X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 75

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Unhappy Pijnlijkste attractie ervaringen

    Als pretparkfan kom je soms wel eens een attractie tegen op je pad waarvan je achteraf wenste dat de attractie oftewel: niet bestond, gesloten was, of je het simpelweg niet gedaan had.

    Om eens te zien welke attracties er meermaals wederkerig zijn in dit topic kun je hier (niet per sé in pijn rangorde) je meest pijnlijke ervaringen beschrijven met eventueel wat toelichting, bij deze:


    - Goudurix (Parc Asterix, FR): Deze hoop verwrongen staal voelt eerder aan als een 1 minuut en 20 seconden durende ketting botsing op een drukke autostrade.

    - Condor (Walibi Holland, NL): King of torture ... Deze SLC is dusdanig brutaal dat een overdosis dafalgan de enige manier is om achterna nog iets aan je dag te hebben.

    - Holly's Wilde Autofahrt (Holiday Park, DE): Beleef je eerste rijles op de openbare weg opnieuw, inclusief verkeersborden, bruusk remmen, bruuske bochten en hakkelend rijden!

    - Double Invertor (Walibi Holland, NL): Dit martelwerktuig moet één van de meest onuithoudbaar pijnlijke flat rides zijn die ik OOIT gedaan heb. De gehele gondel zat te schreeuwen van de pijn nog voor het ding zelfs in werking trad.

    - Weerwolf (Walibi Belgium, BE): Vroeger nooit echt problemen gehad met deze baan, sinds dit jaar lijkt het de meest veilige optie om te simuleren hoe het voelt om van een 23,5 meter hoge trap te vallen om vervolgens aan gemiddeld 65 per uur over een kasseiweg te rijden met stalen wielen.


    Ik ben benieuwd naar anderen hun ervaring ...

  2. #2

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    Mijn meest pijnlijke ervaringen:

    - Bandit (Movie Park Germany, DE): Once in a lifetime, want was voor mij pure horror. Nog nooit was ik zo blij dat ik uit een woodie kon stappen als daar.

    - Condor (Walibi Holland, NL): Geen idee waarin deze verschilt met onze eigenste Vampire, maar de Vampire is veel comfortabeler dan dit onding, waar ik echt met hoofdpijn uitgestapt ben en even ben moeten bekomen.

    - Holly's Wilde Autofahrt (Holiday Park, DE): Het ritje op zich valt goed mee, maar de remmen op het einde! Ik dacht dat Speedy Bob erg was qua remmen, maar is niets vergeleken met deze. Thank God dat hij verdwenen is uit het park!

  3. #3

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    - De weerwolf en Robin hood vind ik echt nog wel mee vallen. Ze zijn beiden wel al een dagje ouder, en dan voelt ge wel ... maar echt pijnlijk vind ik deze rit niet echt. In andere achtbanen heb ik het dan al wel wat moeilijker.

    - Bandit (Movie Park Germany, DE): Als je de beschrijving op wikipedia leest...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
    Movie Park Germany heeft op 28 mei 2013 een melding gedaan dat The Bandit tot nader order gesloten zal blijven.
    "Hoewel er nog uitvoerig getest is voor de start van het seizoen en de baan nog akkoord kreeg, is dat niet langer het geval. Het park bevestigd dat besloten is dat de ritervaring niet langer voldoet aan de eisen van het park. The Bandit zal daarom tot nader order gesloten blijven om diverse werkzaamheden uit te voeren om de baan soepeler te krijgen. Wat deze werkzaamheden inhouden, heeft het park niet medegedeeld. In het weekend van 17/18 augustus 2013 is de achtbaan na diverse testen weer open gegaan."
    Ik weet niet hoe hij aanvoelde voor deze sluiting, ik heb hem pas daarna mogen ervaren.. Vol met blutsen en blauwe bulten... En toch vond ik hem leuk :-)

    - Holly's Wilde Autofahrt (Holiday Park, DE): ja, deze heeft te lang mogen draaien.. Jawadde.. Wild kunt ge da wel noemen ja.

    - Goudurix (Parc Asterix, FR): 7 keer over kop en 8 keer tegen alle kanten van da karreke... ik lag in een deuk toen ik hier uit kwam, en het was niet van het lachen...

    Maar voor mij persoonlijk het top marteltuig:
    - Typhoon (Bobbejaanland, B): Misschien heeft het met mijn lengte te maken (1m96) maar deze gaat bij mij door het leven als koppijn coaster. Deze laat ik altijd tot op het laatste van de dag.. en dan na 1 of 2 keer is er genoeg gerammeld om naar huis te gaan. En het is omdat meestal de andere aandringen, anders sla ik hem zelf gewoon over.

  4. #4

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    voor mij is het grootste marteltuig beschikbaar in pretparkland toch Anaconda in Waligatorparc
    Stampida en bandit horen ook in dit rijtje thuis.
    Verder ook slechte ervaringen met Goudurix en Condor

  5. #5

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartieke Bekijk Berichten
    voor mij is het grootste marteltuig beschikbaar in pretparkland toch Anaconda in Waligatorparc
    Van wanneer dateert jou laatste ritje? Ik deed hem bij seizoenstart 2014 na zijn grote retrack, en had helemaal geen last van pijn, enkel van verveling (saaiste woody ever).

  6. #6

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    Bij mij staan aan kop toch wel Condor & Robin Hood @Walibi Holland, 2 jaar geleden. :-)
    Je vois la vie en des biscuits.

  7. #7

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    Na afgelopen weekend is mijn pijnlijkste coaster het kleine onding Rodeo Ride inTaunus Wunderland

  8. #8

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Na afgelopen weekend is mijn pijnlijkste coaster het kleine onding Rodeo Ride inTaunus Wunderland

    Ik wou hem net ook vermelden... El Condor, Bandit, Goudurix, dat zijn the usual suspects. Geen nood om daar nog een tekening bij te maken. Maar de pijn kan zich ook in een veel kleiner en onbekende baan schuilen, zoals die Rodeo Ride in Taunus die we afgelopen weekend deden.

    Het ding is niet meer dan een powered coaster in de vorm van een ovaal met een helix erin gesmeten. We hadden de onraad al kunnen ruiken toen we geen volwassen mannen in de wachtrij zagen staan, en degene die er in stonden er gewoon hun kind inzetten alvorens zelf gewoon weer weg te gaan. Toen we de karretjes zagen, was het meteen duidelijk. Net als het treintje bij Victor's Race in PDP zijn er hier zo'n tja... hoe noem je het... 'uitsteeksel' geplaatst tussen de benen. Alleen waren deze van Rodeo Ride nog wat hoger/dikker, dus compleet onmogelijk om op de normale plaats te gaan zitten zoals bedoeld.

    Dan maar in het midden, tussen die uitsteeksels. Gevolg: telkens als ie een bocht induikte (constant dus want het is een ovalen lay-out met een helix, de baan draait alleen maar naar rechts dus) wat hij op toch grotere snelheid leek te doen dan je verwachtte, probeerde je been tussen dat uitsteeksel en de beugel te geraken, wat gewoon niet gaat. Pijn, pijn, pijn! Tot overmaat van ramp gaf dat onding vier rondjes weg! Ik dacht zelf dat het er twee gingen zijn en uit wanhoop begon ik stop te roepen. Onze pijnkreten zorgden voor jolijt bij de omstaande Duitsers en de operator die een dikke grijns niet kon verdringen. Eén van die volwassenen die uit de wachtrij stapte kwam ons zeggen dat we nu wel begrepen waarom hij hem niet deed. Inderdaad...

  9. #9

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen.

    Nog opvallend weinig echt pijnlijke achtbanen gedaan, maar vooral Condor in Walibi Holland was een echte marteling. Ook Stampida in PortAventura vond ik allesbehalve aangenaam.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    - Weerwolf (Walibi Belgium, BE): Vroeger nooit echt problemen gehad met deze baan, sinds dit jaar lijkt het de meest veilige optie om te simuleren hoe het voelt om van een 23,5 meter hoge trap te vallen om vervolgens aan gemiddeld 65 per uur over een kasseiweg te rijden met stalen wielen.
    Hu? Nog geen enkele keer last van gehad, en toch al een 3-tal keer in Walibi geweest dit jaar. Hij is wel ruwer geworden, maar zeker niet onaangenaam naar mijn idee.

    Verder opvallend: Furius Baco vond ik in 2015 nog niet zo heel slecht, Anaconda gaf dit jaar een (redelijk saaie, maar) opvallend soepele rit weg, Robin Hood heb ik ook nooit last ondervonden.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  10. #10

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Walygator meldde zonet op zijn facebookpagina dat Anaconda een 7e plaats heeft veroverd in de nationale top 10 van de beste thrillrides/coasters. Staat er zoveel ongein in Frankrijk of haalt dat de geloofwaardigheid van die top 10 drastisch naar beneden?

  11. #11

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Ik versta al die slechte ervaringen bij Anaconda niet.
    Ik deed die in de zomer van 2014 en zo slecht beviel die mij echt niet!
    Al hangt het wel veel af van de plaats waar je zit precies, want de persoon die achter mij zat, had het minder goed als ik..

    Terug on-topic:
    Mijn pijnlijkste ervaring is nog altijd Furious Baco van PortAventura

  12. #12

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Ik versta al die slechte ervaringen bij Anaconda niet.
    Ik deed die in de zomer van 2014 en zo slecht beviel die mij echt niet!
    Al hangt het wel veel af van de plaats waar je zit precies, want de persoon die achter mij zat, had het minder goed als ik..

    Terug on-topic:
    Mijn pijnlijkste ervaring is nog altijd Furious Baco van PortAventura
    Ik heb twee zeer pijnlijke ervaringen gehad:

    - Anaconda in Walygator in 2012... De eerste zitjes waren gevuld met zandzakken en mocht je geen plaats nemen. Mijn beste vriendin die naast mij zat, wel bij haar kwam haar BH wel heel los dus toen was het echt erg. Blij om te horen dan dat het pijnlijke aspect alvast weg is.

    - Bandit, hier heb ik toch een sterke scheut in mijn nek gekregen die ik niet snel ga vergeten...

    - Space Mountain Mission 2: Dit was echt een hit or miss. Soms had ik totaal geen last en was het een top rit. Andere keren had ik minder geluk en zeker aan mijn benen kreeg ik soms rake klappen. Gelukkig is dat nu opgelost.

    Heb ook in Amerika nog enkele houten coasters gedaan die mij niet zo bevielen maar minder memorabel gezien ik al niet meer weet welke

    Wat Gouderix betreft, oké het is geen B&M, maar het viel wel mee. Idem voor Furius Baco, door de lancering doe ik die baan graag nog eens opnieuw.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  13. #13

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Mijn beste vriendin die naast mij zat, wel bij haar kwam haar BH wel heel los

    Hier zie ik het probleem toch niet echt?!

  14. #14

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Stampida op nr1 en Furius Baco volgt op nr2!
    Zijn tot nu toe de enige 2 die ik als echt pijnlijk heb ervaren.
    De treinen op Space Mountain Mission 2 vond ik naar het einde toe wat onaangenaam worden (nogal gerammel voor je hoofd) maar echt pijnlijk zou ik deze zeker niet noemen. Maar ik was niet rouwig om het feit dat er nieuwe op gingen komen. Voor 1 ritje ging het nog maar als ik bij rustige parkdagen deze een paar x na elkaar deed, dan hield ik er wel makkelijk wat hoofdpijn aan over van telkens tegen die beugel te knallen.
    De Vleermuis met 2 volwassenen in 1 karreke valt ook niet aan te raden overigens. :P

  15. #15

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Op zich heb ik geen pijnlijke ervaringen met attracties, maar heb toch iets pijnlijks meegemaakt.
    En dit in de Efteling vorig jaar, bij het aankomen in de zone liepen wij onder één van de twee corckscrews van Python ( de rechter) en kreeg ik een smartphone van één van de inzittenden volop in het gezicht. Met een gebroken oogkas en een gebroken neus als gevolg.

    Behalve een blauw gezicht viel alles achteraf wel mee, en zeker te vermelden : ons gezin, (ook oma en opa) kreeg vanuit de Efteling een jaarabbo terwijl wij daar eigenlijk maar waren voor een dagtrip! De hele familie werd trouwens de hele dag rondgereden in golfkarretjes en mocht overal direct in.

    Pijnlijke ervaring maar zeker goed opgevangen door Efteling!!

  16. #16

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Hollywood Rip Ride Rocket in Universal Studios. 6 Jaar geleden was deze al pijnlijk en dus heb ik deze nu wijselijk overgeslagen.
    Mjn reisgenoten daarentegen...... De mannelijke reisgenoot kwam er uit met een vertrokken gezicht, pijn aan de buik en aan de kroonjuwelen, 1 vrouwelijke reisgenoot kloeg over pijn aan de (hoe zeg ik het deftig) van melk voorziene uitstulpingen van het lichaam (sic) door het hevige trillen.
    Blij dat ik er dus niet terug ingegaan was
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  17. #17

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Ik herken me in veel ervaringen die hier al gedeeld zijn (o.m. Bandit, Condor, Furius Baco). Ik zou ook nog de Fly Away in Bobbejaanland willen vermelden. Ik heb er echt geen problemen mee dat deze verwijderd is uit het park. Wat een onaangename ervaring was dat...

  18. #18

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ik zou ook nog de Fly Away in Bobbejaanland willen vermelden. Ik heb er echt geen problemen mee dat deze verwijderd is uit het park. Wat een onaangename ervaring was dat...
    Deze heb ik jammer genoeg nooit kunnen doen... Ik was toen nog te jong en te bang hiervoor.

  19. #19

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ik herken me in veel ervaringen die hier al gedeeld zijn (o.m. Bandit, Condor, Furius Baco). Ik zou ook nog de Fly Away in Bobbejaanland willen vermelden. Ik heb er echt geen problemen mee dat deze verwijderd is uit het park. Wat een onaangename ervaring was dat...
    De eerste keer had ik inderdaad een echt samengeperst gevoel, waardoor het niet aangenaam was.
    Daarna heb ik me altijd zo kunnen leggen, dat het minder 'sandwich' gevoel was, en dan was het best nog leuk!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  20. #20

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    De eerste keer had ik inderdaad een echt samengeperst gevoel, waardoor het niet aangenaam was.
    Daarna heb ik me altijd zo kunnen leggen, dat het minder 'sandwich' gevoel was, en dan was het best nog leuk!
    Ik had exact hetzelfde. Ik was ook nog erg jong, maar op de één of andere manier was een enterprise (of een variant ervan) de enige attractie die over kop ging waar ik in durfde als klein kind.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •