X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 62
  1. #1

    Global Attractions Attendance rapport

    Details leest u hier http://www.inparkmagazine.com/wp-con...016_1.1_LR.pdf

    Enkele opmerkelijke zaken:

    - Stijging (in bezoekers en rank) van Efteling (zonder nieuwigheid), PHL en vooral Warner Madrid (+ 10%).

    - Daling Disneyland Parijs volgens dit bulletin te wijten aan "economic and political events, as well as a rainy start to the season and flooding in Paris". Kunnen ze niet gewoon schrijven "angst voor terrorisme en langdurige sluitingen van attracties in onderhoud "?

    - Plopsa DP wordt vermeld als trendsetter / trendvolger met een waterpark naast het pretpark.

    - (voor de meerwaarde-forumlezer) Geen Uffizi (Firenze) en Prado (Madrid) meer in wereld top 20 van musea.

  2. #2

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Tja, de daling van Disney was natuurlijk wel te voorspellen gezien de vele werken. Hopelijk dat ze dat weer kunnen ophalen dit jaar maar zal zeker voor een groot stuk zo zijn. In Azië vind ik Shanghai Disneyland ook een mooie nieuwe. En Hong Kong die het duidelijk gevoeld heeft!

  3. #3

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Het is opvallend dat alle Disneyparken erop achteruitgaan. De pricing curve is dus over zijn hoogtepunt heen, lijkt me.

    Shanghai Disneyland heeft het inderdaad relatief goed gedaan, al vermoed ik dat Disney hogere verwachtingen had hiervoor? Ik vind niet meteen artikels van voor de opening terug, maar ik meen mij te herinneren dat ze op een grotere stormloop waren voorbereid.

    Parijs is duidelijk het kneusje van de groep. Fingers crossed voor nieuwe toevoegingen. Nu alles weer op punt staat, wordt het hoog tijd voor een nieuwe attractie.

  4. #4

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Ik lees deze jaarlijkse rapporten graag, maar heb me er dit jaar nog niet echt in verdiept.

    Algemeen valt het me wel op dat de algemene trend is dat het aantal bezoekers globaal gezien gedaald is voor de attractieparken, maar redelijk gestegen is voor de waterparken. Ook de musea zijn in stijgende lijn.

    Het viel me ook op dat de Disneyparken achteruit gegaan zijn, maar ik denk dat er daar meerdere redenen voor zijn:
    - Amerika: de sterke groei van de Universalparken, die met de themagebieden rond HP Disney een ferme hak gezet hebben. Dat maakt het voor dit jaar (en komende jaren) extra spannend wat de opening van de themagebieden rond Avatar en Star Wars zullen betekenen. Voorts ben ik ook benieuwd hoe de waterparken zullen terugvallen nu Lava Lagoon geopend is.
    - Azië: zelfde liedje met Universal Studios, alsook nieuwe groepen als Fantawild en Happy Valley. Mooie prestatie voor Shanghai Disneyland (dat geen vol jaar open was), dus opnieuw benieuwd waar ze zullen stranden na een vol open jaar.
    - Europa: mooie cijfers voor de meeste parken, maar de Disneyparken doen het minder. Vermoedelijk stelt een deel van de bezoekers zijn bezoek uit naar dit jaar (25 jaar + heropening van meeste attracties in onderhoud), alsook de vrees voor een terreurdaad. Ook het Louvre en Musée d'Orsay hebben slechte cijfers gehaald, terwijl Centre Pompidou en Cité des Sciences et de l'Industrie een behoorlijke groei kenden. Ergens toch wel tegenstrijdig, maar goed.

    Verder ben ik benieuwd welke cijfers Aqualibi en Océade halen, want deze zullen volgens mij toch ook niet ver onder de top bengelen. Ik vermoed ook dat PDP in de komende jaren een plekje in de top verovert, net als WB, want beiden ontvangen nu ook jaarlijk zo'n 1,5 miljoen bezoekers (zowel pret- als waterpark samen).

  5. #5

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Laatste dagen speelt er iets door mijn hoofd waarvan ik me afvraag of jullie er meer van weten.

    S&R Rozebroeken krijgt jaarlijks 1 miljoen bezoekers over de vloer (sport- + recreatief zwemmen), maar komt nergens voor in de lijst van best bezochte waterparken.

    De nummer 10 is Yas Waterworld in Abu Dhabi met 650 000 bezoekers, waardoor S&R Rozebroeken hier toch een heel stuk bovensteekt? Of tellen de cijfers niet mee omdat het zowel sport als recreatief zwemmen betreft?

  6. #6

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Shanghai Disneyland heeft het inderdaad relatief goed gedaan, al vermoed ik dat Disney hogere verwachtingen had hiervoor? Ik vind niet meteen artikels van voor de opening terug, maar ik meen mij te herinneren dat ze op een grotere stormloop waren voorbereid.
    Shanghai Disneyland deed het zeer goed. Het is al lang geleden dat een gloednieuw geopend park zijn vooropgesteld bezoekersaantaliin het eerste jaar haalt. Disney legde de lat (in mijn ogen) zeer hoog met een gehoopte 10 miljoen bezoekers per jaar. De 10 miljoenste bezoeker liep het park in op 19 mei, bijna een maand de eerste verjaardag. Dit park is dus zeker geen misser!

  7. #7

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Zij die geïnteresseerd zijn in de cijfertjes. Bij deze het rapport van 2017. (ik plak het maar even in dit forum)

    http://www.teaconnect.org/images/fil...730_180517.pdf
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  8. #8

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Nog steeds geen Uffizi, Prado of Rijksmuseum in de mondiale top 20 maar wel 4 tourist traps in Londen.
    It's the end of the world as we know it.

    Pretparken-top 8 is ongewijzigd in Europa. Alton en Thorpe zakken (pre-Brexit-effect?) en Warner Madrid zet z'n stijging verder. Stijging Gröna volgens het rapport wegens voor het eerst open met Halloween. Heide - 4%, ze herbouwen/herstellen Colossos dus niet enkel om de die-hard--fans te plezieren maar ook uit commerciële noodzaak.

    Het betreft 2017, dus geen woord over Walibi in het rapport. Benieuwd of dat volgend jaar anders is en of Walibi na 2021 in de top 20 komt.

  9. #9

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Ik vind het opmerkelijk dat Phantasialand op plaats 12 komt, zeker zonder IP en op zo een klein oppervlakte. En als je dan nog bedenkt dat er een aantal grote spelers achter blijven op dit "familieparkje". Pijnlijk als je bedenkt wat dit had kunnen zijn, mochten ze de grond erbij krijgen die ze graag zouden willen.

    Parc Astérix zie ik in de toekomst nog wel stijgen. Die hebben hun laatste jaren hun zaken behoorlijk netjes op orde. Goede operations, alles proper, netjes onderhouden, alle effecten werken. Enkel de Horeca kan nog wat hebben.

  10. #10
    borisvdd
    Guest

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    2016... Duurt het echt meer dan anderhalf jaar om alle cijfertjes samen te tellen?

  11. #11

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    2016... Duurt het echt meer dan anderhalf jaar om alle cijfertjes samen te tellen?
    Het laatste dat gepost is is van 2017....

  12. #12
    borisvdd
    Guest

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Het laatste dat gepost is is van 2017....
    Ahn, ik keek alleen naar de post die het rapport postte juist boven mij.

  13. #13

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik vind het opmerkelijk dat Phantasialand op plaats 12 komt ...
    Achteraf is alles te verklaren, ik doe een poging: 2017 = het eerste volledige jaar van Taron/Raik/Klugheim.

    Wat ook kan meespelen, al was dit anno 2017 niet nieuw voor PHL:
    - Nog steeds de actie "1 x zahlen, 2 x Spass"
    - Korting met haast elk abo uit Be, NL en Dui
    - Van alle seizoensparken (dus alles minus Efteling & Disney) hebben EP, PHL en Tivoli de ruimste kalender
    - Gerichte reclame in het buitenland (o.a. grote affiches in Belgische dorpen)
    - Shows en wintergebeuren die ook aan niet-pretpark-volk appelleren

    Ik heb er het raden naar of vorig jaar het o.v. vanuit Keulen en Aken opgedreven werd.

  14. #14

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik vind het opmerkelijk dat Phantasialand op plaats 12 komt, zeker zonder IP en op zo een klein oppervlakte. En als je dan nog bedenkt dat er een aantal grote spelers achter blijven op dit "familieparkje". Pijnlijk als je bedenkt wat dit had kunnen zijn, mochten ze de grond erbij krijgen die ze graag zouden willen.

    .
    Ik denk wel dat ze een top 5 plaats kunnen halen? En wie zegt dat het zo schoon afwerken als ze meer plaats hebben?

    Dank U voor dit te delen. ik hou ervan cijfers bij te houden... (2013 tot nu) Als Iemand een bestand heeft van vroeger laat het me weten aub...
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 04-06-18 om 21:48.

  15. #15

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Ik denk wel dat ze een top 5 plaats kunnen halen? En wie zegt dat het zo schoon afwerken als ze meer plaats hebben?
    Het niveau van afwerken is park eigen. Dat zou niet zo veel invloed hebben. Daarnaast zou zelfs met de dubbele ruimte het nog steeds geen gigantisch park zijn. Zeker niet aangezien er dan vrij veel van gebruikt zou worden voor resort en maar beperkt voor pretpark. Dus zelfs dan zouden ze nog alles heel klein/krap/gestapeld moeten bouwen.

  16. #16

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Wat mij vooral opvalt is dat Disney's Animal Kingdom een stijging van 15.3% heeft (een stijging van bijna 2 miljoen bezoekers). De opening van Avatar verklaart de stijging. Echter, Avatar was maar 7 maanden open in 2017. Dit doet vermoeden dat op jaarbasis de stijging eerder naar de 30% zou neigen of +4 miljoen bezoekers. Ik vind de Avatar wereld in Animal Kingdom waanzinnig en er is weinig tot niets wat ik in de pretparkwereld zag dat zo indrukwekkend is. Maar of het echt populaire IP is betwijfel ik.

    Met de komst van Star Wars Galaxy's Edge vrees ik dus het ergste voor Disney's Hollywood Studios. Want die IP is een stuk populairder. Ik zou er niet van verschieten dat de bezoekersaantallen van dat park op jaarbasis zouden stijgen met 60% (+6 miljoen). En waar Animal Kingdom een gigantisch park is, is de Studios juist het tegenovergestelde. Dit park gaat de bezoekersstroom niet aankunnen vrees ik... Akkoord, ze doen nu al het nodige, zoals de aanleg van een nieuwe directe afrit vanaf de I4 en een uitbreiding van de parking. Maar ik vrees dat dat park vanaf 'late fall 2019' een zottekot zal worden (alsof Disney World dat nu al niet is ).
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 05-06-18 om 07:57.

  17. #17

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het niveau van afwerken is park eigen. Dat zou niet zo veel invloed hebben. Daarnaast zou zelfs met de dubbele ruimte het nog steeds geen gigantisch park zijn. Zeker niet aangezien er dan vrij veel van gebruikt zou worden voor resort en maar beperkt voor pretpark. Dus zelfs dan zouden ze nog alles heel klein/krap/gestapeld moeten bouwen.
    Das wel juist het zou nog geen gigantisch park zijn. IS dat ook niet de natte droom van PHL om een waterpark te bouwen?

  18. #18

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Wat mij vooral opvalt is dat Disney's Animal Kingdom een stijging van 15.3% heeft (een stijging van bijna 2 miljoen bezoekers). De opening van Avatar verklaart de stijging. Echter, Avatar was maar 7 maanden open in 2017. Dit doet vermoeden dat op jaarbasis de stijging eerder naar de 30% zou neigen of +4 miljoen bezoekers. Ik vind de Avatar wereld in Animal Kingdom waanzinnig en er is weinig tot niets wat ik in de pretparkwereld zag dat zo indrukwekkend is. Maar of het echt populaire IP is betwijfel ik.

    Met de komst van Star Wars Galaxy's Edge vrees ik dus het ergste voor Disney's Hollywood Studios. Want die IP is een stuk populairder. Ik zou er niet van verschieten dat de bezoekersaantallen van dat park op jaarbasis zouden stijgen met 60% (+6 miljoen). En waar Animal Kingdom een gigantisch park is, is de Studios juist het tegenovergestelde. Dit park gaat de bezoekersstroom niet aankunnen vrees ik... Akkoord, ze doen nu al het nodige, zoals de aanleg van een nieuwe directe afrit vanaf de I4 en een uitbreiding van de parking. Maar ik vrees dat dat park vanaf 'late fall 2019' een zottekot zal worden (alsof Disney World dat nu al niet is ).
    De studio's hebben wel een aantal wereldberoemde attracties staan. Zoals RnRC, ToT, TSMM en Star Tours.
    Animal Kingdom had eigenlijk alleen Expedition Everest die wereldberoemd was en daarnaast weinig speciale publiekstrekkers. Tot nu de aanvulling van Avatar world. Ik kan me voorstellen dat daardoor het effect van een nieuwe zone voor AK groter gaat zijn dan voor de Studio's.

    Ik kan me zeker voorstellen dat Avatar zo enorm veel bezoekers trekt, maar ik kan me ook voorstellen dat een deel daarvan zich ook verplaatst naar de studio's wanneer daar Star Wars Land opent.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Das wel juist het zou nog geen gigantisch park zijn. IS dat ook niet de natte droom van PHL om een waterpark te bouwen?
    (I See what you did there ) Correct!

  19. #19

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De studio's hebben wel een aantal wereldberoemde attracties staan. Zoals RnRC, ToT, TSMM en Star Tours.
    Animal Kingdom had eigenlijk alleen Expedition Everest die wereldberoemd was en daarnaast weinig speciale publiekstrekkers. Tot nu de aanvulling van Avatar world. Ik kan me voorstellen dat daardoor het effect van een nieuwe zone voor AK groter gaat zijn dan voor de Studio's.
    Bijzonder statement, als je weet dat in 2016 Animal Kingdom ook al meer bezoekers wist te trekken dan Disney's Hollywood Studios. En dat Expedition Everest de enige publiekstrekker zou zijn lijkt me zeker niet de publieke opinie. De wachtrijen bij Expedition Everest behoren onder de E-tickets namelijk tot de kortste van het park. Vergeet niet dat in de familievriendelijke wereld van Disney een RnRC, ToT en Star Trours niet noodzakelijk de grootste publiekstrekkers zijn... Vorige maand was ik in Walt Disney World met mijn dochtertje en in de Studio's mocht ze letterlijk op geen enkele attractie. terwijl ze in Animal Kingdom wel mee mocht op toppers als Kilimanjaro Safari's en Na'vi River Journey.

    Het effect van Star Wars kleiner inschatten dan dat van Avatar in een strijd waarbij Animal Kingdom al het grotere park van de twee is lijkt me dus niet van toepassing.

    Ik kan me zeker voorstellen dat Avatar zo enorm veel bezoekers trekt, maar ik kan me ook voorstellen dat een deel daarvan zich ook verplaatst naar de studio's wanneer daar Star Wars Land opent.
    Daar ga ik ook van uit, maar dat heeft daarom niet minder invloed op de Studios, in tegendeel zelfs...

  20. #20

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Het effect van Star Wars kleiner inschatten dan dat van Avatar in een strijd waarbij Animal Kingdom al het grotere park van de twee is lijkt me dus niet van toepassing.
    Ik heb beide parken niet bezocht, maar ik denk dat je het effect van beide IP's correct inschat. Star Wars heeft een hele fanbase die gedurende 6 films kon worden opgebouwd én heeft nu een reboot, waarbij ook de nieuwe generaties er voor kunnen worden warm gemaakt worden. Dat is een hoop volk.
    Avatar is met zijn grote natuur-component een logische toevoeging in Animal Kingdom en een sluw equivalent van het nooit gerealiseerde rijk van de fabeldieren omdat je de IP aan de man kan brengen. Daar houdt de logica ook op: het is één film uit 2009 (!). Dat die film toen goed bezocht werd is volgens mij meer te wijten aan de geöliede marketingmachine er rond, dan aan de schare fans die warm lopen voor blauwe buitenaardse wezens. Ik vond en vindt het nog steeds een gewaagde gok om zo'n eendagsvlieg die zich nog moet bewijzen dermate groots in je park te plaatsen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •