Resultaten 1 tot 6 van de 6

[Planet Coaster] Online meesterwerken

Een oud topic dat ik graag weer opstart! Vandaag stootte ik op deze hagelnieuwe, zeer knappe ride. De theming van deze rit is werkelijk fantastisch, ongelofelijk gedaan! Wie de film "Moana" gezien heeft, zal zeker heel wat scenes herkennen

De rit zelf is misschien wat langdradig en de algemene theming vrij uniform, maar de verschillende grote scènes waarlangs je passeert zijn wel zeer indrukwekkend gemaakt.

Re: [Planet Coaster] Online meesterwerken

Fisherman creëerde met 'Mousestrap Factory' onlangs een prachtige indoor coaster! Héél mooi vormgegeven langs de buitenkant, maar ook de binnenkant is om bij weg te smelten met heerlijke cartoony figuurtjes. Het is ook geen eeuwig durende rit zoals je vaak ziet bij uitvoerig gethematiseerde planet-coaster-projectjes.

Wow deze is echt cool gemaakt! Zou van mij meteen in het echt mogen gebouwd worden!

Iedereen kent roadrunner?

Dit is een park over roadrunner. Mooi gedaan, vind ik.

Ik wacht al vol spanning ook op de eerste nieuwe creaties gemaakt met de zomerupdate. Die bilboards zijn een echte gamechanger & het vuurwerk gegeven is ook zeer goed uitgebouwd (de display sequencer heeft echt oneindig veel mogelijkheden ;D).
    Je vois la vie en des biscuits.

Ik ben ook al een hele tijd trouwe volger van deze serie. Planet Brocoaster zit vol met nerdy pretparkpraat en heerlijk interessante kommaneukerij.

PS: voor wie interesse heeft in een taalgerelateerde off-topic...
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

Open spoilers

************ Spoilergedeelte ************

Kommaneuken, mierenneuken, spijkers op laag water zoeken en muggen ziften zitten allemaal wat op dezelfde lijn wat betreft betekenis. 'Muggen ziften' heeft blijkbaar een Bijbelse oorsprong. In Mattheus 23:24 passeert de volgende passage: "Gij blinde leidslieden, die de mug uitzijgt, en den kemel doorzwelgt" Of in een iets modernere vertaling "Blinde leiders zijn jullie, die uit hun drank de muggen ziften, maar een kameel wegslikken"
    Onthutsende conclusie van deze informatie... Een Kemel is een Kameel. Dus als je 'een kemel hebt geschoten' gaat dat over een kameel. Hoewel dat tafereel an zich al vreemd genoeg is om de betekenis te verklaren blijken ze er na een oppervlakkige google-zoektocht niet helemaal uit hoe men aan de uiteindelijke betekenis is gekomen. Er wordt zelfs melding gemaakt van West-Vlaamse verbasteringen... Maar dat, lieve kinderen is een verhaal voor een andere keer.

Forum Rechten