X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 59 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1171

Onderwerp: Raad het plaatje

  1. #1

    Raad het plaatje

    Zoals logischerwijze in de titel van het spel, moet je hier dus raden welke achtba(a)n(en) er op de foto staat. Gelieve daarbij ook te vermelden wie de bouwer is en in welk park het staat. Degene die als eerste de juiste oplossing post die mag de volgende opdracht posten. Als de nieuwe opgave niet binnen de 48u wordt gepost door de laatste winnaar, mag iemand anders er een nieuwe posten. Het posten van foto's staat beschreven in dit topic
    Je kan gebruik maken van het wereldwijdeweb, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je uren op RCDB en consoorten zit te klikken tot je de baan tegenkomt. Enige kennis van de specifieke kenmerken per bouwer kan alvast veel helpen.

    Om er met eentje te beginnen:

    Laatst gewijzigd door yelle8; 02-12-17 om 12:59. Reden: toevoeging regel

  2. #2

    Re: Raad het plaatje

    Hydra in Dorney Park!

    Edit: van B&M, vergeten vermelden

  3. #3

    Re: Raad het plaatje

    Super originele start van de rit met een trage inversie, alvorens de lifthill op te gaan :-). Is er nog ergens anders een baan waar B&M hetzelfde begin heeft gedaan? Dit is alvast de uitzondering op de regel dat B&M altijd maar dezelfde elementen gebruikt.

  4. #4

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Hydra in Dorney Park!

    Edit: van B&M, vergeten vermelden
    Volledig correct natuurlijk! B&M vergeten is je vergeven, het lijkt me vrij duidelijk he.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Super originele start van de rit met een trage inversie, alvorens de lifthill op te gaan :-). Is er nog ergens anders een baan waar B&M hetzelfde begin heeft gedaan? Dit is alvast de uitzondering op de regel dat B&M altijd maar dezelfde elementen gebruikt.
    Naar wat ik me kan herinneren alvast niet, het is de enige B&M waarbij de eerste inversie voor de lifthill zit. Nuja, zo'n elemencombinatiet vindt je op niet zoveel banen. En daarnaast zit deze baan vol bizarre elementen (zoals die Inclined Dive Loop).

  5. #5

    Re: Raad het plaatje

    Hoera!

    siroccofreakske: 1

    Tot zover mijn moment van glorie

    Nieuwe opgave!


  6. #6

    Re: Raad het plaatje

    Avalanche - Timber Falls - S&S

  7. #7

    Re: Raad het plaatje

    Klopt, Ignace! Absoluut één van mijn favoriete woodies, trouwens.

  8. #8

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Hoera!

    siroccofreakske: 1

    Tot zover mijn moment van glorie
    Voila, nu zelfs ingekaderd
    Is dat echt zo'n toffe baan?

  9. #9

    Re: Raad het plaatje

    Tussenstand:
    siroccofreakske: 1
    Ignace: 1

    Nieuwe opgave:

  10. #10

    Re: Raad het plaatje

    Smerig! die dingen staan overal.

  11. #11

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Smerig! die dingen staan overal.
    De mensen die erin zitten kunnen wel een hint zijn .

  12. #12

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Voila, nu zelfs ingekaderd
    Is dat echt zo'n toffe baan?
    Waarvoor dank!

    Ik vond dat echt een topper ja! Die lifthill is bijna 30m hoog, en het tweede hoogste punt van de baan is wellicht amper 10m. De baan gaat twee keer rond 'het park', maar je raast er zo hard door dat ik pas bij een derde ritje ontdekte op welk moment je eigenlijk het station passeert. Deze baan knalt dus zoals weinig banen knallen, en daar hou ik van!

    Ignace, het niveau van de banen gaat er wel niet op vooruit in dit topic

  13. #13

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De mensen die erin zitten kunnen wel een hint zijn .
    En het feit dat er hier 6 bakjes zijn ipv het normale 5. Maar dan nog schiet me de baan niet direct te binnen...

  14. #14

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    En het feit dat er hier 6 bakjes zijn ipv het normale 5. Maar dan nog schiet me de baan niet direct te binnen...
    De mensen dragen de typische klederdracht van de Amish. De grootste community van deze groep mensen woont in Ohio. De achtbaan die we zoeken ligt niet in Ohio, maar er ook niet ver vanaf.

  15. #15

    Re: Raad het plaatje

    Ik denk dat ik hem heb...

    Lady Bug Coaster in Marineland Theme Park, Zierer Tivoli Small. Fotograaf = Ignace himself?
    Nu schiet het me te binnen dat die 6 karretjes heeft en dat jij daar geweest bent, zodat je die baan zeker eens in dit topic wil zien verschijnen

    EDIT: en dat zelfs zonder je uitleg over de Amish, want dat was duidelijk vond ik.

  16. #16

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik hem heb...

    Lady Bug Coaster in Marineland Theme Park, Zierer Tivoli Small. Fotograaf = Ignace himself?
    Nu schiet het me te binnen dat die 6 karretjes heeft en dat jij daar geweest bent, zodat je die baan zeker eens in dit topic wil zien verschijnen

    EDIT: en dat zelfs zonder je uitleg over de Amish, want dat was duidelijk vond ik.
    Jep, het is een foto van mij! Toch gek hoe die mensen zo technologie uit hun leven bannen maar toch op allerhande attracties gaan. De beurt is aan jou!

  17. #17

    Re: Raad het plaatje

    Volgende opdracht!


  18. #18

    Re: Raad het plaatje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Hydra in Dorney Park!

    Edit: van B&M, vergeten vermelden
    Niet helemaal correct, eigenlijk is het Hydra - The Revenge. Je moet maar eens zien op rcdb waarom ze de baan zo genoemd hebben

  19. #19

    Re: Raad het plaatje

    Ik herken Tivoli Gardens, dat rechts moet Daemonen zijn?!

  20. #20

    Re: Raad het plaatje

    Als het over het totaal plaatje gaat is het inderdaad Tivoli Gardens in Kopenhagen.
    Als het over het gebouw gaat in het midden is dat de Tivolis Koncertsal.
    De coaster rechts op de foto is Daemonen, B&M floorless.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •