X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 75
  1. #41

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Normaal had ik een enorme afkeer van Condor in Walibi Holland, maar na hem zaterdag tóch nog eens te doen ben ik er bijzonder verbaasd uitgestapt: van alle 3 de SLC's die ik dit jaar front gedaan heb was MP-Express de soepelste (erg soepel zelfs), en Vampire in Walibi de pijnlijkste. Met andere woorden, Condor valt ineens enorm mee!

    Robin Hood daarentegen is van een slechte baan getransformeerd in een extreem pijnlijke woodie, jezus wat deed die PIJN!

  2. #42

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Verplicht met 3 grote volwassenen plaatsnemen in het wagentje van Racing, de Zierer Flitzer van Bakken, leverde een van de pijnlijkste attractie-ervaringen ooit op. Weigeren werd niet op prijs gesteld door het bijzonder onvriendelijke personeel van STP in Bakken, getuige de twee gezettere mannen voor ons in de rij. Het was duidelijk dat zij nooit samen in één karretje zouden passen, dus ze weigerden samen te gaan zitten. Eén van beiden zat al neer en de andere kreeg de keuze: er bij gaan zitten of opkrassen. Hij koos dan voor het laatste, nadat hij natuurlijk al betaald had. Groot was onze verbazing toen wij met zijn drieën moesten plaatsnemen in één wagentje, terwijl het bij de Flitzer van Plohn echt wel maximaal twee volwassenen is. Deze attractie was echt totaal niet meer genietbaar: knieën en voeten werden gekneld en ik als voorste stond eerder gehurkt in het wagentje dan te zitten omdat er simpelweg geen plaats was op het bankje.
    Omdat we de achtbaan zelf ook nog wel eens op een normale manier wilden beleven (en we toch een polsbandje hadden gekocht voor alle attracties), zijn we daarna telkens per twee personen gaan aanschuiven terwijl de andere wachtte. Zo was de baan heel aangenaam. Dus een tip voor iedereen: zorg dat ze niet zien dat je met drie bij elkaar hoort, want je zal niet meer genieten van je rit.
    Bij de boomstambaan, die door hetzelfde personeel werd uitgebaat (zij hadden ook truien aan van STP), werd naar mijn gevoel ook wat te veel gepropt om zo veel mogelijk mensen in één boot te krijgen. Ik ben zeker voorstander van een zo groot mogelijke capaciteit nastreven, maar dit was er echt over en het was duidelijk niet ten gunste van de bezoekers dat ze het deden.

  3. #43

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Normaal had ik een enorme afkeer van Condor in Walibi Holland, maar na hem zaterdag tóch nog eens te doen ben ik er bijzonder verbaasd uitgestapt: van alle 3 de SLC's die ik dit jaar front gedaan heb was MP-Express de soepelste (erg soepel zelfs), en Vampire in Walibi de pijnlijkste. Met andere woorden, Condor valt ineens enorm mee!

    Robin Hood daarentegen is van een slechte baan getransformeerd in een extreem pijnlijke woodie, jezus wat deed die PIJN!
    Vandaag in Vampire gezeten, ergens in het midden van de trein, en ik vond hem best te genieten. El Condor schudde me vorige maand toch meer door elkaar dacht ik.

    Een van mijn persoonlijke pijnlijkste ervaringen moet toch wel Robin Hood zijn. Ik heb deze toen ik klein was eens gedaan en ik vond hem toen zeer leuk. Toen ik vorig jaar voor het eerst sinds lang weer eens in Walibi Holland was en erin ging, heb ik toch eventjes moeten bekomen met een grote cola bij een terrasje en hem de rest van de dag links laten liggen...

    Volgens mij is het op jullie verloren forum dat ik die tip heb gelezen, maar dit jaar heb ik er in Robin Hood op gelet om niet boven de wielen te zitten (dus niet op de achterste rij van een wagentje) en da's echt wel een wereld van verschil. Nog altijd enorm ruw, maar doenbaar ruw en niet pijnlijk ruw. De mensen achter mij daarentegen (volledig backseat) schreeuwden het uit ("Tering achtbaan!" en meer van die Nederlandse krachttermen) maar bleven daarna wel doodleuk zitten voor nog een ritje

    Om te vergelijken, vandaag deed ik Weerwolf en je ziet de wagons echt alle kanten op springen. Zelf vlieg je ook echt rond in je stoel, maar ik vind het eigenlijk echt niet erg. Het zijn zachte zetels dus pijnlijk is het zeker niet. Als je in de first drop je beugel wat tegenhoudt zodat hij niet gaat spannen vind ik het echt wel een leuke rit met behoorlijk wat airtime. En ja, het is wat veel, maar een woodie die niet rammelt klopt toch gewoon niet?

  4. #44

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Woodie's, zeker als ik ze voor het eerst doe, probeer ik steevast op een plekje uit te testen niet boven de wielen. Bij Robin Hood enkele jaren terug was ik zowat de enige die het geen pijnlijke baan vond met deze theorie, al blijft het een saai ding. Maar ook Grand National ervaarde ik als botersoepel, terwijl je daarvan op het internet toch wel wat andere reacties van hoort.

  5. #45

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Ik heb onlangs Robin Hood ook gedaan en vond hem inderdaad ook erg ruw. Ik was bewust niet op de wielen gaan zitten en zelfs daar vond ik hem onaangenaam, al heb ik er ergere gedaan. *kuch* Bandit *kuch*
    Bij Weerwolf ligt het er echt aan op welke plek je zit in de trein. Als vaste bezoeker van Walibi heb ik hem dit seizoen bewust op zeer veel verschillende plaatsen getest, en op de wielen of niet op de wielen is echt een wereld van verschil.

    Toen ik 3j geleden in Condor stapte, kwam ik er half getraumatiseerd uit. Dat is ook de reden dat ik hem dit jaar ben overgeslagen. Vampire vond ik vroeger altijd goed meevallen, maar toen ik hem in het begin van het seizoen nog eens deed vond ik hem net dat tikkeltje te ruw om nog genietbaar te zijn. Ook MP-Xpress deed ik dit jaar voor het eerst, die vond ik nog relatief goed meevallen. Hij was uiteraard ruw, maar zeker nog overleefbaar.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #46

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Bij mijn allereerste twee ritten Vampire in Walibi - in 2015 was dat - zat ik in de rode trein, en ik herinner me nog dat ik in die "schroeven" op het einde (ben niet zo thuis in al die vaktermen voor inversies) bij elke rit twee klinkende oorvegen kreeg van mijn beugel. Bizar genoeg vond ik het niet echt pijnlijk, niet tijdens de rit en niet erna Maar toen ik op jullie vorige forum een TR las waarin stond dat de groene trein zachter rijdt dan de rode, heb ik altijd geprobeerd om in de groene trein te belanden. En inderdaad, geen oorvijgen meer! Blijkbaar zat de schrijver van het TR er toch niet zo ver naast met die theorie.

    Vreemd genoeg lijk ik één van de weinig mensen te zijn die zelden of nooit zijn hoofd stoot in Vekoma's. De rode trein van Vampire is tot nu toe echt de enige keer dat dit gebeurde. Nooit problemen mee gehad in Cobra, Boomerang of een groene Vampire
    Once you sit back, you never go back.

  7. #47

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Raar dat jullie Robin Hood als pijnlijk ervaren. Ik heb deze twee weken geleden gedaan en vond hem toen best wel meevallen!
    Ik koos er natuurlijk wel voor om niet boven de wieltjes te gaan zitten (dus een plaatsje in het midden van het bakje).

    Mijn pijnllijkste ervaring blijft nog altijd mijn eerste ritje Robin Hood, met elk bochtje of putje ging mijn beugel vaster en vaster zitten.
    Tegen het einde van de rit had ik hoofd-, rug- en buikpijn. Toen schreeuwde ik het echt uit van de pijn!

  8. #48

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Raar dat jullie Robin Hood als pijnlijk ervaren. Ik heb deze twee weken geleden gedaan en vond hem toen best wel meevallen! Mijn pijnllijkste ervaring blijft nog altijd mijn eerste ritje Robin Hood...
    Zijn er meerdere pijnlijke bosheld-achtbanen of ben je jezelf nu gigantisch aan het tegenspreken?

  9. #49

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Ik denk dat de mensen die er geweest zijn, het er redelijk over eens zijn dat in Cedar Point (Sandusky, Ohio, USA), de Mean Streak enorm pijnlijk was (Ik kan ahast niet wachten tot RMC hem geretracked heeft!!!)...

    Verder is bijna elke Vekoma SLC een machine die je een hersenschudding bezorgd en je laat denken dat je bene er af gerammeld zijn...

    Ook geef ik graag even kredits aan Bandit in Moviepark. Dat onding mochten ze gewoon sluiten (mijn mening!!!).

    Voor de rest zijn er hier en daar ruwe attracties zoals Furius Baco, maar dat zijn ze zo ongeveer (toch voor diegene die ik gedaan heb)

  10. #50

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Nog een pijnlijke ervaring die ik had in één van de Walibiparken toen ik klein was, ik weet niet meer welkeen van de twee, Holland (toen nog World) of Belgium. Ik denk de laatste.

    Ik denk dat dit een voorbeeld is van ervaringen waar dit topic voor bedoeld is

    We gingen in de madhouse, ik zat aan de rand van de bank. In het midden van de attractie gaat een operator gaan staan met zijn of haar handen in de lucht, zonder te zeggen waarom. Het was de bedoeling dat wij dat ook deden dus zo gezegd (euh, niks gezegd) zo gedaan. Bleek het te zijn omdat de lap bar aan het sluiten was. Dat ben ik op een pijnlijke manier te weten gekomen omdat mijn knie geplet werd tussen de lap bar en de rand van de bank... En weerstand of niet, dat ding stopte dus niet hé. Ik heb me er gelukkig kunnen uit loswrikken en er niks aan overgehouden, maar heb het wel nog een eindje gevoeld.

  11. #51

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Zijn er meerdere pijnlijke bosheld-achtbanen of ben je jezelf nu gigantisch aan het tegenspreken?
    Ah neen, mijn post was gewoon niet zo duidelijk.
    Ik vond hem de laatste keer (dus twee weken geleden) goed meevallen, maar mijn (aller)eerste ritje Robin Hood was voor mij het pijnlijkste, dit moet ergens in 2012 of 2013 geweest zijn.

  12. #52

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Als ik moet kiezen tussen Vampire en Condor kies ik zonder twijfelen voor Vampire. Die valt telkens echt goed mee, maar Condor vorig jaar was echt pijnlijk. Zo pijnlijk dat we er dit jaar gewoon snel voorbijgelopen zijn!

    Op vlak van woodies ben ik misschien iets te veel verwend door de recentere exemplaren (Heidi, Joris en de Draak, Troy...) dat ik meer en meer moeite heb met de oudere exemplaren (Werewolf, Robin Hood, Tonnère de Zeus...). Meest pijnlijke ervaring hierin blijft mij toch wel de Bandit! Houten marteltuig nummer 1!

    Even weg van de achtbanen... dit jaar heb ik voor het eerst de vreemde Octopus in Walibi Belgium eens gedaan. De raar uitziende roestbak heeft me nog nooit kunnen verleiden, maar dit jaar was ik er met vrienden met kinderen, voor wie sommige attracties wat te intens waren. Hierdoor een ritje gemaakt, maar het zal maar bij dat ene ritje blijven. Comfortabel zit hij niet en de rit duurt mij veel te lang. Ik kwam er niet lekker uit!

  13. #53

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Octopus in WB heb ik vroeger al gedaan en ik herinner mij hem nu niet bepaald zo erg... Al sla ik hem de laatste jaren altijd over, net zoals de meeste ronddraaiende dingen, omdat ik daar niet meer zo goed tegen kan. Octopus herinner ik mij dan wel weer als één van de vele "draaidingen" waarin ik het minste last heb. Volgend jaar misschien nog maar eens doen

    Ontopic: na het beugelincident bij Merlin's Magic Castle in WH heb ik er een nieuwe bij: de beugels van Python! Die zijn nét iets te breed om met je hand tot naast je benen te kunnen geraken en weer terug. Ik had mijn rechterhand op mijn broekzak met mijn fototoestel om deze te beschermen tegen klappen tegen de zijkant van de trein, maar in de eerste looping trok ik door de g-krachten met mijn linkerhand mijn beugel ietsje meer dicht waardoor mijn arm onder de beugel zat en daar niet meer wegkon. En het werd redelijk pijnlijk want die klappen waartegen ik mijn fototoestel probeerde te beschermen kreeg ik nu op mijn hand. Ik wou dus mijn arm ietsje van houding veranderen, maar dat ging niet meer. Vandaag merkte ik dat ik nog steeds een pijnlijke plek heb op de bovenkant van mijn rechterhand, ik vermoed dat dat nog steeds daarvan is. Maar ach, alles voor de hobby hé

  14. #54

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Zelf ben ik ook geen fan van de Python-beugels. Het idee om de handvaten over de volledige lengte van de beugel te laten doorlopen, vind ik op zich heel goed. Zo kunnen mensen kiezen of ze zich 'hoog' of 'laag' willen vasthouden. Maar Vekoma had van die handvaten nooit twee dikke lompe stangen mogen maken. Ik vind die dingen in de weg zitten. Zoals mijn buurman in de Python het treffend formuleerde: "Hola ik kan bijna niet meer aan mijn neus". En dat was ook gewoon zo! Resultaat: erg weinig bewegingsruimte voor mijn armen en nog nooit zo'n onvrij gevoel gehad in een achtbaan. Dan vond ik de oude generatie schouderbeugels van Vekoma persoonlijk stukken aangenamer! Ik stoot daar trouwens nooit mijn hoofd tegen.

    Gelukkig lijkt Vekoma het intussen begrepen te hebben, want bij hun allernieuwste ontwerp voor schouderbeugels hebben ze die twee stangen meer naar de zijkant verplaatst. Dat lijkt me toch al een flinke verbetering!
    Once you sit back, you never go back.

  15. #55

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Zelf ben ik ook geen fan van de Python-beugels. Het idee om de handvaten over de volledige lengte van de beugel te laten doorlopen, vind ik op zich heel goed. Zo kunnen mensen kiezen of ze zich 'hoog' of 'laag' willen vasthouden. Maar Vekoma had van die handvaten nooit twee dikke lompe stangen mogen maken. Ik vind die dingen in de weg zitten. Zoals mijn buurman in de Python het treffend formuleerde: "Hola ik kan bijna niet meer aan mijn neus". En dat was ook gewoon zo! Resultaat: erg weinig bewegingsruimte voor mijn armen en nog nooit zo'n onvrij gevoel gehad in een achtbaan. Dan vond ik de oude generatie schouderbeugels van Vekoma persoonlijk stukken aangenamer! Ik stoot daar trouwens nooit mijn hoofd tegen.
    Serieus? Ik verkies toch liever de nieuwe hoor. De nieuwe beugels bieden veel meer vrijheid dan de oude en voelen veel minder pijnlijk aan, vooral aan de sleutelbenen en de oren

  16. #56

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Ik ben net minder fan van de nieuwe beugels, ze spannen me ietsje te hard. Het hangt er ook van af hoe groot je bent natuurlijk: zo'n Vekoma of Arrow-schouderbeugel raakt me nauwelijks ergens .

  17. #57

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    ze spannen me ietsje te hard.
    Dat vind ik ook. Het is waar dat je met die oude beugels soms een klap krijgt, maar echt storen doet mij dat niet, als je je een beetje vasthoudt valt dat wel mee allemaal. Die nieuwe beugels duwen voor mij enorm op mijn schouders wat mij het gevoel geeft dat ik in het karretje geplet zit. En je hebt inderdaad een enorme plaatsbeperking door die veel te wijde stangen. Nee, geef mij ook maar de oude, die pletten me tenminste niet

    En voor de volledigheid: echte oorvijgen heb ik tot nu toe alleen maar gehad in El Condor.

  18. #58

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Die nieuwe beugels duwen voor mij enorm op mijn schouders wat mij het gevoel geeft dat ik in het karretje geplet zit. En je hebt inderdaad een enorme plaatsbeperking door die veel te wijde stangen. Nee, geef mij ook maar de oude, die pletten me tenminste niet
    Met mijn 196 cm ben ik ook eerder voorstander van die oude beugels. De nieuwere generatie zijn voor mij veel pijnlijker en inderdaad, minder vrijheid...

  19. #59

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Hieronder een foto die ik van de Facebookpagina van Vekoma heb gehaald (hopelijk is dat niet tegen de forumregels).

    Naar mijn mening ziet dit er al een heel stuk beter uit dan die krengen van de Python! Blijkbaar hebben ze zelf geconcludeerd dat die stangen in hun vorige ontwerp niet bepaald ideaal geplaatst waren. Alleen vraag ik me af of de trein hierdoor niet iets breder wordt?


    Bron: Facebookpagina van Vekoma
    Once you sit back, you never go back.

  20. #60

    Re: Pijnlijkste attractie ervaringen

    Dat ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit wat bewegingsvrijheid betreft. Om je eraan vast te houden zien ze er dan weer iets minder ideaal uit

    Maar ik ben gewoon geen fan van die spandingen. Ik voel mij daar veel te geplet in. Ik heb liever een beugel die een paar centimeter boven mijn schouder zit die mij belet uit het bakje te vliegen zonder de hele rit voortdurend op mijn schouders te duwen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •