Ik heb toch enige hoop voor een normaler jaar in 2022. In 2021 moesten de Belgische parken een maandje later open dan voorzien maar hebben erna geen gedwongen sluitingen meer moeten meemaken (uitgezonder Walibi maar dat had natuurlijk een andere reden...). En die omnicron variant lijkt me net wat we nodig hebben om van een pandemie naar een endemie te gaan: weliswaar meer besmettelijk maar minder ziekmakend. Wat een logisch gevolg is van evolutie, het virus heeft er namelijk zelf ook niet veel aan dat het zijn dragers allemaal dood.

Dusja, ik zie het nog vrij positief tegemoet. Niet dat ik verwacht terug naar het oude normaal te gaan, mondkapjes binnendoor en op andere drukke plaatsen en anderhalve meter zal nog even de norm blijven denk ik. Al hoop ik wel dat de mondkapjes beperkt gaan worden tot wachtrijen en indoor attracties. De (booster)vaccinaties zullen ook nog wel hun rol spelen.

Persoonlijk moet ik het een beetje afwachten, net een appartement gekocht dus het is maar zien wat er mogelijk is financieel. Een driedaagse trip naar Port Aventura eind april is echter al geboekt, hun black friday deal vond ik te goed om te laten liggen. In mijn week verlof in juni zou ik graag naar Europa Park en Rulantica gaan want dat is al een tijd geleden. Voor mijn twee weken verlof in september is mijn huidig plan een reis naar Rome, vooral om de geschiedenis te gaan opsnuiven maar als ik er toch ben kan ik evengoed alle credits meepakken he