Resultaten 1 tot 10 van de 10

Angry Het grote kleine pretpark ergernissen topic

Soms, de ene mens al wat meer dan de andere, ergert zich al eens iets aan, dit topic is speciaal voor de pretpark ergernissen. Gaande van ontwerpfouten in dingen die nooit gecorrigeerd zijn, regeltjes die niet of verkeerd worden toegepast, ... Hier kan je het eens rustig vertellen en er wat minder druk over maken achteraf.

Om zelf van wal te steken, begin ik met een ergernis die ik onlangs in Bellewaerde had.

Op een drukkere dag in Bellewaerde, beslisten we om te gaan eten in het (jaar ervoor vernieuwde) Texas Grill restaurant.
    Het restaurant is van het type self service, waar je zelf aanschuift en je drank en salade neemt en dan in de twee hoeken van de zaal, zit een opening waar de grill en keuken zit. Op een drukke dag loopt de rij in dat restaurant al snel op en hebben we toch een 20min staan aanschuiven in het restaurant. Om het wat vlotter te doen verlopen, roept er al iemand als je nog veel te ver van die keuken verwijderd bent, wat je wil, dus dan roep je maar naar iemand die 20personen verder in de rij staat, enkele meters dieper in het gebouw, boven een grill met een grote afzuigkap boven hem.
    De pech wil dan nog is dat ze een Texas burger hebben, maar ook een Texas Premium burger. Gevolg, de premium was opgezogen door de "atmosfeer" en tegen dat je met u plateau dan aan het uitgeefgedeelte komt, blijkt dat het de verkeerde is.
    Je kan dan wachten en vragen om wel de juiste versie te maken, of het missen accepteren en die dan maar opeten, want wachten brengt je weer een paar minuten verder, terwijl de rest van je groep zijn eten dan of koud wordt, of jij gewoon veel later erbij kunt zitten.

Ergernis is dus, ofwel de kaart aanpassen dat je niet twee burgers hebt die de naam Texas delen, ofwel een extra man vroeger in de rij zetten, om daar de bestelling aan te geven, beetje zoals ze in Disney ofzo doen in de self service restaurants. Eerst bestellen & betalen en dan afhalen.

Het ding voor mij is dat mijn eten altijd gepland is (zo moet ik 's ochtends weten van mijn vrouw wat we 's avonds eten), want thuiskomen en dan maar zien wat de pot schaft, smaakt het me sowieso niet omdat ik niet kon anticiperen erop. Een van mijn vreemde trekjes zeg maar

Re: Het grote kleine pretpark ergernissen topic

Zulke restaurants vind ik ook niet ideaal. In Walibi weet ik daar in Lucky Luke City ook nooit waar ik wat moet bestellen, zelfs al is het er rustig.

Mijn grootste ergernis in elk park zijn mensen die roken in de wachtrij.
    Mit Liebe Gemacht!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Mijn grootste ergernis in elk park zijn mensen die roken in de wachtrij.
    Mee akkoord, samen met voorstekers (zeker als je het dan meldt en het park er niets aan doet).
    Coastercount: 78
    Live a life you will remember!

Een grote ergernis bij mij is het beleid van sommige parken, waarbij je je letterlijk alleen welkom voelt als je veel geld uitgeeft. Ik denk hierbij aan:
    Port Aventura (de openingsuren + express pass)
    Plopsa (kinderen vanaf 85cm = 10€, terwijl het aanbod even groot is als in andere parken, theming pas een jaar later toevoegen)
    Disneyland Paris (Disneyland park = 22j hetzelfde aantal attracties (of zelfs minder), en de Studios zijn wel overduidelijk een apart park)

Al deze parken slagen er in om mij niet welkom te voelen door de diverse redenen. Soms begrijp ik echt waarom ze het doen (financieel dan), maar doe het dan aub niet zo opvallend. Dan zou ik me veel meer bezoeker voelen dan broodwinning.

Opdringerige betaalfotografen zouden ze mogen ©℅£¥$ (censuur)!
    Net voorbij de park-ingang vind ik ze zo mogelijk nog ergerlijker.
    Bij de Plopsa's loopt er naast de mascotte en de fotograaf een derde mee, die middels strategische positie-inname verhindert dat een ouder zelf een platje schiet van z'n nageslacht met Maya of Bumba.
    I've seen them doin' that kind of shit, man, in that bloody hellhole near Hasselt!

Latere opening van attracties stoort me persoonlijk meer dan vroegere sluiting, al kunnen beide m.i. niet door de beugel. Ik probeer steeds ruim voor openingstijd in een park te zijn, omwille van dat gouden eerste uur. Verloren moeite en (overnachting)kosten in geval van een PR-park. Meestal zijn we ook pleite voor het park sluit (alle gewenste attracties gedaan, parkingdrukte vermijden, goedkopere eettent buiten het park, ...).

Qua roken ben ik al even kwaad op de parken zelf dan op de rokers. Uiterst zelden heb ik hier sanctionerend tegen zien optreden. Idem met voordringen. Wanneer de wachtrijen onnodig breed zijn (b.v. Joris & Draak) wordt het voordringen nog gefaciliteerd. Disney en Astérix ervaar ik als de strengste en dus - op dit gebied - als de beste.

Resto's of eetkraampjes in het park (al ben ik dus geen trouwe klant) die sluiten samen met de attracties om pakweg 18:00, snap ik niet zo goed. Zeker als het park zelf en de shop nog langer open blijven. Type-voorbeeld: de Lego-parken.

En nu ik toch een zaag aan het spannen ben (dit topic smeekt er om): graag Wifi in wachtrijen waar het lang kan duren (m'n enige minpunt jegens dat phantastisch park in Brühl, idem EP). @Efteling: waarom wel bij Baron en Droomvlucht maar niet bij Joris en Python? Gebouw-gerelateerd?

-Roken in de wachtrij en voorsteekmannoeuvres zijn wat mij betreft wel een no-go. Maar het is als personeel soms lastig om dat in de gaten te houden.

-Ik ben er perfect tevreden mee dat een park besluit maar tot 16u open te zijn, liever dat dan dat ze langer open zijn en daardoor het volgende seizoen moeten besparen omdat de bezoekerscijfers serieus tegenvielen en ze met al die opgetelde extra uurtjes serieus wat extra verlies bij elkaar hebben gespaard. Zelfs attracties die een uurtje later openen zijn wat mij betreft volledig oké. Veel verder dan dat moet de onzin natuurlijk niet gaan.

-Wifi in wachtrijen is zo'n overbodige luxe. Je bent 'n keer weg van de online wereld: waarom zou je er dan gelijk naar moeten kunnen terugvluchten? Een beetje verveling of je talenten in de bezigheidstherapie wat verder ontwikkelen tijdens lange wachtrijen kan wat mij betreft geen kwaad.

ja, laat ons eens lekker stoom afblazen...
    - een deel van de groep schuift aan, en de rest vervoegt zich als men halfweg de rij is; en andere voorsteek-manoeuvres
    - mensen met kinderen die "groeien" tussen de kassa en de ticketcontrole en dan hele discussies starten om toch maar hun gelijk te krijgen.
    - mensen die met kids aanschuiven die te klein zijn voor de attractie, en dan hele discussies starten om toch maar hun gelijk te krijgen.
    - Operators die een attractie niet ten volle proberen te benutten (raft met negen plaatsen laten vertrekken met 2 personen erin, terwijl er een wachtrij van een uur staat,....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Wifi in wachtrijen is zo'n overbodige luxe. Je bent 'n keer weg van de online wereld...
    In mijn geval van pretpark-autist niet "'n keer" maar "'n keer of veertig per jaar".

Van die veertig keer is de meerderheid in het buitenland. In geval van ééndaagse tripjes (Efteling, MPG, PHL) kan gratis WIFI handig zijn voor het raadplegen van online wachttijden. Betreft het een meerdaagse reis, dan wil ik wel eens mails, weersvoorspellingen en pretparksites als deze of rcdb raadplegen, niet in het minst voor wat achtergrondinformatie over de attractie waar ik op dat moment voor aanschuif. Ooit heb ik noodgedwongen een hotel omgeboekt in de wachtrij van Kärnan.

En het hoeft allemaal niet louter terwille van mijn allerindividueelste ik: Voer voor psychologen, maar zou het kunnen dat de andere wachtenden die gratis online kunnen gaan, dan minder aso-gedrag gaan vertonen, zoals roken, voordringen, duwen, vandalisme, ...?

Bovendien biedt dat online gedoe commerciële mogelijkheden voor het park zelf. Liseberg beloont wachtenden op die manier met de kans op een gratis fast-ticket. En als bezoekers foto's van het park op hun FB zetten, is dat voor het park doorgaans gratis publiciteit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    In mijn geval van pretpark-autist niet "'n keer" maar "'n keer of veertig per jaar".

Van die veertig keer is de meerderheid in het buitenland. In geval van ééndaagse tripjes (Efteling, MPG, PHL) kan gratis WIFI handig zijn voor het raadplegen van online wachttijden. Betreft het een meerdaagse reis, dan wil ik wel eens mails, weersvoorspellingen en pretparksites als deze of rcdb raadplegen, niet in het minst voor wat achtergrondinformatie over de attractie waar ik op dat moment voor aanschuif. Ooit heb ik noodgedwongen een hotel omgeboekt in de wachtrij van Kärnan.

En het hoeft allemaal niet louter terwille van mijn allerindividueelste ik: Voer voor psychologen, maar zou het kunnen dat de andere wachtenden die gratis online kunnen gaan, dan minder aso-gedrag gaan vertonen, zoals roken, voordringen, duwen, vandalisme, ...?

Bovendien biedt dat online gedoe commerciële mogelijkheden voor het park zelf. Liseberg beloont wachtenden op die manier met kans op een gratis fast-ticket.
    Ik stoor me dan weer aan het Smartphone gedrag van mensen uit de groep waarmee ik in een park ben. Het sociale gegeven van in een groep iets doen vervalt in het turen op een schermpje om op social media je ervaring van de dag te delen, gepaard met talloze selfies op snapchat, instagram en al die andere shit.

Hier ontstaat een interessante discussie.

1. Niet omdat er WIFI is, dat je online MOET gaan
    2. Veel hangt van de wachtrij zelf af. Zit er veel beweging in en/of is er veel te zien/beleven (b.v. Maus of Mystery Castle in PHL), dan voel ik geen noodzaak om online te gaan of te gamen. Bij Taron daarentegen ...
    3. Idd, Bobby, het hangt ook van je gezelschap af. In een wachtrij met m'n jongste erbij, zou ik niet heel de tijd in m'n eentje asociaal online gaan. Evenmin in groepsverband.

Voor wie het boeit: ik heb geen FB en weet maar half wat Instagram, Snapchat en Twitter inhouden. Daarmee beschouw ik me afwijkend van de norm.

Forum Rechten