Verhaal:

Stap samen met je vrienden, je opa, je moeder of je broertje in één van de twee mijnkarren en laat jezelf naar een duizelingwekkende hoogte van 20 meter brengen. Scheer rakelings lang elkaar heen in een bloedstollende race. Gewonnen? Geweldig: je hebt geld verdiend voor een goed doel!

Want denk maar niet dat de mijn zomaar een plek is… Vroeger werden aan de rand van Serenga nog steenkolen uit de grond gehaald. Dat leverde bakken met geld op. Tenminste, voor de rijke steenkoolbazen. De gewone bevolking had vooral last van de mijn. Hij vervuilde de lucht, maakte de grond onvruchtbaar en vergiftigde het water.

De bewoners sloten tientallen jaren geleden de mijn en redden zo de natuur. Op dit moment wordt er nog hard aan de oude mijn gewerkt, zodat dit straks een plek is waar reizigers en avonturiers zoals jij een spectaculaire ontdekkingstocht kunnen maken. Dus verzamel vast al je moed, zodat je binnenkort de verlaten mijn kunt binnenstappen voor een onvergetelijke, onderlinge strijd. Wie weet win jij geld voor een echt natuurbeschermingsdoel. Welkom in de mijn! Een mijn met een missie.


Concept in betere kwaliteit:



Bron: https://www.wildlands.nl/serenga/nie...orjaar-2018-1/