X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 232
  1. #161

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Allemaal goed en wel, maar ik vind het absurd dat een aquapark geeneens een simpel 'zwem'bad heeft. Met golven al dan niet. Niet iederéén heeft zin in slides... Maar soit, ik ben al content dat er een lazy river komt. Hebben we volgens mij niet eens in België?!

  2. #162

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Allemaal goed en wel, maar ik vind het absurd dat een aquapark geeneens een simpel 'zwem'bad heeft. Met golven al dan niet. Niet iederéén heeft zin in slides... Maar soit, ik ben al content dat er een lazy river komt. Hebben we volgens mij niet eens in België?!
    Dat klopt volgens mij ook een unicum deze Lazy River, de dichstbijzijnde is waarschijnlijk die van Duinrell: dan wordt deze wellicht toch een stuk mooier en gevarieerder.

    Gieren ook met de comment van Ignace van de "wanhopige pogingen van Bellewaerde om duelling attracties te bouwen".

    Behalve het feit dat je elkaar enkel bij het begin- en het eindpunt zal kunnen zien, zijn het hier bandenglijbanen (1 of 2 persoons), waar je eigenlijk zo goed als niets kan doen om te versnellen of te vertragen, want het is toch "go with the flow". Met een bodyslide kan je door je glijhouding toch een veel grotere invloed uitoefenen op je snelheid. Ik moet ignace gelijk geven dat ze ook hier weer een bijzonder mager racing-effect zullen creëren, eigenlijk nog minder dan bij Dawson Duel want daar zie je tenminste het andere "karretje" nog wel.

  3. #163

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk Berichten
    Behalve het feit dat je elkaar enkel bij het begin- en het eindpunt zal kunnen zien, zijn het hier bandenglijbanen (1 of 2 persoons), waar je eigenlijk zo goed als niets kan doen om te versnellen of te vertragen, want het is toch "go with the flow". Met een bodyslide kan je door je glijhouding toch een veel grotere invloed uitoefenen op je snelheid. Ik moet ignace gelijk geven dat ze ook hier weer een bijzonder mager racing-effect zullen creëren, eigenlijk nog minder dan bij Dawson Duel want daar zie je tenminste het andere "karretje" nog wel.
    Helemaal niet mee eens. In Aqua Mexicana (Slagharen) staat ook een bandenglijbaan waar je tijd gemeten wordt en ik heb met mijn broer (in 1 band voor 2 personen) deze glijbaan heel vaak na elkaar gedaan en je zithouding maakt een wezenlijk verschil voor je snelheid. Rechtop zitten en achterover leunen op de juiste momenten kan je tijd daar echt met seconden beïnvloeden. Ginder wordt ook een dagrecord bijgehouden en de competitie om dat record te verbeteren of de reactie van de wachtende rij als je binnen de halve seconde van het record eindigt is zéér leuk ginder.

    Inderdaad jammer dat je hier de andere persoon niet kan zien, doorzichtige stukken in de baan waren wel leuk geweest op de punten waar ze bij elkaar komen. Aan de concepttekening dacht ik dat het licht doorschijnende glijbanen zouden zijn maar waarschijnlijk toch niet als ik de foto van de reeds gebouwde glijbaan zie. Waarschijnlijk om de rode en groene lampen binnen duidelijker te maken?

    ---

    Ik had toch wel op meer dan twee glijbanen gehoopt, maar ben wel blij met wat er komt. Het zijn twee unieke dingen en de racer vind ik ook leuk bedacht. Het buitenstuk van die glijbaan, tjah, zo'n glijbaan zou gewoon hetzelfde niet zijn als je die bladvorm dichtmaakt denk ik, en de andere optie was hem binnen steken en daar is denk ik geen plaats voor. En dan nog. Wat is het probleem als het regent? Wil je in dat aquapark niet nat worden misschien? Ik hoop wel dat dit in de winter of herfst niet betekent dat de glijbaan niet open kan omdat er sneeuw of bladeren in vallen of zo. Dat zie ik nog wel gebeuren eerlijk gezegd.

    Hopelijk zullen ook de wachttijden voor de glijbanen niet te lang zijn gezien er "maar" 2 zijn. Gezien er geen zwembad is had ik gehoopt dat ze hier wat capaciteit mee zouden opvangen. Maar als je je fixeert op een dagrecordtijd met de racer (ik hoop dat ze die ook gaan bijhouden) denk ik wel dat je je toch wel voldoende lang zal kunnen bezighouden daar.

    Ook ben ik aangenaam verrast met de binnenkant. Het ziet er in mijn ogen nu al zeer rustgevend uit en helemaal niet kaal. De grote lichtinval is zeer goed. Ze hebben wel geluk gehad met het weer op de dag van de voorstelling, dit maakt de foto's wel. En een glazen dak, Walibi, kijk je mee?

    Spijtig van het slidewheel inderdaad, dat was een leuk gerucht. Maar ik ben toch alweer wat enthousiaster voor dit project!

  4. #164

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Helemaal niet mee eens. In Aqua Mexicana (Slagharen) staat ook een bandenglijbaan waar je tijd gemeten wordt en ik heb met mijn broer (in 1 band voor 2 personen) deze glijbaan heel vaak na elkaar gedaan en je zithouding maakt een wezenlijk verschil voor je snelheid. Rechtop zitten en achterover leunen op de juiste momenten kan je tijd daar echt met seconden beïnvloeden. Ginder wordt ook een dagrecord bijgehouden en de competitie om dat record te verbeteren of de reactie van de wachtende rij als je binnen de halve seconde van het record eindigt is zéér leuk ginder.

    Inderdaad jammer dat je hier de andere persoon niet kan zien, doorzichtige stukken in de baan waren wel leuk geweest op de punten waar ze bij elkaar komen. Aan de concepttekening dacht ik dat het licht doorschijnende glijbanen zouden zijn maar waarschijnlijk toch niet als ik de foto van de reeds gebouwde glijbaan zie. Waarschijnlijk om de rode en groene lampen binnen duidelijker te maken?

    ---

    Ik had toch wel op meer dan twee glijbanen gehoopt, maar ben wel blij met wat er komt. Het zijn twee unieke dingen en de racer vind ik ook leuk bedacht. Het buitenstuk van die glijbaan, tjah, zo'n glijbaan zou gewoon hetzelfde niet zijn als je die bladvorm dichtmaakt denk ik, en de andere optie was hem binnen steken en daar is denk ik geen plaats voor. En dan nog. Wat is het probleem als het regent? Wil je in dat aquapark niet nat worden misschien? Ik hoop wel dat dit in de winter of herfst niet betekent dat de glijbaan niet open kan omdat er sneeuw of bladeren in vallen of zo. Dat zie ik nog wel gebeuren eerlijk gezegd.

    Hopelijk zullen ook de wachttijden voor de glijbanen niet te lang zijn gezien er "maar" 2 zijn. Gezien er geen zwembad is had ik gehoopt dat ze hier wat capaciteit mee zouden opvangen. Maar als je je fixeert op een dagrecordtijd met de racer (ik hoop dat ze die ook gaan bijhouden) denk ik wel dat je je toch wel voldoende lang zal kunnen bezighouden daar.

    Ook ben ik aangenaam verrast met de binnenkant. Het ziet er in mijn ogen nu al zeer rustgevend uit en helemaal niet kaal. De grote lichtinval is zeer goed. Ze hebben wel geluk gehad met het weer op de dag van de voorstelling, dit maakt de foto's wel. En een glazen dak, Walibi, kijk je mee?

    Spijtig van het slidewheel inderdaad, dat was een leuk gerucht. Maar ik ben toch alweer wat enthousiaster voor dit project!
    O^p zich bestaat een racer uit twee banen, dus zijn het er drie. Ze vertelden ook dat er in de toren als in de uitglijzone plaats voorzien is voor een toekomstige extra glijbaan.

  5. #165

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Voor een race-effect waar je, afgaande op de concepts, niets van gaat meekrijgen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk Berichten
    Ik moet ignace gelijk geven dat ze ook hier weer een bijzonder mager racing-effect zullen creëren, eigenlijk nog minder dan bij Dawson Duel want daar zie je tenminste het andere "karretje" nog wel.
    Even een misverstand de wereld uithelpen. De schrandere jongens van Bellewaere of Wiegand hebben dat probleem al opgelost. Blijkbaar licht je buis groen op als je voor ligt en licht je buis rood op als je achter ligt.
    Of bellewaerde je al dan niet oplicht met zijn aquapark is een andere vraag.

  6. #166

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Even een misverstand de wereld uithelpen. De schrandere jongens van Bellewaere of Wiegand hebben dat probleem al opgelost. Blijkbaar licht je buis groen op als je voor ligt en licht je buis rood op als je achter ligt.
    Of bellewaerde je al dan niet oplicht met zijn aquapark is een andere vraag.
    Dan zie je nog steeds die andere persoon niet. Je weet niet hoe ver je voor of achter ligt en dat is juist wat een race leuk maakt.

    Overigens weet ik niet hoe betrouwbaar sensoren zijn. Zo ken ik een bepaalde race glijbaan die een tijdsmeting doet waarbij de persoon links altijd een stuk later aan komt dan de persoon rechts, maar volgens de meting toch gewonnen heeft. WTF?.

  7. #167

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk Berichten
    Dat klopt volgens mij ook een unicum deze Lazy River, de dichstbijzijnde is waarschijnlijk die van Duinrell: dan wordt deze wellicht toch een stuk mooier en gevarieerder.
    Afgelopen weekend ontdekt dat er nog een lazy river dichter in de buurt is, namelijk in Goed (Zeeland). Hier kan je terecht in Omnium.

  8. #168

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    De salons zijn wel eigendom van Bellewaerde. Er is daar een nu een gloednieuwe personeelsrefter/restaurant.

  9. #169

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    De website aquapark.bellewaerde.be kreeg een update, waarbij ook al enkele foto's van het eindresultaat te zien zijn. Het ziet er niet slecht uit, maar ik had het geheel precies wat 'groener' verwacht, zoals we gewend zijn van bij Center Parcs te zien in de Aqua Mundo's.

    Uit de update blijkt ook dat er 4/5 (grote) glijbanen zijn:
    - Aquaventure
    - Splash Clash
    - Maxi Splash (familieglijbaan)
    - Regenboog (half open, half gesloten glijbaan)

    Voor de kleine avonturiers zijn er ook enkele mogelijkheden:
    - Jungle Expedition (lazy river)
    - Aquarium
    - Klimmuur

    Verder zijn er ook 3 speelzones:
    - Bambino Beach (voor peuters en kleine kinderen, met enkele kleine glijbanen)
    - Junior Explorer (speelschip met waterpistolen en kleine glijbaan)
    - Aqua Fort (Water Playhouse met kleine glijbaan)

    Tenslotte is er voor de ouders ook wat wellness:
    - Secret Cave met bubbelbaden, bubbelbank en sauna
    - Ligweide buiten

  10. #170

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Het ziet er niet slecht uit, maar ik had het geheel precies wat 'groener' verwacht
    Als je de foto's vergelijkt met de schetsen en maquette, lijkt het me relatief overeen te stemmen.
    Hebben ze planten geplaatst die verder kunnen groeien om zo op termijn alles nog groener te maken?
    Nog een maandje geduld

  11. #171

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    Als je de foto's vergelijkt met de schetsen en maquette, lijkt het me relatief overeen te stemmen.
    Hebben ze planten geplaatst die verder kunnen groeien om zo op termijn alles nog groener te maken?
    Nog een maandje geduld
    Goh, dat is wel waar, maar ik herinner me nog de aflevering van De Wereld van Bellewaerde van vorig jaar, waarbij Stefaan gaat shoppen in een tuincentrum op zoek naar planten en bomen. Op dat vlak had ik er dan misschien wat meer van verwacht... zeker omdat Bellewaerde duidelijk ook de kaart van natuur trekt. Maar ik vermoed dat er inderdaad nog wat planten zullen groeien, zodat het geheel op termijn wel groener oogt.

    Over De Wereld van Bellewaerde gesproken, vrijdag om 20u10 start het nieuwe seizoen op VIER. In de eerste aflevering van het 6e seizoen trekt parkdirecteur Stefaan naar Duitsland, in verband met het waterpark. E?n van de leeuwinnen heeft een serieus probleem en moet onder het mes. Giraf Simonne is drachtig.

    Dit en meer, vanaf vrijdag op uw tv!

  12. #172

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Over De Wereld van Bellewaerde gesproken, vrijdag om 20u10 start het nieuwe seizoen op VIER.
    Bedankt voor de TV-tip.
    BTW: vanaf zondag op RTL-TVI wekelijks om 18.25 uur een blik achter de coulissen van het Waalse zusterpark in Wavre.

  13. #173

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    [video=youtube;eOUq4Z6R7xI]https://www.youtube.com/watch?v=LcFqNMxlUqw

  14. #174

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Heel mooi, sfeervol met overal het bruine hout die terug te zien is. De vele rotsmotieven her en der staan me ook wel aan, alsook de beplanting natuurlijk.
    Het ziet er echter allemaal wat klein uit en bijgevolg niet aan te raden om op drukke dagen te bezoeken …
    Ik vraag me trouwens af of houders van een Adventure Pass nu een korting gaan krijgen bij Bellewaerde Aquapark?? (aangezien men bij Aqualibi en Plopsaqua ook aan een lager tarief binnen mag met abbo)

  15. #175

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik heb intussen ook al beelden gezien van het eindresultaat, en het bevalt me eerlijk gezegd ook meer dan oorspronkelijk. Maar net als Polletje aangeeft, oog het geheel best klein... Veel ruimte voor uitbreiding lijkt er mij ook niet direct te zijn, tenzij met het buitengedeelte (met o.a. de wildwaterbaan).

    Wat betreft de korting, lijkt me dit toch best evident en vergelijkbaar met Walibi / Aqualibi. Nog even afwachten dus

  16. #176

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    We maakten een eerste impressie van het nieuwe Aquapark:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #177

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Bedankt voor de beelden! Het geheel lijkt me toch meer Center Parcs te zijn dan ik eerst dacht, wat me uiteraard positief stemt!

    Hoe was jullie mening, voor zij die al de eerste dagen langsgeweest zijn?

    Weet er iemand van kortingen voor het Aquapark met andere abonnementen?

  18. #178

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik heb gisteren ook het Aquapark eens gaan uittesten ...

    Om te beginnen overtrof het geheel mijn verwachtingen ruimschoots! Het geheel is aangenaam maar zeer gevarieerd, PlopsAqua is ook klein maar heeft op quasi dezelfde oppervlakte veel minder te bieden ...

    De glijbaantoren is echter iets die echt nog moet aangepakt worden want momenteel oogt het als een fabriek en is het een enorme stijlbreuk met de rest van het bad.

    Good job Bellewaerde, nu nog een wildwaterbaan en buitenbad, EN JULLIE PARK OPKNAPPEN en we zijn er (terug)!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #179

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik had het geluk aanwezig te zijn op de preview en ben eigenlijk verrast dat er hier nog zo weinig over geschreven is... Ook ik ben zeer positief over het nieuwe waterpark. Het is niet enorm groot en als je volle pot betaalt naar mijn idee ook een beetje te duur, maar wat er binnen staat is wel goed.

    De meesten zullen het al wel weten, er is geen ?cht zwembad. Persoonlijk stoorde mij dat veel minder dan ik aanvankelijk verwacht had. Als je wat in het water wil hangen, zijn de toffe lazy river en de jacuzzi's ook een prima optie. Verder is er voor kinderen en families ook behoorlijk wat te doen: een gigantische water play house, enkele familieglijbanen, een klimmuur, een kinderbad...

    Tenslotte de twee grote glijbanen, Splash Clash is gewoon een toffe racer voor de hele familie en Aquaventure vind ik echt een heel leuke glijbaan. De glijbaantoren zelf ziet er inderdaad nog een beetje kaal uit, maar op zich vind ik het al mooi dat ze een enorm brede toren hebben, waardoor een geen krap en benauwd gevoel is zoals in Plopsaqua. Ook de transportband die de banden naar boven brengt is een grote meerwaarde.

    Tenslotte nog even een paar puntjes die mij opvielen: Zeer goede akoestiek, veel daglicht, vriendelijk personeel. Persoonlijk mis ik nog een wildwaterbaan en een buitenbad, maar het is duidelijk dat men rekening gehouden heeft met toekomstige uitbreidingen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #180

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Waarom er zo weinig over geschreven is?! Goh, een zwemparadijs openen zonder feitelijk zwembad klinkt als een cafe zonder bier. Lazy River zal wel leuk zijn, maar na een keer of 2 heb je dat ook gehad. Je hebt die ene klaverglijbaan wel, maar voor de rest ziet het er qua glijbanen ook niet echt interessant uit. Plopsaqua heeft toch echt meer te bieden: golfslagbad, 'normaal' zwembad om lijntjes in te trekken, buitenbad, wildwaterbaan en meer dan ??n glijbaan die er interessant uit ziet.

    Ik ga voorlopig nog maar af van wat ik zie in de video's en foto's. En van wat ik hoor, iemand zei dat je makkelijk rond bent op een half uur. Ik ga er zeker nog wel eens naar toe maar voorlopig ben ik kritisch.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •