X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 33 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 648
  1. #101

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Egypte ligt in Afrika, denk ik.
    Ja, maar op de concept arts die ik tegenkwam is het gebouw in een tikistijl aangekleed. Ik zie niet direct een link tussen tiki en Egypte.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vraagje: Zijn er precedenten waarbij een coaster vier jaar van tevoren wordt aangekondigd? Dat een park ver vooruit durft te denken, juich ik zeker toe, maar moet dat publiek? Ik wil geen azijn pissen, maar zie wel wat nadelen:
    - te vroeg verrassingseffect (in vergelijking met b.v. FLY), ook al moeten er nog veel details worden bekend gemaakt
    - gaan (buitenlandse) potentiële bezoekers nu niet hun bezoekje uitstellen?
    - op 4 jaar kan nog heel wat veranderen
    Ik zou het juist een reden vinden om elk jaar terug te keren, maar ik kom inderdaad uit hetzelfde land. Al zie ik wel echte pretparkfans nu al komende jaren plannen om zeker elk jaar de updates in Walibi te komen opvolgen.

  2. #102

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Omg <3 Europese top here we come! Alle lelijke zones worden aangepakt, nieuwe toppertjes... Zalig hoor!

  3. #103

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    2019: kinderzone wordt opengewerkt, met nieuwe kiddiecoaster, waarschijnlijk coccinelle
    Hopelijk een ouder-vriendelijk exemplaar, met voldoende comfort voor voldoende volwassenen per rit.
    Lach me maar uit, maar in die categorie is Okidoki een toppertje, zelfs tot buiten de landsgrenzen.

    EDIT: wordt de Koksi-dingens verplaatst ipv vervangen (bron: Looopings)?

  4. #104

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    EDIT: wordt de Koksi-dingens verplaatst ipv vervangen (bron: Looopings)?
    Ja, die komt op de plaats waar het reuzenrad is weggehaald, voor de weerwolf dus!

  5. #105

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    De eerste concept arts voor de hyper coaster ik denk dat de grootste kans is dat Mack de coaster zal mogen bouwen.

    Naam:     hyper.jpg
Bekeken:  2022
Groote:   84,2 KB
    Laatst gewijzigd door nicooke; 22-06-17 om 15:34. Reden: tekst

  6. #106

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wauw, dit is echt nog beter dan ik verwacht had! Ik ben echt blij dat Walibi Belgium gaat voor een park geschikt voor alle leeftijden, en niet zoals Walibi Holland met de tenenkrullende marketing die enkel gericht is op jongeren.

    Fantastisch dat er zo veel aan thema wordt gedacht en ik ben er van overtuigd dat het goed uitgevoerd zal zijn, zoals met Pulsar ook zeker het geval was. Psyké Underground beschouw ik hierbij als iets uit een periode die het park heeft afgesloten en in een stijl die we niet meer terug zullen zien in het park. Misschien dat we tegen 2022-2023 dan, als die zone een haventhema krijgt, een vierde naam kunnen verwachten voor deze legendarische Schwarzkopf.

    Volgend jaar dus vermoedelijk een Gerstlauer Bobsled-coaster. Geweldig nieuws: dit is echt dé ideale familiebaan wat mij betreft. Plezier gegarandeerd!

    De omvorming van het Cobra-gebied het jaar erop klinkt ook zeer goed! Het draaiend theater zie ik ook heel graag komen. En dan nog een nieuwe kinderachtbaan erbij, als ze al Coccinelle hebben: dat moet het er al wel één van een iets groter kaliber zijn.

    Ik ben ook heel blij met de Twist 'n' Splash voor 2020. Echt een geweldig toffe attractie: wat mij betreft veel plezanter dan een splashbattle die een parcours volgt. Als er genoeg volk inzit en de mensen aan de kant ook wat meedoen natuurlijk.

    En dan 2021: het jaar waar we het meest naar uitkijken. Het mag van mij zeker een Mack worden, maar dat is nog ver weg natuurlijk.

    Als dit allemaal gerealiseerd wordt zoals het nu wordt aangekondigd (en er tussendoor nog iets aan het comfort van Weerwolf en Vampier gedaan wordt), wordt Walibi Belgium echt wel een fantastische pretparkbestemming en volgens mij zeker het tweede beste park van de Benelux (na Efteling).

  7. #107

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten
    Ja, die komt op de plaats waar het reuzenrad is weggehaald, voor de weerwolf dus!
    Dus met dezelfde tenenkrommende capaciteit en OBNT (ouders bijna niet toegelaten)?
    Typisch dat net ik weer meteen negatieve noot moet afkomen.



    Wordt de familiecoaster een kopie van G'sengte Sau?

  8. #108

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    ^ Gsengte Sau is een schitterende familie achtbaan en de gemiddelde Belg zal die helemaal niet kennen. Als het dat wordt, vind ik het meesterlijk van Walibi.

    Ik had echt niet zien aankomen dat ze gewoon 75% van het park gingen herthemen. Die uitspraak van hun directeur een paar weken geleden leek me typische ambitieuze promo praat... toch niet. En originele thema's ook: India, New Orleans, Tiki. Thema's die ik wel kan smaken. Heel benieuwd naar meer informatie over de drie nieuwe achtbanen, die nieuwe family coaster is al voor volgend jaar! Die mega coaster is natuurlijk de kers op de taart. Wie zou hem bouwen? Krijgen we de eerste B&M in België? Of een kick-ass Intamin? Of misschien wel een verrassing met Vekoma of Mack...

    Ik heb er een artikel over geschreven op mijn blog die je hier kunt terugvinden.

  9. #109

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Vandaag is op een persconferentie waarin Walibi Belgium haar grootste investeringsplan in de geschiedenis van het park bekendgemaakt. Daarop werd bekend dat het park elk jaar tot en met 2022 nieuwe attracties zal openen. Elk jaar zal een zone van het park aangepakt en geherthematiseerd worden, gepaard met de komst van nieuwigheden.

    ► Alle info, investeringen en concept-arts vind je in ons uitgebreid artikel: http://bit.ly/2rVAcfe
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #110

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Zie ik nu op die concepttekening nieuwe houten constructies op het dak van Challenge of Tutankhamon? Ik hoop toch wel dat ze hier niet te veel gaan liggen veranderen hoor... Al denk ik niet dat het zo ver komt: het zou dom zijn om een perfect gethematiseerde attractie te willen aanpassen en anders zouden ze het wel ineens mee aangekondigd hebben, als ze effectief iets gingen doen met de attractie zelf.

  11. #111

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ja amai! De groeiende concurrentiestrijd in de Belgische pretparkwereld doet zijn werk! Dit is echt zeer goed nieuws. Na wat jaren van slabakken en langzaamaan rechtkrabbelen, heeft Walibi sinds vorig jaar wel weer zeer goed de smaak te pakken. De toevoegingen zijn zeer veelbelovend. Een vrij unieke coaster in deze omgeving (de bobsled, als dat idee klopt), een extra waterattractie, een nieuwe darkride/show (hoe classificeer je zo'n rotating theatre), sterke herthematisering en op de koop toe nog een coaster waarvan ik heel veel ga verwachten.

    Toegegeven, de gekozen thema's zijn niet zo bijster uniek te noemen, maar al bij al lijkt dit grote plan mij alvast geslaagd in zijn opzet. Nu natuurlijk afwachten hoe zich dat in de realiteit gaat tonen, maar na Pulsar heb ik daar veel vertrouwen in!

  12. #112
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Een nieuw themagebied met daarin een nieuwe coaster...
    Zeg dat ik het gezegd heb.
    HOERA! Ik was juist.

  13. #113
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Vandaag is op een persconferentie waarin Walibi Belgium haar grootste investeringsplan in de geschiedenis van het park bekendgemaakt. Daarop werd bekend dat het park elk jaar tot en met 2022 nieuwe attracties zal openen. Elk jaar zal een zone van het park aangepakt en geherthematiseerd worden, gepaard met de komst van nieuwigheden.

    ► Alle info, investeringen en concept-arts vind je in ons uitgebreid artikel: http://bit.ly/2rVAcfe
    Een mooi artikel! En duidelijk! Veel beter dan dat van die sensatiesite uit Nederland met drie o's.

    Proficiat aan pretparken.Be

  14. #114

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het valt mij op hoe subtiel en budget-vriendelijk de thematische aanpassingen soms zijn. Het gaat net als bij pulsar niet al te overdadige, maar vooral efficiënt ingezette thematisering zijn. Wat je ziet op de concept-art voor de cobra-hoek is eigenlijk een herschilderde versie van wat er al staat met een héél klein beetje extra thema-elementen. Het nieuwe restaurant dat uitgeeft op het meer krijgt natuurlijk wel rondom nieuwe gevels.

    Hetzelfde voor dat Tiki-thema: een héél deel van die infrastructuur staat er al, maar er worden gewoon een aantal details toegevoegd waardoor het tiki wordt. De brug is er en het Tahiti-gebouw over het station van de nieuwe family coaster is de ingang van het theater zoals je hem nu op google earth kan zien, maar dan met een herwerkt dak.

    Ze gaan ook eindelijk eens werk maken van deftige restaurants zo te horen: Er is er eentje gepland in de cobra-hoek, bij de weerwolf en bij de mega-coaster die straks verschijnt. Ik hoop van harte dat we daar wat meer keuze krijgen dan de vrij belabberde fastfood die ze er steeds serveren.

    Ik vraag me af wat de andere 4 attracties gaan zijn naast dat draaiend theater en die twist'n splash.

  15. #115

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik was erbij daarstraks, en was volgens mij met letterlijk open mond aan het luisteren toen de nieuwigheden opgesomd werden. Het bleef echt maar komen... volgens mij heeft Walibi werkelijk iedereen hiermee verrast.

    2018
    - Uitbreiding van Aqualibi wist iedereen eigenlijk al
    - Het grootste pijnpunt van Walibi wordt al meteen aangepakt, de achterkant van het park! Dat er meteen een grote family coaster zou komen, had ik niet verwacht, maar is zeker goed nieuws. Ook de keuze van een Gerstlauer Bobsled is top! Hoe ze het exact gaan laten matchen met Tutankhamon weet ik niet, maar volgens mij (en gezien de concepttekeningen) krijgt de buitenkant van de attractie subtiele wijzigingen waardoor het meer aansluit bij het thema.

    2019
    - Vernieuwde ingangszone was naar mijn idee niet erg nodig, maar leuk dat ze het aanpakken. Heel het concept met de 8 'World of Walibi' en elk een eigen kleur vind ik trouwens wel leuk. Ook leuk dat de mascotte toch niet compleet verdwijnt, een park zonder mascotte vind ik ook maar niets.
    - De zone van de Cobra en Radja River verdient wel een make-over, dus ik hoop dat ze dat grondig doen, maar dat ziet er wel naar uit. Verder ben ik ook wel benieuwd naar dat ronddraaiend theater. Met zulke investeringen richt Walibi zich wel echt duidelijk op een familiaal doelpubliek. Stiekem hoop ik dat in deze fase ook de Cobra nieuwe treinen zal krijgen. Ik stel me enkel nog vragen over hoe ze het Paleis van de Geest bij deze zone gaan betrekken, vooral aangezien...
    - De nieuwe kindercoaster, die als ik het goed begrepen heb voor kinderland komt te liggen op een plaats waar nu een grasveld is. Op die manier wordt kinderland zeg maar opengetrokken en vraag ik me af of het Paleis van de Geest niet een beetje een doorn in het oog gaat zijn. Voor de rest zou ik van deze kiddiecoaster echt niet te veel verwachten. Oki Doki is veel te hoog gegrepen, ik verwacht eerder een SBF coastertje ze spreken ook echt van een instapmodel, een eerste kennismaking met een achtbaan.
    - Pizza Solo vind ik op zich nog wel een net restaurant, ik ga er toch regelmatig eten. Maar het horeca-aanbod uitbreiden in Walibi is absoluut geen slechte zaak.

    2020
    - Schitterend dat ze het cowboydorp niet vergeten en fijn dat ze er meteen een nieuwe attractie bijzetten ook. Ik hoop dat ze Gold River Adventure ook meteen een beetje aanpakken, op de concept arts is daar voorlopig toch al wel een klein beetje theming te zien. Een Twist 'n' Splash kan het park trouwens echt wel gebruiken denk ik, zeker op zulke hete dagen als vandaag.

    2021
    - Een megacoaster zat er natuurlijk al wel langer aan te komen en kan gewoon na zo een reeks investeringen niet ontbreken. Hiermee zet Walibi zich hopelijk opnieuw terug op de kaart. Ik hoop persoonlijk om een eerste B&M'etje in België, maar die kans lijkt me zeeeeer klein. Ik denk dat ze voor Mack zullen kiezen, al zijn Intamin en Vekoma ook nog zeker realistische opties.
    - Naast die megacoaster zal er in diezelfde zone ook nog een kinder- of familieattractie komen, maar daarover is verder niets gezegd.
    - Erg leuk dat ze dan ook de Vampire en Weerwolf aanpakken. Deze twee smeken gewoon om wat meer thematisatie. Ook hier hoop ik eerlijk gezegd dat de Vampire nieuwe treinen krijgt.

    2022/2023
    - Tegen dan zal het misschien inderdaad ook tijd zijn voor de zone van de flashback, Psyké Underground en Pulsar op te knappen, al is dit duidelijk nog niet enorm concreet. Het is ook het enige waarvan we nog geen concept arts te zien kregen.
    - In deze jaren gaat er ook een nieuwe familieattractie openen, maar ook daar is nog niets concreet over gezegd.

    Voila. Amen
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  16. #116

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wauw wauw wauw wauw....!!! Eindelijk staat het park op na al die jaren, EINDELIJK! Vanaf de rehab van Psyké had ik echt terug enorme vertrouwen in het park, en dat vertrouwen wordt alleen maar beloond. En hoe! Oh my, wat worden wij verwend de volgende jaren! Al jaar en dag heb ik al altijd een grote boon voor het park gehad en droomde ik van dergelijke investeringen. Nu is het gewoonweg realiteit, waazin! Ik dnek dat niemand nu nog treurt dat Six Flags hier de boel nog runt, CDA heeft het eindelijk begrepen. Golden Pass 2018 en verder? Ik ben bijna zeker van yes!!

    BTW: ik ben echt dol op de aanpak van al de themazones! Het geeft mij zo een Europa-Park gevoel allemaal: goede theming, leuke rides voor de ganse familie en overal een verschillende eet-ervaring. Can't freaking wait! En dan te bedenken dat dit alles in enkel (?!) vijf jaar tijd gerealiseerd gaat worden... Te zot gewoon, hier konden wij tien jaar geleden alleen nog maar van dromen dit...

    Eerst Wildfire die opent, PHL die een grote en unieke flying aankondigd, Walibi met zijn gigantisch en spectaculair investeringsplan... WTF voor een insane pretparknieuws-week is dit zeg? Wat volgt er nog ?


    PS: Wanneer de nieuwe kiddie-coaster voor Walibi Playland wat vaagjes in beeld kwam, zag je rechtsboven een treinontwerp van deze baan. En als ik dat goed zag, leek dat op een typische (maar uniek voor Walibi gethemde) Zierer Force frontcar te zijn. Iemand die toevallig een fotootje heeft van deze slide om dat te bevestigen. Moesten mijn ogen dus correct zijn, lijkt mij dat wel perfect gekozen. Die kleine vernieuwde Zierer-baantjes zijn altijd wel best leuk en schattig, dus (weer) een goede zet van het park! Plus dat maakt dat deel van het park voor wat meer bezoekers interessanter en komt daar ook wat meer leven in de brouwerij!

  17. #117

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Voor de geïnteresseerden, het PP.be-artikel is zonet stevig geüpdatet met tal van extra info en concept-arts. Zeker de moeite om een tweede kijkje te nemen!

    http://pretparken.be/article/1795/In...e%20attracties
    Laatst gewijzigd door yelle8; 22-06-17 om 21:59.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #118

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Door de hele tijd te twitteren vanop de persconferentie, drong de hele investering nog niet echt tot mij door. Maar nu ik zo alles nog eens opnieuw bekijk, begint het mij langzaam te dagen wat voor een gigantisch plan dit is. Ik denk op dit moment het volgende:

    WAUW!

    en meer heb ik daar op dit moment niet aan toe te voegen.
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  19. #119

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    PS: Wanneer de nieuwe kiddie-coaster voor Walibi Playland wat vaagjes in beeld kwam, zag je rechtsboven een treinontwerp van deze baan. En als ik dat goed zag, leek dat op een typische (maar uniek voor Walibi gethemde) Zierer Force frontcar te zijn. Iemand die toevallig een fotootje heeft van deze slide om dat te bevestigen. Moesten mijn ogen dus correct zijn, lijkt mij dat wel perfect gekozen. Die kleine vernieuwde Zierer-baantjes zijn altijd wel best leuk en schattig, dus (weer) een goede zet van het park! Plus dat maakt dat deel van het park voor wat meer bezoekers interessanter en komt daar ook wat meer leven in de brouwerij!
    Ik ken er niet genoeg van om je vraag te beantwoorden, maar de concept-art van de trein is toegevoegd aan het artikel samen met tig andere nieuw toegevoegde concept-arts!

    Het was daarstraks zo hectisch, het nieuws moet me nog even bezinken denk ik... Maar het staat vast dat dit gewoon on-ge-lo-fe-lijk gaat worden, Walibi gaat fantastische jaren tegemoet! Elk jaar meerdere nieuwigheden, élk jaar, wauw!!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #120

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wat ik momenteel vooral denk: Dit is nog een realistisch en haalbaar plan. En dat maakt ook dat ik er volop in geloof, want 100 miljoen investeren op 4 jaar tijd is toch ook wel riskant aan de ene kant.
    Hopelijk gaat CdA deze strategie ook doortrekken in de andere parken, al denk ik eigenlijk van niet. Volgens mij zijn Walibi Belgium en PA de 'top'parken van de groep en zitten parken als BWP en WH in een categorie daaronder. Al mogen ze me altijd verrassen

    EDIT:
    de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 22-06-17 om 23:05.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •