X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    Rangschikking Nederlandse parken

    Welke pretparken heb je in Nederland al bezocht en hoe zou je ze rangschikken? (Eventueel korte uitleg waarom)

  2. #2

    Re: Rangschikking Nederlandse parken

    Leuk topic!

    1. Efteling
    Het heeft zijn fouten, maar ook vele absolute toppers, heerlijke parkmuziek en een unieke sfeer. Ik denk niet dat dit park snel van plek veranderd op dit lijstje.

    2. Drievliet
    Voor velen misschien shockerend, maar ik vind dit park gewoon de beste prijs-kwaliteitsverhouding van NL hebben. Ook een consistent en geslaagd niveau van thema en leuke rides.

    3. Walibi Holland
    Vooral goed dankzij het gebrek aan bezoekers, zelfs vaak in het hoogseizoen. Niet het sfeervolste park, maar het voldoet voor het type park dat het is. WaBe is wel vele beter vind ik.

    4. Hellendoorn
    Leuk parkje, niets mis mee en rioolrat is prachtig. Ik kan er gewoon niets negatief over zeggen.

    5. Toverland
    Ik heb niets met dit park, maar kan niet ontkennen dat er enkele goede dingen staan en dat ze goed bezig zijn. Toch erger ik me er elk bezoek aan hoe lelijk het gros van het park is en andere kleine zaken.

    6. Valkenier
    Weinig te beleven, wel erg goedkoop en leuke pogingen tot thema.

    7. Slagharen
    -had hoger gestaan met Thunderloop nog in het park stond .

    8. Duinrell
    Heb ik ook niets mee. Lelijk park, weinig en middelmatige rides.

    Niet opgenomen maar ook bezocht: sybrandy's (top), Drouwenerzand (top), indoor Coevorden (meh), speelstad oranje (flop), mini Mundi (flop), Mondo Verde (meh), kinderstafel Heerlen (meh), duinen zathe (flop), Billybirds en dippiedoe (meh).

  3. #3

    Re: Rangschikking Nederlandse parken

    1) Efteling: Dit zal wel geen verrassing zijn, heeft eigenlijk ook geen uitleg nodig. Jaa, er zijn inderdaad enkele werkpuntjes, maar die gaan niet op tegen de sfeer en de pluspunten van het park.

    2) Toverland: En dat komt eerlijk gezegd al in de buurt van de nummer 1. De sfeer in het park is fantastisch, prachtige muziek, leuke attracties, doorgaans mooie theming, ... niet veel op het park aan te merken. Ze missen juist nog iets met inversies, maar dat hebben ze ondertussen verstaan

    3) Walibi Holland: Goede attracties, maar niet echt veel sfeer. Verder nog wel enkele dingen die beter kunnen zoals het beleid, de operations, ...

    4) Slagharen: Tof parkje dat goed bezig is met opknappen. Ze hebben nog wel wat werk, maar hebben ook al heel wat mooi werk achter de rug. Met Gold Rush hebben ze een prachtbaan in huis.

    5) Duinen Zathe: Klein, maar best wel gezellig parkje.


    Dit jaar op de planning: Hellendoorn, Plopsa Indoor Coevorden, Drouwenerzand, Julianatoren
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: Rangschikking Nederlandse parken

    1 EFT. Z'n zwakte (weinig topcoasters / geen thrills) is meteen z'n sterkte: veel te beleven buiten de attracties. Prachtige illustratie van die zwakte / sterkte = Baron. Veel te kort en niet spannend na de dive, maar wel een spektakelstuk om naar te kijken vanop de begane grond.

    2. WAL. HOL.: Qua coasteraanbod beter dan Wal. Bel. vind ik. Goliath = de beste van BeNe. Ondanks ruig karakter zeer kindvriendelijk: gratis inkom tot 5 jaar, ouders mogen mee op b.v. vliegtuigjes (quod non in Wal. Bel.), vanaf 1,2 m mag je mee op de enige niet-pijnlijke boomerang van BeNe en op Express. Weinig sfeer en nauwelijks indoor zijn werkpunten. Engelse benaming van attracties, resto's en eigenlijk bijna alles (behalve reuzenrad en Mexicaans deel) vind ik een jammerlijke trend, waar niet enkel Wal. Hol. zich aan bezondigt.

    3. TOV.: Troy, geslaagde make-over van hun rodelbaan en een mooie rapid. Weerbestendig en kindvriendelijk. Minpunten: belabberde capaciteit Booster en Mack spincoaster. Ik ben er wel steeds uitgekeken rond 15:00, met de B&M winger zal dat anders zijn.

    4. DRIEVLIET: Sfeervol (kermis)park in een sfeerloze omgeving. Indien dit park in het centrum van Den Haag stond, zou ik het zeker één of twee plaatsen hoger ranken. Aardige coaster-aanbod. Hier ben ik doorgaans nog sneller uitgekeken en samen met BJL is dit het enige park in BeNe waar je moet betalen voor een parkplan!

    5. SLAGHAREN: Zeer kindvriendelijk (ooit wandelde een jonge operatrice heel de rit naast onze jongste in z'n rijschool). Aqua Mexicana: niet groot maar wel verzorgd. Goldrush moet ik nog doen, deze zomer.

    6. DUINRELL: Zonder zwembad is het geen bezoek waard. Jammer want zowel op microschaal (duin, nabij strand) als iets verder (Leiden, Den Haag, Amsterdam) wellicht de beste locatie van alle Nederlandse pretparken (ja, er zijn de zure buren). Aanbod glijbanen Tikibad = beste van BeNe (zelfs voor uitbreiding 2017). Ik hoop dat ze ook de kleedruimte onder handen hebben genomen (vies, te weinig werkbare lockers, ...).

    HELLENDOORN: als abonnee sinds april 2017 ... ben ik hier nog nooit geweest. Staat dus op de planning deze zomer. Hopelijk bij mooi weer, want het zwemdeel spreekt me meer aan dan de rest van het park.

    MINI MUNDI Zeeland beschouw ik niet als een pretpark. Het beste hier was destijds (2013) z'n ligging: nabij het Voetbal-museum.

  5. #5

    Re: Rangschikking Nederlandse parken

    1) Efteling

    Eerlijk gezegd zou het vreemd zijn dat deze niet op één staat. Het is één van de topparken in Europa en één van de beste thema parken die ik al gedaan heb. Geen enkel pretpark is perfect, maar hier ga je echt in een totaal beleving met alle elementen dat een goed pretpark nodig heeft: thrill, thema, familiewaarde en plezier.

    2) Walibi Holland

    Voorlopig staat deze nog op 2, want qua attracties scoort deze heel hoog qua thrill. Goliath en Lost Gravity zijn twee leuke banen die ik met de nodige tijd ertussen graag eens opnieuw doe. Groot gemis in dit park is familiewaarde zoals een goeie darkride. Niet hun focus, maar een gevoelige maag wil af en toe wat rust.

    3) Toverland

    Toverland is één van die parken waar ik maar al te graag nog veel van hoor in de toekomst. Ondertussen is het al even geleden dat ik er ben geweest, maar volgend jaar zal dat zeker het geval zijn. Qua achtbanen moeten ze voor zo'n klein park zeker niet onderdoen. Het enige wat mij ontbrak was die dagvullendheid, maar dat gaat dus veranderen.

    4) Attractiepark Slagharen

    Een park waar ik nog maar vrij recent een paar keer ben geweest. Toch kan het mij smaken en zeker nu met Gold Rush. Ik heb nog nooit een verblijf geboekt, maar wie weet doe ik dat in de toekomst wel eens. Het is een andere ervaring dan andere pretparken dat ik al geweest ben en heeft zeker heel wat attracties.

    5) Duinrell

    Dit parkje ben ik ook al een paar keer geweest en de grote sterkte dat het heeft is het Tikibad. Zonder dit, zou ik het onderaan gezet hebben. Toch vind ik een grote meerwaarde van dit park het groen. Het aanbod breidt gelukkig ook uit, want voor een echte pretpark fan ontbreek ik wel nog enkele zaken. Falcon bvb is ondertussen niet echt een aantrekkingskracht. Ik kies dan zelfs eerder voor Dragonfly.

    6) Drievliet

    Dit was voor mij een heel bijzonder parkje. Een leuke enorm stille achtbaan (vanaf 13u), de inkomszone is lekker speels en op zich heeft het wel een mooie mix attracties. Niet om mij er veel naar toe te trekken, maar toch eens leuk om te doen. Een op en top Nederlands park ook. Dat Formule X liedje zit trouwens een hele dag (en af en toe) in mijn hoofd.

    Kortom, alle Nederlandse parken die ik al gedaan heb, kan ik smaken. Ze zijn anders dan de Belgische en niet per se beter. Bijvoorbeeld Walibi Belgium vind ik qua park en attractiemix beter, maar daar staat wel geen Goliath of Lost Gravity... Een Bellewaerde zet ik boven Duinrell of Drievliet, maar attracties die in die Nederlandse parken staan vind ik leuker dan in Bellewaerde. Slagharen zet ik dan wel mooi boven Bobbejaanland. Plopsa en Toverland is ook zo'n afweging waar Toverland wel in de toekomst eens boven Plopsa zou kunnen staan.

    Honorable mention: Het Land van Ooit, bezocht tijdens een schooluitstap en het is iets die mij altijd is bijgebleven. Ik zet het toch wel onder pretpark want er waren attracties, ondanks dat je ze zelf moest besturen. Ik werd als kleine jongen meegezogen in het verhaal en kan me bepaalde zaken nog levendig voor me zien. Enige jammere was dat mijn camera was open gesprongen tijdens het beklimmen van een grote stoel waardoor ik er geen foto's van heb...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •