X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Is WiFi in pretparken een must?

Stemmers
27. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    17 62,96%
  • Nee

    10 37,04%
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    In een wereld waar technologie, social media en bereikbaarheid enorm zijn toegenomen, is ook een internetverbinding bijna onmisbaar geworden. Vanuit steeds meer grote pretparken kan je de actuele wachtrijen nu ook op je GSM bekijken en je smartphone zorgt voor voor wat afleiding in de (lange) wachtrijen.

    Maar voor een buitenlandse pretparktrip willen we de telefoonrekening natuurlijk niet te hoog laten oplopen, vandaar de vraag: Is WiFi in pretparken een must, of toch niet?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik vind WiFi op welke plaats dan ook een mooie extra service naar je klanten toe. Voorwaarde is wel dat ze gratis is (of toch een uur of enkel voor sociale media). Het is niet zo dat ik ga liggen jammeren als het er niet is, zéker niet! Het kan er alleen maar voor zorgen dat je je 'meer' focust op het park en je gezelschap. Maar geef toe: het is leuk als je eens snel een foto van je dag op sociale media kan plaatsen of dergelijke. Echt iedereen gebruikt het, ook al zou je er tegen zijn

    Is het een must? Nee, voor mij niet. Is het een mooie extra service die ik wel graag zie komen? Ja! Antwoord op de poll na veel twijfel: nee.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ja. We leven in 2017, wifi is gewoon iets dat standaard moet worden aangeboden op plekken waar je lang moet wachten of verblijven. (Treinen, hotels en dus ook pretparken imo)

    Voor de mensen die trouwens het aloude argument gaan bovenhalen dat mensen asocialer zijn geworden dankzij smartphones etc. Van mij, voor jullie.

    Naam:     download.jpg
Bekeken:  506
Groote:   46,3 KB

    Eentje die ik in men master nieuwe media & maatschappij veel heb zien passeren.
    Je vois la vie en des biscuits.

  4. #4

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Laat je niet bedotten: WIFI in pretparken is geen vorm van klantvriendelijkheid. Dat is enkel een zij-effect, het doel van zo'n voorziening blijft in de eerste plek de mensen aanmoedigen om over hun dagje te posten op sociale media = veel gratis reclame. Apps laten werken komt volgens mij zelfs op de tweede plaats in de prioriteitenlijst van de parken.

    Maak ik gebruik van Wifi in pretparken? Wel ja Duh. Ondertussen bijna een jaar geleden zat ik in Canada's Wonderland te skypen met mijn lief voor hij ging slapen. Antisocialer als anders was het niet: ik was alleen in het park . Ook om af en toe iets te posten is het natuurlijk superhandig, en om op het forum te zitten natuurlijk.

    Maar of ik het nodig heb? Of het een noodzakelijk deel van de klantvriendelijkheid van het park vind? Nee, totaal niet. Er kunnen uren voorbij gaan tussen het moment dat ik mijn gsm weg steek voor in een achtbaan te gaan en het moment dat ik hem uit mijn rugzak haal, zonder er één keer aan gedacht te hebben. Idealiter is het park zo veelzijdig, mooi, verrassend en Entertainend dat ik niet naar mijn mobiele telefoon moet grijpen om van de verveling te vluchten. Dit telt ook voor wachtrijen: maak ze mooi genoeg, of interactief, zodat mensen zich niet genoeg vervelen om naar de gsm te gaan.

    Mijn conclusie: Voor het meest perfecte park ter wereld te zijn maakt het geen bal uit of er wifi is of niet. Ik heb dus ook op 'nee' gestemd.

  5. #5

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik kies ook voor ja. Het is veel aangenamer als je in een pretpark bent waar je af en toe eens iets op Facebook kan posten, iets over de attractie waarvoor je staat aan te schuiven opzoeken of de wachttijden raadplegen. Zeker in het buitenland vind ik het stukken aangenamer.

    Veel mensen gaan zeggen "Nee, want dat is super asociaal", maar daar vind ik dan weer dat je dat volledig zelf in de hand hebt. Ik probeer erop te letten dat ik niet teveel op mijn gsm zit als er andere mensen bij zijn, en zonder wifi kan ik ook uren op mijn gsm hangen
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #6

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Het is weer vrij extreem geformuleerd.

    Wifi kan handig zijn voor bezoekers om snel dingen op te zoeken of tijd te doden in de wachtrij, meestal wordt het geapprecieerd dat het er is. Daarentegen ben ik er wél mee akkoord dat het de dag asocialer maakt. De vergelijking met een trein vol krantlezende mensen gaat niet op: in een pretpark ken je elkaar én is er geen asociale beginsituatie die door het invoeren van wifi gewoon een andere vorm krijgt. Wifi toevoegen gaat er altijd in resulteren dat je de aandacht verdeeld wordt tussen on- en offline.

    Belangrijker is het voordeel van wifi vanuit het standpunt van het park. Het levert vaak gratis publiciteit op, door mensen die statussen of fofo's delen via sociale media. Verder zijn er 2 aspecten waardoor de gemiddelde bezoeker een tikkeltje gelukkiger blijft met wifi én dus makkelijker geld uitgeven. Enerzijds zijn mensen die zich tijdens een saaie wachtrij online bezighouden, er waarschijnlijk minder snel door geïrriteerd. Anderzijds kunnen bezoekers makkelijk gespreid worden over het park wanneer er een app is die wachttijden aangeeft.

    Een park dat héél sterk inzet op beleving, doorprikt met wifi wel heel makkelijk de illusie én je hebt kans op minder interactie tussen bezoekers onderling, wanneer ze aan het scherm gekluisterd zijn.

    Hoewel er vrij veel argumenten zijn voor wifi is het absoluut geen must. Een park dat zonder zijn wifi niet meer zou draaien: is wat mij betreft de naam 'pretpark' niet waardig.

  7. #7

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik vind het toch wel handig, zeker bij groter parken. Vrijdag waren we in Efteling en toen was het toch wel handig om te weten hoe de wachtrijen waren.

  8. #8

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    Ik vind het toch wel handig, zeker bij groter parken. Vrijdag waren we in Efteling en toen was het toch wel handig om te weten hoe de wachtrijen waren.
    Ik vind het indrukwekkend voor hoeveel personen wifi echt 'een must' is. Wil dat zeggen dat al die ja-stemmers een park links laten liggen als blijkt dat er géén wifi is? Ongeacht wat het park voor de rest te bieden heeft?

  9. #9

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik vind het indrukwekkend voor hoeveel personen wifi echt 'een must' is. Wil dat zeggen dat al die ja-stemmers een park links laten liggen als blijkt dat er géén wifi is? Ongeacht wat het park voor de rest te bieden heeft?
    Ik laat helemaal geen park links liggen omdat er geen free Wifi is, maar ik vind het wel degelijk een minpunt als het er niet is. Anno 2017 vind ik gewoon dat (zeker een groot) park het moet aanbieden, op zijn minst op een aantal plaatsen.

    Om je statement even te benadrukken, ik vind maximale capaciteit ook een must. Neem nu als voorbeeld PortAventura, waar ik me bij sommige attracties doodergerde aan de operations. Zou ik daarom daar nooit meer naartoe gaan? Abslouut niet, I <3 Shambhala.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  10. #10

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Om je statement even te benadrukken, ik vind maximale capaciteit ook een must. Neem nu als voorbeeld PortAventura, waar ik me bij sommige attracties doodergerde aan de operations. Zou ik daarom daar nooit meer naartoe gaan? Abslouut niet, I <3 Shambhala.
    Dat vind ik wel iets totaal anders. Slechte operations zijn klantonvriendelijk, het gebrek aan wifi veel minder. Daar kan je je bijvoorbeeld toch niet om doodergeren?

  11. #11

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dat vind ik wel iets totaal anders. Slechte operations zijn klantonvriendelijk, het gebrek aan wifi veel minder. Daar kan je je bijvoorbeeld toch niet om doodergeren?
    Ik erger me er (gelukkig) nog niet dood aan als ik geef wifi heb, maar ik ken er anderen... Het is sowieso klantvriendelijker om wel wifi aan te bieden. Het was maar om uit te drukken dat ik een park niet links zou laten liggen, niet voor slechte operations, niet voor het gebrek aan wifi, niet voor nog zo veel andere dingen. Mijn favoriete park is bijvoorbeeld Phantasialand, zij bieden geen gratis wifi aan. Ik vind het echter in deze tijd wel een must, zeker voor grote parken.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #12

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    Ik vind het toch wel handig, zeker bij groter parken. Vrijdag waren we in Efteling en toen was het toch wel handig om te weten hoe de wachtrijen waren.
    Als ik aan Wifi in parken denken, denk ik zelf vooral ook aan een goed werkende pretpark app. Deze kan het oude parkplannetje met alle info vervangen. Info voor minder valide, zwangere vrouwen, ... In een app past veel meer dan op dat stukje papier van vroeger. Het lijkt me logisch dat ook wachttijden hier aan verbonden worden. Daarvoor is wifi een must.

  13. #13

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    mmm soms is Wifi handig, maar echt noodzakelijk, pfff nee totaal niet. En binnenkort zijn we roamingvrij

  14. #14

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik heb Nee gestemd, omdat WIFI voor mij geen meerwaarde aan mijn dag geeft. Als ik echt iets online wil zetten of iets opzoeken kan ik dat ook altijd wel op 4G, zeker nu dat de roamingkosten verdwijnen in Europa. Ik gebruik mijn smartphone in parken dan ook amper, net omwille dat ik even volledig wil genieten van het moment én omdat ik ook altijd in aangenaam gezelschap ben als ik in een park ben.

    Maar ik verwacht eigenlijk wel dat elk park (en daarbij uitbreidend, elke voorziening die diensten aanbied zoals winkels, zwembaden, cinema, tankstations, autogarages, restaurants, cafés, etc.) dit op termijn zal aanbieden. Want het is door dit aan te bieden dat je de klanten kan monitoren en via direct marketing (op apps) overtuigen om meer souvenirs/eten te kopen. Die WIFI die parken aanbieden is echt niet om de bezoekers een plezier te doen, al vatten de meeste bezoekers dit wel zo op.

  15. #15

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik heb Ja gestemd. Must is inderdaad wel zwaar uitgedrukt, maar toch. Zeker parken met veel internationale bezoekers hebben hier baat bij, want zo gaan ook zij hun ervaringen delen = zoals Ignace al schreef, gratis reclame. Dus vanuit parkstandpunt is het echt wel belangrijk volgens mij. Daarnaast kunnen ze manieren gaan zoeken om het wachten te verzachten voor attracties door allerlei spelletjes te lanceren, inclusief interactieve waardoor je niet per se voor een asociale boel zorgt.

    Persoonlijk deel ik graag momenten van mij bezoek, maar heel sporadisch. Ik mis het niet per se, maar vooral wanneer we op baan zijn voor de site komt het heel goed van pas uiteraard.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #16

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Hier ook een Ja. Het levert vaak gratis reclame voor het park op en is handig voor een korte check. Denk wel dat het beperkt moet blijven en de WiFi niet zondermeer doorheen heel het park beschikbaar moet zijn. Iets met gezelligheid en zo

  17. #17

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Hier ook een Ja. Het levert vaak gratis reclame voor het park op en is handig voor een korte check. Denk wel dat het beperkt moet blijven en de WiFi niet zondermeer doorheen heel het park beschikbaar moet zijn. Iets met gezelligheid en zo
    Dat lijkt me best nog een goede 'oplossing' en volgens mij heeft bvb de Efteling daar ook zo op ingespeeld? Slechts op enkele punten (horeca meestal) bieden ze WiFi aan. Daar kan je dan snel ff je sociale media op checken en in de rest van het park genieten van het park zelf en je gezelschap.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #18

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ja. zeker als het park ook online wachttijden publiceert en WIFI in de (saaie) wachtrijen wordt aangeboden.

    Zoals ik al elders (pp-ergernissen) meldde: op een meerdaags in het buitenland is gratis WIFI handig voor weerbericht, mails, zelfs online boeken of inchecken, achtergrond-info op pp.be en rcdb, trein- en bus-uren, ...

    Zoals ... (idem) en ook hierboven iemand stelt: het park zelf kan hiervan profiteren (b.v. bezoekers melden op FB e.a. dat ze in park zijn en posten een foto = gratis reclame voor het park).

    Ja want mijn madam 'moet' mee naar al die pretparken maar berijdt niet altijd even graag al die attracties. Gelukkig doet ze aan Pokémon-Go. Wel of geen Wifi scheelt al gauw 5 € / dag.

  19. #19

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik heb "neen" gestemd. Het is absoluut geen must, maar wel mooi meegenomen. Moet het hele park daarom over wifi beschikken? Neen, absoluut niet! Op bepaalde plaatsen? Dat is zeker handig!

    Als ik naar een park ga, ga ik vooral met de intentie om mij te amuseren, niet zo zeer om van alles op de hoogte te zijn wat er in de wereld gebeurt of je mails te lezen etc.

    Waarvoor is de wifi dan handig? Om bepaalde zaken op te zoeken of ervaringen te delen. Een goede app biedt hiervoor de oplossing met alles wat je nodig hebt op één plaats.

    Ik herinner me nog bij Disneyland dat de eigen app enkel werkte met internet, wat ik zeer storend vond. Shows opzoeken, wachttijden opzoeken, plan openen... elke keer als ik de app opende moest ik even internet aanleggen (geen wifi aanwezig, dus 4G). Terug thuis wachtte een mooie rekening, want ik was het een aantal keer vergeten om mijn mobiele data weer af te leggen.

    Op mijn vorig toestel had ik een andere app, MyDLRP, welke ik gewoon de max vond! Je moest maar één keer connectie maken, maar daarmee was je hele dag goed. Alle wacht-, openings- en showtijden werden eenmaal ingeladen, maar daarna kon je alles wat je nodig hebt vinden in de app. Het overzicht van restaurants met openingsuren en wat uitleg over de keukens, heel wat feiten en weetjes over de attracties (handig in lange wachtrijen!!!) enz. De wachttijden waren dan wel niet up to date, maar die kon je bij elke attractie en op de borden in het park aflezen, wat voldoende was. WB past het trouwens ook zo toe en daar heb je nog schermen in de wachtrijen met daarop de wachttijden van de andere attracties op vermeld. Ideaal dus zo!

  20. #20

    Re: [Poll] WiFi in pretparken: een No of een Go?

    Ik heb ook neen gestemd. Is het handig? Op zich wel. Is het nodig? Voor mij niet.

    Als ik op reis ben zal ik toch voornamelijk mijn gsm buiten de pretparken gebruiken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •