X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 232
  1. #141

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten
    https://youtu.be/fmzAlVAahwQ
    Een teaser voor een van de nieuwe glijbanen, ziet er naar mijn mening al veelbelovend uit. Normaal gezien niet te bekijken als je de link niet hebt. Heb deze gevonden via de bellewaerde adventure club app.
    Ok, dit geeft me weer wat meer vertrouwen Ik denk voor België toch een best unieke waterglijbaan, dus hiermee hebben ze zeker een primeur te pakken.

    Intussen is de website ook al live: https://aquapark.bellewaerde.be/nl
    Er staat echter wel nog niet zoveel op, maar zal in de komende weken / maanden wel aangevuld worden.

  2. #142

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Bij het zien van het filmpje moest ik direct denken aan dit concept van Wiegand-Maelzer:
    Naam:     csm_TURM_1_ohne_xtube_4_Kopie_7cfb9ea90f.jpg
Bekeken:  1713
Groote:   103,4 KB

    En aangezien slides meestal allemaal bij dezelfde leverancier gekocht worden zou het gerucht van het slidewheel in België dan kunnen kloppen? Dan zien ze mij zeker in Bellewaerde volgend jaar.

  3. #143

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Dat er een Slidewheel verkocht is aan België is bevestigd geweest door de bouwer. Lijkt me vrij zeker dat die inderdaad naar België gaat.

    Met die glijbaan in het filmpje verrassen ze toch wel vind ik.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #144

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Officieel: de Duitse glijbaanbouwer Wiegand Maelzer zal instaan voor de bouw van minstens 1 glijbaan:



    Bron: https://www.facebook.com/wiegand.maelzer.gmbh/

  5. #145

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Op de persvoorstelling deze morgen heeft Bellewaerde de twee glijbanen bekend gemaakt: duo-racerglijbaan "Splash Clash" en familieglijbaan "Aquaventure".

    Vanaf 1 juli 2019 opent Bellewaerde Aquapark de deuren. Echte beplanting (inclusief 10-tal bomen) zullen zorgen voor een typisch authentieke sfeer. "Het standaardtarief zal 21 euro bedragen", gaf directeur Stefaan Lemey deze middag mee als antwoord op de vraag van een reporter van radio2.

    "In familieglijbaan Aquaventure kunnen tot 4 personen plaatsnemen in een grote band. Vervolgens glijden ze door de glijbaan, met een diameter van maar liefst 2.70 meter, langs een parcours van 117 meter. De glijbaan wordt helemaal spannend wanneer bezoekers zich plots op een gigantisch blad in de open lucht bevinden. Met deze unieke familieglijbaan heeft Bellewaerde Aquapark tevens een Europese primeur te pakken.
    Racerglijbaan Splash Clash bestaat uit twee glijbanen die evenwijdig naast elkaar de afdaling maken. Een of twee bezoekers nemen plaats in een band en glijden langs een parcours van 105 meter tijdens een spannende race tot op de begane grond. De competitie wordt nog extra aangesterkt dankzij een individueel lichtsysteem. Gedurende de hele race kleurt de glijbaan groen bij het winnende team en rood bij het verliezende team. Op het einde van de rit wordt de racetijd vertoond.
    Beide glijbanen starten op een hoogte van 12 meter.
    De banden van de glijbanen zullen via een transportsysteem naar boven worden gebracht.
    Het hele jaar door zal men kunnen genieten van een aangename omgevingstemperatuur van 34°C, alsook een watertemperatuur van 32°C."
    In juli en augustus voorziet het Aquapark om op vrijdag en zaterdag open te blijven tot 22 uur.
    (bron: aangepaste website https://aquapark.bellewaerde.be/nl)
    Laatst gewijzigd door Polletje; 12-02-19 om 14:54.

  6. #146

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Heel wat info tijdens de persvoorstelling vandaag:







    Laatst gewijzigd door yelle8; 12-02-19 om 17:37.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  7. #147

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Dus toch geen slidewheel? Mijn enthousiasme is weer wat geminderd.

    In totaal krijgen we dus 8 glijbanen, waarvan de duoracer Splash Clash (2) en familieglijbaan Aquaventure (1). De rest worden dus kleintjes voor de kinderen, die het vernoemen niet waard zijn. Dit is toch wel een bummer!

    Bovendien gaat de Europese primeur naar buiten en bevindt er zich ook een deel van de glijbaan in de buitenlucht? In de winter zullen we deze dus al niet moeten doen. Ook de temperatuur zal zo aangenaam worden op koude dagen. Opnieuw een beetje fail imo.

    Stiekem had ik er dus echt wel heel wat meer van verwacht. Het meest complete waterpark voor de hele familie? Misschien toch wel Lago in Kortrijk!

  8. #148

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Mij lijkt het ook dat ze met die leuke waterglijbaan dezelfde fout maken als Huracan: door hem een stukje buiten te laten lopen, verpest je de weersbestendigheid en herhalingswaarde op koude dagen. Jammer, al zal ik hem niet laten liggen in de winter (alsof ik dan ooit de moeite ga doen om tot Ieper af te reizen) maar hier is volgens mij toch niet zoveel over nagedacht. Een wildwaterbaan deels buiten laten lopen kan nog wel, omdat je dan met het grootste deel van je lichaam toch in het warme water zit, maar een halve glijbaan is gewoon raar.

    Daarnaast vind ik het ook weer jammer dat de twee andere glijbanen zowat identiek worden aan elkaar. Dan heb je al niet zo'n groot aanbod, dan verklein je het feitelijk nog... Voor een race-effect waar je, afgaande op de concepts, niets van gaat meekrijgen behalve als de rit al gedaan is. Wat is dat toch met Bellewaerde en wanhopige pogingen om een duelerende attractie te maken?

    Los daarvan ben ik net wel ietsje enthousiaster geworden. De bandenglijbaan is heel mooi en het waterpark ziet er op zich ook zeker niet lelijk uit. Scheelt ook wel dat mijn verwachtingen altijd al laag waren.

  9. #149

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    goh ik dacht ook aan de winter en het buitengedeelte, maar hoe lang ben je nu echt buiten, enkele seconden

  10. #150

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Voor wie graag nog een uitgebreid verslag leest met nog een reeks bouwfoto's, kan terecht bij ons artikel

    http://www.pretparken.be/NL/article/...n%20werfbezoek



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #151

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wat is dat toch met Bellewaerde en wanhopige pogingen om een duelerende attractie te maken?
    This made me giggle ...

    Het is al iets minder erg dan ik gedacht had, maar het weglaten van een ligweide en een wildwaterbaan lijkt hier toch de doorslag kunnen gemaakt hebben qua bezighouding. Met 2,5 grote glijbanen kom je er toch niet vrees ik. Thematisch gezien lijkt het misschien wel goed te komen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #152

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    This made me giggle ...

    Het is al iets minder erg dan ik gedacht had, maar het weglaten van een ligweide en een wildwaterbaan lijkt hier toch de doorslag kunnen gemaakt hebben qua bezighouding. Met 2,5 grote glijbanen kom je er toch niet vrees ik. Thematisch gezien lijkt het misschien wel goed te komen ...
    De ligweide komt er hoor.

  13. #153

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Wat ik me af vraag.. De racer kleurt rood bij het verliezende team, en groen bij het winnende team Gedurende de gehele rit.. Hoe dan? Hoe weet die glijbaan vooraf wie gaat winnen?

    Het aanbod lijkt me in elk geval mager te zijn en een prijs van 21 euro is dan echt wel belachelijk. Het tikibad rekent maar 1,50 meer, maar heeft wel even een heel erg veel groter arsenaal aan glijbanen te bieden.. Misschien dat er combi-tickets komen die goedkoper zijn?

  14. #154

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat ik me af vraag.. De racer kleurt rood bij het verliezende team, en groen bij het winnende team Gedurende de gehele rit.. Hoe dan? Hoe weet die glijbaan vooraf wie gaat winnen? Het zou dus perfect kunnen dat je de eerste helft van de baan voorsprong hebt en dus een groene baan en dat die halverwege veranderd naar een rode baan omdat je een achterstand hebt opgelopen. Dat lijkt me het idee en de uitvoering zal niet zo moeilijk zijn vermoed ik...

    Het aanbod lijkt me in elk geval mager te zijn en een prijs van 21 euro is dan echt wel belachelijk. Het tikibad rekent maar 1,50 meer, maar heeft wel even een heel erg veel groter arsenaal aan glijbanen te bieden.. Misschien dat er combi-tickets komen die goedkoper zijn?
    Als je meetpunten in de baan zet (sensoren om de pakweg 15m) dan kan je toch direct de juiste kleur van de baan aangeven, zoals bv live-timing met kleuren bij baanwielrennen, F1, ijsschaatsen, rally, etc.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 12-02-19 om 23:46.

  15. #155

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Misschien dat er combi-tickets komen die goedkoper zijn?
    Er komen idd combitickets, die wellicht goedkoper zijn

  16. #156

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Dat is dezelfde prijs als Aqualibi? Appels en Peren?!?!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #157

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Dat is dezelfde prijs als Aqualibi? Appels en Peren?!?!
    Toevallig dezelfde prijs of omdat beide waterparken onder CDA vallen?
    Het Aquapark in Bellewaerde mag je niet vergelijken met Aqualibi.
    Bellewaerde legt, me dunkt, zich duidelijk meer toe op de "natuurlijke gevoelsbeleving": groen met echte bomen, een aquarium met vissen, enz. Tot zelfs een klein buitengedeelte in de glijbaan Aquaventure.
    Wat het allemaal zal geven van resultaat weten we nog niet. Maar ik ben ieder geval getriggerd om te gaan eens de deuren openen op 1 juli.

  18. #158

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Persoonlijk vind ik de prijs wat aan de hoge kant, maar het is nog acceptabel. Plopsaqua heeft naar mijn mening 4 noemenswaardige waterglijbanen en daar bedraagt de prijs maar 19.99 euro. Daarbovenop denk ik ook dat Bellewaerde veel moeite zal moeten doen om een betere totaalbelevenis te bieden dan Plopsaqua. Oke, je kan die 2 niet echt met elkaar vergelijken, maar het zijn wel allebei waterparken die op 40km van elkaar liggen. Overigens is het wel goed dat Bellewaerde nu een extra inkomstenbron heeft die ook in de winter geld kan opleveren.

    Desalniettemin ben ik zeker benieuwd naar hun waterpark. Ik zal hoogstwaarschijnlijk ook een bezoekje brengen zodra het klaar is. Misschien kan het heel goed meevallen, maar voorlopig heb ik nog een paar twijfels.

  19. #159

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Welja, ik hoop vooral dat het combiticket wat aantrekkelijker geprijsd is, want nu lijkt het me ook wat prijzig voor het voor mij eerdere beperkte aanbod. Volgens mij heeft West-Vlaanderen het meeste waterparken van allemaal. Ik denk dat ik hiermee mag stellen dat ze meer dan genoeg concurrentie in de buurt hebben ook, waarbij zij het duurste van allemaal zijn.

    Ik heb even de prijzen opgezocht van de subtropische waterparken in West-Vlaanderen:

    - Recreatiebad Hoge Bleker (Koksijde): € 2,50 - € 5,00 (vakanties)
    - De Treffer (Waregem): € 4,50
    - Sportoase Schiervelde (Roeselare): € 7,50
    - Zwembad De Kouter (Poperinge): € 9,50
    - Sportoase Duinenwater (Knokke-Heist): € 9,80
    - Lago Brugge Olympia: € 10,50
    - Lago Kortrijk Weide: € 10,90
    - Aquafun Sunparks De Haan: € 16
    - Aquafun Sunparks Oostduinkerke: € 16,50
    - Plopsaqua De Panne: € 19,99

    Als je zo kijkt, zie je dat ze toch wel een stuk boven de rest van de baden uitkomen...
    Laatst gewijzigd door simon; 14-02-19 om 00:15.

  20. #160

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik ben eigenlijk wel enthousiaster geworden door deze bekendmaking. OK, het aanbod is beperkt, maar het zijn wel 2 unieke glijbanen. Het concept van de duellerende glijbaan die verkleurt vind ik eigenlijk echt wel leuk gevonden.

    Dat je in de winter enkele seconden buiten gaat, lijkt me eigenlijk niet echt een noemenswaardig probleem te zijn. Dat is toch voorbije voor je het weet, of zie ik dat nu verkeerd?

    Als op termijn de wildwaterbaan er ook nog komt, vind ik dit een behoorlijk compleet aanbod voor een zwembad in België.

    21 euro is dan weer wel stevig aan de prijs...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •