Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
Dat is toch duidelijk wel allemaal zo? Vooraan zijn de tickets duurder en heb je beter zicht: je betaalt meer voor een betere service. Net zoals bij vliegtuigen waar er in 1st class meer plaats/service voorzien is.
Ik ga daar niet helemaal mee akkoord: in pretparken mixt dat allemaal. Bij een zaal of trein is het simpel: je betaalt voor een bepaalde kwaliteit en je krijgt die. Als de plaatsen in de hogere prijsklasse volzitten beïnvloed dat de kwaliteit van die van de lagere prijsklasse niet. Met fastpassen in een pretpark wordt dat allemaal heel vloeibaar. Hoe meer mensen er fastpassen kopen, hoe minder kwaliteit je krijgt als je geen fastpass hebt en hoe minder die fastpass uiteindelijk opbrengt. Je betaalt dus niet voor een vaste hoeveelheid service. Dat zou je kunnen verhelpen door op basis van het bezoekerscijfer een maximaal aantal fastpassen te verkopen. Maar welk dwaas pretpark zou die verhoudingen redelijk houden als er bakken geld aan kan verdiend worden?

Dat blijft voor mij nog altijd de kern van het probleem: fastpassen maken het voor een pretpark interessanter om de wachtrijen te laten oplopen zodat ze fastpassen kunnen verkopen. Als ik af en toe een fastpass moet missen, maar er daardoor wel steeds op volle capaciteit wordt doorgewerkt, mag dat hele systeem per direct naar de vuilnisbak.