Ondanks dat er hier nog geen mini's rondlopen en dit (normaliter ) nog niet voor de nabije toekomst zal zijn hierzo, vind ik dit wel een heel interessant topic!

Ik ben lichtjes verslaafd en doe niet liever dan dagjes pretpark, de zoon van mijn broer daarentegen, die heeft er van kleins af aan een bloedhekel aan. Nochtans hebben mijn broer en schoonzus hem als kind vaak genoeg meegenomen naar Plopsaland, Plopsa Indoor etc., maar het sprak hem gewoon niet aan. Ik heb als tanti enkele keren geprobeerd om het achtbaanvirus door te geven maar desondanks maakt hij hoe sneller de attractie is hoe sneller rechtsomkeer. Ik herinner mij nog levendig een dagje Efteling waarbij een toen +/- 8-jarige neefje zo panisch was om de Bobbaan in te moeten dat hij gewoon bij het instappen het karretje doorspurtte en aan de uitgangkant er weer uit ging. Tja, hoe voorkom je dat, of hoe moedig je net het omgekeerde aan zodat je kinderen het leuk vinden en geen angsthazen worden op attracties? Zeer goede vraag vind ik persoonlijk!