Ik heb de voorbije 2 weken 3 dagen doorgebracht in Walibi voor Halloween, met nogal wat bevindingen …

+ Pulsar draait, dan uiteindelijk TOCH NOG ineens met 2 boten, dit is zo goed als voor het eerst dit seizoen op enkele (halve) dagen na.

- De organisatie om een Speedy Haunted & Rides of eender welke Fast Pass op te halen was een RAMP. Op 22 oktober werd ik LETTERLIJK het hele park rondgestuurd, beginnend bij Mercantile, om na een volledige ronde te eindigen aan de ticket booth van Curse of Amun, waar de dame eerst moest BELLEN NAAR DE BUREAU’S omdat ze geen flauw idee had hoe de wristbands te printen/scannen/valideren. Tijdens haar telefoon snapte ze het nog steeds niet en, dit is pas echt absurd, mocht ik de telefoon overnemen om ZELF de polsbandjes te valideren en printen. Dit is onprofessioneel tot in het extreme …

- Vrijdag 4 november heb ik mij in het park gehaast om aan de ticket booth naast de carousel polsbandjes op te halen om de ervaring van 22 oktober niet opnieuw te hoeven meemaken. De rest van mijn 5-koppig gezelschap kwam pas een kwartier later aan op de parking (beeld je in hoe lang het hen duurde om uiteindelijk tot bij mij aan de ticket booth aan de Carousel te geraken). Ik was netjes op tijd, MAAR, de dame in de ticket booth weigerde bij hoog en laag mijn polsbandjes mee te geven omdat ze deze per sé zelf moest omdoen bij elke bezoeker (waar geen enkel ander personeelslid iets van maakte). Resultaat: na anderhalf uur hadden we onze passen maar, dat is een flinke brok tijd vergooid (en ze was nog eens super arrogant ook) waardoor een ochtendrit op Kondaa via de gewone rij niet meer mogelijk was (eer we daar waren bedroeg de wachttijd 130 minuten … NO THX.

- Delhi’cious heeft eindelijk nieuwe gerechten die compleet passen in het concept van het restaurant. Er stonden welgeteld 17 mensen voor ons en het duurde (getimed) 47 minuten eer de eerste persoon van onze groep kon bestellen, pas na een uur had diezelfde eerste zijn eten dus ook daar + 1 uur kwijt, misschien net geen anderhalf uur.

- Veel attracties stonden duidelijk te popelen om in winteronderhoud te gaan. Als ze niet volledig in storing gingen waren de rides (zie CoT, Palais Du Genie, …) vol geplaagd met kapotte effecten, men heeft dus serieus wat werk aan de winkel.

+ de acteurs over het gehele park zaten enorm hard in hun rol!

- de acteurs in de Haunted Houses deden dan weer een minimum aan moeite om in hun rol te zitten.

+ op 22 oktober had ik sterke twijfels over “The Forgotten”, maar na dit weekend ben ik zeer blij met deze nieuwe Haunted House.

- Mine Blast is echt zwaar aan vervanging toe en kon op geen enkel vlak iemand van ons nog boeien.

+ Het vernieuwde concept van Curse of Amun waarbij een zaklamp benodigd was, was een zeer geslaagde upgrade!!!

+/- Nagulai blijft een prachtige en lange Haunted House maar is echt geen 5 skulls waard op de scare meter. Er is amper iets eng aan en het is eerder een mooi gethemede walktrough dan een echte Haunted House …

+ Rebellion Land is een fantastische extra waar, zeker ‘s avonds dik gefeest kan worden!

- op veel plaatsen werden er sigaretten, weed tot sigaren in de wachtrijen. Voorbijwandelende security of stewards deden hier 0,0 iets aan, waardoor het probleem enkel nog erger werd …

Als er mensen zijn die gelijkaardige of toevoegende feedback hebben, laat het zeker weten!!!