X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 304
  1. #101

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Volgens mij doen ze dat zelfs al bij Pegasus, kan iemand dat bevestigen?
    Pegasus Coastiality is zonder hoofdtelefoon ;-).

  2. #102

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Voor de winterfilm Schellen-Ursi op Alpenexpress krijg je hoofdtelefoon. Ik heb deze anderhalve week terug gedaan. De muziek/geluiden waren amper hoorbaar, dus was niet zo geslaagd. Dit was zowel bij mij, als bij m'n compagnon het geval. Stond het volume gewoon te stil of werkt dit om een of andere technische reden niet zo goed, dat is me niet duidelijk. Maar het kan dus wel voor de nieuwe Eurosat, een volledig aparte VR-beleving.

  3. #103

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Verschil gaat dan wel zijn dat er al een redelijk harde soundtrack in de hall gaat spelen, die de hoofdtelefoon waarschijnlijk altijd gaat overstemmen. Tenzij je met dure noise-cancelling headphones gaat werken enzo, maar dat zie ik niet gebeuren.

    Ik vrees er dus wat voor, dat we gaan moeten afscheid nemen van de huidige soundtrack. Die past niet echt bij French Cancan.

  4. #104

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Als het ruimte thema blijft dan snap ik de naam Eurosat bij CanCan Coaster wel.. maar dan ga ik me toch weer afvragen in hoeverre dat thema weer gaat samenhangen met het nieuwe thema dat ze rondom de attractie maken.

    Ach, we gaan het zien. Ik vind het concept voor een Can Can Coaster wel interessant. Zeker geen gemakkelijk thema, maar kan leuk uit pakken.

  5. #105

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Volgens mij doen ze dat zelfs al bij Pegasus, kan iemand dat bevestigen?
    Bij Pegasus zitten er in het laatste wagentjes kleine boxen ingebouwd.
    Vorig jaar konden we eens achteraan zitten omdat er geen VR'ers meer stonden te wachten, de muziek van de VR film speelde wel gewoon door.

  6. #106

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Ik denk ook eerder onride muziek in de wagentjes ingebouwd, en dan kunnen ze beide naast elkaar laten spelen.

  7. #107

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    De beide coaster-ervaringen krijgen elk hun eigen station, dus ook een eigen trein vol met mensen met of zonder bril. Misschien onboard audio die aangepast is op of mensen wel of geen bril dragen?

  8. #108

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Dat zou inderdaad een oplossing zijn. Nu schijnt on-board audio behoorlijk zwaar te zijn, dus ben dan ook wel benieuwd naar wat dat gaat betekenen voor de baan/ritervaring.

    Op zich is het natuurlijk een leuke uitdaging om twee compleet verschillende ervaringen op één baan te creëeren.

  9. #109

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Ze zouden beter eerst de onridemuziek bij Blue Fire fatsoenlijk laten werken: dat is al jaren een probleem.

    Maar inderdaad, het zou een goede oplossing zijn om de twee ritten thematisch volledig af te scheiden van elkaar.

  10. #110

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ze zouden beter eerst de onridemuziek bij Blue Fire fatsoenlijk laten werken: dat is al jaren een probleem.

    Maar inderdaad, het zou een goede oplossing zijn om de twee ritten thematisch volledig af te scheiden van elkaar.
    Blue fire heeft een extra nadeel: Die baan is buiten. Door de wind, maar ook door het ontbreken van acoustiek valt het geluid daar sowieso weg. Bij RnRC hoor je het geluid al beter daardoor, maar zelfs daar zijn de speakers te zwak om fatsoenlijk boven het suizen van de baan uit te komen (daarnaast zijn die speakers ook niet echt geschikt voor die muziek omdat ze te weinig bas aan kunnen). Bij Wervelwind is de audio al beter, maar daar kraakt het weer heel vaak door losse contacten of werkt het simpelweg niet. Ik denk echter dat dit vooral komt doordat het een spinning coaster is. Als Mack dit systeem kan toepassen op EuroCanSatCanPunpkinCoaster dan denk ik dat het wel goed gaat werken. Grootste risico wat je daar gaat krijgen is dat je het geluid van andere treinen gaat horen.

  11. #111

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Blue fire heeft een extra nadeel: Die baan is buiten. Door de wind, maar ook door het ontbreken van acoustiek valt het geluid daar sowieso weg. Bij RnRC hoor je het geluid al beter daardoor, maar zelfs daar zijn de speakers te zwak om fatsoenlijk boven het suizen van de baan uit te komen (daarnaast zijn die speakers ook niet echt geschikt voor die muziek omdat ze te weinig bas aan kunnen). Bij Wervelwind is de audio al beter, maar daar kraakt het weer heel vaak door losse contacten of werkt het simpelweg niet. Ik denk echter dat dit vooral komt doordat het een spinning coaster is. Als Mack dit systeem kan toepassen op EuroCanSatCanPunpkinCoaster dan denk ik dat het wel goed gaat werken. Grootste risico wat je daar gaat krijgen is dat je het geluid van andere treinen gaat horen.
    Bij Arthur werkt de audio wel altijd heel goed, bedenk ik me net. Is dit een heel ander systeem dan bij de andere banen?

  12. #112

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Aangezien Arthur een powered coaster is lijkt het mij eenvoudiger om daar een stabiele voeding te hebben voor de geluidsinstallatie ipv on board batterijen die niet altijd voldoende geladen zijn denk ik.

  13. #113

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Onboard audio gaat nooit hetzelfde effect evenaren denk ik als muziek die doorheen een hele hall speelt. Hoop dat ze voor het oude systeem blijven gaan. Die met de VR-bril open moeten er maar aan wennen dat de klank niet echt bij het beeld past.

  14. #114

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Onboard audio gaat nooit hetzelfde effect evenaren denk ik als muziek die doorheen een hele hall speelt. Hoop dat ze voor het oude systeem blijven gaan. Die met de VR-bril open moeten er maar aan wennen dat de klank niet echt bij het beeld past.
    Dat is zeker waar. Vooral bij RnRC stoort me dat, want die muziek komt volstrekt niet tot zijn recht. Ze hadden beter dat idee van een aparte track voor elke trein kunnen schrappen en in het launch-gedeelte een geluidseffect kunnen afspellen dat een soort overgang maakt tussen het stationsgeluid en de muziek in de hal (doordat de trein dichterbij de hal komt creëer je vanzelf een fade-in, dus je hoeft enkel nog maar een fade out te maken).

    Voor Eurosat heb ik er nog wel twijfels over óf het gaat werken en hoe. Helaas weinig andere keuze dan: Afwachten.

  15. #115

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Ik was dit weekend in het park en heb nog een paar foto's gemaakt.

    Van op de grond:



    En vanuit de Euro-Tower:


    Op de bouwhekken waren nog interessante dingen te zien:











    Beertje Paddington heeft ook zijn intrek genomen in Europa-Park! Kraampjes die knuffels, boeken en ander spul verkopen vind je op minstens twee plaatsen in het park en het treinstation van Engeland heeft zijn naam gekregen:



    Persoonlijk ben ik er niet echt fan van: het is me allemaal wat te commercieel. De nieuwe VR-film op Alpenexpress vond ik dan weer wel een schot in de roos! Je zit op een bus en je moet Paddington, die achter de bus aan loopt, helpen om de bus toch nog te halen. In de drukke straten moet je Paddington helpen om heel wat obstakels en andere weggebruikers te ontwijken door met je hoofd te bewegen: het beertje volgt de bewegingen van je hoofd. Door ook nog koffers te pakken die van de bus vallen, kun je extra punten krijgen. Wat mij betreft een van de meer geslaagde VR-films in het park! Bij mijn gezelschap werkte niet bij iedereen de film even goed: tot twee keer toe waren er technische problemen en was Paddington niet te controleren. Wel jammer als je 2 euro neertelt voor deze betaalattractie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Dit postte Europa-Park net op Facebook:

    Louis, het vriendje van Ed Euromaus, krijgt steeds meer vorm. Ben je ook benieuwd in welk themagebied hij volgend jaar een plaatsje krijgt?


    Zou het iets te maken hebben met de vernieuwde Eurosat? Louis is natuurlijk de mascotte van het Franse themagebied...
    Deze Louis lijkt zijn plaatsje te hebben gekregen op het dak van het nieuwe logistiek centrum, samen met een gigantische Eurofant. Heel geslaagde beelden, maar ik heb er jammer genoeg geen foto van omdat we er enkel in het donker zijn langsgereden bij het aankomen en vertrekken.

    Het park had natuurlijk heel wat moeite gestoken in het aankleden van het park in een winters kleedje. Iets te veel wat mij betreft, want in Piraten in Batavia hadden vele figuren en zelfs bijna alle vogels een kerstmuts(je) op. Dit soort details hoeft voor mij niet en doet afbreuk aan de sfeer van de attractie. Bij Schlittenfahrt Schneeflöckchen speelde niet de normale instrumentale muziek, maar een of ander gezongen lied. Misplaatst. Europa-Park neemt darkrides blijkbaar nog steeds niet ernstig.

    En om af te sluiten, kom ik nog even terug op de onboardmuziek bij Blue Fire. Er is minstens één trein waar een nieuw soort luidsprekers op is geplaatst, te herkennen aan de dikke rode rand. Dit gaf op de eerste rijen van die trein een werkelijk fenomenaal geluid en zorgde voor een gigantische meerwaarde aan de rit. Op de achterste rijen werkte de muziek echter (nog) niet. Wat ook nieuw was bij die trein, was dat de zetels vibreerden net voor de lancering. Op zich een leuk effect maar het duurde allemaal iets te lang en was net te hevig. Maar als ze het geluid voor eens en voor altijd in orde maken, ben ik een tevreden man!

  16. #116

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Het park had natuurlijk heel wat moeite gestoken in het aankleden van het park in een winters kleedje. Iets te veel wat mij betreft, want in Piraten in Batavia hadden vele figuren en zelfs bijna alle vogels een kerstmuts(je) op. Dit soort details hoeft voor mij niet en doet afbreuk aan de sfeer van de attractie. Bij Schlittenfahrt Schneeflöckchen speelde niet de normale instrumentale muziek, maar een of ander gezongen lied. Misplaatst. Europa-Park neemt darkrides blijkbaar nog steeds niet ernstig.
    Zelf ben ik er nog nooit geweest in de winter - hopelijk lukt me dit volgend jaar eens! - maar het lijkt me in elk geval allemaal heel sfeervol op foto's die ik altijd zie. Of er te veel winteraankleding kan zijn is denk ik subjectief... maar gisteren ben ik met mijn vriend naar de Winter Efteling geweest en hij vond het overdag allemaal wat flauw van aankleding. 's Avonds was alles meteen een pak gezelliger en kwam vooral dankzij het lichtspel alles beter tot zijn recht. Zelf vind ik de aankleding hier altijd al heel gezellig, maar zo zag ik ook hoe smaken verschilden.

    Noot: mijn vriend heeft het pretparkvirus nog (lang) niet te pakken en kwam ook voor de eerste keer in de Efteling.

  17. #117

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Volgens Parkerlebnis zou één van de attracties uit het park worden omgevormd naar het thema van het Duitse kinderboek Jim Knoop en Lucas de machinist (origineel Jim Knopf und Lukas der Lokomotivführer), waarvan dit jaar ook een film wordt uitgebracht. Ze denken daarbij natuurlijk aan de verbouwing van de Old 99, waar je ook in locomotiefjes rondrijdt en waarvan we al weten dat die wordt omgebouwd. Het wordt dus, na Arthur en de Minimoys, Schellen-Ursli en Paddington weer een bestaande film die zijn plaats krijgt in het park. Met deze weg scoort het park niet meteen veel punten bij mij. Ik vind niet dat Europa-Park moet vervallen in een bonte verzameling van verschillende IP's. Bij mij krijgen parken die het met originele thema's doen toch een streepje voor. Tenzij het natuurlijk het hele concept is van het park, zoals bij Disney of Plopsa.

  18. #118

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Volgens Parkerlebnis zou één van de attracties uit het park worden omgevormd naar het thema van het Duitse kinderboek Jim Knoop en Lucas de machinist (origineel Jim Knopf und Lukas der Lokomotivführer), waarvan dit jaar ook een film wordt uitgebracht. Ze denken daarbij natuurlijk aan de verbouwing van de Old 99, waar je ook in locomotiefjes rondrijdt en waarvan we al weten dat die wordt omgebouwd. Het wordt dus, na Arthur en de Minimoys, Schellen-Ursli en Paddington weer een bestaande film die zijn plaats krijgt in het park. Met deze weg scoort het park niet meteen veel punten bij mij. Ik vind niet dat Europa-Park moet vervallen in een bonte verzameling van verschillende IP's. Bij mij krijgen parken die het met originele thema's doen toch een streepje voor. Tenzij het natuurlijk het hele concept is van het park, zoals bij Disney of Plopsa.
    Aargh, ik begrijp je volledig. Ik hoop ook dat het binnenkort niet een één-en-al IP-park wordt. Maar met de nieuwe, jonge delegatie Mack'skes aan het hoofd nu, ik vrees ervoor... Maar laat ons hopen van niet.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #119

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Onze goede vrienden van EP Fans hebben een update van de eurosat ( in huidige staat) online gezet

    https://epfans.club/nl/eurosat

  20. #120

    Re: [Europa-Park] 2018 - Renovatie Eurosat

    Op dit ontwerp is ook de ingang van de VR (of 'Coastiality' zoals ze in Rust zo graag zeggen) te zien.



    (Bron: epfans.info)

    Ik had gedacht dat de Moulin Rouge de VR-ingang ging worden, maar dat zal dus blijkbaar toch de gewone rit worden. Ik ben benieuwd hoe ze het thema gaan uitwerken dan. Het zal toch wel helemaal anders worden dan het ruimtethema dat we van Eurosat (en van vele andere overdekte achtbanen) gewoon zijn. Ik begin er nu toch enorm naar uit te kijken. Los van het gemis van de oude baan, kan dit wel eens een heel mooie attractie worden!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •