X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 12 van de 12
  1. #1

    [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Kleine terugblik naar vorig jaar: Walibi Belgium presenteert met grote trots een nieuwe attractie. Na ongeveer 10 jaar zonder een échte nieuwigheid - renovaties en dergelijk buiten beschouwing gelaten - laat Walibi Pulsar los op het Belgische publiek. Volgens Walibi Belgium een attractie die volledig in lijn ligt van de filosofie van het park: nieuw, innoverend en toegankelijk voor de hele familie.

    Een shuttle coaster, zoals er in het park al twee te vinden zijn, maar dan net een beetje anders. De eerste gelanceerde watercoaster ter wereld is op 4 juni 2016 een feit. Met zijn 45 meter hoogte, een maximale snelheid van 100 km/u en een finale splash om U tegen ze zeggen blijkt Walibi woord te houden. Want desondanks zijn - naar Belgische normen - spectaculaire cijfers is Pulsar een attractie die toegankelijk is voor zowel mama, papa, broer, zus en misschien zelfs moemoe en vava.

    Ongeveer een jaar later moet iedereen ondertussen kennis gemaakt hebben met Pulsar. En laat ons stellen dat de meningen sinds dan toch wel een beetje verdeeld zijn. Je hebt er die liever hadden dat Lost Gravity naar Waver was gekomen, anderen beweren dan weer dan drie shuttle coasters in één park een beetje te veel van het goede is. Anderen bombarderen Pulsar dan weer tot de beste (water)attractie van het park.

    Daarom eens eventjes de tijd nemen om Pulsar te ontwerpen aan een grondige evaluatie, op de vooravond van de eerste verjaardag van de eerste Power Splash van Mack. Heeft Walibi Belgium woord gehouden en heeft het park er sinds 2016 een toppertje bij? Of blijf jij het nog steeds een vreemde keuze vinden voor het park? Of ben je eerder onverdeeld en is Pulsar gewoon één van de vele attracties op een rij binnen Walibi Belgium?

    Kortom: dit is Pulsar!



    Foto: Walibi Belgium

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    voor mij is het simpel. Pulsar is een toppertje in het park! De verwachtingen zijn meer dan ingelost en ik vind het een rit met een zeer grote herhalingswaarde.

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Laten we het hier eens zeggen zoals het is: Pulsar is gewoon een topper en een schot in de roos!

    Dat bewijzen de wachtrijen en de reacties van de bezoekers zelf al. Het mag dan wel de derde shuttle zijn (zucht, wéér die discussie), maar de ervaring is niet te vergelijken met de twee andere, het is gewoon iets totáál anders.

    Ik heb eigenlijk wel een 'speciale band' met het beestje. Vorig jaar heb ik op 8 mei tijdens de eerste softopeningsdag 4u lang voor de ingang van Pusar staan wachten om hem dan als eerste te kunnen doen en meteen omvergeblazen(/-gespoeld?) te worden (voor wie dat nog eens wil teruglezen: http://www.pretparken.be/NL/article/...%20goedgekeurd!). De lancering is bijzonder krachtig, de airtimeheuvel mét launch erop bejubelenswaardig en de splash zeiknat (achteraan toch). De verwachtingen waren méér dan ingelost!

    De attractie is bovendien -vind ik persoonlijk- mooi aangekleed en heeft een mooie eigen soundtrack. Pulsar heeft ook door zijn fungehalte (komt door de fantastische baan zelf, maar ook door de rijen van vier wat het groepsgevoel van je gezelschap versterkt) een énorm hoge herhalingswaarde. Je beleeft de attractie echt samen vind ik plus hij is superleuk. Ook bezoekers zijn er razend enthousiast over als ze eruit komen en Pulsar kan ik (en ik denk dat ik mag generaliseren?) op een dag Walibi Belgium niet meer overslaan, ook al is het slechter weer denk ik!

    Topper? ja! Storende 3de shuttle? Nee! Laatste shuttle? Aub ja! Meer van dit soort toppers? Ja!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Bij de fanday van 2015 kreeg ik voor het eerst concrete beelden te zien van Pulsar. Je weet wel, deze video. Ik was toen al helemaal overtuigd en keek enorm uit naar het volgend seizoen. Ook toen ik bouwfoto's zag kon ik niet meer wachten. De video's van de eerste testritten vond ik daarentegen best tegenvallen. Het zag er plots helemaal niet zo spectaculair uit...

    Op 14 mei trok ik naar Walibi. Pulsar of geen Pulsar, het stond eigenlijk al lang vast. En jawel, ik had het geluk om Pulsar te mogen beleven op - na 8 mei - de tweede soft openingsdag. Ik herinner me zelfs dat ik op voorhand nog contact heb opgenomen met het park om onride te mogen filmen moest Pulsar open zijn
    Van mijn eerste ritje was ik helemaal omvergeblazen, wow, wat een geweldige attractie. Er volgde al snel een tweede, derde, vierde, ... ritje. Ik weet niet meer hoeveel ritjes ik die dag heb gemaakt, maar met Walibi als thuispark staat de teller ondertussen op 93 ritjes, waarvan één privéritje.

    Pulsar is voor mij duidelijk DE attractie die een bijzonder plaatsje heeft in mijn hart. Maar, is het ook de beste attractie van...? Voor mij is het antwoord absoluut ja. Voor mij is het veruit de beste attractie van het park, de beste attractie die ons land kent en ook wel de beste waterattractie die ik al gedaan heb.

    Die discussie over 3 shuttle coasters in één park hoorde je vooral veel toen de bouw van Pulsar bezig was, eens de attractie open was vergat iedereen het als het ware. Net omdat het een totaal andere beleving is en het totaal niet te vergelijken is. Was dit een geslaagde keuze voor het park? Absoluut. Hebben ze een nieuwe topper in huis? Absoluut. Ik kijk al uit naar het volgende project.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Dit wordt van voor tot einde één grote goed-nieuws-show. Ik kan de loftrompetten voor Pulsar niet genoeg laten schallen.

    ATTRACTIE & TOEGEVOEGDE WAARDE
    -Pulsar is effectief een toegevoegde waarde aan het attractieaanbod. Het is niet meer van hetzelfde of een variatie op hetzelfde thema: het is een volledig nieuwe én leuke ervaring. Voor een park dat al zo'n gevarieerd coaster-aanbod had is dat alleen al een prestatie. Bovendien is het ook buiten de grenzen van het park niet 'meer van hetzelfde'. Ik ken niet veel coaster die -zoals ook Yelle en Nathan aangeven- zo'n ziek hoge herhalingswaarde hebben én tegelijkertijd niets gelijkaardig in de wijde omtrek hebben. Het lijkt mij héél moeilijk om in de toekomst met een attractie af te komen die zo'n meerwaarde vormt voor het park én tegelijkertijd zo uniek is op Europees niveau.
    Doordat het grote boten zijn oogt het allemaal véél logger en trager dan het in de realiteit is. Dat zorgt er volgens mij ook voor dat Pulsar een breder doelpubliek aanspreekt dan echte adrenalinejunks en je makkelijk met de hele familie inscheept. Een je ter plaatse zit blijkt natuurlijk dat het ding best wel wat pit heeft, maar dan is het voor je oma of kleine Thomas al te laat natuurlijk.

    THEMA & VORMGEVING
    -Op vlak van vormgeving vind ik Pulsar ook een schot in de roos. Het blend netjes in in de omgeving, zonder te vloeken met nabijgelegen attractie of themagebieden. Voor mij past het perfect bij de zone met flashback en Psyke underground. Het thema sluit ook aan op de nieuwe stijl van Walibi, zonder het er -zoals bij eerdere toevoegingen vaak wél het geval was- karikaturaal en goedkoop te doen uitzien. En net doordat het thema vrij minimalistisch is, stoort het amper dat de baan weinig aankleding heeft op het station en de rotsblok-aflijning van het meer na. De muziek vult die sfeer perfect aan.

    Zelfs de manier waarop de wachtrij loopt is doordacht. Een saai zigzag stukje in het begin: wanneer je nog fris bent, tegen dat je je wat begint te vervelen, kan je jezelf entertainen met zicht over het in en uitstap-procédé en een voorshow. Om je helemaal warm te maken krijg je een tweede voorshow en krijg je uiteindelijk een sneak-peak op de watergolf waar je straks op getrakteerd zal worden. Doordat je heel de tijd hebt kunnen zien hoe het in en uitstappen gebeurd: zijn er ook veel minder bezoekers die op dat moment gaan zitten klungelen. Bovendien is ook het bagagesysteem perfect geregeld.

    PARKINFRASTRUCTUUR
    -Ook op vlak van park-infrastructuur is Pulsar een heel doordachte keuze. Enerzijds omdat het ding heeft geen al te grote footprint, anderzijds vanwege de locatie in het park en de bijhorende dijk. Op deze manier creëren ze een extra lus van de ene kant naar de andere kant van het park, waardoor bezoekersstromen sneller uitgesplitst worden. Bovendien is die dijk tegelijkertijd één grote zelfreclame-laan. Je kan zonder al te veel moeite een perfecte foto maken van de baan en die vervolgens delen op sociale media. Tegelijkertijd houden de grote lappen grond van het park nog steeds hun potentieel.

    GEDACHTES VOORAF
    Ik zat zelf in eerste instantie ook niet te juichen toen het nieuws bekend geraakte. Vooral omdat het in mijn hoofd ook gewoon psyke-underground met een golfje was, die -als om de ironie ervan te vieren- er ook nog is parallel naast kwam te liggen. Pulsar verovert mensen echter vanaf de eerste rit en dat was bij mij niet anders. De cobra in de shuttle-shit betrekken vond ik dan weer totale nonsens: er wordt toch ook niet geklaagd over het aantal coaster met een gesloten circuit? Bij pulsar en psyké underground was die hetze op een conceptueel vlak nog te verstaan om dat de layout erg gelijkaardig is en het ook een launchcoaster is.

  6. #6
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Ik vond hem leuk om een keertje te doen... Daarna is het "nieuwe" er al snel van af. Dat er wachtrijen staan voor een nieuwe attractie, dat is altijd zo. Toen wij er waren in oktober gingen de effecten in de wachtrij al niet meer. Je zag dat er projectoren stonden, maar die werkten niet.

    - Iedereen lacht met "het is wéér een vooruit/achteruit-attractie", behalve de pretparkexperts natuurlijk: Cobra, Psyké en zelfs die grote indoor-schommel in dat huis met die tovenaar...
    - Heeft iemand de volledige wachtrij al eens vol zien staan? Dus ook het buitenstuk?
    - Kunnen ze anno 2017 eens iets doen aan hun stinkend "natuur"water... Geef toe: Pulsar zou veel beter uitkomen met een mooie blauwgeschilderde bodem en helder water erin. Stel je Posseidon eens voor met het vuile water van Walibi of Bellewaerde.

    Of dit echt DE attractie van Walibi wordt, dat weet je pas na een jaar of drie, als het nieuwe er wat af is. Als er dan nog dagelijks rijen staan van 30-60 minuten, dan kan je spreken van een succes.

    Het enige dat je kan doen is HOPEN dat Walibi niet opnieuw 10 jaar wacht met een deftige nieuwe attractie.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik vond hem leuk om een keertje te doen... Daarna is het "nieuwe" er al snel van af. Dat er wachtrijen staan voor een nieuwe attractie, dat is altijd zo. Toen wij er waren in oktober gingen de effecten in de wachtrij al niet meer. Je zag dat er projectoren stonden, maar die werkten niet.

    - Iedereen lacht met "het is wéér een vooruit/achteruit-attractie", behalve de pretparkexperts natuurlijk: Cobra, Psyké en zelfs die grote indoor-schommel in dat huis met die tovenaar...
    - Heeft iemand de volledige wachtrij al eens vol zien staan? Dus ook het buitenstuk?
    - Kunnen ze anno 2017 eens iets doen aan hun stinkend "natuur"water... Geef toe: Pulsar zou veel beter uitkomen met een mooie blauwgeschilderde bodem en helder water erin. Stel je Posseidon eens voor met het vuile water van Walibi of Bellewaerde.

    Of dit echt DE attractie van Walibi wordt, dat weet je pas na een jaar of drie, als het nieuwe er wat af is. Als er dan nog dagelijks rijen staan van 30-60 minuten, dan kan je spreken van een succes.

    Het enige dat je kan doen is HOPEN dat Walibi niet opnieuw 10 jaar wacht met een deftige nieuwe attractie.
    Ten eerste, het nieuwe ervan af? Dat vind ik absoluut niet. Ik heb het al vaker gezegd en ook van anderen gehoord: Pulsar is misschien wel de attractie met grootste herhalingswaarde van de Benelux.

    Daarnaast, ja, ik heb de wachtrij al volledig vol zien staan, ook het buitenstuk.

    Volgende, wat heeft het Paleis van de Geest in godsnaam te maken met Psyké/Cobra/Pulsar?

    En nog, het water van Pulsar is een meer, het water daarvan is ik het algemeen heel proper.

    Ten slotte, als er binnen 3j nog dagelijks rijen staan van 30-60 min staan, is het een gigantische capaciteitsflop. Dat zegt niets over het succes.

    Amen.

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik vond hem leuk om een keertje te doen... Daarna is het "nieuwe" er al snel van af.
    Oei, dus als eens jij een attractie gedaan hebt, doe jij die nooit meer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    - Iedereen lacht met "het is wéér een vooruit/achteruit-attractie", behalve de pretparkexperts natuurlijk: Cobra, Psyké en zelfs die grote indoor-schommel in dat huis met die tovenaar...
    Je vergeet Buzzsaw nog. en het Vliegend Tapijt. En Zenko's Graffiti Shuttle. En... [/sarcasmemodus]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    - Heeft iemand de volledige wachtrij al eens vol zien staan? Dus ook het buitenstuk?
    De volledige wachtrij in het gebouw wel, de korte uitbreiding buiten niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    - Kunnen ze anno 2017 eens iets doen aan hun stinkend "natuur"water... Geef toe: Pulsar zou veel beter uitkomen met een mooie blauwgeschilderde bodem en helder water erin. Stel je Posseidon eens voor met het vuile water van Walibi of Bellewaerde.
    Zucht, weer die discussie. Ten eerste ik ruik niets aan het water in Walibi. Ten tweede het water is vanzelf al behoorlijk proper door de natuurlijke werking van een meer. Ten derde mag er geen chloor gebruikt worden in natuurwater, logisch. Als ze een betonnen plaat wouden, hadden ze dat van in het begin gebouwd en gaan ze dat niet achteraan toevoegen. Waarom zelfs? Ze hebben aan grote waterbak genaamd 'meer', waarom zouden ze daar dan geen gebruik van maken?!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het enige dat je kan doen is HOPEN dat Walibi niet opnieuw 10 jaar wacht met een deftige nieuwe attractie.
    CDA heeft de laatste jaren de kraan goed opengedraaid voor investeringen (Walibi Belgium, Walibi Holland, Walibi Rhône-Alpes). Bovendien zijn ze hun kleine parkjes systematisch aan het verkopen (Fort Fun nog recent) waardoor ze kunnen focussen op hun grote parken.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik vond hem leuk om een keertje te doen...
    Je springt nogal vaak van de hak op de tak, waardoor je uitleg soms wat onsamenhangend overkomt. Als ik het goed begrijp vind je het wel een keer een leuke attractie, maar heb je 3 kritiekpunten:
    1. Het is weeral een shuttle coaster
    2. waterattracties met vijverwater zijn niet meer van deze tijd.
    3. Is de attractie wel écht populair?

    Ik wil graag even op alle drie de puntjes reageren:
    1.Ik heb het zelf ook al gezegd in mijn post, maar vind je dit dan ook vervelend bij achtbanen of attracties die een volledig gesloten track hebben en enkel vooruit gaan? Vind je een ritje op Cobra dan hetzelfde als een ritje op Psyke underground of de plaatselijke villa volta? Als je dat niet vind, zie ik niet meteen het probleem hier.

    2.Ik ben ermee akkoord dat ik liever een hoop gechloreerd water over mij heen krijg dan een hoop vijversop. Maar ik denk niet dat de attractie er beter zou uitzien met een blauwgeschilderd waterreservoir. Volgens mij trekt dat te veel aandacht. Ik weet ook niet of zo'n betonnen bak de extra centen waard zou zijn, zeker omdat het meer er al is.

    3. Je ziet inderdaad of een attractie goed of slecht is aan de wachtrij: een slechte attractie trekt geen volk en dus ook geen wachtrijen. Pulsar heeft wel een redelijke capaciteit, waardoor er zelf weinig wachtrij kan zijn wanneer er veel volk de attractie wil doen. Zowel Yelle, Nathan als Kristof heb ik al horen zeggen dat ze de wachtrij bijna volledig gevuld hebben geweten.
    Zou het kunnen dat op de dag dat jij het park bezocht het weer gewoon niet ideaal was voor waterattracties en je er daardoor een vertekent beeld van hebt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ten slotte, als er binnen 3j nog dagelijks rijen staan van 30-60 min staan, is het een gigantische capaciteitsflop. Dat zegt niets over het succes.
    da's mss ook wat kort door de bocht: als de attractie populair blijft, kan die ondanks een redelijke capaciteit toch hoge wachttijden hebben. Een wachtrij van een half uur is voor mij geen drama.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Oei, dus als eens jij een attractie gedaan hebt, doe jij die nooit meer?

    -Zucht, weer die discussie.
    -ik geloof niet dat hij dat heeft gezegd.
    -Het feit dat die discussie keer op keer op start wil zeggen dat er wel wat verdeelde meningen over zijn.

  10. #10
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    [QUOTE=Pretparkfreak7;1050]Je springt nogal vaak van de hak op de tak, waardoor je uitleg soms wat onsamenhangend overkomt. Als ik het goed begrijp vind je het wel een keer een leuke attractie, maar heb je 3 kritiekpunten:
    1. Het is weeral een shuttle coaster
    2. waterattracties met vijverwater zijn niet meer van deze tijd.
    3. Is de attractie wel écht populair?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    1.Ik heb het zelf ook al gezegd in mijn post, maar vind je dit dan ook vervelend bij achtbanen of attracties die een volledig gesloten track hebben en enkel vooruit gaan? Vind je een ritje op Cobra dan hetzelfde als een ritje op Psyke underground of de plaatselijke villa volta? Als je dat niet vind, zie ik niet meteen het probleem hier.
    Nee, natuurlijk is dat niet hetzelfde. Ik zette dat draaiend huis lompweg bij mijn redenering. (Het was meteen reden genoeg voor de "moderator" die graag anderen beschuldigt van denigrerende opmerkingen te maken, om het dan zélf te doen). Ik vind dat Walibi te veel shuttle-attracties heeft op dit moment.
    De redenering "heb je dan liever coasters die alleen maar vooruit gaan", doet niet ter zake. Je kan dan evengoed zeggen dat elke coaster die met de wetten van de zwaartekracht sensaties oproept, hetzelfde zijn.
    Het principe "van voor naar achter en weer terug" is nu wel genoeg in één en hetzelfde park, denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    2.Ik ben ermee akkoord dat ik liever een hoop gechloreerd water over mij heen krijg dan een hoop vijversop. Maar ik denk niet dat de attractie er beter zou uitzien met een blauwgeschilderd waterreservoir. Volgens mij trekt dat te veel aandacht. Ik weet ook niet of zo'n betonnen bak de extra centen waard zou zijn, zeker omdat het meer er al is.
    Volgens mij wel. Kijk maar eens hoeveel mooier het uitzicht van Atlantica, Posseidon, Chiapas, de boomstammetjes in Port Aventura, Jurassic Park, Grizzly River Run, ... Hoe mooier een park, hoe beter de beleving. Hoe mooier de foto's van bezoekers, hoe beter de gratis reclame. Vergelijk dat met hoe de vaargeulen én de waterbakken van Flashback erbij liggen, en dan snap je mijn punt.

    Ik vind hierover geen enkele discussie terug op het forum hier, dus ik snap niet dat hier niet zou mogen over gediscussieerd worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    3. Je ziet inderdaad of een attractie goed of slecht is aan de wachtrij: een slechte attractie trekt geen volk en dus ook geen wachtrijen. Pulsar heeft wel een redelijke capaciteit, waardoor er zelf weinig wachtrij kan zijn wanneer er veel volk de attractie wil doen. Zowel Yelle, Nathan als Kristof heb ik al horen zeggen dat ze de wachtrij bijna volledig gevuld hebben geweten.
    Zou het kunnen dat op de dag dat jij het park bezocht het weer gewoon niet ideaal was voor waterattracties en je er daardoor een vertekent beeld van hebt?
    Het was inderdaad geen supermooie dag, maar het was ook geen slecht weer. We zijn begonnen aan de trappen, en de wachtrij ging behoorlijk vooruit naar Belgische normen. (Om die twee zaaltjes met "thematisering" te gaan bejubelen, dat gaat me ook wat te ver, maar dat is een ander onderwerp) Er zijn parken waar waterattracties ook volle rijen halen, zonder dat het schitterend weer is. In àlle pretparken puilen de rijen uit bij mooi weer.
    Eigenlijk kan je dus maar weten of je een goede attractie aan het aanbod toegevoegd hebt als je extra bezoekers naar je park lokt ermee en als de rijen een jaar of drie later nog van betekenis zijn.
    Hier staan verkondigen dat er de beste attractie van Europa plots in Walibi staat, gaat er vér over. Er zijn immers geen miljoenen extra bezoekers van ver over onze landsgrenzen gekomen om deze attractie te bezoeken. Anderzijds is het niet moeilijk dat er wat extra bezoekers gekomen zijn, want er kwam EINDELIJK nog eens een nieuwe attractie die naam waardig, en dat terwijl de andere parken niets bouwden. (Een VR-bril opzetten of een achtbaan die niet open mocht )

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Hier staan verkondigen dat er de beste attractie van Europa plots in Walibi staat, gaat er vér over. Er zijn immers geen miljoenen extra bezoekers van ver over onze landsgrenzen gekomen om deze attractie te bezoeken.
    Dat is bij Valhalla ook niet gebeurd . Ik heb niemand lezen verkondigen dat de beste attractie van Europa in Walibi staat eigenlijk: er zijn veel fans van die attractie en jij bent er misschien geen van, maar maak van een mug geen olifant.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Kijk maar eens hoeveel mooier het uitzicht van Atlantica, Posseidon, Chiapas, de boomstammetjes in Port Aventura, Jurassic Park, Grizzly River Run, ... Hoe mooier een park, hoe beter de beleving.
    Kijk ook eens naar de beschikbare budgetten van die parken zou ik zeggen. Of leg de bezoekersaantallen naast die van Walibi, als je de financiële rapporten niet terugvind.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    De redenering "heb je dan liever coasters die alleen maar vooruit gaan", doet niet ter zake. Je kan dan evengoed zeggen dat elke coaster die met de wetten van de zwaartekracht sensaties oproept, hetzelfde zijn.
    De redenering "alweer een shuttle coaster", doet niet ter zake. Je kan dan evengoed zeggen dat elke coaster die met de wetten van de zwaartekracht sensaties oproept, hetzelfde zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    - Heeft iemand de volledige wachtrij al eens vol zien staan? Dus ook het buitenstuk?
    Wat maakt dat nu uit op je eigen mening? Durf je pas attracties te appreciëren als je ziet dat anderen hem ook goed vinden? Bij Monster heb ik nog nooit een wachtrij buiten het station weten staan, dus dat zal volgens jou ook wel een verschrikkelijke coaster zijn?

    -----

    Toen Pulsar aangekondigd was, bleef ik zeer kritisch: een prototype in Walibi was al eens eerder keihard geflopt. Toen het duidelijk was wat de attractie ging doen, was ik ook niet erg onder de indruk: lanceringen in drie stukken vind ik op Sky Scream maar niets en een Supersplash blijft een supersplash: leuk maar niet zo speciaal.

    Toen de bouw bijna afgerond was en de testritten begonnen moest ik echter al toegeven dat het er in het echt veel beter uitzag dan wat ik me er bij had voorgesteld. Niet alleen qua looks - de ligging in het park is ideaal en het station mag er zeker zijn - maar ook de snelheid waarmee de boten door de baan gingen en de enorme splash die het ding maakte. Na mijn eerste ritje was ik helemaal overtuigd, Pulsar is een toppertje in het park en zeker een attractie die Walibi internationaal op de kaart zet, zolang Pulsar uniek blijft tenminste. De lanceringen zijn veel krachtiger dan bij Sky Scream, en dat ze op een airtimeheuveltje liggen helpt enorm aan het plezier effect. De hele attractie is als achtbaan redelijk uniek omdat hij opbouwt naar een hoogtepunt op het einde van de rit - bij de meeste coasters is net het begin het spannendste en het einde een anticlimax, maar dat is bij Pulsar zeker niet het geval. Het word gewoon hoe langer hoe beter! De herhalingswaarde ligt inderdaad hoog, maar ik zou hem toch geen vijf keer doen op een koudere dag.

    De aankleding is precies wat de attractie nodig had. Je had er iets tempel-achtig van kunnen maken, maar dan zou je nooit zijn weggekomen met de stalen constructie van de baan. Zoals de attractie nu is, strak en tijdloos, kan de attractie prima mee met een park als Walibi dat net zoveel inzet op thema als ze zelf nodig vinden. Ze zijn slim genoeg geweest om wat thema in de wachtrij te zien, maar toch geen achtergrondverhaal je strot in te rammen à la Efteling.

    Of Pulsar mijn favoriete attractie is in Walibi zou ik niet kunnen zeggen: CoT, Psyké en Radja zijn stevige concurrenten voor die titel. Bij mijn laatste bezoek werkten alle effecten bij Radja (inclusief misttunnel, hoor ik daar K-tof juichen op de achtergrond?), en dan word het echt wel duidelijk hoe meesterlijk die wildwaterbaan is. Pulsar is nu nog het 'nieuwe' natuurlijk, om het echt te kunnen plaatsen in mijn ranking van het aanbod van het park moet ik er nog even aan wennen dat hij er staat.

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] Dit is Pulsar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Of Pulsar mijn favoriete attractie is in Walibi zou ik niet kunnen zeggen: CoT, Psyké en Radja zijn stevige concurrenten voor die titel. Bij mijn laatste bezoek werkten alle effecten bij Radja (inclusief misttunnel, hoor ik daar K-tof juichen op de achtergrond?), en dan word het echt wel duidelijk hoe meesterlijk die wildwaterbaan is. Pulsar is nu nog het 'nieuwe' natuurlijk, om het echt te kunnen plaatsen in mijn ranking van het aanbod van het park moet ik er nog even aan wennen dat hij er staat.
    Alle effecten bij Radja?



    Over Pulsar dan weer! Toen het park de Power Splash zelf aankondigde, ben ik toch wel een beetje terughoudend geweest. Het feit dat het opnieuw een Shuttle Coaster zou zijn, heb ik eigenlijk nooit van wakker gelegen. Maar het gehele concept was toen nog een klein beetje vaag en onduidelijk. Dat de baan van Mack zou komen heeft mij wel altijd een beetje gerust gesteld.

    Toen het park met foto's van de - toen nog ongeschilderde - baan kwam in een bedrijf in Limburg, viel wel meteen op dat Pulsar een gigantische baan zou worden. En de foto's van de werf waren eveneens spectaculair. En er was ook meteen geruststelling dat het ook qua uiterlijk geen lelijke baan zou worden.

    De eerste testbeelden waren echter wel een kleine tegenvaller. Pulsar zag er traag en sloom uit op die filmpjes. In april 2016 was ik zelf aanwezig in het park en kon ik de baan voor de eerste keer in werking zien. En ik stond toen echt te kijken, met volgens mij mijn mond een piepklein beetje open. Het viel mij toen ook op hoeveel mensen op dat moment eigenlijk naar de baan toe werden gezogen en een beetje perplex stonden te kijken. Want Pulsar is en blijft ook geweldig om naar te kijken, al is het alleen al voor die gigantische splash. Ik weet nog dat het toen een koude dag was en we met een warme choco binnen voor het raam naar Pulsar zijn blijven kijken.

    Mijn eerste keer Pulsar was op het zogeheten 'World Premiere Event' op 4 juni 2016, het openingsevent van Pulsar zelf. Ik had eigenlijk geen verwachtingen voor de baan op dat moment, zelfs niet toen ik die avond gesprekken heb gehad met verschillende mensen die Pulsar toen al gedaan hadden tijdens soft-openingen. Maar het plaatje van Pulsar klopt gewoon volledig. Ten eerste is er de locatie op het meer, op de plek waar het in 1975 allemaal begon. Vanuit heel het park is er op één of andere manier een zicht op Pulsar, waardoor het een echte trekpleister is geworden in elke uithoek van het park.

    Daarnaast heb je nog de wachtrij, die op het eerste zicht een veehok lijkt, maar waar gaandeweg de rij het verhaal ontplooid word. Of toch voor zij die niet mee zijn met het eigenlijke verhaal. Het feit dat Walibi bewust geen verhaal heeft opgedrongen is ook positief, aangezien bezoekers zo zelf hun fantasie moeten gebruiken en volgens eigen creativiteit een verhaal kunnen verzinnen. Daarnaast sluiten ze je tijdens de voorshows niet op en kan je beide ruimtes doorlopen op het tempo dat je zelf wil. Gelukkig hadden we tijdens de openingsavond van Pulsar ruim de tijd om beide voorshows te bekijken. En de thematisatie mag dan niet al té groots zijn, naar Walibi-normen is die dik okay én professioneel genoeg. Maar ik ben een grote fan van het werk van Fabien Manuel, die kerel kan in mijn ogen niet veel verkeerd doen. Ik ben trouwens ook enorme fan van de soundtrack van Pulsar. Die soundtrack past gewoon bij Pulsar zoals Nicole bij Hugo past. Het klopt volledig met de opbouw naar het hele gebeuren toe.

    Tijdens een openingsevent is er maar een beperkt aantal personen aanwezig en velen daarvan doen de attractie één keer en gaan dan rustig een pintje drinken. Dus toen was er de uitgelezen kans om Pulsar eigenlijk onbeperkt te kunnen doen. En ja, het is wat bijna iedereen zegt: Pulsar is gewoon een knaller van een attractie. De hartkloppingen wanneer je instapt, die draaischijf die je récht voor de volledig verticale spike zet en dan nog maar te zwijgen van de rest. De hele rit bouwt naar een climax toe dankzij onverwachts krachtige lanceringen en twee zalige airtime-momentjes, waarbij je bij de laatste launch in je beugel gesmeten word. En dan die splash...ik heb hem die avond op zowat elke rij kunnen doen, maar achteraan is die gewoon zeik, zeik, zeik, zeiknat. Zelfs de plastic poncho die je die avond kreeg zijn toen bij verschillende mensen in de vuilbak gekieperd omdat het gewoon nutteloos was om die plastic zak aan te trekken.

    Kortom, ik ben fan van Pulsar! Enneeeuh, Ignace, net zoals jij vind ik het een moeilijke om Pulsar te ranken. Want Radja River is al sinds jaar en dag mijn nummer 1 attractie in het park en stoot Pulsar hem van de troon? Daar ben ik nog niet helemaal uit !

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •