Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Ik geef hem zeker nog een kans
Tijd voor een update: dankzij de terugkomactie heb ik Taron nog drie keer kunnen berijden (wie mij dat één jaar geleden had verteld, zou ik nooit geloofd hebben)

Eerste rit: Deed ik frontseat omdat ik dit ook eens wou meemaken. Maar na het uitstappen ... voelde ik me wederom een beetje teleurgesteld. Waren er nog steeds verborgen frustraties aanwezig bij mij? Is de status beste achtbaan van Europa misschien toch iets te veel van het goede? Geen idee, wie zal het zeggen

Tweede rit: Ook hier herhaalde de geschiedenis zich, deze rit vond ik beduidend leuker! Het lukte me nog steeds niet om met de handen los te zitten en dat beschouw ik als iets positiefs. Ik wou de baan graag backseat ervaren, maar toen ik dit aan de grouper vroeg, werd het gewoon geweigerd. Normaal gezien zou ik absoluut niet wakker liggen van zo'n detail. Bij TOTNH eerder die dag ben ik mijn reisgezelschap in een quasi leeg station gewoon gevolgd toen ze voorin gingen zitten omdat ik het nu ook niet zo belangrijk vind. Maar Taron heeft me vroeger zoveel problemen bezorgd dat er blijkbaar echt niet veel voor nodig was om toch weer een beetje geïrriteerd te geraken. En ook al was rit nummer 2 dus beduidend leuker, met zo'n gevoel wou ik niet naar huis gaan. Dus volgde er een ...

...Derde rit: Hoera! Intussen stond er een andere grouper en ook al durfde ik niets meer te vragen, ze stuurde me naar rij zes. Zover achterin was ik nog nooit eerder geraakt. Dus ik was helemaal niet ontevreden. Rit nummer 3 was zowaar nog beter dan rit nummer 2. Taron is echt wel een goede baan. Vraag me naar zijn kwaliteiten en ik kan er direct meerdere noemen.

Conclusie: Ik denk dat het me gelukt is Het heeft in totaal vijf ritten geduurd, maar Taron heeft me overtuigd en mijn frustraties zijn zo goed als volledig verdwenen. Nu kan ik de coaster eindelijk waarderen voor wat hij is, namelijk één van de betere achtbanen die ik tot nu toe kon berijden! De prijs voor visueel mooiste trein krijgt hij van mij trouwens ook(*), net als de prijs voor meest comfortabele trein. Het enige spijtige is dat hij uitgerekend in PHL staat, want dat park zal nooit tot mijn echte favorieten horen (naast het invalidenbeleid heb ik intussen nog een aantal andere rare dingen gelezen). Maar dat neemt niet weg dat ik me zeker wel geamuseerd heb tijdens ons bezoek! Samen met een groep vrienden is een pretpark altijd leuk en hoe je het ook draait of keert, PHL heeft een aantal zeer goede attracties. Ik heb absoluut geen spijt dat ik gegaan ben

Grappige toevoeging: Tijdens de heenrit naar PHL maakte mijn reisgezelschap in de auto er een verkleinwoord van. Het is een vrij grote achtbaan, dus wel opmerkelijk om te horen hoe dat ding Tarontje genoemd wordt.

(*) Ja ik vind dat echt een hele mooie trein (zelfs al is de decoratie in mijn geval nogal euh ... dubbelzinnig )