X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 12 van de 12
  1. #1

    Wat verwacht je van 2024?

    Het nieuwe jaar is al weer even onderweg, maar velen zijn mogelijk nog in hun pretparkwinterslaap. Tijd dus om even vooruit te blikken naar het pretparkjaar 2024. Heb je al grootse plannen gemaakt? Wordt het een druk jaar of hou je het eerder rustig? Welke parken of achtbanen hoop je zeker te ontdekken? Met andere woorden: wat verwacht je van 2024?

  2. #2

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Voorlopig nog geen wilde plannen, het is te vroeg...

  3. #3

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Ons eerste parkbezoek sta nog niet vast.

    Maar we weten wel dat vant jaar al PHL, Hansapark, Heidepark en EP( duh) op de planning staat. oh ja en plopsaland ook. Voor de rest misschien Bellewearde ook.

  4. #4

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Hier staan er al enkele dingen concreet op de planning.
    Het 2de weekend van juni is het een lang weekend Europapark, hopelijk inclusief Voltron.
    Einde juni/begin juli staat Futuroscope en Puy Du Fou op de planning, inculsief een midweek Centerpars Le bois aux daims.
    Half september is het dan 2 weken USA met in de 1ste week Disneyland Anaheim en Universal Studios Hollywood sowieso op de planning. De 2de week is het een ontspannende cruise langs de Mexicaanse kust.
    De rest van het jaar is nog te bekijken maar Walibi Belgium zal al een paar keer op de planning staan wegens een abo.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Mogelijk voor het eerst in decennia wordt 2024 een jaar zonder Efteling, al kijk ik echt wel uit naar Danse Macabre. Nog meer traditionele bestemingen die ik eerder uitzonderlijk zal skippen in 2024: Berlijn na vijf jaar op rij en Heide Park na zes jaar op rij. En ondanks opnieuw een BJL-abo mogelijk geen Movie Park dit jaar, dat moet van minstens 2013 geleden zijn.

    Ondertussen heb ik met Wildlands Emmen en Phantasialand al anderhalf pretpark gescoord. Volgende week komt daar maar één park bij. Tibidabo is nog gesloten maar ambetanter: last-minute info ruim na de reservering van een resort-overnachting en inclusief toegang tot twee (!) parken, leert me dat Ferrari Land niet zal open houden. PortAventura heeft me deze keer meervoudig bij m’n cojones gegrepen. Ook pas na die reservatie kwam ik te weten dat hun hotel Gold River enkel met een gemotoriseerd voertuig te betreden is. "Kom dan per taxi,” luidde de persoonlijk aan mij gerichte repliek. P.Av. vond zichzelf enkele jaren terug mega-groen omdat ze hun plastic rietjes met veel poeha vervingen door papieren rommel die ik doorgaans bij een nog halfvolle beker al kapot gesabbeld heb. En er wacht me nog meer onheil aan de Catalaanse goudkust: bijna alle hotels ginds - buiten het zomerseizoen doorgaans een garantie op goedkope overnachting met zwembad en all-you-can-fret-formule - zijn gesloten in de carnavalsperiode. ”Gelukkig” heb ik een auto gehuurd en ga ik me wat cultureel verrijken in Tarragona en Barcelona.

    Usual pretpark-suspects op geringe woon-pret-afstand in het voorjaar zijn naast BJL gratis bezoekjes aan Toverland (eigen verjaardag) en Plopsa DP (met lerarenkaart). Walibi Belgium en Bellewaerde zijn om dezelfde reden gratis te bezoeken maar dat zal wellicht voor in het najaar zijn. Rond Pasen zal ik m’n Noorse schoonouders gidsen doorheen Vlaanderens veldslag-velden en Normandië. Die Franse bestemming faciliteert een first visit aan Parc Festyland. Op de terugweg pik ik wellicht Parc Astérix gratis mee.

    De hoger vermelde parken en steden die ik in 2024 niet zal bezoeken, hebben veel - zo niet alles - te maken met m’n tweede abo, dat ik al begin september 2023 met onmiddellijke geldigheid heb aangeschaft maar dat ik nog op generlei wijze heb benut. Straffer: ik zal maar 10 dagen gebruik maken van m’n anderhalf jaar lopend Cedar Fair abo met All Parks add-on. In chronologische volgorde wordt m’n allereerste trip buiten Europa prettig gekruid met één- of tweedaagse bezoekjes aan Canada’s Wonderland, Waldameer Park, Cedar Point, King’s Island, Carowinds, King’s Dominion, Dorney Park en Coney Island. Wellicht onvergeeflijk in de ogen van ervaringsdeskundigen laat ik lekkernijen als Dollywood en Hersheypark maar enkele tientallen mijlen links of rechts van de route liggen. Tijdsdruk, een meereizende vrouw die niet zo tuk is op pretparken, het buitensporig budget (autohuur ca. € 2.000) en vooral het non-picknick-beleid in the land-of-the-helemaal-not-so-free behoeden me voor een overdosering pretparken aldaar. Naar downtown Toronto, Niagara, Washington DC en NYC kijk ik minstens even hard uit.

    Een BJL-abo dient om uitgewrongen te worden. Dus rond de overgang van juli naar augustus ben ik voor de derde zomer op rij in Madrid te vinden. Met twee dierentuinen, even de stedelijke agglomeratie uit voor cultuur-historisch Segovia en natuurlijk Parque de Atracciones en Parque Warner zal ik het ginds opnieuw even druk hebben als de overuren kloppende zomerzon. Na nauwelijks één dag tussentijdse rust volgt een vierdaagse kemping-trip. Hellendoorn is de minst zekere, Slagharen, Wildlands Emmen en Walibi Holland liggen zo goed als vast.

    Met onze aansluitende Balti-Scandi-trip zullen we geen ecologische prijs in de wacht slepen. En het is te hopen dag die Russische h&€renzoon geen bevel geeft tot het bestoken van oostelijke NAVO-landen. Wij vliegen medio augustus naar Helsinki. In Finland beperken we de kinetische pret tot Linnanmäki waarmee 2024 toch een absoluut topjaar moet worden qua nooit eerder bezochte parken. Een zootje en een boottripje moeten daar voor extra plezier zorgen. Via een vlucht naar en een overnachting in Riga vliegen we verder naar Oslo. Tusenfryd en Bø Sommarland kunnen we gratis bezoeken, al is die kosteloosheid wel relatief met een huurwagen à € 600/week.

    Voor het najaar is nog niks gepland. In Futuroscope en Bagatelle mag ik ook gratis binnen, maar of dat puzzelmatig past is onzeker. Liseberg en Slagharen op de respectievelijke heen- en terugrit naar / van Noorwegen rond de Kerst, behoren ook tot de mogelijkheden.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-02-24 om 20:57.

  6. #6

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Europa-Park, Efteling, Toverland en Bobbejaanland staan al zeker op de planning.
    De rest bekijk ik nog.

  7. #7

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Kleine switch hier qua parkenlijstje. Het jarenlange Plopsa-lidmaatschap hebben plaats gemaakt voor een abo op Walibi/Aqualibi en Slagharen (dankzij de tips van de mannen van ThemeTalk). Een bezoek aan Slagharen, BJL en Moviepark zit er dus zeker in.

    Verder de jaarlijkse meerdaagse klassiekers DLP en Efteling en mogelijks een mannenweekend richting Rust voor EP en Rulantica.
    En gezien de foto's van BWP van deze week, zullen we in Ieper ook nog wel eens passeren.

  8. #8

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Momenteel eerst aan het aftellen naar onze mini-man die er einde maart aankomt. Na de (hopelijk vlotte) bevalling en herstel hiervan, hopen wij op een eerste pretparktripje ergens mei richting Walibi Belgium. Normaliter gingen we afgelopen oktober Kondaa eindelijk testen, maar iemand stak daar een stokje voor.
    In juni staat er een dagtripje Plopsaland De Panne op het programma. In Juli of Augustus volgen dan normaliter nog Bobbejaanland en Efteling.

    Einde september hebben we een week Villages Nature Paris geboekt staan en worden er nieuwe DLP jaarpassen aangeschaft, en dan mag onze kleine man mee voor zijn allereerste Disneytripje naar Disneyland Paris. In November hebben we ook al een 2e trip gepland staan tijdens het kerstseizoen.

    In oktober hoop ik ook nog ergens wat Halloween mee te pikken. Gezien de gezinsuitbreiding houden wij het op DLP na wel op lokale parkjes en buurlanden en voornamelijk dagtripjes zodat we dan oma/opa een dagje kunnen inschakelen als babysit terwijl mama even schade kan inhalen van 9 maanden geen coastergeweld.

    Richting 2025 gaan we hopelijk met een jaartje vertraging Voltron testen in EP, en zal vermoedelijk ook Port Aventura op de planning staan tijdens een weekje Salou. Deze stellen we beiden bewust toch net iets langer uit tot onze mini hier ook wel iets van kan meekrijgen en meepikken van kinderattracties.

  9. #9

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Kleine aanpassing waardoor ik , mocht ik momenteel geen 8 maand zwanger zijn, normaliter op en neer door het huis zou stuiteren: In juni aan een spotprijs nog een week Centerparcs les Trois Forêts geboekt, op een uurtje en half van het coastermekka van Europa af, dus, JAWEL, Voltron gaat tóch in zijn openingsjaar getest worden want er staat een dagtripje Europa Park op de planning! Jihaaa!

  10. #10

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Tot midden februari nog alles proberen te halen uit ons Efteling abonnement, waarbij de teller nu op +/- 15 bezoekjes als jaartotaal komt te staan. Zeker niet slecht me dunkt! De oudste wordt hier bijna vier, wat ervoor zorgt dat wij minder de neiging hebben om ons abonnementen te verlengen. Alsnog, dit voorjaar toch nog eens naar Kaatsheuvel trekken voor een bezoekje aangezien ons lopende EP abonnement nog eenmalig toegang cadeau geeft .

    Een weekje geleden ook PdP en Plopsaqua voor een tweede maal met de kids bezocht, in combinatie met het Plopsahotel. Bijkomend ook het aquarium Nausicaa bezocht, wat nog verassend goed te combineren viel en echt aan te raden is! Gegarandeerd een hit (bij kinderen, maar zeker ook bij de ouders )!

    In april verblijven we een vier dagen in Krönasar voor vier dagen EP plezier (wederom alles eruit halen zegt!), met de stiekeme hoop dat Voltron al open is én hopelijk met een deftig functionerende Single Riders Line. Nadien eind mei een viertal dagen naar Polen, waar ik niet het land maar wel de twee parken een eerste maal een bezoekje verschaf. Het dillema bestaat er nog wel of wij aansluitend het nabijgelegen concentratiekamp een bezoek gunnen, al is dat nog niet duidelijk en toch wel heel beladen, maar zeker ook wel interessant en impactvol.

    Tot slot nog een vakantie gepland in augustus voor anderhalve week in Center Parcs Allgäu, waar de verleiding toch groot is om Legoland Deutschland voor een eerste maal te bezoeken. De twee koters, als ook de ouders, zijn stiekem toch verzot op die Deense blokjes, dus denk dat dit eigenlijk al unaniem beslist is dat dit zal gebeuren .

    Mogelijk ook veel 1-dags-bezoekjes die al dan niet impuslief worden aangevangen. Ik twijfel nog om Bellewaerde of WaBe met de kleintjes eens te doen of toch nog een extra jaartje hiermee te wachten. Binnen een paar weken voor de derde maal naar Aqualibi, ik ben echt verkocht voor de gehele uitbreiding. Hier thuis is er ook nog de twijfel of wij ook dit jaar een abonnement aankopen, kwestie dat dit de impulsieve bezoekjes niet alleen betaalbaar maar ook effectief impulsiever maakt. Mogelijks toch geen pretparkabonnement dit jaar, al zie ik het wel gebeuren dat Pairi Daiza weer eens een jaartje gebombardeerd wordt met onze talloze bezoekjes.

  11. #11

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten

    Tot slot nog een vakantie gepland in augustus voor anderhalve week in Center Parcs Allgäu, waar de verleiding toch groot is om Legoland Deutschland voor een eerste maal te bezoeken. De twee koters, als ook de ouders, zijn stiekem toch verzot op die Deense blokjes, dus denk dat dit eigenlijk al unaniem beslist is dat dit zal gebeuren .
    Skyline park kun jij ook doen? Ook leuk met kleine kinderen!

    We zijn vorig jaar naar CP Allgau geweest. Mooi groot park. CP kwaliteit. Legoland is echt een aanrader. Ook met kinderen.

    PS. kan jij mij een plannetje meebrengen van EP? Door reden geraak ik erniet in het zomerseizoen. En ik spaar ze. of iemand anders?

  12. #12

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Veel concrete plannen heb ik niet echt, ik mik echt op 2025 om nog eens naar de States af te zakken voor een echte coaster trip. Net zoals vorig jaar zal het kijken op het moment zelf om eventueel ergens naar toe te gaan. Wat wel vast ligt is een weekendtrip naar Walibi Rhône-Alpes en Le Pal. Beide parken paar jaar geleden bezocht maar in Walibi heb ik Mystic nog tegoed en natuurlijk de nieuwe singe rail coaster waar ik erg benieuwd naar ben. Le Pal bleef me bij als een prachtig park met de Yukon Quads als echte topper, en die krijgen er ook een interessante nieuwe water coaster bij.

    Verder hangt alles af van mijn gewicht. Ik ben weer op de goede baan op dat vlak maar het heeft geen zin om naar pier of pol te gaan als je niet zeker bent of je wel in die achtbaan past. Ik ben mijn nieuwjaarsvoornemen op dat vlak voorlopig goed aan het opvolgen en de achtbanen zijn de ultieme motivatie om vol te houden. Ik zou toch nog graag Toutatis op de counter zetten dit jaar nadat ik er vorig jaar meer dan eens heb voor moeten passen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •