X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49
  1. #21

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    En we hebben een naam: Tweestryd!

    Maar nog geen concrete openingsdatum:

    Bron

  2. #22

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Met die naam lijken ze me een beetje de Efteling achterna proberen te gaan. Ik ben eigenlijk niet verkocht, voor een park dat Wildlands noemt had ik een internationalere naam verwacht.

  3. #23

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Ik dacht ook eerst aan het ouderwets Nederlands, maar zou het ook niet Afrikaans kunnen zijn? De achtbaan kwam geloof ik toch in een Afrikaans themagebied te liggen?

  4. #24

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Voor zij die niet op de link geklikt hebben, we hebben ook een eerste foto van het treintje:



    Bron: Facebook Wildlands

  5. #25

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Met die naam lijken ze me een beetje de Efteling achterna proberen te gaan. Ik ben eigenlijk niet verkocht, voor een park dat Wildlands noemt had ik een internationalere naam verwacht.
    De naam is internationaal. Het is Afrikaans, wat ook prima in dat thema past. Ik snap dat hij oud-hollands lijkt, maar dat is het niet.

    (google Translate herkent het woord direct als Afrikaans en vertaald het als Duel).

  6. #26

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Ik dacht eerst ook dat het oud Hollands was, nooit aan het Afrikaans gedacht. Ik was ook niet overtuigd als ik hem de eerste keer hoorde maar nu vind ik het wel knap gevonden

  7. #27

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    In dat geval is de naam toch niet zo bijster goed gekozen. De link met het Oud-Hollands van de Efteling is meteen gelegd, hoewel het blijkt Afrikaans te zijn. De doorsnee bezoeker zal die naam niet google-translaten en dus gewoon denken dat Wildlands leenjebuur heeft gespeeld bij de Efteling.

  8. #28

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    In dat geval is de naam toch niet zo bijster goed gekozen. De link met het Oud-Hollands van de Efteling is meteen gelegd, hoewel het blijkt Afrikaans te zijn. De doorsnee bezoeker zal die naam niet google-translaten en dus gewoon denken dat Wildlands leenjebuur heeft gespeeld bij de Efteling.
    Efteling heeft geen patent of alleen-recht om het Oud-Hollands te gebruiken. Ik denk dat geen enkele leek er van gaat wakker liggen of een naam al dan niet lijkt op wat de Efteling zou doen. Who gives a damn anyway. Naam is een naam, ik denk dat het gros nog steeds gaat verwijzen naar 'laten wij de achtbaan doen' ipv de eigenlijke naam te gebruiken. Ik zie het probleem niet.

    Vind de baan er wel best pittig uitzien, ben benieuwd.

  9. #29

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Dit wordt wel meer dan een coaster:



    Meer beelden? https://www.facebook.com/WildlandsAdventureZooEmmen/

  10. #30

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Meer foto's:













    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #31

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    En de eerste testrit-beelden zijn binnen:



    Twee heel verschillende banen, maar wel perfect gelijk terug in het station.

    Wat me nog niet eerder was opgevallen trouwens: er is geen "linkerbaan" of "rechterbaan" maar wel een "buitenbaan" en een "binnenbaan": de trein die op de linkerlift start, eindigt op het eind aan de rechterkant en omgekeerd. Wellicht ook wel leuk voor het duelling-effect.

  12. #32

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Vekoma is natuurlijk wel bij uitstek de bouwer om zoiets voor elkaar te krijgen. Het verschil gaat straks echt op het gewicht en de weerstand van de passagiers leunen. Natuurlijk zal onderhoud aan de trein ook nog een verschil maken, maar dat zou steeds redelijk gelijk moeten blijven.

  13. #33

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Ziet er echt een leuke attractie uit! Die Family Boomerangs zijn sowieso al fijne banen, maar het duel geeft het een mooi dynamisch extraatje. Ik kijk er naar uit om deze te gaan doen. Dan kan ik ook ineens met eigen ogen zien of de kritiek op Wildlands terecht is of niet.

  14. #34

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    De laatste rechte lijn, ziet er steeds beter uit:

















    Bron: Facebook -Martijn Kooyman

  15. #35

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Ziet er écht goed uit! Ik hoop echt dat ze geen paden aanleggen en het bij zand houden, dat geeft de zone toch nog meer de juiste sfeer.

  16. #36

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ziet er écht goed uit! Ik hoop echt dat ze geen paden aanleggen en het bij zand houden, dat geeft de zone toch nog meer de juiste sfeer.
    Dat is niet echt zand maar een mengeling van zand met nog iets, wat een zandeffect geeft, maar veel steviger is. Ik ken de correcte benaming niet meer vanbuiten.

  17. #37

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Dat is niet echt zand maar een mengeling van zand met nog iets, wat een zandeffect geeft, maar veel steviger is. Ik ken de correcte benaming niet meer vanbuiten.
    Bedoel je dolomiet? Het materiaal waar zo ook petanquebanen mee aanleggen.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  18. #38

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Even wat opgezocht en het blijkt om een speciaal soort beton te gaan, waar met takken en natuurlijke materialen structuur in aangebracht wordt.

    De betonnen paden en pleinen zijn aangebracht op een zandfundering. De betondikte van de paden is 80 mm en van de pleinen 200 mm. Afhankelijk van de wereld is er een pigment aan de betonmortel toegevoegd. In de Jungola is het beton bruinzwart, in de Serenga zandgeel en in Nortica antraciet. Na het storten zijn de paden verdicht met een trilbalk en afgewerkt met spanen. In het oppervlak is vervolgens met natuurlijke materialen een structuur aangebracht. Takken, bladeren en andere materialen zijn over het oppervlak gerold of licht in het oppervlak gedrukt. In de betonverharding zijn geen voegen aangebracht. De wilde scheuren die zo gaan ontstaan bevestigen de natuurlijke uitstraling van de paden. De bijzondere textuur en de landelijke afwerking moeten bijdragen aan het ultieme belevingsgevoel in het Drentse avonturenpark.
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 05-03-18 om 18:40.

  19. #39

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Knappe techniek zo, op foto oogt het alvast geslaagd. Maar dit is een tekst over de originele bouw van het park, is het wel zeker dat er voor dit stuk dezelfde techniek word gebruikt?

  20. #40

    Re: [Wildlands] 2018 - Dubbele Family Boomerang Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Knappe techniek zo, op foto oogt het alvast geslaagd. Maar dit is een tekst over de originele bouw van het park, is het wel zeker dat er voor dit stuk dezelfde techniek word gebruikt?
    Als ik de foto's vergelijk voor de ingang van de achtbaan en het terras ziet het er helemaal hetzelfde uit. Wanneer ik het park bezocht, tijdens een werfbezoekvoor het opende was het ook het eerste wat ik zei, dat het een knappe manier is om zulk zandpad te maken en toen kreeg ik de uitleg over de speciale beton enzo.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •