X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 232
  1. #41

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Bellewaerde heeft de vergunning voor het waterpark beet! Gisteren heeft de deputatie van de provincie West-Vlaanderen de omgevingsvergunning onder voorwaarden verleend.

    Meer info in ons nieuwsbericht.

  2. #42
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Stel dat één van de glijbanen helemaal doorzichtig wordt, en je zo kan passeren langsheen levende tijgers en leeuwen.
    Of maken ze gewoon een mindere versie van Plopsaqua?

  3. #43

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Bellewaerde kennende gaan ze voor 'familie' gaan. In Bellewaerde hun ogen is dat dus voor de leeftijdscategorie 3-12 jaar.

    In realiteit zijn maximum 10 jarigen al uitgekeken op hun nieuwigheden. Tieners vinden vaak geen kick in hun nieuwigheden, terwijl ze ook toch ook deel zijn van de familie?
    Bellewaerde gaat dus weer kiezen voor softe banen, ik hoop van niet, maar ik vrees er wel een beetje voor.
    Ze moeten precies eens gaan inzien dat 8 jarigen meer thrill gewoon zijn dan de 8 jarigen van 20 jaar geleden.

  4. #44

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak
    Ze moeten precies eens gaan inzien dat 8 jarigen meer thrill gewoon zijn dan de 8 jarigen van 20 jaar geleden.
    Helaas snapt het “enorm heldere” management van Bellewaerde dat niet. Anders hadden ze al lang geïnvesteerd in betekenisvolle attracties, wat ze dus al jaren niet meer gedaan hebben. Het huidige aanbod is ronduit slaapwekkend en saai, terwijl Bellewaerde denkt een goede verhouding te hebben. Screaming Eagle bijvoorbeeld is hopeloos gedateerd en belachelijk saai en kon al geruime tijd vervangen worden door een hedendaagse tower ride die wél aanspreekt, iets waar ze zo hard mee kunnen uitpakken. Maar het blijft Bellewaerde ...

  5. #45

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Ze moeten precies eens gaan inzien dat 8 jarigen meer thrill gewoon zijn dan de 8 jarigen van 20 jaar geleden.
    Is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar geweest of is dat gewoon iets dat je aanneemt voor waar? Lijkt me eerder gebasseerd op anekdotisch bewijs dan op echte feiten die stelling.

    Ik zit persoonlijk echt niet te wachten op een waterpark bij Bellewaerde, net als dat ik niet op Dawson Duel zat te wachten. Ik denk niet dat ik het erbij zou (willen) pakken als ik het park bezoek. Zeker niet als het de allures heeft van een uit de kluiten gewassen stedelijk zwembad.

  6. #46

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Stel dat één van de glijbanen helemaal doorzichtig wordt, en je zo kan passeren langsheen levende tijgers en leeuwen.
    Of maken ze gewoon een mindere versie van Plopsaqua?
    Lijkt er inderdaad op dat het nóg minder wordt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar geweest of is dat gewoon iets dat je aanneemt voor waar? Lijkt me eerder gebasseerd op anekdotisch bewijs dan op echte feiten die stelling.
    Een echt onderzoek kun je hier ook moeilijk op doen. Wel weet ik nog dat de familie schoepen destijds bang was dat Oki Doki te heftig zou zijn voor kinderen, terwijl dat nu toch écht niet meer aan de orde is. Ook het feit dat family boomerangs redelijk goed verkopen bewijst dat kinder toch wel wat meer aan durven dan vroeger.

    Daarentegen denk ik dat je zeker ook niet de groep mag vergeten voor wie dit soort dingen wel degelijk te heftig is. In een waterpark kan dat prima. Zwemkleiding zorgt voor wrijving. Dus zittend naar beneden gaand maakt een baan traag. Terwijl liggend naar beneden gaan, kont omhoog een baan snel kan maken.

    Dit werkt bijvoorbeeld heel goed met de familiebanen in Duinrell. Zittend zijn ze vrij rustig, maar liggend worden ze opeens flink pittig en zit er aardig wat gooi en smijt werk in.

    Plopsa begrijpt het dan weer totaal niet. Als je al zittend de glijbanen doet blijf je gewoon steken. De baan die je snelheid timed geeft het qua timen gewoon op als je niet liggend naar beneden gaat. Dat moet nooit en te nimmer kunnen gebeuren in een glijbaan. Wel hebben ze daar gedacht aan een thrill-baan door een vrije val in te bouwen. Enkel jammer dat ze dan weer helemaal niets met die val of de bijkomende snelheid doen. Dat maakt de start een ware Thrill en de rest van de baan toch weer een familiebaan.

    Ik vrees dat BWP het niet heel veel beter gaat doen.

  7. #47

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar geweest of is dat gewoon iets dat je aanneemt voor waar? Lijkt me eerder gebasseerd op anekdotisch bewijs dan op echte feiten die stelling.


    het is echt wel een vaststaand feit dat de kinderen van vandaag veem meer durven, zal ook elke pretparkdirecteur vertellen in een interview.

  8. #48

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    het is echt wel een vaststaand feit dat de kinderen van vandaag veem meer durven, zal ook elke pretparkdirecteur vertellen in een interview.
    'een vaststaand feit', haha... Onzin, dit is allemaal gebaseerd op anekdotisch bewijs, al zei de paus het. Zoals Coasterfrenzy zegt valt er onmogelijk een onderzoek naar te doen, dus het als 'feit' gaan voorstellen is een verdraaiing van de werkelijkheid.

    Het klinkt gewoon leuk in zo'n interview, maar is daarom niet per se waar. Net zoals veel wat directeurs zeggen in interviews...

  9. #49

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    'een vaststaand feit', haha... Onzin, dit is allemaal gebaseerd op anekdotisch bewijs, al zei de paus het. Zoals Coasterfrenzy zegt valt er onmogelijk een onderzoek naar te doen, dus het als 'feit' gaan voorstellen is een verdraaiing van de werkelijkheid.

    Het klinkt gewoon leuk in zo'n interview, maar is daarom niet per se waar. Net zoals veel wat directeurs zeggen in interviews...
    Als ik bekijk wat ik en mijn vrienden vroeger deden van attracties en wat we durfden, dat dan vergelijk met de jeugd van tegenwoordig, ja dan zeg ik dat het voor mij een vaststaand feit is dat kinderen nu meer durven...

  10. #50

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Als ik bekijk wat ik en mijn vrienden vroeger deden van attracties en wat we durfden, dat dan vergelijk met de jeugd van tegenwoordig, ja dan zeg ik dat het voor mij een vaststaand feit is dat kinderen nu meer durven...
    Dat is een perfect voorbeeld van wat ik al heel de tijd probeer duidelijk te maken. Zondag met Lubach kan het allicht iets duidelijker uitleggen:


  11. #51

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Om een beetje offtopic te gaan: Als mensen iets niet durven, vraag ik me altijd af wat daar de precieze reden voor is. Zijn ze effectief bang van de attractie zelf als ze ervoor staan (hoogte, snelheid, lawaai, etc)? Of durven ze niet dankzij alle verhalen die de ronde doen, of door dingen die andere mensen gezegd hebben?
    Once you sit back, you never go back.

  12. #52

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Los van feit of niet, het lijkt me aannemelijker om aan te nemen dat kinderen vandaag op meer durven dan tegenover vroeger. Ik zie eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het tegenovergestelde waar zou zijn.

  13. #53

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik zie eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het tegenovergestelde waar zou zijn.
    Ik ook niet, ik heb geen uitgesproken mening over het topic. Ik zie geen enkele reden waarom het één of het ander juist zou zijn. Dus ik vind niet dat we hier van een vaststaand feit kunnen spreken, maar dat is enkel maar waar ik in geloof natuurlijk.

  14. #54

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Om hierover voort te bomen:
    - mijn ouders (ondertussen ruim de 70 voorbij) namen ons 30 jaar geleden 1x per jaar mee naar een pretpark. In een 'spannende' attractie, genre looping star of python durfden ze niet, omdat dat toen werd gepositioneerd als 'voor de echte durvers', dus werden wij ook onbewust een beetje bang gemaakt door die attractie.
    -Toen we pubers waren, begonnen we die attracties wel uit te proberen, en vielen die al bij al best mee, en vonden we ze wel prettig.
    -Nu we zelf kinderen hebben van een jaar of 10, willen we dat plezier delen met onze kinderen. Uiteraard vinden zij dat ook spannend, zijn ze wat onwennig, zijn er onbekende geluiden, maar wij stellen hen gerust en focussen op het plezier, waardoor ze sneller in de attracties durven en er vooral het plezier van herinneren, waardoor ze hun eigen grens telkens wat kunnen verleggen.

    Met andere woorden: het zit in de opvoeding, en in de ervaring die je zelf wil doorgeven aan je kinderen.
    Als je als volwassene bang bent in een attractie, is de kans volgens mij dus groter dat je kinderen ook niet in die attractie durven.

    Maar dit is uiteraard geen 'feit', eerder mijn proefondervindelijke ervaring, en zullen er heel veel proefondervindelijke ervaringen zijn die net het tegendeel beweren.

  15. #55

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Grappig dit dat inderwerp nu aangesneden wordt. Ookal ben ik geen Plopsa Fan, ik ben er meer dan voldoende te vinden met mijn kleine petekindje Loïc (1,5 jaar) omdat ik er niet zooo ver van woon en nu al gekend sta als nonkel pretpark ....

    ECHTER is mijn ervaring dat hij zich in slaap verveeld op elke draaimolen of dergelijke, en enkel zeer snelle attracties hem laten krijsen van plezier (momenteel is zijn favoriet de Mack Koggemolen “Storm Op Zee”). Als het niet vlug of hoog gaat zit hij er nogal passief bij. Hij is nu 85 cm, dus rond seizoensstart is het reeds tijd voor zijn eerste credits

    Uiteraard is hij een individueel geval en kan ik me niet uitspreken over andere kinderen, maar mijn petekind is alvast een zeer jonge thrillseeker!

  16. #56

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Om een beetje offtopic te gaan: Als mensen iets niet durven, vraag ik me altijd af wat daar de precieze reden voor is. Zijn ze effectief bang van de attractie zelf als ze ervoor staan (hoogte, snelheid, lawaai, etc)? Of durven ze niet dankzij alle verhalen die de ronde doen, of door dingen die andere mensen gezegd hebben?
    Wel, als ik hierover nadenk, dan zijn snelheid en hoogte en inversies toch wel de belangrijkste factoren. Ik zal een attractie dus wel proberen, ook al is het met een ei in de broek. Maar als dat niet meevalt (misselijk, hoofdpijn, gewoon geen aangename ervaring, ...) houd ik het wel bij die ene keer. Wij hebben Taron bv met z'n allen maar 1 keer gedaan, omdat de helft van het gezin er draaierig uit kwam.
    Als er dan een attractie is die heel hard lijkt op een attractie die me voorheen niet is bevallen, ga ik ze dus ook niet doen, bv Baron in de Efteling heb ik niet gedaan, omdat Oblivion in Gardaland niet mijn ding was.

    Maar uiteraard beleeft iedereen angst en spanning op een andere manier.

  17. #57

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Om hierover voort te bomen:
    - mijn ouders (ondertussen ruim de 70 voorbij) namen ons 30 jaar geleden 1x per jaar mee naar een pretpark. In een 'spannende' attractie, genre looping star of python durfden ze niet, omdat dat toen werd gepositioneerd als 'voor de echte durvers', dus werden wij ook onbewust een beetje bang gemaakt door die attractie.
    -Toen we pubers waren, begonnen we die attracties wel uit te proberen, en vielen die al bij al best mee, en vonden we ze wel prettig.
    -Nu we zelf kinderen hebben van een jaar of 10, willen we dat plezier delen met onze kinderen. Uiteraard vinden zij dat ook spannend, zijn ze wat onwennig, zijn er onbekende geluiden, maar wij stellen hen gerust en focussen op het plezier, waardoor ze sneller in de attracties durven en er vooral het plezier van herinneren, waardoor ze hun eigen grens telkens wat kunnen verleggen.

    Met andere woorden: het zit in de opvoeding, en in de ervaring die je zelf wil doorgeven aan je kinderen.
    Als je als volwassene bang bent in een attractie, is de kans volgens mij dus groter dat je kinderen ook niet in die attractie durven.

    Maar dit is uiteraard geen 'feit', eerder mijn proefondervindelijke ervaring, en zullen er heel veel proefondervindelijke ervaringen zijn die net het tegendeel beweren.
    Ik moet zeggen dat ik het volledig eens ben met jouw analyse! Als je mijn TR gelezen hebt over die ene keer dat ik op schoolreis naar de Efteling ging, dan zal je ongetwijfeld snappen waarom

    Uiteraard mag je kinderen nooit onder druk zetten om ergens in te gaan, maar het tegenovergestelde vind ik ook altijd jammer: kinderen die niet meer durven omdat ze allerlei wilde verhalen horen of omdat de ouders zeggen dat zulke attracties toch niet leuk zijn.

    Zelf heb ik geen kinderen. Maar moest ik met kinderen voorbij een achtbaan wandelen, dan zou ik hen nooit vragen "Durven jullie daarin?" Ook al zeg je het niet letterlijk, met deze vraag suggereer je dat de attractie eng of gevaarlijk is. In plaats daarvan zou ik vragen "Hebben jullie zin om daar eens in te gaan?" En als het antwoord is "Nee ik durf dat echt niet" dan zou ik geen verdere druk zetten.

    Kortom, het is de kunst om iemand zo veel mogelijk aan te moedigen zonder daarbij echt over zijn/haar grenzen te gaan.
    Once you sit back, you never go back.

  18. #58

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Los van feit of niet, het lijkt me aannemelijker om aan te nemen dat kinderen vandaag op meer durven dan tegenover vroeger. Ik zie eigenlijk geen reden om aan te nemen dat het tegenovergestelde waar zou zijn.
    En dat is - buiten al het gezaag of het al dan niet anekdotisch bewijs is om - waar het om gaat. En uiteraard mag je het niet voor íedereen opnemen. Als park zijnde (ook als waterpark) moet je een goede mix aanbieden. Want uiteindelijk gaat je doelgroep bepalen. Als je inderdaad alleen voor kinderen wat wilt, is een glijbaantje van 2m hoog en wat speel-spul in het water al snel genoeg.

  19. #59

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Bellewaerde heeft vandaag de maquette en plattegronden van het Aquapark vrijgegeven. Alle concepts en meer info in ons artikel.




  20. #60

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik moet toch wel eerlijk zeggen dat dit boven al mijn verwachtingen gaat. Thematisatie had ik wel verwacht, maar dan eerder wat basiselementen. Dit is echt megamooi gewoon, maar natuurlijk moet ik nog wat afwachten tot hoe het er uiteindelijk zal uitzien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •