X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 232
  1. #61

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Op het eerste zicht mooi aangekleed, maar opnieuw lijkt het me nogal klein. Als ik het goed interpreteer heb je een lazy river rondom het geheel, een water playhouse in het midden, met ernaast een piratenboot waarop je vermoedelijk kan met water schieten. Ik zie ook een klein bubbelbad en een familieglijbaan en dan nog de uitgangen van enkele glijbanen. Of is er nog een stuk dat hier nog niet op vermeld staat?

  2. #62

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit had durven dromen dat dat crematorium-waardig gebouw dat ze ons een tijdje geleden presenteerden er zo gezellig zou kunnen uitzien aan de binnenkant. Ik had me al neergelegd bij een 25-meterbad met een standaard glijbaan. Het zou me eigenlijk niet verbazen als dit qua effectief waterpark niet moet onderdoen voor plopsaqua: ze verliezen geen kwart van de oppervlakte aan een sportbad én de horeca neemt ook niet al te veel plaats in op het eerste zicht.

    -Heeft er iemand een idee over wat we ons moeten voorstellen bij dat krom stukje watergoot rechtsonderaan de maquette? zou dat aansluiten op dat stukje daarboven? Zit het dan onder het niveau van dat zwembad op de hoek?
    -Ik vermoed links onderaan een uitglijstrook van een glijbaan.
    -De speeltoestellen in het centrale zwembad doet mij vermoeden dat dat geen golfslagbad zal worden, dat maakt het natuurlijk al wel een pak minder interessant. Op de tekening zie je daar ook een glijbaan op uitkomen.

    Ik word zowaar enthousiast! Gelukkig dat we nog altijd de prachtige gevelpartij hebben om ons enthousiasme te temperen.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 19-01-18 om 16:43.

  3. #63

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    -Heeft er iemand een idee over wat we ons moeten voorstellen bij dat krom stukje watergoot rechtsonderaan de maquette? zou dat aansluiten op dat stukje daarboven? Zit het dan onder het niveau van dat zwembad op de hoek?
    Mijn eerste gedacht is dat dit een gangetje is dat verboden is met het buitenzwembad.

    Wel enorm jammer dat er geen golfslagbad is.

  4. #64

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    dat strookje is voorbehouden voor toekomstige uitbreidingen ;-)

  5. #65

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    De aankleding is leuk, maar qua aanbod ben ik niet echt warm gemaakt. Maar één (buis)glijbaan, geen wildwaterbaan, geen golfslagbad... Gewoon wat ronddobberen is al helemaal niets voor mij.

    Opvallend dat het park geen woodie wilde bouwen omdat ze niet 'Plopsa wilden imiteren', maar dan wel met dit afkomen...

  6. #66

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    -Heeft er iemand een idee over wat we ons moeten voorstellen bij dat krom stukje watergoot rechtsonderaan de maquette? zou dat aansluiten op dat stukje daarboven? Zit het dan onder het niveau van dat zwembad op de hoek?
    Ik vermoed dat dat het einde van een tweede glijbaan is.

  7. #67

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Maar één (buis)glijbaan
    Wie zegt dat het er maar één is? Dat staat er toch niet. Volgens mij komt er een soort van glijbaantoren, want ze spreken van meerdere glijbanen en ik denk dat die komt op het witte vlak waar nu 'work in progress' staat. Komt uit met de maquette waar je in die hoek deuren ziet die een doorgang naar een ander gebouw vormen.

  8. #68

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Wie zegt dat het er maar één is? Dat staat er toch niet. Volgens mij komt er een soort van glijbaantoren, want ze spreken van meerdere glijbanen en ik denk dat die komt op het witte vlak waar nu 'work in progress' staat. Komt uit met de maquette waar je in die hoek deuren ziet die een doorgang naar een ander gebouw vormen.
    Ik krijg die indruk vanuit de maquette, aangezien ik maar één uitglijstrook kan vinden. Ik zou het in ieder geval raar vinden dat de andere uitglijstroken aan de andere kant van het zwembad liggen.

    Ook voor één glijbaan kan een glijbanentoren gebouwd worden natuurlijk, dat die er komt wisten we al van de eerder concepts.

    Met 'glijbanen' kunnen ze ook gewoon één buis en de bredere glijbaan bedoelen.

  9. #69

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Het aanbod is inderdaad wat mager. Dat er geen golfslagbad is vind ik wel de grootste miskleun. Elk Center Parcs bad heeft er één, dus als Bellewaerde zich wilt profileren als het familiebad, dan is dat een slechte keuze. Bovendien denk ik dat elk kind ouder dan 10 zich daar gaat vervelen. Laat ons eerlijk zijn: Wat is het aanbod voor tieners? (of behoren die niet meer tot de familie?!)

    Wat betreft de tubes-glijbanen. Kan het niet zijn dat er nog skimouts gaan zijn op het balkon waar die familieglijbaan start? Daar lijkt me nog plaats voor een aankomst of het vertrek van een tube. Op de concept art lijkt het bovendien dat er een tube van de linkerkant bovenaan vertrekt, en een andere vertrekt recht, maar een heel stukje lager.

  10. #70

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik krijg die indruk vanuit de maquette, aangezien ik maar één uitglijstrook kan vinden. Ik zou het in ieder geval raar vinden dat de andere uitglijstroken aan de andere kant van het zwembad liggen.

    Ook voor één glijbaan kan een glijbanentoren gebouwd worden natuurlijk, dat die er komt wisten we al van de eerder concepts.

    Met 'glijbanen' kunnen ze ook gewoon één buis en de bredere glijbaan bedoelen.
    Kijk eens naar de reportage van VTM Nieuws, daar spreken ze echt van meerdere glijbanen hoor . Volgens mij komt het wel degelijk in een apart aangrenzend gebouw te liggen, is in Plopsaqua eigenlijk net hetzelfde voor de 3 grote glijbanen.

  11. #71

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Kijk eens naar de reportage van VTM Nieuws, daar spreken ze echt van meerdere glijbanen hoor . Volgens mij komt het wel degelijk in een apart aangrenzend gebouw te liggen, is in Plopsaqua eigenlijk net hetzelfde voor de 3 grote glijbanen.
    Nogmaals: met meerdere glijbanen kunnen ze ook de brede glijbaan en de ene buisglijbaan bedoelen die ik vermeld . Dat zijn er tesamen ook twee en dus meerdere.

    Nu is dat linksonder op de maquette volgens mij toch zeker een uitglijstrook, maar ongeveer midden in de maquette is er precies nog één, dus misschien zijn er toch meerdere buisglijbanen.

  12. #72

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Nu is dat linksonder op de maquette volgens mij toch zeker een uitglijstrook, maar ongeveer midden in de maquette is er precies nog één, dus misschien zijn er toch meerdere buisglijbanen.
    (Ik denk dat je nu verwart met de in- of uitgang van de grot van de lazy river.) Oh, je bedoelt dat strookje onderaan. Met die trap ernaast zal dat inderdaad ook een glijbaanuitgang zijn denk ik.

    Nu, ik denk wel dat er sowieso meerdere buisglijbanen gaan komen gezien je op de concepts er ook al twee zag (één vertrekt links bovenaan en een beetje lager aan de rechterkant vertrekt een andere). Als je goed kijkt zijn er volgens mij zelfs drie (twee aan de rechterkant). Dus als ze nu ineens met maar één glijbaan zouden afkomen zou dat toch maar een teleurstelling zijn. Plus het feit dat ze in De Wereld van Bellewaerde ook al veel aandacht aan de glijbanen gaven en dat ze nu zeggen dat bedrijven ermee bezig zijn om het beste aanbod te kunnen doen... dat zal wel niet voor één glijbaan zijn.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 20-01-18 om 15:43.

  13. #73

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Het feit dat er een lazy river is, is voor mij al genoeg reden om blij te zijn.

  14. #74

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Er is inderdaad wel gezegd geweest dat er bijna op elke plek ruimte is voor uitbreiding, dus dat wil ook zeggen dat we in de toekomst nog dingen kunnen krijgen als een wildwaterbaan, extra glijbanen, golfslagbad, ... Ik denk dat het een heel mooi project is en dat het in de toekomst zeker zal concureren met andere zwembadcomplexen!

  15. #75

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Aantal glijbanen
    Als ik me niet vergis zien we op het getekende plan al 2 glijbanen staan: de rechte familieglijbaan langs de linkerkant en de buis die na enkele lussen uitkomt in het midden van het bad. Daar komt er in alle geval nog minstens één bij van de glijbaantoren.

    Wildwaterbaan?
    Als ik een optimisme aan de dag leg dat aan dwaasheid grenst kan ik in de 'uitglijstrook' links onderaan en de 'uitglijstrook' rechts onderaan in bochtvorm nog een wildwaterbaan zien. Je moet voor die 'uitglijstrook' links onderaan namelijk maar liefst 2 trappen op! Dat zou een beetje contraproductief zijn voor een uitglijstrook. Het zou ook verklaren waarom die andere 'uitglijstrook' dan onder het andere zwembad door gaat. Volgens mij heb je dan toch al best wat hoogteverschil waar je mee kan werken.

    Het work in progress-stuk lijkt mij op eerste zicht wat ver uit de richting om nog onderdeel te zijn van het zwembad. Geraakt iemand aan een hogere resolutie van die afbeelding?

  16. #76

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    BellewaerdeFun maakte een mooi plattegrondje:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #77

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    BellewaerdeFun maakte een mooi plattegrondje:
    Oh, prachtig, hier zat ik wel op te wachten eerlijk gezegd. Ik kon het maar moeilijk plaatsen hoe het nu juist op die parking lag.

    Toch raar om te zien. Er schiet nog minder van de parking over dan ik had gedacht. Parking C als hoofdparking gebruiken zal de bezoekers wel veel minder goed verdelen dan vanaf parking A, gezien ingang A min of meer in het midden van het park ligt was dit eigenlijk wel redelijk ideaal. Maar los daarvan is dit wel een goede plek voor het aquapark gezien de drukke Menenstraat, men kan zo wel zorgen dat het goed opvalt vanaf de straat en dat is ook zeker niet onbelangrijk.

    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Die "work in progress" zal wellicht de ruimte voor de glijbanen zijn neem ik aan? Dat klopt wel niet met de vermeende uitglijstroken op de plattegrond maar die ruimte lijkt toch aan de glijbaantoren te liggen (de concept van de gevel was dan de rechterkant op deze afbeelding als ik het goed zie).

    Ook blij nog eens iets van Bellewaerdefun te horen, het is de laatste tijd erg stil uit die hoek...
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 22-01-18 om 21:24.

  18. #78

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Aan de overkant van de straat staan enkele huizen maar zijn vooral makkelijk bereikbare weilanden. Misschien wordt daar in die toekomst een nieuwe parking ingericht. Het zou toch beter zijn dan mensen vanuit parking C sturen, want die ligt inderdaad te veel in een uithoek om optimaal te zijn.

  19. #79

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Die vermeende uitglijstrook... Zou dat niet het einde kunnen zijn van een wildwaterbaan/lazy river voor buiten. Onderaan t.o.v. het gebouw zie ik toch lichtblauwe stroken ingekleurd. Rechts zou dan de ingang van het waterpark zijn en onderaan buitenruimte voor het zwembad.

    Links begint de potentiële wildwaterbaan, hij kronkelt precies langst een ligweide en komt dan rechts onderaan het gebouw terug binnen. Dat was toch exact hoe de uitglijstroker er uit zagen. Bovendien is op de binnen concept arts nog een bocht gemaakt binnen, je maakt een bocht niet zo maar omwille van plaatsgebrek, wat mij betreft wijzen alle kaarten in de richting van een wildwaterbaan op die plek. Ik vermoed dat Bellewaerde dit rekent bij de glijbanen. Of misschien is het wel een bandenbaan met een vorm zoals in Sunparks Kempense Meren (met of zonder banden)?
    Laatst gewijzigd door Jak; 22-01-18 om 21:37.

  20. #80

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sam Clauw, BellewaerdeFun Bekijk Berichten
    Op de hoek van parking C heeft men een boerderijtje met de grond gelijk gemaakt. Dit seizoen worden er op dit stuk grond parkeerplaatsen voorzien. Het vangt niet alle verliezen van parking A op, maar toch wel een behoorlijk groot deel ervan.
    Ik denk dat dit meteen veel vragen beantwoord.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •