X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wat voor soort wachtrij

Stemmers
15. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Langzaam vooruit

    13 86,67%
  • In één ruk ver vooruit en vervolgens lang wachten

    2 13,33%
Resultaten 1 tot 11 van de 11
  1. #1

    Wat voor soort wachtrij?

    Naar aanleiding van de wifi discussie in een ander topic kwam ik tot volgende vraag.
    * Heb je liever een wachtrij die stilletjes aan vooruit gaat.
    Meestal aanwezig bij darkrides. Zeker bij endless track systemen. Daarnaast ook bij achtbanen met voldoende treinen.
    * Of heb je liever een wachtrij die in een ruk vooruit gaat en waarna je lange tijd moet wachten.
    Bv madhouses, belevingstunnels. Maar treed naar mijn mening ook op bij disk'o en boomerang coasters

    Persoonlijk kies ik voor de eerste optie. Zeker op het einde van de dag als de voetjes al wat pijn doen is het aangenamer als je rustig verder kunt wandelen. Optie twee heeft als grote nadeel dat wachtende vaak vroegtijdig terugkeren omdat mensen vinden dat het te lang wachten is of denken dat de attractie kapot is.

  2. #2

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Optie één, continu vooruit schuifelen natuurlijk! De meest ergerlijke wachtrij denkbaar vind ik bijvoorbeeld die van bandit - je staat tien minuten lang stil in een donker kot, waarna er eindelijk een groep van enkele treinen het station binnen mag. Of zo was het toch enkele jaren geleden. Ergerlijk!

    Ook al blijft het bijvoorbeeld qua capaciteit hetzelfde, de wachtrij die vaak kleine stukjes opschuift voelt veel minder lang aan. Als een wachtrij helemaal nooit écht stilstaat (een ervaring die ik tot nu toe enkel bij Helix had), heb je dan wel gewacht?

    Misschien een leuk idee om bij dit topic ineens een poll toe te voegen ?

  3. #3
    borisvdd
    Guest

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Ik heb liever een wachtrij waarin ik niet het gevoel heb dat ik aan het aanschuiven ben. Als er vanalles te zien is, als er verschillende ruimtes zijn waar je doorheen wandelt, als je niet dicht op elkaar gedrumd staat omdat de rijen van breed naar smal en omgekeerd gaan.

    Ik vind dat Disney en EuropaPark hier meestal het best in scoren. In EuropaPark gaan de rijen behoorlijk vlot vooruit (behalve bij die wilde muis en die bobsleebaan) en zijn er zowel indoor- als outdoor stukjes. Maar in zo goed als elke wachtrij is er iets te zien. In Disney word je meestal in blokken ingedeeld voor een voorshow en moet je erna nog een stukje wachten, maar hierdoor heb je niet het gevoel dat je in een ellendig lange sliert staat.

  4. #4

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Optie één, continu vooruit schuifelen natuurlijk! De meest ergerlijke wachtrij denkbaar vind ik bijvoorbeeld die van bandit - je staat tien minuten lang stil in een donker kot, waarna er eindelijk een groep van enkele treinen het station binnen mag. Of zo was het toch enkele jaren geleden. Ergerlijk!
    Die wachtrij systemen in MPG heb ik ook nooit gegrepen. Hetzelfde werd toegepast in de gesloten Ice Age Tour. Buiten laten wachten, tot dat de wachtrij half leeg is om ze nadien volledig terug te vullen. Kost ook meteen een operator extra denk ik dan. Bij Bandit heb ik zelfs mensen zien terugdraaien omdat ze vonden dat het zo lang duurde eer dat je vooruit ging. Zonder te beseffen dat in een ander stuk wachtrij de rij gewoon werd weggewerkt.

  5. #5

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Ik mis optie 3: gewoon doorstappen tot in het station

  6. #6

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Dit vind ik geen lastige keuze, zonder twijfel optie 1.
    Ook ik schuif liever rustig door dan enorm lang stil te moeten staan en daarna plots 10 meter op te schuiven.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  7. #7

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Ik heb gekozen voor langzaam vooruitgaan. Het is veel aangenamer om praktisch continu door te wandelen/schuifelen dan enkele vlotte stappen te zetten en vervolgens 5 minuten staan wortel schieten. De wachtrij van Eurosat is dan ook super
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #8

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Naast mijn zelf verzonnen optie 3 hangt het bij mij vooral af van hoe de wachtrij opgebouwd is. Als er genoeg te zien en te beleven is, dan wacht ik liever langer en dan direct een eind doorschuiven dan altijd een klein beetje. Net omdat je dan de tijd hebt om details te bekijken. Daarom dat ik sommige wachtrijen ook al attracties op zich vindt, door het handige en goede gebruik van de ruimte waarin de mensen wachten. De enige voorwaarde is natuurlijk wel dat er dan geen saaie wachtrij ontstaat voordat de eigenlijke mooie wachtrij begint.
    Indien er geen thematische wachtrij is, dan schuif ik (net zoals iedereen denk ik) graag rustig door ipv in 1 keer een ruk.
    Maar het hangt dus echt af van wat voor soort wachtrij+ drukte die er is.

  9. #9

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Ik zie niet zo goed in hoe je een wachtrij type 1 (schuifelend) kan creëren voor een madhouse en hoe je type 2 kan creëren bij een rapid. De wachtrij-types lijken me dus in veel gevallen eigen aan het soort attractie en daarom stem ik lekker niet!

    Valt Baron onder wachtrij categorie 1 (buiten) of 2 (binnen)? Na elfendertig ritjes boeit die dubbele voorshow me natuurlijk niet meer, maar voor elke normale bezoeker biedt het wel wat entertainment. En gelijktijdig is men dan gericht aan het pre-dispatchen.

    De ideale wachtrij is een attractie op zich, b.v. de cakewalk bij Fort Fun's Devil's Mine. Al zou dat ook wel kunnen tegenvallen bij erg veel bezoekers. Ook een fijne: in Legoland Billund schuiven de volwassenen aan (b.v. bij die rondvaart) terwijl kleine kinderen zich enkele meters verder met duplo kunnen vermaken. In elk geval beter dan die ADHD-knoppen in de rij van het Bos van Plop. Kinderen moeten af en toe ook leren wat wachten is.

    Een schoonheidsfout van b.v. Juvelen is dat je bij geringe drukte te weinig merkt van de gedecoreerde wachtrij maar dan wel wordt opgegehokt en opgehouden in een chaotisch station.

  10. #10

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    Ik koos voor optie 1: langzaam vooruit. Als je (bijna) de hele tijd vooruitgaat, heb je minder besef van het wachten. Sta je echter 20 minuten te wachten (bvb. 4D-bioscoop), dan raak je al snel geïrriteerd.

    Betekent dit dat optie 2 afgedaan heeft? Neen! Het is leuk om niet zo lang te moeten wachten, waarna je met een groep naar één of meerdere preshows gestuurd wordt (die niet te lang duren) om zo in de juiste sfeer terecht te komen. Deze preshows dienen echter niet ellenlang te duren, want dan zal het sommige bezoekers ook wat tegensteken (en de herhalingswaarde verminderen).

    Veel kan dus al gedaan worden met goede operations die vlot doorwerken en zo dus de wachttijd verminderen. Gisteren was ik nog in PDP en bij Heidi gaat het echt vlot vooruit!

    Op dat vlak ben ik dus zeer benieuwd naar wat Voletarium in EP zal brengen met 11 preshows!

  11. #11

    Re: Wat voor soort wachtrij?

    lang wachten en dan in een ruk vooruit.

    Wel op voorwaarde dat de wachtrij er op gemaakt is. In een kale meandering staan is in elk systeem irritant. Echter bij diverse wachtrijen heb je zitjes en dan is het wel fijn om even te kunnen zitten (het langzame vooruit lopen in een wachtrij is buitengewoon vermoeiend omdat je nooit op een normaal tempo kunt lopen). Daarnaast leent dit systeem zich perfect ervoor om bezoekers door meerdere zones te laten lopen of om diverse voorshows te hebben. Perfect dus voor goede storytelling en theming.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •