X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 232
  1. #181

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    en meer dan ??n glijbaan die er interessant uit ziet.
    Lol.. om uiteindelijk te blijken dat daar geen enkele glijbaan interessant is xD

    Gezien het speedo-beleid van BWP, zal ik dit waterpark sowieso overslaan. Ik ga niet nog een zwembroek aanschaffen, speciaal voor dat kleine waterpark te doen.

    De video hierboven geeft wel een speciaal beeld van het bad. Het ziet er allemaal heel steriel uit, maar toch met mooie thema elementen.

    Ik hoop in elk geval dat het bad een success is en later nog gaat uitbreiden (vooral qua glijbanen).

  2. #182

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Zou mijn verbitterde en zeer negatieve kijk op het park, mij de relatief positieve indruk gegeven hebben op het Aquapark?

    Ik lees overal zeer veel negatieve ervaringen, met zeer wat dingen die ik zelf over het hoofd gezien heb (wegens niet gezien of niet uitgeprobeerd). Bijvoorbeeld geen koude douche’s aan de sauna (wat inderdaad een belangrijk gegeven is), het ernstig ontbreken van een golfslagbad, het niet enorm gevarieerde glijbaan aanbod (op de techno-racer-slide en zeer korte Aquaventure).

    Een wildwaterbaan en buitenbad in een groen kader + een golfslagbad binnen hadden het aanbod een stuk completer gemaakt, en de capaciteit enorm opgekrikt. Ik las bij iemand de terechte opmerking dat door het ontbreken van normaal bad iedereen in die Lazy River zit te ploeteren, bij mijn bezoek was het rustig maar viel dit eigenlijk ook al op, en op drukke dagen zie ik hier gemakkelijk incidenten mee gebeuren.

    Zijn er intussen nog mensen die geweest zijn en een mening kunnen uitbrengen?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #183

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Vandaag voor de eerste keer het Aquapark bezocht. Ik vind het toch een geslaagd project waarbij er her en der nog wat kan en (hopelijk) zal aan gesleuteld worden. Enkele bedenkingen:
    - De prijs: 21 euro per persoon is toch wel vrij duur voor een waterpark van slechts die omvang waar er geen golfslagbad bij hoort. Abonnees van de Adventure Pass krijgen geen korting. Ik heb bijgevolg gekozen om voor 40 euro mn Adventure Pass te laten upgraden met een onbeperkte toegang tot het Aquapark. En wie enkel komt naar het Aquapark moet 6 euro parking betalen …
    - Capaciteit: de druktebarometer op de website is handig. Hopelijk is deze ook betrouwbaar. Ik heb er vandaag op voorhand niet naar gekeken en kan er dus niet over oordelen. Het was er vrij druk en dan is het zoals ik wat gevreesd had: aanschuiven in de glijbaantoren maar ook drummen in de Jungle Expedition (waarbij de redders dan moeten aansturen om vooruit te maken). Op zo'n momenten zie je dat het echt nodig is om een limiet na te streven van max. 800 personen tegelijk in het Aquapark.
    - Aanbod: vooral voor gezinnen met kinderen heel goed. Veel vallende emmertjes water, waterpistooltjes, de Klimmuur, het tof gemaakte Aqua Fort, de Junior Explorer, watervalletjes, enz. Allemaal compact en dicht bij elkaar. De Maxi Splash en Regenboog zijn leuk en worden in de gaten gehouden door de redders (geen verkeerslichten). De glijbaantoren ligt wel een beetje weg van de rest van het Aquapark en oogt wat 'fabriekachtig'. Ze is wel zeer ruim en biedt dus nog mogelijkheden naar uitbreiding en theming toe. De Splash Clash was wel leuk en hebben we 2 keer gedaan waarbij opviel dat links altijd groen kleurde en rechts altijd rood terwijl de linkse niet altijd de eerste over de finish kwam. Aquaventure is echt een toppertje en uniek. Enkel jammer dat deze glijbaan zo kort is. Een waterpark zonder golfslagbad mis ik toch wel al is het maar om toch eventjes geen grond onder je voeten te voelen. En zoals reeds aangegeven een wildwaterbaan en een buitenbad. Want persoonlijk vind ik een ligweide zonder buitenbad toch maar niks. Op de sauna zelf niks aan te merken behalve het ontbreken van een douche voor als je er buiten komt. Secret Cave en Wellness: ?a va; maar niet groot. Ik zie de meerwaarde niet om daar nog een (cocktail)bartje te willen steken in die hoek.
    - Theming: met de echte planten: knap gedaan. De grijze rotswanden zijn mooi. Veel natuurlijk lichtinval. De keuze voor veel touwen en hout als afscheiding oogt naar Canada. Duidelijke wegwijzers. Enkel de bewijzering naar de glijbaantoren had ik niet direct gemerkt.
    Besluit: tof gemaakt waterpark, zeker voor gezinnen met kinderen tussen de 6 en 14 jaar. Het Aquapark kan niet zoveel volk aan. Als je van alles ten volle wil genieten, ga je best op een kalm moment. Check de druktebarometer
    Laatst gewijzigd door Polletje; 13-07-19 om 22:38.

  4. #184

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Gezien het speedo-beleid van BWP, zal ik dit waterpark sowieso overslaan. Ik ga niet nog een zwembroek aanschaffen, speciaal voor dat kleine waterpark te doen.
    Dat beleid is toch algemeen geworden? Niet iets dat zij alleen bepaald hebben, maar quasi overal gehanteerd wordt... Misschien toch maar eens aanschaffen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    - De prijs: 21 euro per persoon is toch wel vrij duur voor een waterpark van slechts die omvang waar er geen golfslagbad bij hoort. Abonnees van de Adventure Pass krijgen geen korting. Ik heb bijgevolg gekozen om voor 40 euro mn Adventure Pass te laten upgraden met een onbeperkte toegang tot het Aquapark. En wie enkel komt naar het Aquapark moet 6 euro parking betalen
    De prijs vind ik ook aan de hoge kant, zeker met het gevarieerde aanbod aan waterparken in WVL! En dat je met een Bellewaerde abonnement nog geen korting krijgt vind ik er wel helemaal over...

    ***

    Jullie reacties hebben in elk geval mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, dus staat een bezoekje volgende zaterdag gepland. Ik gok op een kalme voormiddag, om dan in de namiddag het park zelf te bezoeken tijdens de eerste zomernocturne.

  5. #185

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Dat beleid is toch algemeen geworden? Niet iets dat zij alleen bepaald hebben, maar quasi overal gehanteerd wordt... Misschien toch maar eens aanschaffen?
    Ik weet niet wat algemeen is voor jou, maar in Plopsaqua, LAGO en de Gentse stadsbaden is dat niet verplicht. Het is ook meer een Franse regel die Walloni? heeft aangenomen, hier in Nederlandstalig Belgi? zou ik dat absoluut niet algemeen noemen en zelfs vreemd. Laten we hopen dat het hier nooit verplicht wordt...

  6. #186

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik ben PRO sluitende zwembad-textiel, van om het even welk merk. Dat lijkt me hygi?nisch, omdat je zo'n zwembroek toch quasi nergens anders aantrekt dan in een zwembad. No way in de zee, dan zitten er hardnekkige zandkorrels in.

    Shorts toelaten, betekent kledij waar zeker de jongelui ook al eens mee buiten komt. En dan is er nog die tenenkrommende trend om je (nep-)dure onderbroek daaronder te dragen, met de merknaam bij voorkeur goed zichtbaar. Leven Speedo en de burkini!

  7. #187

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En dan is er nog die tenenkrommende trend om je (nep-)dure onderbroek daaronder te dragen, met de merknaam bij voorkeur goed zichtbaar.
    Van een onhygi?nische trend gesproken. Onlangs in Aqualibi er twee zulke gezien. Ik begrijp niet dat de redders dat daar niet hebben gemerkt en ze maar zo lieten rondlopen.
    In Bellewaerde Aquapark was er security aan de inkom die duidelijk meedeelde, tijdens de tascontrole, dat zwemshorts er niet zijn toegelaten.

  8. #188

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Voor een vrijetijds-zwembad in Vlaanderen vind ik die regel ook wel opvallend. In een short is dat doorgaans toch wel iets aangenamer, omdat je er ook meer rondloopt in zo'n zwembaden. In sportbaden zie je dat verbod wel vaker, ook in Vlaanderen (o.a. Sportoase). Voordeel van de baden waar de strakke zwembroek verplicht is, is dat het daar echt opvallend properder is en het een bepaald type volk weghoudt. Van degenen die wel al in 2019 belandt zijn, doen het wel aan maar veroorzaken tenminste geen overlast. Vergelijk Oc?ade en Walibi maar eens met Aqualibi.

    Ik zou zeggen, koop gewoon de 2. Daar waar je geen short mag aandoen val je echt niet op hoor, iedereen loopt er zo bij.

    Maar goed, aan de foto's te zien, trekt me dit bad niet naar Ieper. Ben eens benieuwd naar de bezoekersaantallen, die gaan niet 'wauw' zijn lijkt me.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #189

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik ben PRO sluitende zwembad-textiel, van om het even welk merk. Dat lijkt me hygi?nisch, omdat je zo'n zwembroek toch quasi nergens anders aantrekt dan in een zwembad.


    Echt een fabeltje dat dringend de wereld mag uitgeholpen worden.

    Rudy Calders van het Provinciaal Instituut voor Hygi?ne is het echter niet eens met die maatregel. ‘Hoe meer stof een mens draagt, hoe meer vuil eraan kan kleven. In de zomer zien we meer gras, zand, zweet en sporen van uitwerpselen in het water’, geeft hij toe in Gazet van Antwerpen. 'Maar als de filters van een zwembad goed werken, is dat geen probleem. De filter zal wat sneller vol zijn, meer niet. 95 tot 98 procent van de zwembaden is perfect in orde.’

    Als de baden hun systemen goed gebruiken en onderhouden, maakt het dragen van een zwemshort of speedo dus geen bal uit... En eerlijk: zijn we zo hygi?ne pussy's geworden dat we vrezen voor enkele zandkorreltjes of grassprieten die in het water zouden geraken?! We zwemmen wel allemaal in onze zee en wat wordt er daar wel niet in uitgedumpt. En ik wil niet weten hoeveel kinderen/mensen in een zwembad pissen omdat ze te lui zijn om eventjes naar het WC te gaan (kinderen kunnen er natuurlijk niet teveel aan doen)?!

    Het lijkt gewoon meer een maatregel tegen de zogenaamde overlast jeugd. Maar daarmee straf je ook wel de rest... Absolute hater van deze maatregel. Zwembaden zouden beter hun publiek screenen en een degelijke security op poten zetten indien ze vaak problemen hebben.

  10. #190

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    een actieve zwemmer verliest 200 ml zweet per uur. Dat is inderdaad een glas vol. En daarnaast is er nog deo, shampoo, talg, huidschilfers, ...
    De vervuiling in het water is perfect op te lossen door te filteren, en chloor of zout te gaan gebruiken. Ook als je met vuile kleren in het water zou springen . Of dacht je dat in de Centerparcsen en consoorten waar deze regel niet gelden, het water zo vuil is dat je er niet in kan zwemmen? Of de aquariums in de zoo etc met duizenden liters vissen, die er in eten en ontlasten...

    De enige reden voor het verbod op zwemshorts is ge- (of mis)bruik maken van de preutsheid van de Maghrebijnse medemens. Publiek screenen en security geeft altijd gedoe met vermeende partijdigheid en racisme. Een algemene regel en handhaving van aansluitende zwemkledij voorkomt veel problemen met bepaalde groepen. Maar het is toch zo fout om dit uit te durven spreken....

  11. #191

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    De enige reden voor het verbod op zwemshorts is ge- (of mis)bruik maken van de preutsheid van de Maghrebijnse medemens.
    Ironisch genoeg worden in de meeste landen "ballenknijpers" juist als aanstootgevend ervaren.

  12. #192

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Persoonlijk vind ik dat je ze meer en meer ziet opkomen, en vind ik het ook hygi?nischer. Maar dat is elk voor zich.

    In Lago staat dit duidelijk vermeld:



    Wijken de regels van Bellewaerde hier dan zo van af? Neen toch?

  13. #193

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Zwemshort tot boven de knie moet spannend zijn, misschien staat het niet zo aangegeven maar ik heb er wel iemand op zien aangesproken worden. En op wat Coasterfrenzy zei, Alton Towers heeft de klassieke speedo jaren geleden al in de ban gedaan, wegens te aanstootgevend zicht... en bij sommige mannen, nuja... Ik ben zelf geen plaatje en voel mezelf veel comfortabeler en presenteerbaarder in een zwemshort. Dus waarom zouden we ook daar geen rekening mee houden?!

  14. #194

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Op de Facebook van Aqualibi zie je ook wel wekelijks iemand klagen over de bewuste regel. Ik snap het probleem eigenlijk zelf niet echt. Het is gewoon een boxershort, maar uit badstof? So?

    Ik geef toe dat de eerste keer onwennig is, maar na enkele keren (en zeker in mijn geval tot 20 keer per jaar) naar Aqualibi te gaan, draag ik dat ding in elk zwembad standaard, en is mijn zwemshort zelfs verdwenen. Het exemplaar dat ik 2 jaar geleden aankocht in Aqualibi zit standaard in mijn rugzak (super handig sluitbaar plastic zakje bijgekregen toen, hebben ze nu precies niet meer) voor als ik ergens wil gaan zwemmen en zo heb ik nooit problemen.

    Of het hygi?nischer is? Persoonlijk denk ik van wel, want genoeg vies volk zie eerst een hele dag in zo’n zwemshort gaat lopen in het park, al dan niet met de nodige (GELUKKIG voor ons niet zichtbare) “gebruikssporen” (als je sommige toiletten in parken ziet wil je denk ik niet weten hoe vuil sommige mensen zijn ... Als die dan nog even gezellig met dezelfde short gaan weken ... no thx, daarvoor heb je een wasmachine ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #195

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Op de Facebook van Aqualibi zie je ook wel wekelijks iemand klagen over de bewuste regel. Ik snap het probleem eigenlijk zelf niet echt. Het is gewoon een boxershort, maar uit badstof? So?
    Omdat niet iedereen graag spannende kledij draagt, zeker niet als je al half naakt rondloopt... Misschien voor jou geen probleem, maar waarom zoiets verplicht moet worden voor de rest?! Hygi?nischer is het gewoon niet, dat zijn idee?en die men zichzelf wijsmaakt.

  16. #196

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik wil hier gerust ook meedelen waarom ik geen fan ben van speedo. Ik heb een vriendin en soms geraak ik opgewonden zonder dat ik het in de 'hand' heb.

    Dat kan je in een short verstoppen.

    Ik dacht dat ik de enige was die dit soms voorheeft maar bij mijn laatste bezoek in Plopsaqua zag ik een situatie bij een koppeltje dat uit de wildwaterbaan stapte en die jongen had een speedo aan. Je kon er niet naast kijken dat zijn plopper de plop in opgewonden toestand stond.

    Dat wil ik dus niet voorhebben. Het is dus niet een geval van preutsheid maar ook van schokkende momenten te willen vermijden.

  17. #197

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    De grootste reden waarom BW en Aqualibi zwemshorts niet toestaan is de (misschien terechte) vrees dat klanten vanuit het park met dezelfde short in het water gaan stappen in het Aquapark. En zo'n extra onhygi?nische mogelijkheid willen ze er uitsluiten door deze maatregel ...
    Zoals bij veel regels: degenen met goeje bedoelingen (die dus wel een verse short zouden aantrekken om te zwemmen) zijn zo 'gestraft' door enkelen die aan alles hun "broek" vegen.
    Laatst gewijzigd door Polletje; 17-07-19 om 20:19.

  18. #198

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    De grootste reden waarom BW en Aqualibi zwemshorts niet toestaan is de (misschien terechte) vrees dat klanten vanuit het park met dezelfde short in het water gaan stappen in het Aquapark. En zo'n extra onhygi?nische mogelijkheid willen ze er uitsluiten door deze maatregel ...
    Zoals bij veel regels: degenen met goeje bedoelingen (die dus wel een verse short zouden aantrekken om te zwemmen) zijn zo 'gestraft' door enkelen die aan alles hun "broek" vegen.

    Er zijn er die misschien al hun speedo aanhebben als onderbroek en ook dan zo vanuit het pretpark het waterpark ingaan. Het is niet meer dan een veronderstelling, maar waarom moet die veronderstelling enkel maar gebeuren bij zwemshorts?! En zelfs al is het zo, die waterparken horen goede filters te hebben zo dat het hygi?nisch toch geen enkel probleem kan vormen.

  19. #199

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Goede filters OK; maar toch moet men ergens een grens leggen en niet alle heil gaan zoeken bij de filters.
    Speedo als onderbroek om daarmee te gaan zwemmen: evenzeer 'not done' maar moeilijker te controleren en uit te sluiten.
    Ik begrijp heel goed dat het voor sommigen niet zo comfi is om een aanspannende zwembroek te moeten dragen. Persoonlijk ben ik deze maatregel van BW en Aqualibi wel genegen.
    Wat me daarentegen dan wel enorm heeft gestoord bij ons laatste bezoek aan Aqualibi waren de jongeren die er rondliepen met een opvallende (nep-)dure onderbroek onder hun zwembroek. Onbegrijpbaar dat dat de redders ze daar zomaar lieten begaan. In Bellewaerde Aquapark zou dat geen waar zijn.

  20. #200

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik ben afgelopen maandag naar Bellewaerde Aquapark geweest en was eerlijk gezegd aangenaam verrast. Ok?, het bad is niet zo groot, maar toch hebben we ons er een aantal uren in weten te vermaken. Ook qua aankleding zit het goed, maar hier en daar mocht het nog wat meer zijn: de glijbaantoren, de 'grot' met klimmuur en bubbelbanken...

    Mijn persoonlijke topper is toch wel Aquaventure. Man, wat een ervaring, vooral wanneer je die achterwaarts gaat! Ook Splash Clash was wel leuk, maar de lichteffecten werkten bij mij niet zoals het moest. Elke keer ging ik 'in het rood' naar beneden, maar was toch telkens als eerste aangekomen. Van die laatste was het trouwens jammer dat je de banden zelf mee naar boven moest dragen, want ik dacht dat die automatisch naar boven gebracht werden. Naar mijn mening voelden ze ook niet 'te' kort aan, maar juist goed.

    De andere glijbanen hebben we even moeten zoeken, wat het voor mij ook weer boeiend maakte! Bij de Regenboogglijbaan ontbreekt wat mij betreft een stoplicht, want je ziet niet goed het einde van de baan, dus ben ik vertrokken wanneer ik de meisjes voor mij onder me zag passeren op de buis... Beneden heb ik wel 'gebowld', dus ik vermoed dat er nog mensen dit meemaken. De brede familieglijbaan was wel wat aan de korte kant.

    De lazy river hebben we ook kunnen testen, maar hier is het jammer dat het soms lang wachten kan zijn op een vrije band. Wij hebben pas na enkele uren de kans gehad toen er plots een lege band ronddobberde. Op dat vlak vond ik de lazy river van het Tikibad beter georganiseerd, maar in Bellewaerde heb je wel meer effecten onderweg. Hier en daar mocht de stroming wel iets sneller staan, want vooral als het druk is, merk je dat je soms amper vooruit gaat.

    De klimmuur wou ik uiteraard ook eens proberen, en dit was voor mij toch wel een nieuwe ervaring in een zwembad. Zeer geslaagde toevoeging! Enig minpuntje hier vond ik dat je de beide routes moet combineren om vooruit te gaan, want als je ??n kleur volgt, lijkt de afstand horizontaal en verticaal me soms te groot...

    Pauze hebben we genomen in de bar, welke een mooi gevarieerd aanbod heeft. De cocktailkaart vond ik ook zeer leuk!

    Conclusie: Ondanks de beperkte grootte zeker een bezoekje waard!

    Enkele + en -:
    + Betere glijbanen dan een doorsnee waterpark, met uitschieter Aquaventure
    + Relatief unieke (Belgische) waterattracties: lazy river, klimwand...

    ? Raar systeem om te parkeren: Je betaalt 8 euro bij het oprijden, en krijgt op vertoon van je kassaticket 2 euro terug. Indien wij daarna nog naar het gewone park zouden gaan, sparen we ze ook 2 euro uit...

    - Achteraf gezien ontbraken voor mij toch wel een golfslagbad en wildwaterbaan in het 'meest complete waterpark voor de hele familie'
    - Het aanbod van glijbanen mag nog wat verder groeien in de toekomst
    - Op sommige plaatsen was het nog wat te 'clean', vooral in de grot mag wat extra aankleding, en ook op het terras en buiten mag er nog wat meer theming toegevoegd worden
    - Je lockernummer moet je onthouden, want er hangen nog geen kastjes om je nummer af te lezen
    - De toegangsprijs mag gerust wat lager, want op dit moment is het wat duur

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •