X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    [La Ronde] Waar zijn ze mee bezig?

    La Ronde is één van de weinige parken die ik al bezocht over de grote plas, en hoewel het park nauwelijks presentabel te noemen viel en op elk vlak grote steken liet vallen, was ik wel gecharmeerd door het park op het eiland in het midden van montréal. Er is zeer veel ongebruikt potentieel, en of Six Flags als eigenaars van het park dit ook inzien weet ik niet, maar dit jaar is een bewogen jaar voor het park. Hopelijk wijst dit erop dat SF het park wil heropwaarderen!

    Ten eerste opende er een nieuwe sledge hammer-achtige thrillride. Ander, minder leuk nieuws is het verdwijnen van één van de leukste coasters uit het aanbod: Cobra, een Stand Up van Intamin. Het was mijn eerste Stand Up en ik vond het concept veel leuker dan verwacht. Jammer genoeg is de baan dus inmiddels verdwenen.





    Vandaag las ik echter ook dat het park zijn Log Flume zal sluiten. Deze boomstammenattractie had net zijn vijftigste verjaardag gevierd en was daarmee één van de eerste flumes ter wereld. Een kleine, maar nog zeer fijne boomstammenbaan van Arrow Dynamics.





    De linkerkant van het park, waar je beide attracties kon vinden, vond ik echt het meest troosteloze stuk van zowat alle parken dat ik ooit bezocht. Cobra was een heerlijke coaster, maar de baan zag er nogal rustig uit en in de wachtrij kwam het onkruid zo tussen de stenen gekropen. De omgeving hielp ook niets: enkele kermisrides en verloederde gebouwen, waarvan het grootste bij mijn weten niet (meer) gebruikt word:


    Hier wil je toch niet dood teruggevonden worden?

    Nu, al deze dingen liggen wel relatief dicht bij elkaar. Resultaat is een zeer dode hoek van het park, waar je eigenlijk enkel komt voor Le Vampire, de Batman-cloon. Het betreft als je alle drie de opgesomde zaken samenteld een redelijk grote oppervlakte waar ze volgens mij wel wat mee kunnen...



    Een heropwaardering van deze zone, inclusief een mooi thema lijkt me niet onrealistisch op dit punt. Het park werkt in tegenstelling tot andere parken uit de groep niet met het DC-thema, misschien omdat je dat per land moet betalen (puur speculatie) en La Ronde op zich geen superhelden als aantrekkingskracht nodig heeft bij gebrek aan concurrentie in de directe omgeving. Anders zou een Justice leauge darkride op de plek van Cobra, samen met een launch coaster die van het ronde gebouw naar de plek van de flume gaat volgens mij een perfecte aanvulling van het toch vrij goede aanbod zijn. Met een mooie zone en twee goede nieuwe attracties, kan het park weer goed mee qua aanbod. Natuurlijk blijven er werkpunten als operations, klantvriendelijkheid en onderhoud want dat is in dit park om te huilen.

    Wat denken jullie? Kunnen we in de komende jaarlijkse SF-presentatie in september een spectaculaire nieuwigheid voor dit park verwachten, of word het gewoon een S&S free spin?

  2. #2

    Re: [La Ronde] Waar zijn ze mee bezig?

    Op het oude forum had ik als laatste een opmerking op je TR over het hoe en waarom La Ronde er zo bijligt.
    Veel van de gebouwen, en dat ronde gebouw op kop, dateren van de wereldtentoonstelling uit 1967, zo'n 50 jaar oud dus. De stad was eigenaar van het pretpark tot in 2001, toen Six Flags het heeft overgekocht. Voor 2001 is er eigenlijk niet veel veranderd aan de gebouwen, omdat de stad failliet was, mede door de wereldtentoonstelling, maar ook door de Olympische Spelen van 1976. De verkoop (eigenlijk lease tot 2065 waarbij SF heel het gebied moet verbeteren, een specifieke manier die vooral in Quebec gedaan wordt) aan Six Flags was initieel heel goed voor het park, veel nieuwe attracties, maar ergens ook niet, want ook SF had niet al te beste papieren (herstructurering in 2010). Nu het beter gaat met SF is het ook logisch dat ze dit park volledig herbekijken.

    Dus op zich zou het inderdaad echt wel goed kunnen dat SF dit park een impuls van vernieuwing zal geven, al vrees ik er enerzijds ook voor. SF heeft nu niet echt de reputatie om sfeerparken te maken, eerder attractieparken met af en toe de juiste theming die tot sfeer bijdraagt.

  3. #3

    Re: [La Ronde] Waar zijn ze mee bezig?

    Op de plek van de flume zie ik wel een Joker kloon komen (de S&S versie dan), neemt niet gek veel plek in, de stand up zie ik dan weer vervangen worden door een RMC hybride of woodie, aangezien ze die nog niet hebben. en wie weet nog een justice league.

  4. #4

    Re: [La Ronde] Waar zijn ze mee bezig?

    Nu zijn beide attracties niet de jongste meer, dus kan me best voorstellen dat onderhoudskosten en dergelijke een rol spelen om deze te verwijderen. Anderzijds kun je dat argument voor driekwart van het park aanhalen.

    Het aanbod is niet verkeerd, maar de mentaliteit van het park maakt toch dat dit park eigenlijk geen bezoekers meer verdient. De met afstand slechtste pretpark-ervaring ooit was voor mij hier.

    Ik ben het wel met Ignace eens dat het park zeker potentiëel heeft. Dat de gebouwen 50 jaar oud zijn, mag geen excuus zijn. Een beetje onderhoud doet wonderen en kan er zeker nog wat moois van maken.

    Ik denk dat de hoek te groot is om in één keer iets nieuws te zetten. De Log Flume kun je relatief snel vervangen door een andere en denk ook wel dat dit het plan is. Voor de achtbaan zou prima een nieuwe achtbaan kunnen komen in een space/futuristisch thema met het ronde gebouw als station/wachtzaal.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •