Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
Ik was initieel niet heel enthousiast, maar mijn mening is toch lichtjes gekeerd na Toutatis gedaan te hebben. Een lancering in drie keer is wellicht nooit even sterk als in één keer, maar als de hoogte van beide spikes de moeite is, wil ik het ook niet meteen minimaliseren. Die achterwaartse spike kan best wel eens een cool effect zijn om te ervaren. Ik ben benieuwd en hoop hem ooit te kunnen doen!
De triple launch van Toutatis is fantastisch omdat er een camelback in zit waarbij de airtime elke keer sterker word. Voor mij is het tot dusver de enige triple launch die ik ook écht goed vind. Voor de rest blijf ik het gewoon capaciteits-killers vinden die weinig toevoegen.

Voor mij zat de kracht van de baan voor de volle 100% in de lancering en deed die top hat me verder heel weinig. Voor een persoon die wél onder de indruk was, zal dit ongetwijfeld een fantastische beleving worden dankzij de toevoeging van de spike.

Voor mij persoonlijk zal het weinig toevoegen. Er is een punt dat hoger gewoon geen toegevoegde waarde meer heeft. Tegenwoordig zie je spikes al op junior coasters. En op volwassen coasters heb je spikes met twists of die "beyond vertical" gaan. En dan hebben we ook al gewone drop towers die (volledig) kantelen. Of een "gewone" spike dan nog veel doet...? - Nu ik het over drop towers heb: De Quad-Toren van S&S ziet er wel uit als speelgoed nu. Wat dat betreft vind ik de spike er direct naast ook niet direct de slimste zet (natuurlijk: gezien de historie van de baan had een andere locatie niet gekund).

Veel zal ook van de treinen gaan afhangen lijkt me. Een relatief zware trein kan nog goeie airtime gaan geven op zo'n spike doordat hij bezoekers naar beneden trekt. Dat zou nog een best cool effect kunnen geven.