X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 29 van de 32 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 580 van de 653

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik zou mij alvast niet al te veel zorgen maken over de komst van de megacoaster, hoor. Het is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat Walibi Belgium te maken heeft gekregen met de beruchte 'Versants de la Dyle', het fameuze comit? bestaande uit enkele buurtbewoners van het park.

    Van in het begin dat ik het pretpark volg gooien die beruchte - zoals ze het bij onze Waalse vrienden zo mooi verwoorden - 'riverains' al roet in het eten. Bij elk plan dat nog maar een beetje met uitbreiding te maken heeft, zoals nieuwe attracties, gaan de buren al op hun achterste poten staan. Eigenlijk doen ze dat al sinds de komst van Sirocco en ze zijn eigenlijk niet meer gestopt.

    Ik kan mij nog hun geklaag herinneren over het geluid van attracties zoals Bounty, Cobra en Turbine, ergens in de periode 2003/2004. Het park heeft toen een tegemoetkoming gedaan door zowel bij Turbine als Cobra de supports op te vullen met zand om geluid te reduceren. Bounty bleef gewoon dicht. De buren oppereden zelfs voor het afdekken van de gondels van Dalton Terror om zo minder gegil van bezoekers te kunnen horen. Daarnaast heeft het park telkens ferm geschrapt in de openingsdagen ?n tijden van het park. De buren hebben in die periode een beroep gedaan op een extern bedrijf dat zich bezig ging houden met de geluidsoverlast. Walibi heeft zich daar telkens netjes aan gehouden. Het ding met die buren is dat als je ze een hand geeft, ze een arm willen. En uiteindelijk bleek toen dat Walibi zelfs niet veel meer kan doen aan de geluidsoverlast dan ze toen al deden.

    Volgens mij mogen de buren ook nu weer erg hoog van de toren blazen, de komst van die megacoaster komt volgens mij totaal niet in gevaar!

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Eigenlijk doen ze dat al sinds de komst van Sirocco en ze zijn eigenlijk niet meer gestopt.
    Je zou ook maar even een vliegwiel (en sensationele achtbaan met veel gillende bezoekers) in je tuin gedropt krijgen Ik kan begrijpen dat wanneer zo'n machine slechte op luttele meters van je tuin komt te staan, je op je achterste poten gaat staan. Maar uiteraard ben ik het wel eens met het idee van je post, want zoals ik in een ander topic al aanhaalde, men klaagt tegenwoordig om te kunnen klagen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Gaat het over die grote meerdaagse staking bij bpost, in november 2018? Tot mijn schaamte moet ik opbiechten dat ik postbode ben en toen zelf ook 1 dag aan een stakingspiket gestaan heb ipv brieven rond te dragen ... ben ik nu nog welkom op dit forum? Al werk ik in het postkantoor van Leuven/Oud-Heverlee/Bierbeek, en heb ik zelf dus geen enkele invloed op de postbedeling in Waver

    Ik hoop heel erg dat dit alsnog in orde gaat komen, en heb daar eigenlijk ook wel het volste vertrouwen in. Volgens mij gaat een pretpark niet over 1 nacht ijs als ze zo'n grote achtbaan bestellen.
    Once you sit back, you never go back.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik kan me niet voorstellen dat de raad van state een oude vergunning gaat laten gelden vanwege een externe gebeurtenis waar Walibi niks aan kon doen.

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik hoop van harte dat die irritante buren serieus lik op stuk krijgen. Ik ken heel wat omwonenden (dicht en minder dicht) van Walibi en weet dat zijn het gezeur en geklaag absoluut niet begrijpen, en er zelfs niks op tegen zouden hebben moest Walibi van april tot midden januari zelfs dagelijks geopend zou zijn, ?n langer open per dag.

    Uit goeie bron weet ik ook dat de Burgemeester van Wavre een serieuze boon heeft voor Walibi, en dat die vrouw ook het belang van Walibi voor Wavre kent.

    Je zou voor minder wensen dat ze met een Top Thrill Dragster kloon afkomen waarvan de tophat pal achter Tutankhamon komt te staan, en hang er dan ineens nog 4 droptowers (AAN DE JUISTE KANT (looking at you SFGA) aan. Zet in Karma World nog een Giant Frisbee en in Exotic World een S&S Screaming Swing. Iemand nog aanvullende idee?n?
    Laatst gewijzigd door etwien; 07-05-19 om 22:56.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Iemand nog aanvullende idee?n?
    * Herthematiseer Psyk? Underground naar Psyk? Air en verwijder het gebouw (al is dat eigenlijk wel echt mooi)
    * Bouw een geluidsmuur tussen de vijver en het kindergebied zodat je geen joelende kinderen in andere delen van het park hoort, dat doet afbreuk aan de sfeer
    * Plaats een hoge zweefmolen op de plaats van het oude station in Exotic World. (Dan kunnen we ook zwaaien naar de buren als ze aan het BBQ'en zijn)
    * Zet een Arabische 'Bazar' naast het Paleis van de Geest, met minaret waaruit om het half uur een humoristische gebedsoproep klinkt. De Bazar doet dan dienst als tribune voor een jetski-show op het binnenmeer van Radja River.
    * Maak een openlucht stuk van Aqualibi op het stuk achter Cobra, liefst in Antarctisch thema zodat er geen bomen en struiken staan die geluidsdempend werken.
    * Bouw een kleine GG houten achtbaan (out and back) op het stuk tussen CoT en Psyk? Underground (Psyk? Air in dit geval), achter het theater kan je net passeren denk ik.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Fans van het vtm-programma 'Expeditie Pairi Daiza', 'De Wereld van Bellewaerde' Walibi Belgium...de Waalse tv-zender RTL-TVI zal deze zomer een gloednieuw programma uitzenden dat zich in de coulissen van Walibi Belgium zal afspelen. 'G?n?rations Walibi' zal deze zomer elke zondagnamiddag te zien zijn op RTL-TVI.

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hoe zit het eigenlijk met Fun Pilot en Fun World? Het blijft al n hele tijd stil hierrond... is de coaster al af? Wanneer zou die open gaan?

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met Fun Pilot en Fun World? Het blijft al n hele tijd stil hierrond... is de coaster al af? Wanneer zou die open gaan?
    Fun Pilot is al een behoorlijk tijdje af en heeft ook al testen achter de rug. Normaal is de offici?le opening van de gebieden eind mei.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Vanaf zondag 2 juni op RTL-TVI wekelijks om 18.25 uur "G?n?ration Walibi": een blik achter de coulissen van het park.

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Heel wat algemene werken / veranderingen in het park:

    De brug in de themazone Exotic World richting Tiki Waka werd afgemaakt, zodat er geen gevaar bestaat om in het water te vallen:





    Het terras nabij de Gold River Adventure werd overdekt:



    De treinsporen van de voormalige parktrein werden overal verwijderd:



    Het nieuwe gebouw in de western zone (nieuwe kantine voor medewerkers? ) neemt steeds meer vorm aan:





    Dit en veel meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Mooi om te zien hoe ze blijven voortdoen in het park!

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Walibi Belgium wil in de kerstvakantie van 2023 graag zijn poorten openen. Dat heeft algemeen directeur Jean-Christophe Parent gezegd in een interview met de Waalse krant l'Avenir. Volgens hem willen ze, samen met de heropleving van het park, ervoor zorgen dat het park qua infrastructuur en accomodatie klaar is om in de winter te openen.

    Negatieve noot in het artikel is wel dat de volgende geplande fase in hun investeringsplan is uitgesteld. De modernisering en herthematisatie van de ingang was voorzien voor 2020. Die gaat dus niet door.
    Wat er in de plaats gaat gebeuren en of er wel degelijk iets gaat gebeuren is nog onduidelijk. Hopelijk vertellen ze morgen meer op de Fan Day.

    Bron: l'Avenir

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Negatieve noot in het artikel is wel dat de volgende geplande fase in hun investeringsplan is uitgesteld. De modernisering en herthematisatie van de ingang was voorzien voor 2020. Die gaat dus niet door.
    Dat was oorspronkelijk zelfs voor dit jaar gepland, toch? Benieuwd wanneer ze het dan wel gaan doen, volgend jaar leek me het minst ambitieuze jaar in het oorspronkelijke plan dus vond ik het logisch dat het dit jaar uitgesteld werd, dit vind ik eerder vreemd. We zullen er morgen waarschijnlijk idd wel meer van horen.

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik heb horen waaien dat het park volgend jaar eventjes een pauze gaat houden en er geen nieuwigheden komen. Wel zouden ze volop inzetten op de 45ste verjaardag van het park, met festiviteiten gedurende het hele seizoen.

  16. #16

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Als er 1 iets mooier is om een verjaardag te vieren lijkt het me toch wel een nieuwe voordeur, ik dit geval inkom. De nieuwe entree is meer dan nodig en ik ben als gevolg ook diep teleurgesteld.

    Als diehard Walibi fan begin ik mij flink zorgen te maken over hun 5/6 jaren plan die in 2017 met veel bravoure aangekondigd werd. Dock World is geschrapt, de nieuwe entree gaat niet door, ... Overigens werd ik dit jaar dan nog eens getrakteerd op de slechtste Halloween ervaring die ik ooit had in Walibi (met uitzondering van 2008).

    Dit jaar zijn het aantal defecten, panne’s en blokkades merkwaardig talrijker, de communicatie is en blijft barslecht (zie “tijdige” *ahum* aankondiging van de Fanday, klachten worden genegeerd of niet beantwoord, ... Beste Walibi, herpak u, want na een resoluut stijgende lijn zie ik het momenteel terug flink bergafwaarts gaan. Er is werk aan de winkel ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Als diehard Walibi fan begin ik mij flink zorgen te maken over hun 5/6 jaren plan die in 2017 met veel bravoure aangekondigd werd. Dock World is geschrapt, de nieuwe entree gaat niet door, ... Overigens werd ik dit jaar dan nog eens getrakteerd op de slechtste Halloween ervaring die ik ooit had in Walibi (met uitzondering van 2008).
    Eerlijk gezegd vond ik het dit jaar net weer een zeer goede Halloweenervaring, al mistte ik scare actors in het cowboydorp.

  18. #18

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd vond ik het dit jaar net weer een zeer goede Halloweenervaring, al mistte ik scare actors in het cowboydorp.
    Ik vermoed dat dit sterk beïnvloed wordt aan welke dag je het park bezocht. Mijn gehele gezelschap die ook elk jaar meegaat op de eerste nocturne stelden zich ook constant de vraag waarom er zo weinig scare actors waren, er organisatorisch zoveel chaos was, koud eten, ... Het is gewoon de eerste keer in JAREN dat ik met een teleurgesteld gevoel de poorten van Walibi Halloween verlaat. Het is wel goed te horen dat jullie toch al een betere ervaring hadden!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #19

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik vind om eerlijk te zijn een nieuwe ingang helemaal geen prioriteit. Het zou natuurlijk gerust mogen, maar ik vind eigenlijk weinig mis met de huidige inkomzone...

  20. #20

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Op de fandag zei men dat beslist was de ingangszone niet aan te pakken omdat dat niet zou lukken om voor de heropening klaar te zijn en men geen hinder wou voor de gasten die dan kwamen, of zoiets. Dat vind ik wel een vreemde reden om het nu niet te doen, want die sluitingstijd is elk jaar even lang, dus dat begreep ik niet zo goed. Nu vind ik ook wel dat die ingang geen prioriteit is, maar het voorgestelde idee dat je daar vrij binnenkan waar je wat kan eten, aan de souvenirwinkel kan... vond ik wel leuk en inderdaad àls ze dit willen doen leek me de verjaardag van het park toch ook het geschikte moment om dit te doen. Vooral als je geen andere zones aanpakt zou men volledig op de ingang kunnen focussen en dan lijkt me dit toch wel echt haalbaar in de wintermaanden, maar goed. Mijn grootste bemerking bij de nieuwe zone

    Men zei ook wel niet dat men niks ging doen, gewoon geen nieuwe attracties, dus achter de schermen kunnen ze wel nog steeds bezig zijn en ik begrijp ook wel dat ze op de festiviteiten willen inzetten. Het is geen ramp als het plan een paar jaar langer duurt, zo lang het op tafel blijft liggen... En over 5 jaar komt er nog een veel belangrijkere verjaardag aan, dat lijkt me wel een geschikt moment om je "nieuw" park af te hebben en daarvoor hebben ze nog een paar jaar marge.

    Ik dacht eigenlijk dat volgend jaar enkel een herwaardering van de cowboyzone op het programma stond, dus vond ik het niet zo vreemd dat men zei dat er volgend jaar geen nieuwe attracties kwamen, maar er was inderdaad ook een nieuwe attractie (Twist 'n Splash) in het masterplan. Misschien dat ze de zone wel nog aanpakken, maar dan zonder de nieuwe attractie? Al denk ik achteraf gezien toch niet dat ze dit bedoelden.

    @Etwien, wie zegt dat de havenzone geschrapt is? Dat was oorspronkelijk maar gepland voor 2022/23. De nieuwe megacoaster in 2021 van Intamin gaat sowieso door zei men ook, dus dan schiet er enkel nog het New Orleans/Voodoo-thema voor de Weerwolf en Vampire-zone over met de terugplaatsing van Coccinelle en het nieuwe pad naar Vampire onder Weerwolf door (+ het nieuwe restaurant op de plaats van het Italiaans restaurant en het lunapark dat dit jaar ook werd uitgesteld) en dan heb ik volgens mij alles wat nog niet uitgevoerd is uit het masterplan in deze reactie benoemd. Mits een paar jaar extra lijkt het me nog steeds haalbaar om het volledige plan uit te voeren, het oorspronkelijke plan was wel erg ambitieus en voor dit jaar ook niet haalbaar denk ik als je ziet hoe hard ze al hebben doorgewerkt om nu Karma World en Fun World af te krijgen. Die trouwens echt wel mooie zones geworden zijn. En tijdens het seizoen hebben ze dan nog zoveel dingen afgewerkt... Ik heb dan liever dat ze hun tijd nemen om alles goed te bekijken en uit te voeren zoals nu, dan dat ze hun plan erdoor rushen en we minder afgewerkte zones krijgen.

    Overigens vielen mij op de fandag gisteren de vele storingen ook wel op. Als ze volgend jaar geen nieuwe zone aanpakken kunnen ze ook hier meer op focussen, hopelijk doen ze dat dan ook en is dit volgend jaar alweer een heel stuk beter.

    Ik zou dus niet te snel conclusies trekken, het kan nog alle kanten uit.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •