Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
Het verplichte magicband system van WDW neemt het grote voordeel voor de ervaren bezoeker natuurlijk weg, aangezien iedereen faspassen moét reserveren.
Gho, moeten is veel gezegd. Je bent niet echt verplicht om de reserveringen te maken, ze bieden dit gewoon aan van te voren. Natuurlijk kan je net als in DLP je reservaties ook eenvoudig pas in het park maken, maar met als nadeel dat er sommige passen al op zijn (en daar begrijp ik je dan wel dat je afstapt van de 'impulsiviteit' van een pretparkbezoek en je alles van te voren moeten plannen). Desalniettemin vind ik het wel een beter systeem dan de papieren pasjes. Ten eerste sta je niet onnodig tijd te verdoen aan grote e-ticket rides om een fast pass te bemachtigen (wat soms wel eens een karwei kan zijn op drukke dagen). Ik weet nog dat het altijd hopen was dat je allemaal dezelfde tijdsblok krijgt op het pasje (of niet zo enerverend als één persoon die 5 minuten lang aan zo een box bleef staan om veel pasjes ineens te verzamelen... althans vroeger werd dat toch vaak gedaan). BIj FP+ hab je daar toch de zekerheid dat iedereen op hetzelfde moment toegang heeft. Ten tweede moet je je niet opjagen op de dag zelf om zo snel mogelijk een pasje te kunnen bemachtigen voor bepaalde attracties. Als WDW nog met papieren pasjes zou werken, hoe erg zou het dan 's morgens niet moeten zijn in AK bij Pandora om daar een FP te bemachtigen? Kijk naar Shangai Disney of Tokio Disney, waar soms ellenlange rijen staan om pas later op de dag de attractie te kunnen doen? Neen, dan reserveer ik liever 60 (voor hotel) dagen van te voren rustig achter de computer mijn pasjes, zonder mijzelf op te jagen op de dag zelf, dan nodeloos in een gigantische FP rij te staan (en nog niet eens zekerheid hebben dat je dan een pasje kan krijgen).

Nu, over die betalende pasjes in het algemeen: parken waar ik (bijna) nooit kom en veel wachtrijen heeft boven het uur, ben ik snel geneigd om een pas te kopen. Bijvoorbeeld in Port Aventura via het hotel op voorhand een pas gekocht, omdat ik wist dat ik er binnen de kortste keren toch niet meer zou komen. Dat en de verhalen van de slechte operations (waarvan ik wist dat dat mede door die passen komt), heeft mij al snel overtuigd om dat geld te betalen. Ook parken buiten de EU, zoals de VS, zal ik al sneller zulke pas kopen om het verblijf voor mij een pak aangenamer te maken (maar dan wacht ik meestal tot de bewuste dag zelf, want niets is ambetanter dan 60 euro investeren in zo een pas, om daar dan te beseffen dat het helemaal niet nodig is). Maar parken waar ik jaarlijks of vaker kom, zal ik niet snel zulke pasjes kopen. Enkel op absurde dagen, zoals Walibi Halloween, laat ik mij hier soms in verleiden, maar op gewone zomerse dagen laat ik die ondanks een drukte snel links liggen.