Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Ik ben PRO sluitende zwembad-textiel, van om het even welk merk. Dat lijkt me hygi?nisch, omdat je zo'n zwembroek toch quasi nergens anders aantrekt dan in een zwembad.


Echt een fabeltje dat dringend de wereld mag uitgeholpen worden.

Rudy Calders van het Provinciaal Instituut voor Hygi?ne is het echter niet eens met die maatregel. ‘Hoe meer stof een mens draagt, hoe meer vuil eraan kan kleven. In de zomer zien we meer gras, zand, zweet en sporen van uitwerpselen in het water’, geeft hij toe in Gazet van Antwerpen. 'Maar als de filters van een zwembad goed werken, is dat geen probleem. De filter zal wat sneller vol zijn, meer niet. 95 tot 98 procent van de zwembaden is perfect in orde.’

Als de baden hun systemen goed gebruiken en onderhouden, maakt het dragen van een zwemshort of speedo dus geen bal uit... En eerlijk: zijn we zo hygi?ne pussy's geworden dat we vrezen voor enkele zandkorreltjes of grassprieten die in het water zouden geraken?! We zwemmen wel allemaal in onze zee en wat wordt er daar wel niet in uitgedumpt. En ik wil niet weten hoeveel kinderen/mensen in een zwembad pissen omdat ze te lui zijn om eventjes naar het WC te gaan (kinderen kunnen er natuurlijk niet teveel aan doen)?!

Het lijkt gewoon meer een maatregel tegen de zogenaamde overlast jeugd. Maar daarmee straf je ook wel de rest... Absolute hater van deze maatregel. Zwembaden zouden beter hun publiek screenen en een degelijke security op poten zetten indien ze vaak problemen hebben.