netjes inpassen in zijn omgeving. Zou het bij het afrikaanse restaurant de tiki-kant zijn?

  19. #19

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Persoonlijk ben ik voorlopig het minst overtuigd van dat carnavalrestaurant. Dat zie ik voorlopig niet netjes inpassen in zijn omgeving.
    Tgoh, als je naar het station vn de weerwolf kijkt, zie je wel dat daar dezelfde stijl in zit, dus het leunt daar zeker wel tegen aan. Je moet je ook bedenken dat die italiaanse sfeer van het huidige restaurant weg zal zijn. Desalniettemin ben ik ook niet overtuigd van dit nieuwe restaurant, het ziet er langs buiten uit als een opgesmukte loods.

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #20

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Je kan het trouwens jammer vinden dat het reuzenrad weg is, maar god damn, dat station van de Weerwolf is wel echt een pareltje eigenlijk.
    Je vois la vie en des biscuits.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •